تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803604959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي دلالي اعضاي بدن در وزير بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:الف: بررسي دلالي اعضاي بدن در وزير بهداشت
وزير بهداشت با اشاره به بررسي ادعاي دلالي سازمان يافته اعضاي بدن انسان، درباره آخرين وضعيت بررسي مواد اوليه تاريخ گذشته دارو توضيح داد و گفت: صداي ايدز و اطلاع رساني در مورد آن مي‌توانست رساتر باشد اما اين اتفاق نيفتاد.

به گزارش تسنيم، سيدحسن هاشمي در حاشيه مراسم توديع و معارفه رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران در جمع خبرنگاران درباره بررسي دلالي اعضاي بدن اظهار داشت: در حال حاضر به تمام دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و حراست وزارت بهداشت در خصوص بررسي دلالي سازمان يافته اعضاي بدن انسان، دستورات لازم ارائه شده است. اينكه صورت مساله را پاك يا توجيه كنيم كه چنين موضوعي وجود ندارد، درست نيست البته اين گزارش يكي از روزنامه‌ها در خصوصي دلالي عضو بدن انسان، جاي ناراحتي دارد.

وزير بهداشت گفت: بايد ابتدا در خصوص اين خبر فكر كنيم كه آيا چنين گزارش يا خبري، صحت دارد يا خير و بعد آن را پيگيري كنيم؛ اگر اين خبر يا گزارشي كه روزنامه يادشده در رابطه با دلالي اعضاي بدن انسان، دروغ بود كه خدا را شكر مي‌كنيم اما اگر صحت داشته باشد بايد جلوي اين مسائل گرفته شود. هاشمي در خصوص اظهارات اخير خود در رابطه با برخي مخفي‌كاري‌ها در زمينه ايدز و بيماري‌هاي مشابه در كشور افزود: با مخفي كردن اين موضوع نمي‌توان سلامت جامعه را تامين كرد. برخي دستگاه‌ها بايد در رابطه با بيماري ايدز اطلاع رساني كنند كه شما رسانه‌ها نيز جزو همين گروه هستيد. صداي ايدز و اطلاع رساني در مورد آن مي‌توانست رساتر باشد اما اين اتفاق نيفتاد.

وزير بهداشت در باره بيمه داروهاي ناباروري اظهار داشت: دولت گذشته، يك بودجه هزار و ۴۰۰ ميلياردي را در اعتبارات سال ۹۲ لحاظ كرده بود كه يك ريال هم محقق نشد. اگر شركت‌هاي بيمه اين اعتبار را دريافت نكنند نمي‌توانند حمايتي داشته باشد.

هاشمي در خصوص گزارش تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي درباره مواد اوليه تاريخ مصرف گذشته دارو گفت: اين موضوع را آقاي قاضي پور (نماينده مجلس شوراي اسلامي) به من گفت و من آن را به رئيس سازمان غذا و دارو اعلام كردم كه براساس گزارش اين سازمان، هيچ شواهدي براي مواد اوليه تاريخ گذشته دارو وجود ندارد. البته شكايتي در اين زمينه وجود داشته است اما اسناد آن كافي نبوده است.

وي افزود: البته يك سري ملزومات مانند چسب شامل مورد تاريخ مصرف گذشته مي‌شود كه اين موضوع با مواد اوليه دارو متفاوت است. مسئوليت مواد اوليه دارو با سازمان غذا و دارو است و اين سازمان فرايند بسيار سختگيرانه و آزمايشات زيادي روي اين موضوع دارد.

هاشمي در پاسخ به اين سئوال كه آيا واردات دارو افزايش يافته يا خير، گفت: نمي‌توان گفت كه واردات دارو زياد شده اما آنچه كه مشخص است در ۶ ماهه اول امسال، هيچ چيز (دارو) در بازار نبود و ما واردكنندگان را تشويق كرديم كه داروهاي مورد نياز مردم را وارد كنند. اينكه دارويي در بازار وجود نداشته باشد بدتر از وجود يك دارو با قيمت زياد است.

وزير بهداشت همچنين در خصوص قاچاق دارو نيز گفت: از اداره آگاهي درخواست كردم كه اگر مورد قاچاقي در رابطه با دارو وجود داشت، اعلام كند كه خوشبختانه تاكنون، موردي از قاچاق اعلام نشده است. تجهيزات و دستگاه‌هاي بيمارستاني هنوز سرپا هستند اما بخش قابل توجهي از آنها به بودجه كافي براي سرپا ماندن نياز دارند.

هاشمي با اشاره به تعرفه‌هاي غيرواقعي درماني افزود: يكي از مشكلات تجهيزات پزشكي در بيمارستان‌ها، تامين لوازم يدكي آنها است كه با اين تعرفه‌ها اگر دستگاهي دچار مشكل شد به راحتي نمي‌توان آنها را تعمير يا براي آنها لوازم يدكي تهيه كرد.

تمام اموال و حقوق دانشگاه علوم پزشكي ايران برگردانده مي شود
وزير بهداشت با اشاره به اينكه تمام اموال و حقوق دانشگاه علوم پزشكي ايران بايد به سرعت به اين دانشگاه برگردانده شود، اظهار داشت: هماهنگي‌هاي كامل بين دانشگاه علوم پزشكي تهران، شهيد بهشتي و ايران براي برگرداندن همه حقوق و اموال دانشگاه ايران انجام شده است. هاشمي افزود: براي اطمينان از اينكه هيچ اجحافي در حق دانشگاه علوم پزشكي ايران صورت نگيرد يك گروه سه نفره در وزارت بهداشت تشكيل شده است كه به تمام مراحل انتزاع نظارت داشته باشد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن