تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805593264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم پيوند دانشگاه هنر شيراز با اصناف


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: لزوم پيوند دانشگاه هنر شيراز با اصناف
شيراز – خبرگزاري مهر: در نشست مشترك مسئولين دانشگاه هنر شيراز و مسئولين اتاق اصناف بر موضوع پيوند دانشگاه هنر با اصناف تاكيد شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، نشست مشترك هيات رئيسه دانشگاه هنر شيراز و مسئولين اتاق اصناف و اتحاديه فرش برگزار شد.

عليرضا عسكري رئيس دانشگاه هنر شيراز در اين ديدار با اشاره به اهداف و سياست هاي دانشگاه گفت: با توجه به پتانسيل و استعدادهاي غني اقتصادي، اجتماعي وفرهنگي در منطقه و اشاعه فرهنگ آموزش و پژوهش در بين جوانان منطقه اي و فرامنطقه اي و توسعه آن در سطح بين المللي،اين دانشگاه شكل گرفت.

رئيس دانشگاه هنر شيراز اظهار داشت: يكي از رشته هايي كه در اين دانشگاه راه اندازي شده و از اهميت بالايي در توسعه و معرفي هنر ايراني- اسلامي نيز برخوردار است رشته فرش در سطح كارشناسي است.

دكتر عسكري ادامه داد: به دليل اينكه استان فارس و شيراز در زمينه فرش از ديرباز در حوزه فرش صاحب سبك و صاحبنظر بوده ما اين رشته را راه اندازي كرده ايم و به دنبال برقراري ارتباط بين توليدكنندگان سنتي فرش با دانشجويان اين رشته هستيم.

رئيس دانشگاه هنر شيراز در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه فرش نزد ايرانيان يكي از جلوه‌هاي منحصر به فرد به شمار مي‌رود، گفت: امروزه با وجود بازار رقابت شديد، مشغله‌هاي دنياي جديد و دغدغه‌هاي جهان صنعتي، چه در ايران و چه در خارج از ايران، نام ايران با نام فرش گره خورده، از طرف ديگر خانه‌ي يك ايراني بدون فرش، خانه‌اي بي روح و خالي جلوه مي‌كند و اين ها نمونه هايي كم نظير در خصوص پيوند يك قوم با هنر ملي خود است.

دكتر عسكري ادامه داد: ايرانيان از جمله اولين اقوامي هستند كه بافت فرش را شروع كرده اند و در واقع تبحر منحصر به فرد ايرانيان امروز، در امر فرش بافي دستاورد بيش از 2500 سال تلاش و تجربه در اين زمينه است.

وي همچنين با بيان اينكه در هنر همه چيز بايد در خدمت كشور باشد ياد آور شد: ما بايد به طور مستقل وارد فضاي كسب و كار شويم. عسكري در پايان خاطرنشان ساخت: اميدواريم با تعاملي كه بين اتاق اصناف و اتحاديه فرش شيراز برقرار مي شود بتوانيم در زنده نگهداشتن اين هنر اصيل و بومي گام هاي موثري برداريم.

معاون آموزشي و پژوهشي دانشگاه هنر شيراز نيز در اين نشست به بيان اينكه اگر رشته ها به صورت متوازن و پايدار توسعه نيابند كشور به صورت بينش مند حركت نمي كند افزود: به دنبال اين هستيم رشته هايي را در دانشگاه هنر شيراز راه اندازي كنيم كه مورد غفلت قرار گرفته اند تا از اين طريق هنرهاي در حال فراموشي را از طريق دانشگاه هنر و به صورت علمي احياء كنيم زيرا ماندگاري منوط به علمي شدن است.

معاون آموزشي دانشگاه هنر شيراز با اشاره به اينكه جوهر و ذات هنر، خلاقيت است يادآور شد: آموزش هنر كمك مي كند تا علوه بر هنرافريني و كارآفريني، دستاوردهاي علمي ساير رشته ها ي علمي نيز ماندگار شده و توان تداوم پيدا كنند.

رئيس اتاق اصناف شيراز نيز در اين نشست با ذكر اينكه جاي خالي دانشگاه هنر در شيراز احساس مي شد گفت: فضاي آموزشي براي احياي هنرهاي سنتي خصوصاً آنهايي كه در معرض خطر فراموشي قرار دارند بسياراهميت دارد.

سيد محمود هاشمي با اشاره به اينكه بايد نگاه مان را به بخش هنر تغيير دهيم ادامه داد: پيوند دانشگاه با اصناف بسيار خوب است چرا كه در مرحله اول ايجاد اشتغال پايدار مي كند.

رئيس اتحاديه صنف فروشندگان فرش دستباف شيراز هم در اين نشست گفت: خودباوري در دانشگاه ها بسيار اهميت دارد و آن چيزي هم كه در فرش بايد رواج پيدا كند روحيه خودباوري است كه ما بايد اين را از دانشگاه هنر كمك بگيريم.

غلامرضا پايدار با اشاره به تاريخچه اي از فرش ايراني اظهار داشت: خريد فرش دستباف بر خلاف ديگر كالاها،سرمايه گذاري به حساب مي آيد و افراد چند سال بعد از خريد مي توانند فرش را با قيمت مناسب بفروشند.

وي افزود: در زمان زنديه تمام فرش هايي كه در مكه مفروش مي شده فرش فارس يا شيراز مكي نام داشته است. وي با بيان اينكه مي توانيم با همكاري دانشگاه هنر شيراز كارهاي بزرگي در حوزه فرش صورت دهيم اعلام كرد: اتحاديه فرش با تمام توان در خدمت دانشگاه هنر است و آماده همكاري با دانشجويان و دانش آموختگان رشته فرش هستيم.

كد خبر: 2196388

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۰۹:۰۵

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن