تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819633221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محموله بزرگ تجهيزات ماهواره در گمرك شهيد رجايي كشف شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محموله بزرگ تجهيزات ماهواره در گمرك شهيد رجايي كشف شد
مديركل گمرك شهيد رجايي از كشف بيش از 5 هزارعدد تجهيزات دريافت تصاوير ماهواره اي در اين گمرك خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، مهرداد جمال ارونقي از كشف بيش از 5 هزارعدد تجهيزات دريافت تصاوير ماهواره اي در اين گمرك خبر داد و گفت: پس از اسكن كانتينر توسط واحد ايكس ري و متعاقب آن بازرسي كانتينر موصوف بيش از 1600 ديش ماهواره و 5000 ال ان بي، سويچر و پايه مخصوص ديش گيرنده امواج ماهواره اي از اين كانتينر كشف شد.

وي افزود: اين محموله از كشور امارات متحده عربي بارگيري و تحت رويه ترانزيت خارجي به مقصد كشور تاجيكستان در حال ادامه مسير بود كه در پي كشف آن، در اين گمرك متوقف شد.

مدير كل گمرك شهيد رجايي بندرعباس در ادامه از كشف 5 تن كالاي تجملي و لوكس كه در 4 كانتينر حامل ليفتراك مستعمل به نحو ماهرانه اي جاسازي شده بود، خبر داد و افزود: متعاقب ارزيابي اوليه و اجمالي صورت گرفته در درب خروج واردات گمرك شهيد رجايي و مشكوك شدن به كالاي اظهاري و وزن اظهارشده در گمرك، كانتينرهاي مربوطه به واحد X-RAY هدايت و پس از اسكن كانتينرها از ورود اين محموله قاچاق به داخل كشور جلوگيري شد.

ارونقي افزود: هم اكنون كالاهاي كشف شده به ظن قاچاق در انبار قضايي گمرك شهيد رجايي نگهداري مي شود.

وي تصريح كرد: با توجه به تاكيدات رئيس كل گمرك مبني بر استفاده از فناوري هاي نوين و تجهيز اماكن گمركي به ابزارهاي پيشرفته جهت افزايش كارايي و بهبود انجام تشريفات گمركي، از ابتداي ماه جاري با راه اندازي دستگاه ايكس ري در اين گمرك به صورت فعال، علي الخصوص در كنترل كالاهاي تحت رويه ترانزيت اين گمرك و مطابقت كالاي مربوط به اظهارنامه هاي اظهارشده و محتواي كانتينرها، امكان اظهار خلاف و متعاقب آن قاچاق كالا كاهش يافته است.

مديركل گمرك شهيد رجايي گفت: بيشتر كالاهاي ترانزيت داخلي و خارجي از گمرك شهيد رجايي با دستگاه ايكس ري كنترل ميشود و با توجه به مقرون به صرفه بودن استفاده از اين دستگاه و عدم نياز به ارزيابي فيزيكي و همچنين تسريع در كار به طوري كه اسكن هر كانتينر به طور متوسط 2 دقيقه طول مي كشد در پي آن هستيم ضمن كسب دستور لازم از گمرك ايران، در بخش واردات قطعي نيز از ازابزار كنترلي ايكس ري استفاده شود.

وي افزود: با استفاده از دستگاه ايكس ري، بار كانتينر بدون تخليه و به كمك يك نرم افزار رايانه اي اسكن و در صورت مطابقت با پرونده هاي اظهار شده اجازه خروج داده مي شود. گمركات بازرگان، آستارا و دوغارون نيز به دستگاه ايكس ري مجهز هستند كه طبق دستور رئيس كل گمرك ايران مقرر شد گمركات مجهز به اين دستگاه ها به زودي به صورت برخط (آنلاين) در خصوص انتقال تصاوير با هم در ارتباط باشند.

كد خبر: 2196909

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۵:۵۳

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن