تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819271041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارش برف و باران در بخش وسيعي از ايران


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بارش برف و باران در بخش وسيعي از ايران


به گزارش خبرنگاران ايرنا، اكنون بارش برف و باران در استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، گلستان، زنجان، گيلان، مازندران، قزوين، همدان، مركزي البرز، تهران، چهارمحال و بختياري و خراسان رضوي ادامه دارد و محورهاي ارتباطي اين استان‌ها لغزنده گزارش شده است.

در حال حاضر تردد خودروها به دليل بارش برف و لغزندگي سطح جاده ها در محورهاي ارتباطي زنجان به خانچاي، زنجان به تهم و دندي در غرب كشور تنها با زنجير چرخ و به كندي امكانپذير است.

بارش برف در استان زنجان از اوايل بامداد امروز آغاز شده است و راهداران براي سهولت در آمد و شد خودروها و باز نگه داشتن مسيرهاي عبوري، نسبت به عمليات تيغه اندازي و نمك پاشي اقدام كرده اند.

همچنين حدود 350 راهدار با 190 دستگاه ماشين آلات سبك، نيمه سنگين و سنگين، در محورهاي ارتباطي اين استان مشغول ارايه خدمات زمستاني هستند تا رانندگان و مسافرين عبوري مشكلي در تردد نداشته باشند.

* آشنايي با مضامين تخصصي آب و هوا

ساير محورهاي ارتباطي استان زنجان باز است و تردد خودروها در اين محورها جريان دارد و بهتر است رانندگان احتياط لازم را به عمل آورده و حتما خودروها را به زنجير چرخ مجهز كرده و لباس هاي گرم به همراه خود داشته باشند. همچنين بارش برف پاييزي روز پنجشنبه مناطق وسيعي از استان خراسان رضوي را سفيد پوش كرده و ارتفاع برف در برخي شهرستان هاي اين استان هفت سانتيمتر گزارش شده است و بارش ها در برخي مناطق اين استان همچنان به صورت پراكنده ادامه دارد.

بارش اولين برف پاييزي در آخرين ماه پاييز اكثر مناطق آذربايجان غربي را نيز سفيدپوش كرد و موجب خوشحالي كشاورزان و مردم استان شد.

بارش برف كه از نخستين ساعات بامداد روز پنجشنبه در نقاط جنوبي و مركزي آذربايجان غربي آغاز شده است به بسياري از شهرهاي استان جلوه و زيبايي خاصي بخشيد.

بر اساس پيش بيني هاي مسوولان اداره كل هواشناسي، هواي آذربايجان غربي امروز و فردا ابري تا نيمه ابري همراه با وزش باد و بارش برف و باران به خصوص در نواحي مركزي و جنوبي استان است و در شمال استان نيز بارش هاي پراكنده اي وجود خواهد داشت.

در 24 ساعت گذشته نيز دماي هوا در اروميه سه درجه سانتي گراد زير صفر و سه درجه بالاي صفر در سردترين و گرمترين ساعتها بود.

همچنين شهرستان چالدران با شش درجه زير صفر سردترين و خوي با پنج درجه سانتي گراد بالاي صفر گرمترين شهرهاي استان بوده اند.

بارش برف هم اكنون در مركز و نقاط جنوبي استان تداوم دارد و در شهرستان سلماس نيز آغاز شده است.

مسوولان راهداري استان نيز از مردم و افرادي كه قصد تردد در نقاط مختلف استان و به ويژه هاي نقاط برف گير را دارند خواسته اند تا وسايط نقليه خود را به ادوات و تجهيزات زمستاني مجهز كنند.

بر اساس اعلام مسوولان اداره كل هواشناسي آذربايجان غربي از امشب به همراه بارندگي ها، افت شديد دما نيز در استان رخ مي دهد كه ممكن است در جنوب استان موجب راهبندان و مسدود شدن جاده هاي پر تردد و برف گير شود.

در پي بارش برف در شهرستان اروميه هم اكنون ترافيك نيمه سنگيني در نقاط مختلف شهر و در خيابان هاي منتهي به پل هاي روگذر رخ داده و سطح لغزنده پل هاي ياد شده نيز وضعيت ويژه اي را در اين مناطق به وجود آورده است.

كولاك شديد تردد خودروها در محور ارتباطي مراغه - هشترود را هم با مشكل مواجه كرده است و عبور خودروها در اين مسير بدون زنجير چرخ ميسر نيست.

به رانندگان توصيه شده است كه براي تردد در اين محور خودروهاي خود را به زنجير چرخ و وسايل ايمني مجهز كرده و از سفرهاي غير ضروري در آن پرهيز كنند.

كليه پروازهاي صبح و تعدادي از پروازهاي ظهر و بعد از ظهر روزپنج شنبه فرودگاه شهيد مدني (ره) تبريز نيز به علت بارش برف و كاهش ديد لغو شده است و از پروازهاي خارجي اين فرودگاه هم پرواز صبح امروز استانبول- تبريز و بالعكس انجام نمي شود.

از پروازهاي داخلي اين فرودگاه نيز پروازهاي صبح تهران - تبريز و تبريز-مشهد و پروازهاي بعدازظهر مشهد تبريز شركت هواپيمايي ايرتور و پرواز 12.30 دقيقه تهران - تبريز و تبريز- تهران شركت هواپيمايي كاسپين لغو شده است.

براساس گزارشهاي دريافتي آسمان استانهاي شمالي كشور ابري و باراني است و بارشها در مناطق كوهستاني به صورت برف گزارش شده است.

گزارش سازمان هواشناسي حاكيست كه با ادامه فعاليت سامانه بارشي همچنان تا پايان هفته بارش برف و باران در بيشتر استانهاي كشور ادامه خواهد داشت.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن