تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804280824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازي مركز اهداي عضو در زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: راه‌اندازي مركز اهداي عضو در زنجان
معاون سياسي امنيتي استاندار زنجان گفت: تدبيري انديشيده شود تا توليدكنندگان مواد غذايي به شيوه‌هاي توليد غذاي سالم ترغيب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه زنجان "حميدرضا شهبازي" شامگاه ديروز در جلسه امنيت غذايي استان زنجان، اظهار كرد: سلامت عموم مردم و شهروندان بايد در اولويت برنامه‌هاي همه مسوولان بوده و با اهتمام جدي در اين حوزه فعاليت كرد.

وي افزود: بايد تدبيري انديشيده شود تا توليدكنندگان مواد غذايي به شيوه‌هاي توليد غذاي سالم ترغيب شوند.

شهبازي تصريح كرد: توليد مواد اوليه سالم غذايي مهم‌ترين گام براي ارتقاي سلامت جامعه محسوب مي‌شود.

رييس دانشگاه علوم پزشكي زنجان نيز در اين جلسه گفت: مركز اهداي عضو بيمارن مرگ مغزي در استان راه‌اندازي شده است.

"رحيم سروري‌زنجاني" اظهار كرد: از سال 1385 و پيرو مصوبه وزيران در برنامه چهارم توسعه، شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي شكل گرفت كه از آن زمان و با توجه ويژه در اين بخش اقدامات خوبي در استان انجام شده است.

وي افزود: افتتاح كلينيك تخصصي دندانپزشكي در بيمارستان آيت‌الله موسوي، توسعه و تجميع بخش دياليز در بيمارستان ولي عصر، راه اندازي بخش دياليز در همه شهرهاي استان كه تحت نظر متخصصين فعاليت دارند، نمونه‌اي از مهم‌ترين اين اقدامات بوده است.

سروري‌زنجاني با اشاره به اينكه سالانه بالغ بر 500 هزار مراجعه به اورژانس صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: اين رقم معادل نيمي از جمعيت استان است كه لزوم توجه و توسعه بخش اورژانسي را مي‌طلبيد كه در همين رابطه توسعه فاز دوم اورژانس سرپايي بيمارستان وليعصر(عج) انجام شد.

اين مسوول از راه‌اندازي ايستگاه اطلاعات سلامت براي اولين‌بار در استان خبر داد و گفت: اين اقدام براي اولين‌بار در سطح استان‌هاي كشور در زنجان انجام شده كه محل استقرار آن در سبزه ميدان زنجان بوده و با علاوه بر غربالگري‌هايي كه به صورت دوره‌اي به ويژه در زمينه ديابت و قند خون صورت مي‌گيرد، اطلاعات عمومي پزشكي به شهروندان ارايه مي‌شود.

رييس دانشگاه علوم پزشكي زنجان از راه‌اندازي مركز اهداي عضو در زنجان خبر داد و گفت: با توجه به اينكه اهداي عضو و نجات جان چندين نفر كه ممكن است نان‌آور خانواده‌اي باشند، بسيار مهم است و تاكنون در 57 مورد مرگ مغزي در استان رضايت اولياي متوفي جهت اهداء جلب شده است.

وي افزود: طي يك ماه گذشته دو مورد پيوند اعضاي مرگ مغزي در استان بوده كه توانسته زندگي دوباره به 8 نفر از نيازمندان اهداي عضو ببخشد.

در اين جلسه سرپرست معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان گفت: فسفيد آلومينيوم از سطح همه عطاري‌هاي استان جمع‌آوري شده است.

"محمدرضا صائيني" اظهار كرد: با توجه به مسموميت بالايي كه قرص‌هاي آلومينيوم فسفيد و يا همان قرص‌هاي برنج دارند، در افرادي كه با اين قرص‌ها اقدام به خودكشي مي‌كنند، تنها 5 درصد احتمال بازگشت وجود دارد.

وي افزود: به همين دليل همه اين قرص‌ها از سطح عطاري‌هاي استان جمع‌آوري شده و با همكاري كه با جهاد كشاورزي استان صورت گرفته به جهت اينكه اين قرص‌ها به‌عنوان آفت‌كش در غلات مورد استفاده قرار مي‌گيرد، مراكز توزيع سموم كشاورزي دقت بيشتري در عرضه اين قرص‌ها داشته باشند.

صائيني در خصوص لزوم توجه بيشتر در لوله كشي شهر جديد نيك پي، تصريح كرد: با توجه به اينكه اهالي اين شهر جديد از آب قنات استفاده مي‌كنند با بررسي‌هاي صورت گرفته اين قنات داراي آلودگي ميكروبي بوده و شرايط بهداشتي لازم را ندارد، لازم است تا توجه ويژه‌اي به استفاده شهروندان از آب لوله‌كشي صورت گيرد.

اين مسوول تاكيد كرد: لوله كشي شهر نيك‌پي تا زمان عملياتي شدن لوله كشي آب و بهره‌مندي همه شهروندان از آن از دستور كار جلسه خارج نشده و مرود پيگيري قرار مي‌گيرد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان زنجان نيز گفت: مردم نيك‌پي از پيوستن به شبكه آب لوله‌كشي شهري استقبال نكردند.

"مسلم پورنصرت" اظهار كرد: طي 10 روز آينده شبكه جديد به روستا وصل شده و آب قنات قطع مي‌شود.

وي با بيان اينكه تاكنون مردم روستا از پيوستن به شبكه آب تمكين نكرده‌اند، تصريح كرد: علي‌رغم استقرار نماينده اين اداره در بخشداري نيك پي جهت ثبت‌نام از متقاضيان انشعاب آب، به جز چند مورد محدود استقبالي از سوي مردم صورت نگرفته است.

پورنصرت تاكيد كرد: آب شهر جديد سهرورد نيز مناسب نيست و بايد مورد پيگيري جدي مسئولين قرار بگيرد.

همچنين در اين جلسه مديركل دامپزشكي استان زنجان گفت: سالانه بالغ بر 180 هزار تن شير در استان توليد مي‌شود.

"محمد رشيدكرمي" اظهار كرد: در حال حاضر بيش از يك ميليون و 250 هزار راس دام كوچك و 150 هزار راس دام بزرگ در استان وجو دارد كه سالانه 180 هزار تن شير در سطح استان از طريق اين دام‌ها توليد مي‌شود.

وي افزود: از اين ميزان 50 درصد داخل استان مصرف شده و 90 هزار تن به استان‌هاي همجوار صادر مي‌شود.

كرمي تصريح كرد: در حال حاضر 7 كارخانه فعال فراوري شير در شهر زنجان وجود دارد كه به صورت مستقيم و با اخذ مجوز از اين اداره اقدام به جمع‌آوري محصول از توليدكنندگان مي‌كنند.

كارشناس مسوول تغذيه دانشگاه علوم پزشكي زنجان نيز در اين جلسه گفت: زنجان در زمره استان‌هاي نسبتا امن غذاي است.

"عصمت عباسي" اظهار كرد: تغذيه مناسب براي سلامتي بسيار ضروري است، اين در حالي است كه طبق آمار موجود گرسنگي مزمن در سطح جهان از 850 ميليون نفر در سال 2007 به بيش از يك ميليارد نفر در سال 2009 افزايش پيدا كرده و اين روند صعودي همچنان ادامه دارد.

وي افزود: اين امر كه در پي قحطي، بي‌سوادي، حوادث و بلاياي طبيعي و خشكسالي ناشي مي‌شود تا 10 درصد ميزان توليد ناخالص ملي را در كشورهايي كه درگير اين مساله هستند، پايين مي‌آورد.

عباسي تصريح كرد: در بررسي نقشه امنيت غذايي سال 2008 ايران در زمره كشورهاي پر خطر و پس از مناطق بسيار پرخطر قرار گرفته است.

اين مسوول تاكيد كرد: در اين رده بندي زنجان در زمره استان‌هاي نسبتا امن بوده و استان‌هاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان و كهگيلويه در زمره استان‌هاي بسيار نا‌امن بوده‌اند.

كارشناس مسوول تغذيه دانشگاه علوم پزشكي زنجان با اشاره به آثار مثبت در زمينه كاهش سوء تغذيه كودكان، گفت: با پيگيري‌هاي صورت گرفته تا 50 درصد سوء تغذيه كودكان كشور بهبود يافته و از 69 درصد در سال 65 به 8.4 درصد در سال 86 رسيده است.

عباسي با اشاره به سرانه مصرف برخي مواد غذاي در ايران گفت: سرانه مصرف نمك در ايران 6 كيلوگرم در سال و بيش از 3 برابر سرانه جهاني آن است، اين در حالي است كه مصرف ماهي 7.5 كيلوگرم و سرانه مصرف جهاني ماهي 16 كيلوگرم است.

انتهاي پيام

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن