تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819529342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرپرست فرمانداري اسلام آبادغرب در گفتگو با ايلنا تشريح كرد: ابعاد سند تدوين شده توسعه 4 ساله شهرستان اسلام آباد غرب


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سرپرست فرمانداري اسلام آبادغرب در گفتگو با ايلنا تشريح كرد: ابعاد سند تدوين شده توسعه 4 ساله شهرستان اسلام آباد غرب
1392-09-25, 11:49كد خبر: 129460سرويس: استان‌ها


ايلنا: احد جليليان، سرپرست فرمانداري شهرستان اسلام آبادغرب به تشريح ابعاد سند تدوين شده توسعه چهار ساله شهرستان اسلام آباد غرب پرداخت. اين سند كه روز دوشنبه هفته قبل در اختيار استانداري قرار گرفت توسعه همه جانبه اسلام آباد غرب را در بخش‌هاي اقتصادي، اجتماعي و زير بنائي در خود جاي داده است.
سرپرست فرمانداري اسلام آبادغرب در خصوص چگونگي تدوين سند توسعه شهرستان به خبرنگار خبرگزاري ايلنا در اسلام آبادغرب گفت: با معارفه استاندار جديد جلسه‌اي با حضور تمامي فرمانداران تشكيل شد كه در اين جلسه فرمانداران وضعيت شهرستان‌هاي خود را بيان كرددند و رضايي، استاندار كرمانشاه نيز با طرح رويكرد جامع كشور و استان با تاكيد بر جذب سرمايه گذاري و استغالزائي تدوين سند توسعه چهار ساله شهرستان‌ها ومعرفي طرح‌ها و پروژه‌ها را خواستار شد.
احد جليليان ادامه داد: در بخش معرفي پروژه‌ها و طرح‌ها رويكردي جديد مطرح شد تا پتانسيل‌هاي بالقوه شهرستان‌ها شناسائي و نسبت به تبديل آن‌ها به پتاسيل بالفعل اقدام شود و طرح‌ها و پروژه‌هايي مد نظر قرار گيرد كه با توجه به اقتضاء، توان و پتانسيل شهرستان شناسائي شده‌اند.

منطقه ويژه اقتصادي، مراكز آموزش عالي و منابع طبيعي مهمترينِ ظرفيت‌هاي شهرستان است
سرپرست فرمانداري اسلام آباد غرب با اشاره به تصويب ايجاد منطقه ويژه در دولت احمدي‌نژاد و وجود پتانسل بالاي اشتعالزائي و توسعه در اين طرح، اظهار داشت: مكان در نظر گرفته شده براي اين طرح داراي ۱۴۳ هكتار محوطه حصار كشي شده است و از امسال اقدامات براي تكميل زير ساخت‌هاي آن شروع و نيز فازهاي آن مشخص شده است و اشتعالزائي در بين ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر خواهد داشت.
وي ادامه داد: شش مركز آموزش عالي با وجود بيش از ۱۴ هزار نفر دانشجو يكي ديگر از پتانسيل‌ها اسلام آبادغرب است كه مي‌توان با توسعه زير بناي دانشگاه‌ها و جذب دانشجوي تحصيلات تكميلي زمينه اشتغال و جذب هيئت علمي در شهرستان را محقق كرد.
جليليان در خصوص ظرفيت‌هاي موجود در بخش منابع طبيعي بيان داشت: ۳۳ درصد از منايع طبيعي استان در اختيار اسلام آبادغرب قرار دارد و همانطور در شهرستان‌هاي ديگر بحث سقزگيري مطرح است اين موضوع مي‌تواند در شهرستان اسلام آبادغرب نيز بعنوان يك شغل جديد مطرح باشد.
وي اضافه كرد: در حال حاضر ۵۰۰۰ هكتار از اراضي اسلام آبادغرب در دست اجرا براي كشت زعفران است و اين در حالي است كه مي‌توان اين قابليت را افزايش داد چرا كه براي كشت زعفران زمين درجه ۳ كافي است و سهم آورده متقاضي تنها ۲۰ درصد است و مابقي سرمايه را كه معادل ۸۰ درصد است دولت پرداخت مي‌كند.

بخش‌هاي اقتصادي، اجتماعي و زير بنائي در سند توسعه مورد توجه قرار گرفته است
سرپرست فرماندار اسلام آبادغرب بيان داشت: در تدوين سند توسعه به بخش‌هاي اجتماعي، اقتصادي و زير بنائي توجه شده است كه در بخش اقتصادي موضوع منطقه ويژه، توجه به صنايع و كشاورزي مد نظر قرار گرفته است.
وي افزود: در بخش زير بنائي به موضوعاتي از قبيل انرژي، آب شهري و روستائي، منابع آب، راه و شهرسازي، طرح‌هاي هادي و احداث ساختمان‌ها توجه شده است.
احد جليليان توجه به بخش بهداشت و درمان، آموزش عالي، ميراث فرهنگي و گردشگري، مذهبي، محيط زيست و ورزشي را بعنوان مسائل مورد توجه در زمينه اجتماعي برشمرد.

منطقه ويژه اقتصادي و شهرك‌هاي صنعتي قابليت‌هاي ويژه را براي شهرستان فراهم آورده است
سرپرست فرمانداري شهرستان با بيان اين مطلب كه در اسلام آبادغرب دو شهرك صنعتي فاز ۱ و فاز ۲ يا‌‌ همان شهرك صنعتي مرصاد احداث شده است، عنوان كرد: ۹۷ قطعه زمين آماده واگذاري در شهرك صنعتي مرصاد براي سرمايه گذاري و احداث كارخانجاتي كه توجيه اقتصادي دارد موجود است.
جليليان ادامه داد: با توجه به اينكه شهرستان اسلام آبادغرب مسير ترانزيت كالا و پل ارتباطي شرق به غرب است و از سويي شهرك صنعتي اسلام آبادغرب تنها ۱۳۵ كيلومتر با مرز خسروي فاصله دارد اين موضوع يك قابليت براي رشد صنايع در اين شهرستان و جذب سرمايه گذاري و اشتغالزائي است.
وي در خصوص منطقه ويژه اقتصادي نيز گفت: در سند توسعه پيشنهاد استقرار گمرك، صدور مجوز‌ها و ارزيابي كالا، كاهش قيمت زمين و اختصاص اعتبارات به اين طرح لحاظ شده است.
سرپرست فرمانداري شهرستان با اشاره به بازديد اخير معاونين استاندار از منطقه ويژه بيان داشت: با توجه به اينكه هر متر زمين درمكان احداث منطقه ويژه ۹۰هزار تومان است معاونين استاندار خواستار واگذاري زمين‌هاي اين منطقه به سرمايه گذاران بصورت رايگان شدند تا جذب سرمايه گذار امكان پذير باشد.
وي افزود: در شهرك صنعتي مرصاد كه تمامي زير ساخت‌هاي آن آماده است مبلغ هر متر زمين ۳۵ هزار تومان است و با اين وجود سرمايه گذار رغبتي به خريد زمين در منطقه ويژه نخواهد داشت لذا كاهش قيمت زمين منطقه ويژه در سند توسعه مطرح شده است.

آمار بيكاري در اسلام آبادغرب كمتر از ۳۵ درصد نيست
احد جليليان اظهار داشت: برابر سرشماري نفوس و مسكن سال ۱۳۹۰ آمار بيكاري شهرستان اسلام آبادغرب ۷۵/۲۷ درصد بوده است كه در سال ۹۱ و هشت ماهه اول سال ۹۲ آمار بيكاري استان كرمانشاه به ۳۵ درصد رسيده لذا آمار بيكاري اسلام آباد در حال حاضر و با توجه به فراغت از تحصيل دانشجويان اگر بيشتر از اين مقدار نباشد كمتر نيست.
سرپرست فرمانداري اسلام آبادغرب ادامه داد: مي‌طلبد سياست‌ها استاندار محترم را براي ايجاد اشتغال پيگيري كرد چرا كه به گفته ايشان يك نفر بيكار هم زياد است.

ايجاد يك كارخانه قند جديد در برنامه توسعه چهار ساله پيش بيني شده است
جليليان در رابطه با ديگر برنامه‌هاي اقتصادي پيش بيني شده در سند توسعه شهرستان در بخش صنايع و كارخانجات گفت: تامين اعتبار براي واحد‌هاي صنعتي و توليدي راكد، تلاش براي افزايش سهم آورده شهرستان از توليد ناخالصي استان و كاهش قيمت محصولات، فراهم كردن زمينه صادرات براي واحد‌هاي توليدي شهرستان و احداث واحد‌هاي تبديلي متناسب با محصولات كشاورزي از جمله برنامه‌هاي پيش بيني شده در سند توسعه چهار ساله اسلام آباد غرب است.
وي با اشاره به كيفيت بالاي چغندر اسلام آبادغرب و مشكلات كارخانه قند شهرستان از جمله كمبود ظرفيت، عدم خدمات دهي مناسب به كشاورزان نسبت به ساير رقبا و درصد عيار پايين گفت: در سند توسعه ايجاد يك كارخانه قند مدرن و با ظرفيت دريافت روزانه پنج هزار تن چغندر پيشنهاد شده است.

صنايع شهرستان اسلام آباد غرب اشتغال زايي ۲۱۶۰ نفري را در پي داشته است
سرپرست فرمانداري اسلام آباد غرب با اشاره به صدور پروانه صنايع براي ۵۲ طرح در شهرستان گفت: به اين طرح‌ها تسهيلاتي بالغ بر ۱۰۰۰ ميليارد تومان اعطا شده كه ميزان اشتغال زايي آن ۲۱۶۰ نفر بوده است.
وي افزود: با توجه به گزارش سازمان صنايع و معادن استان از مجموع طرح‌ها ۳۳ طرح اجرا شده يا در دست اجرا و به تازگي نيز راه اندازي ۱۹ طرح آغاز شده است.
احد جليليان بيان داشت: از ۳۶ طرح كلان صنعتي استان ۴ طرح كارخانه كاشي كاژه، پاك مايه، مانيزان و كارخانه قند مختص اسلام آبادغرب است و از مجموع ۳۳ طرح اجرا شده يا در دست اجرا ۲۲ طرح در حال حاضر فعال است.
وي همچنين به طرح‌هاي راكد و نيمه تمام و ايجادي در سطح شهرستان كه نيازمند جذب اعتبار براي راه اندازي و ساماندهي است اشاره و تعداد اين طرح‌ها را ۲۷ مورد عنوان كرد.

اسلام آباد غرب جايگاه دوم از لحاظ وجود معادن در استان را دارا است
سرپرست فرمانداري شهرستان با بيان اينكه اسلام آبادغرب به لحاظ وجود معادن جايگاه دوم استان را كسب كرده گفت: در مجموع پنج معدن در سطح شهرستان وجود دارد كه ازسه معدن سنگ تزئيني مرمر و از دو معدن ديگر بيتومين استخراج مي‌شود.

احداث دو جايگاه پمپاژ عمومي آب در برنامه توسعه چهارساله شهرستان مد نظر قرار گرفته است
جليليان گفت: يكي از طرح‌هاي كه اعتبار آن تامين شده و در آينده نزديك راه اندازي خواهد شد احداث دو جايگاه پمپاژ عمومي آب در روستاهاي تجر اكبر و تنگه منصوري است.
وي با اشاره به اينكه شهرستان اسلام آباد غرب داراي ۸۷ هزار هكتار اراضي ديم و ۱۳ هزار هكتار اراضي آبي است، گفت: مقدار ۶ هزار هكتار از اراضي آبي از طريق سيستمهاي نوين آبياري مي‌شوند كه از اين لحاظ در استان حائز رتبه ممتاز هستيم، وليكن در برنامه توسعه نيز به نيازمندي‌ها در خصوص راه اندازي سيستمهاي نوين آبياري توجه شده است.

دامپروري و آبزي پروري از جمله طرح‌هاي بخش اقتصادي در برنامه توسعه چهارساله شهرستان است
سرپرست فرمانداري اسلام آباد غرب بيان داشت: اشتغال زايي در زمينه توليد گوشت قرمز، پروار بندي بره، جلوگيري از فشار بر مرتع، آبزي پروري و پرورش مرغ گوشتي از جمله طرح‌هايي است كه در بخش اقتصادي سند توسعه چهارساله شهرستان مد نظر قرار گرفته و افزايش سالانه آبزي پروري و پرورش مرغ گوشتي جزو مهمتريت طرح‌هاي اين بخش است.

اشتغال ۲۵ نفر در نيروگاه سيكل تركيبي دالاهو
جليليان در خصوص طرح‌هاي بخش انرژي در چارچوب طرح‌هاي زيربنائي سند توسعه شهرستان گفت: راه اندازي نيروگاه سيكل تركيبي دالاهو بعنوان يك طرح در بخش انرژي در سند توسعه لحاظ شده و راه اندازي اين نيروگاه اشتغال زايي ۲۵ نفر به صورت مستقيم و ۳۵ نفر بصورت غير مستقيم را در پي خواهد داشت.
وي افزود: عمليات اجرائياين نيروگاه در سال ۸۷ در زميني به مساحت ۵۲ هكتار و با سرمايه گذاري ۴۷۰ ميليارد ريالي شركت مهندسي فراب آن كليد خورد اما در حال حاضر بدليل عدم گشايش اعتبارات ال سي تعطيل است.

۵۰ درصد معابر شهري فاقد آسفالت است
سرپرست فرمانداري اسلام آبادغرب با اشاره به طرح‌هايي كه در زمينه عمران شهري در برنامه توسعه لحاظ شده گفت: از مجموع ۲۳۰ هكتار معابر سطح شهر بيش از ۵۰ درصد اين معابر فاقد آسفالت يا داراي آسفالت و جدول گذاري فرسوده است كه رفع مشكل در اين زمينه در سند توسعه لحاظ شده است.
وي در ادامه بيان داشت: سرانه فضاي سبز موجود در سطح شهر ۵ متر مربع است كه با سرانه استاني و كشوري كه ۱۴ متر مربع است فاصله زيادي دارد لذا ايجاد فضاي سبز جزو اولويت برنامه‌هاي شهرداري و شهرستان بايد باشد.

بخش حميل در برنامه توسعه چهار ساله شهرستان مد نظر قرار گرفت است
احد جليليان با بيان اينكه شهر حميل در مسير جاده اصلي استانهاي ايلام، لرستان، خوزستان و كرمانشاه قرار دارد گفت: تملك زمين‌هاي پارك ولايت، ايجاد ميدان ورودي شهر حميل و زير سازي آسفالت اين شهر در سند توسعه لحاظ شده و مبلغ حدود ۳۰۰ ميليون تومان براي تملك زمينهاي پارك ولايت نيز درخواست شده است.

آب سد آزادي بعنوان آب شرب شهري به اسلام آباد غرب انتقال داده مي‌شود
سرپرست فرمانداري شهرستان اظهار داشت: جمعيت شهر اسلام آباد با روستاي امير آباد و پادگان الله اكبر حدود ۹۷ هزار نفر است كه آب شرب اين جمعيت را ۱۵ حلقه چاه در حال حاضر تامين مي‌كند اما با توجه به بحران كم آبي در سند توسعه حفر ۳ حلقه چاه بعنوان برنامه كوتاه مدت لحاظ شده است.
وي افزود: برنامه بلند مدت براي رفع مشكل آب در اسلام آبادغرب اتصال آب سد آزادي به سيستم آب شهري اسلام آبادغرب خواهد بود كه در اين زمينه نيز اقدامات اوليه انجام شده است.
جليليان افزود: از مجموع ۱۶۲ روستاي شهرستان ۳۴روستا با مشكل جدي آب مواجه هستند كه در سند توسعه آب رساني سيار بعنوان برنامه كوتاه مدت و تامين اعتبار و حفر چاه در اين روستا‌ها بعنوان برنامه بلند مدت پيش بيني شده است.

پروژه‌هاي مسكن مهر شهرستان پيشرفت۸۸ درصدي داشته است
سرپرست فرمانداري اسلام آبادغرب با اشاره به پيشرفت ۸۸ درصدي پروژهاي مسكن مهر شهرستان گفتك ۲۷۰۶ واحد مسكن مهر در قالب سه پروژه در دست احداث است كه ۳۰۰ واحد تكميل شده از اين مقدار واگذار شده و ۴۰۰ واحد نيز آماده بهره برداري است كه تكميل اين پروژه‌ها در برنامه توسعه لحاظ شده است.

طرح‌هاي هادي روستايي ۳۰ درصد انجام شده است
جليليان در مورد طرح‌هاي هادي روستايي گفت: از مجموع روستا‌ها ۵۵ روستا طرح هادي آن‌ها اجرا شده كه معادل ۳۰ درصد كل طرح‌ها است و در سند توسعه چهار ساله اجراي مابقي طرح‌هاي هادي مد نظر قرار گرفته است.
سرپرست فرمانداري شهرستان در پايان تشريح طرح‌هاي زير بنايي سند توسعه چهارساله گفت: احداث ساختمان‌هاي اداري بخشداري مركزي، بخشداري حميل و پاسگاههاي انتظامي منصوري، حسن آباد و مسكن مهر مورد نظر قرار گرفته است.

دانشكده فني مهندسي در اسلام آباد غرب احداث مي‌شود
جليليان در بخش ديگري از سخنان خود كه پيرامون برنامه‌هاي آموزش عالي در بخش اجتماعي سند توسعه بود گفت: احداث دانشكده فني مهندسي كه در حال حاضر به صورت استيجاري در اختيار اين دانشكده قرار دارد در سند توسعه لحاظ شده و در حال حاضر مبلغ ۳ ميليارد تومان به آن اختصاص داده شده است.
وي همچنين از جذب ۵۵ نفر هيئت علمي در دانشگاه علمي و كاربردي امام رضا (ع) در صورت واگذاري زمين همجوار توسط اداره راه و شهرسازي و موافقت با درخواست اين دانشگاه مبني بر ارائه تحصيلات تكميلي خبر داد.

دو طرح در زمينه ميراث فرهنگي در سند توسعه پيشنهاد شده است
سرپرست فرمانداري اسلام آبادغرب ايجاد بازارچه صنايع دستي در اسلام آباد و در زميني به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و ايجاد ۲۰ تا ۵۰ غرفه در آن را در محل پارك ملت و تكميل گردشگري سد شيان را دو طرح ميراث فرهنگي براي توسعه فرهنگي شهرستان در سند توسعه عنوان كرد.

به ازاي هر ۱۰ هزار نفر يك مسجد در سطح شهرستان وجود دارد
جليليان گفت: متاسفانه در سطح شهرستان اسلام آبادغرب به ازاي هر ده هزار نفر يك مسجد وجود دارد و اين در حالي است كه سرانه مساجد در كشور به ازاي هر ۸۰۰ نفر يك مسجد است لذا در برنامه توسعه ايجاد مساجد جديد، باسازي بقعه امام‌زاده علي اكبر (ع) و احداث مصلي از جمله پيشنهادات ارائه شده در بخش مذهبي است.

احداث زمين چمن از طرح‌هاي بخش ورزشي برنامه‌هاي اجتماعي سند توسعه است
سرپرست فرمانداري اسلام آبادغرب احداث استاديوم ورزشي، زمين چمن، سالن وزنه برداري، سالن تير اندازي و سالن سرپوشيده براي بانوان و كودكان را از جمله طرح‌هاي پيشنهاد شده در سند توسعه در بخش ورزشي بر شمرد.
جليليان در پايان اين گفتگو ضمن اشاره به برادري و همدلي كه بين مسئولين شهرستان حاكم است گفت: مشكلات زيادي در سطح شهر وجود دارد و تنها عمل و كار مي‌تواند اين مشكلات را بطرف نمايد و مانيز تمامي توان خود را در اين جهت بكار خواهيم گرفت.

گفتگو از: بهروز چمني

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن