تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802996792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس اداره بهزيستي ريگان اعلام كردبرخورداري بيش از يك ‌هزار معلول از خدمات توانبخشي در ريگان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس اداره بهزيستي ريگان اعلام كردبرخورداري بيش از يك ‌هزار معلول از خدمات توانبخشي در ريگان
رئيس اداره بهزيستي شهرستان ريگان گفت: در واحد توانبخشي اين شهرستان يك‌هزار و 46 پرونده وجود دارد كه خدمات دريافت مي‌كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از ريگان، اين شهرستان به دليل محروميت‌هاي زياد همواره نيازمند توجه خدمات نهادهاي حمايتي در جامعه است.

در اين زمينه گفت‌وگويي با علي ميرزاده رئيس بهزيستي اين شهرستان صورت گرفته است كه در پي مي‌آيد.

فارس: از راه‌اندازي و فعاليت‌هاي بهزيستي در ريگان بيان كنيد؟

اداره بهزيستي شهرستان ريگان در سال 88 راه‌اندازي شده است و به طور جداگانه عملكرد هر كدام از واحدها و فعاليت‌ها ارائه مي‌شود.

اين اداره در ساختماني استيجاري فعاليت مي‌كند و در بدو افتتاح اداره تاكنون خدمات متفاوتي همچون ايجاد خيريه پيوند سبز نوين، درمانگاه مددكاري پيام، ايجاد هفت مهدكودك شهري و روستايي، انجام طرح‌هاي غربالگري، تكميل 107 مسكن و 38 واحد در دست اقدام و ايجاد 120 شغل انجام داده است.

شناسايي افرادي كه شناختي از خدمات بهزيستي نداشتند و همچنين پالايش، پايش، بازديد منزل و خدمات مددكاري به صورت مكرر انجام پذيرفته و در بخش مستمري نيز پرداخت آن انجام مي‌گيرد.

فارس: با توجه به ازدواج‌هاي فاميلي از تاثيرات منفي آن بيان كنيد؟

معلوليت‌ها به دليل ازدواج‌هاي فاميلي در اين شهرستان رو به افزايش بود كه با راه‌اندازي اداره بهزيستي و خدمات ارائه شده رو به كاهش است.

فارس: وضعيت امكانات اداري بهزيستي چگونه است؟

از سال 91 سيستم اتوماسيون اداري در اداره بهزيستي شهرستان ريگان شكل گرفت و قبل از آن نيز به صورت انفورماتيك ارائه خدمت مانند ثبت مددجويان در بانك اطلاعات، تنظيم و ارسال ماهانه ليست مستمري، حذف و اضافه مددجويان، ثبت خدمات داده شده به مددجويان در بانك اطلاعات، ارسال و دريافت نامه‌ها از طريق سيستم اتوماسيون، ثبت وسايل توزيع شده كمك توانبخشي از قبيل ويلچر، تخت آسايشگاهي، باطري سمعك، وسايل بهداشتي و ...انجام شد.

مهمترين اصلي كه مورد تاكيد سازمان و اين اداره است، تكريم ارباب‌رجوع بوده و هميشه مددجويان را ارباب و خود را خادم آنها دانسته و به آنها خدمت مي‌كنند.

فارس: همكاري مردم با بهزيستي چگونه است؟

تا قبل از افتتاح اداره بهزيستي شهرستان ريگان بعضي از مردم شناختي از اين اداره و خدمات آن نداشتند، اما به مرور زمان و ايجاد شناخت مورد حمايت قرار گرفت و طي اين اقدامات در پرداخت فطريه و زكات هميشه آمار مناسبي دشته‌ايم.

در سال 92 نيز مبلغ 36 ميليون ريال فطريه، مبلغ 70 ميليون ريال هزينه افطاري و پرداخت سبد غذايي بين مددجويان انجام و مبلغ يك‌ميليون يال كمك‌هاي خدماتي جمع‌آوري شد.

در حال حاضر در شهرهاي گروه ب در جمع‌آوري فطريه سال 92 استان كرمان رتبه مناسبي به دست آورديم كه از طرف اداره كل بهزيستي استان مورد تشويق قرار گرفته است.

فارس: اشتغال معلولان در ريگان چگونه است؟

اشتغال يك امر ضروري در تمام امور است كه هر اداره بايد نسبت به آن وظايف خود را انجام دهد كه حاصل آن خودكفايي و استقلال و توانمندي است به ويژه جامعه هدف بهزيستي و مددجويان كه به طور اختصاصي بيان مي‌شود.

از بدو تاسيس اين اداره سعي بر توانمندسازي و اشتغال بود كه بر اين اساس افراد زيادي از مددجويان واحدهاي مختلف در اين امر فعال و توانمند شدند به طور مثال 26 نفر در حوزه اجتماعي از تسهيلات خوداشتغال و سرمايه كار بلاعوض بوده است و در سامانه رصد هم هميشه از تعهد بيشتر اقدام كرده‌ايم.

در سال 90 تعهد اشتغال 10 نفر بوده، اما 23 نفر ثبت سامانه شدند و به 29 نفر از مددجويان از محل منابع پرداخت تسهيلات صورت گرفت و در سال 91 نيز در سامانه رصد تعهد 69 نفر بود در حالي كه 96 نفر انجام و ثبت سامانه شدند.

در سال 92 تاكنون شش نفر از مشاغل خانگي تسهيلات خوداشتغالي و سرمايه كار بلاعوض استفاده كرده و 9 نفر ديگر نيز به استان معرفي تا از تسهيلات خود اشتغالي استفاده كنند.

فارس: از فعاليت‌هاي حوزه اجتماعي بهزيستي بگوييد؟

175 آمار مجموع پرونده‌هاي اين حوزه است، ايجاد و راه‌اندازي هفت مهدكودك شهري و روستايي، اعزام 100 نفر زنان سرپرست خانوار به مشهد مقدس، معرفي مددجويان به استان براي تعرفه رايگان خدمت مقدس سربازي، پرداخت شهريه سه دهك پايين به مهدهاي كودك، پرداخت هزينه غذاي گرم به مهدهاي كودك، بيمه تامين اجتماعي 95 زن سرپرست خانوار و پرداخت هزينه آن و پرداخت هزينه تحصيلي دانشجويي از جمله اين فعاليت‌ها است.

فارس: خدمات توانبخشي را چگونه به جامعه هدف ارائه مي‌دهيد

پايش هر ساله پرونده‌هاي امور اجتماعي، برگزاري كلاس‌هاي مهارت زندگي و كمك‌هاي اوليه، واگذاري 150 پرونده قابل بازتوان به درمانگاه مددكاري، معرفي مددجويان معترض به كميسيون معترضان استان و پرداخت كمك موردي به مددجويان از ديگر خدمات بهزيستي در ريگان است.

اين بخش داراي يك‌هزار و 46 پرونده به است كه افراد معلول جسمي و ذهني، تحصيلي استثنايي، نابينا، ناشنوا، سالمند ، قطع عضو، قطع نخاع، اعصاب و روان و ساير معلوليت‌ها در اين واحد خدمات دريافت مي‌كنند.

توزيع وسايل توانبخشي و كمك توانبخشي براي مناسب‌سازي از طريق طرح سي‌بي‌آر و پرداخت كمك موردي براي هزينه استاد شاگردي طرح در اين حوزه صورت مي‌گيرد.

==============

گفت‌وگو از: موسي ملائيان

==============

انتهاي پيام/80014/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن