تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804631219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاقوي ذهن خود را تيز​كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چاقوي ذهن خود را تيز​كنيد
روان‌شناسان اعتقاد دارند وقتي در زندگي روي افكار منفي متمركز شويد، كم‌كم زندگي‌تان تلخ و پر از فشار رواني مي‌شود و همه آن افكار منفي در زندگي واقعي برايتان تجسم مي‌يابد.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مي‌خواهي خودت را به اتوبوسي كه آماده حركت است برساني، اما پاهايت مثل سابق تو را به اتوبوس نمي‌رساند. وقتي هم كه اتوبوس بعدي بيايد، بايد به زور خودت را از پله‌هاي بلند آن بالا بكشي.

از در خانه خارج شده‌اي اما كليد را فراموش كرده‌اي و نمي‌داني چه بايد بكني.عينك روي چشمت است، اما نيم‌ساعت است دنبال آن مي‌گردي.دلت مي‌خواهد همچنان خيار بخوري كه خرت‌خرت صدا كند، اما دندان عاريه‌هاي لعنتي نمي‌گذارند.هر يك از دوستانت را كه مي‌شناختي يا مرده‌اند يا زمينگير شده‌اند يا فرسنگ‌ها با تو فاصله دارند.

فكر مي‌كني ديگر هيچ‌وقت پسرت را كه در خارج است نخواهي ديد و تو را فراموش كرده است.

همسرت سال‌هاست فوت كرده و تو پير شده‌اي و فرصت ازدواج مجدد را از دست داده‌اي.

در مورد هر جايي از بدنت كه بپرسند، مي‌گويي درد مي‌كند.همه اين دردها تو را در سال‌هاي سالمندي به مردي پر از استرس با اعصابي خرد تبديل كرده است كه حوصله هيچكس را نداري، اما آيا دنيا به همين بي‌رحمي است؟

فكر شما، خود شماست

روان‌شناسان اعتقاد دارند وقتي در زندگي روي افكار منفي متمركز شويد، كم‌كم زندگي‌تان تلخ و پر از فشار رواني مي‌شود و همه آن افكار منفي در زندگي واقعي برايتان تجسم مي‌يابد.

به‌طور ميانگين هر فرد روزانه هزاران فكر دارد كه 80 درصد آنها منفي است. حال تصور كنيد چگونه اين افكار روي بدن اثر مي‌گذارد و به‌طور نيمه‌خودآگاه و منفي الگوهاي فكري و رفتاري شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد. ماجراي قطره‌هاي آب را كه شنيده‌ايد. هر قطره آب وقتي در معرض صداهاي ناهنجار قرار مي‌گيرد شكلي نابهنجار پيدا مي‌كند و وقتي در معرض نواي موسيقي دوست‌داشتني و صداهاي ملايم قرار مي‌گيرد شكلي متناسب به خود مي‌گيرد. روح و روان ما نيز همين‌طور است.

پس اگر مي‌خواهيد زندگي شيريني را ادامه دهيد، در اوقات بيكاري از فكر كردن به خاطرات بد دوري، به موفقيت‌ها و نكات مثبت زندگي فكر كرده و آنها را با خود تكرار كنيد.

من عصباني‌ام

«شايد درست نباشد، اما من شاكي‌ام. چرا مرا در شصت سالگي كه احترام و عزتم سر جايش بود، پيش خودش نبرد و گذاشت اين‌طور خفت بكشم؟»

اين را مصطفي‌خان سالمند هشتاد ساله با عصبانيت مي‌گويد كه فوت همسر و سه فرزندش را ديده، همه چيز را در زلزله از دست داده و تنها و گوشه‌گير از همه چيز اين سال‌ها، ناراضي و عصباني است.

روان‌شناسان معتقدند عصبانيت توانايي ما را براي خوشحالي از بين مي‌برد، زيرا عصبانيت و خوشحالي در تضاد با يكديگر هستند.

عصبانيت، شما را منزوي مي‌كند و باعث از دست دادن مهارت‌هاي اجتماعي، سازش و مصالحه مي‌شود و ديگر روابط را نيز در معرض خطر قرار مي‌دهد، در حالي كه شما در سال‌هاي سالمندي بيش از هر وقت ديگر به اين ابزارهاي روابط اجتماعي نياز داريد.

شما راهي طولاني را پشت سر گذاشته‌ايد، اما اگر به راه پيش روي خود نگاه كنيد، خيلي از ناراحتي‌هايتان بي‌ارزش مي‌شود.آيا اين‌كه همسايه فرش خود را توي حياط تكانده بود، ده سال ديگر هم براي شما مهم است؟

اگر كسي در صف نان از شما جلو بزند چطور؟ حاضر هستيد چند دقيقه انتظار را با سلامت​ و خلق خوش خود عوض كنيد؟ فكر كنيد يك نفر مي‌گويد: حاضري 5 دقيقه به تو وقت بدهم و لبخند روي لبت و آرامش ذهنت را با خشم و عصبانيتي كه يك ساعت باقي مي‌ماند، عوض كنم؟

شما چه پاسخي مي‌دهيد؟ بعيد مي‌دانم با او موافق باشيد و اين معامله را انجام دهيد. پس با خود نيز چنين معامله‌اي نكنيد.خودتان را جاي طرف مقابلتان بگذاريد و سعي كنيد مثل او فكر كنيد. شايد چاره ديگري نداشته است يا بهترين راه را نتوانسته انتخاب كند. وقتي ناراحت و عصباني مي‌شويد به آرام‌ترين و بهترين خاطرات خود فكر كنيد.

حق با شماست

شما عصباني هستيد و حق هم داريد، اما اين هم راه دارد. كمي صبر كنيد و ده بار نفس عميق بكشيد. سعي كنيد ضربان قلب و فشار خون خود را كنترل كنيد. بعد از لحظاتي وقتي آرام شديد، نگراني‌ها و نيازهايتان را واضح و مستقيم بيان كنيد، بدون اين‌كه بخواهيد كسي را ناراحت يا كنترل كنيد.

بدنتان را نيرومند كنيد و از ورزش غافل نشويد تا سلامت و توازن روح و جسم خود را بدست آوريد.

مي‌دانيد چقدر عمر كرده‌ايد؟ ده‌ها سال شايد هفت يا هشت دهه يا كمي بيشتر يا كمتر. در همه اين سال‌ها آدم‌هاي زيادي شما را آزار داده‌اند. اگر در هر سال باري از كينه و ناراحتي به همراه خود برداشته باشيد، اكنون نمي‌توانيد قدم از قدم برداريد.ديگران را ببخشيد براي اين‌كه نتوانسته‌اند شبيه شما فكر كنند​ يا كاري كه فكر مي‌كردند درست است را انجام داده‌اند اما از نظر شما درست نبود.واقع‌بينانه نيست كه انتظار داشته باشيد همه درست همان‌طور كه شما دوست داريد رفتار كنند.

فكر بد دور

حالا تمام ذهنتان را از فكرهاي منفي پاك كنيد. براي شروع موقعيت‌هايي را كه در آن، افكار منفي‌تان نسبت به خود يا ديگران در شما فعال مي‌شود، ترك كنيد. به دنبال دلايلي باشيد كه نشان دهد افراد از قضاوتي كه درباره آنها مي‌كنيد مبرا و انساني بهتر از آنچه فكر مي‌كنيد، هستند.

با منفي‌باف‌ها نشست و برخاست نكنيد و به جاي آن به كارهاي مورد علاقه و ارتباط با افراد مثبت‌انديش بپردازيد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن