تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819673930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولاند: فرانسه به تعهد خود براي مبارزه با جنايت ضد بشريت افتخار مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اولاند: فرانسه به تعهد خود براي مبارزه با جنايت ضد بشريت افتخار مي كند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/25
00:21:01.16

رييس جمهور فرانسه ، روز دوشنبه در پاريس در مراسم يادبود دو نظامي فرانسوي كه در جمهوري آفريقاي مركزي كشته شدند اعلام كرد، « فرانسه از اين كه براي پايان دادن به جنايت ضد بشريت متعهد شده است، افتخار مي كند و در اين باره هيچ ترديدي ندارد. »

فرانسوا اولاند، در اين مراسم با تمجيد از دو سرباز كشته شده فرانسوي با ذكر نام كوچك آن ها گفت، آنتوان و نيكولا تا آخر خط انجام وظيفه براي خدمت به صلح در كشور آفريقاي مركزي، يكي از فقيرترين كشورهاي جهان كه در هرج و مرج و كشتار خشونت آميز گرفتار شده است و با فقر و گرسنگي ويران شده است، پيش رفتند.
اولاند در دفاع از اقدام فرانسه در مداخله نظامي در آفريقاي مركزي گفت، قرباني كردن دو سرباز جوان نشان مي دهد كه فرانسه به ارزش هاي جمهوريت كه هدفش آزادي انسان ها از سلطه و ستم ديكتاتوري است پايبند است و به نجات ضعفا مي شتابد.
وي درباره اوضاع كشور آفريقاي مركزي و دليل اتخاذ تصميم مداخله نظامي در اين كشور گفت، در آفريقاي مركزي اوضاع اضطراري حاكم بود، بيش از ششصد نفر طي دو روز به قتل رسيده بودند، درگيري هاي فرقه اي خطر نسل كشي وسيعي را به وجود آورده بود و ده ها هزار نفر آواره شده بودند و در سراسر اين كشور بسياري از مردم از آب و زندگي محروم بودند. بنابراين، اين اوضاع غم انگيز و بحران انساني با همه زنان و كودكان و آوراگان قرباني غارت و چپاول و انواع خشونت ها موجب شد كه به عنوان فرمانده نيروهاي مسلح تصميم بگيرم سربازانمان را به آفريقاي مركزي بفرستم تا در كنار نيروهاي آفريقايي و در چارچوب مجوز شوراي امنيت سازمان ملل متحد، براي برقراري صلح و تضمين دسترسي مردم به كمك هاي بشردوستانه تلاش كنند.
وي در ادامه افزود، زماني كه جنايتي ضد بشريت رخ مي دهد، اين افتخار فرانسه و سربازان فرانسوي است كه به پايان دادن به اين جنايات متعهد شده اند و در اين باره هيچ ترديدي ندارند. اگر فرانسه مداخله نمي كرد و سربازان آن مشغول جداكردن طرف هاي متخاصم و خلع سلاح گروه هاي مسلح نمي شدند قتل عام و كشت و كشتار همچنان ادامه مي يافت.
فرانسوا اولاند درباره تأثير مداخله نظامي فرانسه در آفريقاي مركزي گفت، به لطف اقدامات سربازان ما طي چند روز، آرامش اوليه در شهر بانگي و شهرهاي اصلي آفريقاي مركزي حاكم شد. البته تنش هاي بسياري همچنان وجود دارد و سلاح هاي زيادي هم هنوز باقي مانده است. هزار و ششصد سرباز ما در عمليات سانگاريس تأثيرگذاري، كيفيت و جديت قابل توجهي را از خود نشان دادند و ظرف پنج روز انتظارات ما را براي به وجود آوردن اميد در كشوري كه به آينده هيچ اميدي نداشت، محقق كردند.
رئيس جمهور فرانسه درباره ادامه حضور نيروهاي فرانسوي در آفريقاي مركزي گفت،سربازان فرانسوي تمايلي ندارند كه مدت حضور خود در جمهوري آفريقاي مركزي را طولاني تر كنند. آنان به تدريج با نيروهاي آفريقايي جايگزين مي شوند. قرار است طي چند هفته توان نيروهاي آفريقايي دو برابر شده و تعداشان به شش هزار نفر افزايش يابد.
اولاند درباره كمك هاي كشورهاي اروپايي نيز گفت، شركاي اروپايي ما هم با كمك هاي لجستيكي و تجهيزاتي خود از ما حمايت و پشتيباني خواهند كرد كه بسيار با ارزش است و از اين بابت از آنان سپاسگزارم. اين امر نشان مي دهد كه انسجامي آفريقايي، اروپايي و بين المللي در اين زمينه وجود دارد.
رئيس جمهور فرانسه در ادامه درباره آينده اين عمليات نظامي گفت، فراتر از اين موفقيت هاي اوليه، بايد گفت كه شرايط بسيار سختي وجود دارد و مأموريت ما بسيار خطرناك و طاقت فرسا است، اما با اين همه در هفته هاي آينده هم بدون وقفه ادامه خواهد يافت تا خلع سلاح گروه هاي مسلح هر دو طرف درگيري ها محقق شود و جايگزيني نيروهاي آفريقايي و محافظت از مردم تسهيل شود.
فرانسوا اولاند درباره انگيزه و هدف فرانسه از اين مداخله نظامي افزود، سربازان ما مورد استقبال اكثريت قابل توجهي از مردم آفريقاي مركزي قرار گرفتند، چرا كه فرانسه انگيزه اي جز نجات زندگي مردم اين كشور ندارد. قصد فرانسه به قدرت رساندن رژيمي يا ساقط كردن رژيم ديگر نيست. بلكه تنها هدف ما برقراري نظم است و اين كه براي مردم آفريقاي مركزي اين امكان را فراهم كنيم كه رهبران خود را از طريق انتخاباتي آزاد و بي چون و چرا انتخاب كنند. همانطور كه با نيروهاي نظامي خود اين امكان را در كشور مالي به وجود آورديم.
اولاند درباره مخالفت هايي كه با حضور نظامي فرانسه در كشورهاي آفريقايي صورت مي گيرد گفت، برخي در سراسر جهان مي پرسند چرا هميشه فرانسه در مالي، آفريقاي مركزي و ديگر كشورها اقدام به مداخله نظامي مي كند؟ چرا هميشه فرانسه در اين زمينه پيشتاز است؟ بايد گفت به اين دليل كه ما «فرانسه» هستيم. و اگر فرانسه نبود هيچ ارتش ديگري در جهان نمي توانست چنين عملياتي را در آفريقاي مركزي براي نجات جان انسان ها و برقرار ساختن صلح صورت دهد. همين اقدامات است كه نشان مي دهد ما كشور بزرگي هستيم. اين امر نفوذ ما در عرصه بين المللي را مورد اذعان قرار مي دهد و به اين ترتيب قادريم صداي خود را كه صداي آزادي و منزلت است به گوش ديگران برسانيم. فرانسه اين نقش اين وضعيت و اين جايگاه را مديون ارتش و سربازان خود است.
00:35:26.10

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن