تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818971323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد خبر دادهمترازي حقوق اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد با دانشگاه‌هاي دولتي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد خبر دادهمترازي حقوق اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد با دانشگاه‌هاي دولتي
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي گفت:‌ همتراز كردن حقوق اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي با دانشگاه‌هاي دولتي از برنامه‌هاي دانشگاه آزاد است.


به گزارش خبرگزاري فارس از شرق استان تهران، ابراهيم واشقاني‏فراهاني عصر امروز در مراسم تقدير از پژوهشگران برتر شهرستان دماوند، در خصوص يكي از مأموريت‌هاي اصلي دانشگاه آزاد، اظهار داشت: كاستن وابستگي دانشگاه به انجام پژوهش‏ها از ناحيه شهريه يكي از مهم‏ترين مأموريت‏هاست.

وي تصريح كرد: اين امر از طريق پروژه‌هاي برون‏دانشگاهي و ياري دستگاه‏هاي اجرايي و نهاد‌هاي عمومي و همه جامعه امكان‏پذير است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي، نتيجه اين برنامه را ايجاد منبعي براي افزايش درآمدهاي دانشگاه آزاد و حل مشكل صنعت در جامعه خواند كه رفع اين مشكل، وظيفه دانشجويان پاسخگو به نيازهاي جامعه است.

واشقاني‏فراهاني توجه و تأكيد بر انجام پژوهش‌هاي بنيادي اصيل و متمركز را از ديگر سياست‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي خواند و گفت:‌ بدون انجام پژوهش‌هاي بنيادي، زمينه انجام پژوهش‏هاي كاربردي ايجاد نخواهد شد.

وي تصريح كرد: مطالعات جهاني نشان مي‌دهد كه جوامعي مانند ژاپن كه رويكرد نخستشان به سمت پژوهش‏هاي كاربردي بوده، بعد از چند دهه متوجه شدند كه به عقب مي‌روند؛ چراكه روي پژوهش‏هاي بنيادي كه گام اصلي است،‌ سرمايه‏گذاري نكردند.

واشقاني‏فراهاني تصريح كرد: بايد بين پژوهش‏هاي بنيادي و كاربردي در دانشگاه آزاد توازن برقرار كنيم و بر انجام انجام پژوهش‏هاي بنيادي اصيل و متمركز تأكيد داشته باشيم.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي، واژه تمركز را در اين زمينه به اين معني دانست كه اعضاي گروه‏هاي علمي و پژوهشي و اعضاي هيئت‌هاي علمي دانشگاه‌ برنامه‌اي مشخص داشته باشند و براساس آن حركت كرده و از حركت‌هاي سليقه‌اي اجتناب كنند.

وي تأكيد كرد:‌ انجام پژوهش‌هاي متمركز و بنيادي اصيل، ما را به نظر بلند مقام معظم رهبري نزديك مي‏كند كه فرمودند پژوهش‌گران و دانشمندان كشور بايد صاحب نظريه باشند.

واشقاني‏فراهاني همچنين يكي ديگر از سياست‌هاي دانشگاه آزاد را كه در چند روز اخير به آن رسيده‌ است، در مورد آيين‌نامه مربوط به مقالات برشمرد و گفت: در اين بخش، تأكيد بر مقالات برتر شده و براي مقالات برتر چاپ شده در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار داخلي و خارجي امتيازات ويژه هم به لحاظ جايزه و هم به لحاظ ساير خدمات و امكانات پژوهشي و پايه‌هاي تشويقي قائل شده‌ايم.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص يكي ديگر از سياست‌هاي جديد دانشگاه آزاد اسلامي اظهار كرد: بالا بردن جايگاه و شخصيت اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي و هم‌تراز كردن حقوق اين قشر با دانشگاه‌هاي دولتي از ديگر برنامه‌هاي ما خواهد بود.

واشقاني‏فراهاني نخستين گام در اين ارتباط را اصلاح بخشنامه مربوط به حق‌الزحمه راهنمايي و مشاوره پايان‏نامه‌ها و رساله‌ها خواند كه بار مالي سنگيني دارد و با تأمين منابع از طريق سرمايه‏گذاري عملي خواهد شد .

انتهاي پيام/2568/ذ30

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن