تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803071151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوان ترين وزراي دنيا (+عكس)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: جوان ترين وزراي دنيا (+عكس)
روزي كه فهرست 18 نفره وزراي دولت يازدهم معرفي شد، وزراي اقتصاد و علوم جوان‌ترين‌هاي جمع بودند كه با 53سال سن، ميانگين سني وزرا را به 58 سال مي‌رساندند. اما وضعيت در بعضي از كشورها اينطور نيست. نمونه نزديك، جوان 27ساله اي است كه بر صندلي وزارت خارجه يكي از قديمي ترين كشورهاي اروپا تكيه زده است.

به گزارش مجله مهر، اتريشي ها ديروز جوان ترين وزير كشورشان را منصوب كردند. جواني 27ساله كه اگر سوابق جسته گريخته سياسي اش را در 5سال گذشته ناديده بگيريم، هيچ تجربه اي از دنياي سياست ندارد و به همين دليل مخالفان زيادي پيدا كرده است.

سباستين كورتز كه در 27سالگي صندلي وزارت امورخارجه اتريش را تصاحب كرد فعاليت سياسي اش را در 22سالگي شروع كرد و قبل از رسيدن به وزارت، در سمت معاون وزير كشور در امور مهاجرت فعال بود و با حفظ سمت، هدايت وزارت امور خارجه را هم عهده دار شد. او يكي از اعضاي ارشد حزب مردم اتريش است كه يك بار نامزد شركت در انتخابات پارلماني شد، اما نتوانست به اين پارلمان راه پيدا كند. كورتز در سال 2011 به عنوان وزير امور پيوستن به اتحاديه اروپا منصوب شده بود.

سباستين كورتز كه يكي از 12 وزير كابينه دولت اتريش است، اعلام كرده آموزش زبان آلماني به اتباع خارجي را پيش از عزيمت آن ها به مدرسه ضروري خواهد كرد.

حنا 33ساله از پاكستان

سباستين كورتز در حالي جوان ترين وزير خارجه تاريخ اتريش نام گرفته كه همتاي او در پاكستان هم همين لقب را دارد؛ حنا رباني 36ساله كه از ۳۰ تير ۸۹، يعني وقتي 33ساله بود به عنوان اولين وزير خارجه زن پاكستان و جوانترين آنها انتخاب شد. حنا در يكي از خانواده هاي مهم و سرشناس پنجاب متولد شده بود و طبق سنت شبه جزيره هند، مجبور بود وارد سياست شود. حنا در سال‌هاي ۲۰۰۲ و ۲۰۰۸ به عنوان نماينده مجلس عوام پاكستان انتخاب شده و در سال‌هاي ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ هم وزير امور اقتصادي و دارايي اين كشور بود.

وزير پرحاشيه برلوسكوني

انتخاب وزراي جوان اما در ايتاليا هم سابقه دارد. سيلويو برلوسكوني در روزهايي كه نخست وزير ايتاليا بود، يك عضو جوان و پرحاشيه را به كابينه اش اضافه كرد تا سكاندار وزارت جوانان و فرصت هاي برابر اين كشور باشد. مارا كارفانيا وقتي به وزارت رسيد ۳۳ ساله بود و از سال ها قبل در عرصه مد و زيبايي فعاليت داشت. او در سال ۱۹۹۷در مسابقات زيبايي ايتاليا شركت كرده بود و بعد از آن در يك شبكه تلويزيوني متعلق به برلوسكوني مشغول به كار شده بود.

كارفانيا، همان زني بود كه باعث شد برلوسكوني در برابر ملت ايتاليا از همسرش ورونيكا عذرخواهي كند. او در مراسمي به كارفانيا گفته بود: «حاضرم با تو ازدواج كنم اما متاسفانه نمي شود، چون همسر دارم!» اين جملات ورونيكا را آنقدر عصباني كرد كه در نامه اي به يكي از روزنامه هاي ايتاليايي از شوهرش خواست عذرخواهي كند!

وزارت يك روزه دختر 16ساله

ركورد كم سن و سال ترين وزير دنيا اما در اختيار يك دانش آموز فلسطيني است كه تنها به مدت يك روز وزارت را تجربه كرد. بشائر عثمان دختر 16 ساله اي بود كه چند ماه قبل مسئوليت وزارت حكمراني محلي تشكيلات خودگردان فلسطين را بر عهده گرفت تا در طرح نوآورانه اي كه اين وزارتخانه براي تجربه اندوزي جوانان تدارك ديده بود، شركت كند. به اعتقاد وزارت حكمراني محلي فلسطين اين اقدام مي توانست بازتاب هاي مثبتي بر فرآيند ساختن كشور مستقل فلسطين داشته باشد.

بشائر عثمان به محض در اختيار گرفتن مسئوليت اين وزارتخانه به تعدادي از نهادهاي رسمي نامه فرستاد و براي دانش آموزان فلسطيني درخواست محافظ، سازماندهنده هاي عبور و مرور و مشوق هاي تحصيلي كرد.

جوان ترين وزير ايران

لقب جوان ترين وزير تاريخ ايران به محمدجواد تندگويان مي‌رسد. تندگويان در سال 59 يعني در 30سالگي به وزارت نفت در دولت شهيد رجايي رسيد و در همان سال توسط نيروهاي عراقي به اسارت درآمد و بعد از 11سال به شهادت رسيد. او كه ليسانس و فوق ليسانس خود را در رشته مديريت صنعتي و مديريت بازرگاني گرفته بود، قبل از وزارت، معاون قائم مقام وزارت نفت در آبادان بود و سرپرستي مناطق نفت خيز را هم به عهده داشت.

بعد از تند گويان اما دكتر حسين فاطمي جوان ترين وزير ايران بود كه در سال 1331در سن 34سالگي وزارت خارجه دولت مصدق را به عهده گرفت و در 10 ماهي كه مسئوليت آن را به عهده داشت، با مخالفت هاي شديد محمدرضا پهلوي رو به رو بود.

دكتر فاطمي اگرچه در 37سالگي اعدام شد اما در جريان نهضت ملي شدن نفت از همكاران نزديك مصدق بود. تا جايي كه به گفته مصدق، فاطمي اولين كسي بود كه پيشنهاد ملي شدن صنعت نفت در سراسر ايران را ارائه داد و در اين راه به مصدق كمك هاي فراواني كرد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن