تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803062186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولين كمپ را در آفريقا برگزار مي‌كنيم كي‌روش: فوتبال ايران هميشه روي يك خط حركت كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: اولين كمپ را در آفريقا برگزار مي‌كنيم كي‌روش: فوتبال ايران هميشه روي يك خط حركت كرده است
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان صبح امروز در كنفرانس مطبوعاتي در سالن اجتماعات آكادمي ملي فوتبال شركت كرد.


به گزارش سرويس ورزشي برنا به نقل از فدراسيون فوتبال، كارلوس كي روش در آغاز اين كنفرانس گفت: گروهي كه ما در آن قرار گرفته ايم گروه سختي است اما نظر من درباره اين گروه ساده است و لذت مي برم. شخصا آمادگي دارم كه مقابل همه تيم ها بازي كنيم و البته به نتيجه تيم ملي ايران فكر مي كنم.

وي ادامه داد: در اين دو سال اخير مخصوصا شش ماهه آخر، مشكلاتي بوده اما در بازي هايي مقابل نيجريه و يا آرژانتين، 11 بازيكني هستند كه در تاريخ قرار مي گيرند. پدر و مادر و همسرشان مطرح نيست و 11 بازيكني كه بازي را شروع مي كنند به همراه 7 بازيكن ذخيره بايد شايستگي حضور را داشته باشند و گذشته اصلا مهم نيست. مهم اين است كه مردم و غرور و افتخار كشورشان آنها را براي نمايش خوب آماده كند.

كي روش عنوان كرد: بايد بگويم كه قرعه ما پاداشي بود كه از فوتبال لذت ببريم و مقابل تيم هاي بزرگ جهان قرار بگيريم. بايد بدانيم كه چطور براي بازيها آماده شويم. ما شش ماه ديگر را از دست داديم و دوباره داريم فرصت ها را از دست مي دهيم اما همچنان شش ماه ديگر مانده است. در اين شش ماه باقيمانده بايد خيلي با هوش بالا و كار سخت مساله را جبران كنيم كه به آمادگي لازم برسيم. براي رسيدن به اين هدف فقط يك راه پيش رو داريم اينكه خانواده فوتبال را دور هم جمع كنيم چرا كه بدون حمايت خانواده فوتبال به اين هدف نخواهيم رسيد.

وي افزود: قبل از اينكه به سوالهاي شما برسيم، فيفا 32 كشور را در جدولي تقسيم بندي كرد و درباره آنها توضيح داده است. فيفا درباره ايران نوشته است كه ايران چهارمين حضورش را در جام جهاني تجربه مي كند. در سالهاي 1978، 1998 و 2006، يك برد، دو تساوي و شش باخت، شش گل زده و 18 گل خورده داشته است. وقتي كه من آمار را از فيفا مطالعه كردم روي درك من خيلي تاثير گذاشت.

سرمربي تيم ملي اظهار داشت: اين يعني كه ايران روي خط ثابتي حركت كرده است. سه بار به جام جهاني رفته اند و بعد برگشته اند به خانه هايشان و حالا شانس چهارم از راه رسيده است. نياز داريم به اين سوال پاسخ دهيم كه آيا مي خواهيم به جام جهاني برويم تا پيشرفت كنيم يا نه؟ اين به خاطر اين بود كه من در اوايل صحبتهايم گفتم كه گروه ايران سخت است اما گروههاي ديگر هم سخت هستند.

كي روش گفت: هميشه در فوتبال شانس دخيل بوده و همه به شانس احتياج دارند. ما بايد خيلي خيلي خيلي خيلي و من از گفتن كلمات خيلي خسته نمي شوم. ما بايد خيلي آماده باشيم. تيم به جام جهاني و جام ملتهاي آسيا صعود كرده و در رنكينگ اول هستيم. كاري كه براي آمادگي تيم در برزيل و اقامتها و كمپها بايد مي شد، شده است. فقط آماده سازي را براي جام جهاني از دست داده ايم.

كي روش در ادامه نشست مطبوعاتي گفت: چيزي كه من فكر مي كنم ساده است. ما نياز داريم تمرين و بازي كنيم. اگر اين دو كار را نكنيم اشتباه مي كنيم، اگر تمرين نكنيم و بازي كنيم، يا تمرين كنيم و بازي نكنيم اين كافي نيست.چيزي كه من نياز دارم و تاكيد مي كنم اين است كه خوب تمرين كنيم و خوب بازي كنيم. تقريبا ده ماه پيش برنامه آماده سازي ام را به سازمان ليگ و فدراسيون تحويل دادم. بعد از صعود به جام جهاني بار ديگر برنامه را به فدراسيون وسازمان ليگ دادم و در آن برنامه دو برنامه عدم صعود و حتي صعود به پلي آف را داده بودم و براي رسانه ها هم توضيح داده بودم.

وي افزود: در اين برنامه دو نوع برنامه بود كه برنامه سازي نرمال و طبيعي براساس برنامه فيفا بود و برنامه دوم آماده سازي بسيار ويژه اي بود كه حمايت خانواده بزرگ فوتبال را مي طلبد. به عنوان سرمربي تيم ملي هيچ وقت نخواسته ام كه روي برنامه ام تاكيد داشته باشم. دو برنامه آماده كرده ام تا درباره آن بحث و بررسي لازم را انجام دهيم. در حال حاضر به نظرم بايد برنامه ويژه اي داشته باشيم كه فقط با حمايت جامعه فوتبال ميسر مي شود. از الان تا جام جهاني، ليگ و مسابقات فوتبال در ايران، يك برنامه ريزي خوب داشته باشند و تيم ها هر شش روز يا هفت روز بازي كنند تا تاريخي كه در برنامه اعلام شده كه 9 آوريل براي ليگ برتر است.

وي تصريح كرد: همانطوري كه مي دانيد اين نظر شخصي من نيست اما متاسفانه برخي دوستان مي گويند كه كي روش مي خواهد ليگ را زودتر به اتمام برساند در حاليكه اصلا اينطوري نيست. بازيكنان ايراني نياز به استراحت، تمرين و بازي دارند و مجددا اين برنامه بايد تكرار شود. اگر بخواهيم مثل سال گذشته سه و چهار روز يك بار بازي كنند، نكته اين است كه بازيكنان مصدوم روي دستمان مي ماند و اگر دوباره بخواهند سه يا چهار روز بازي كنند، نمي توانند تمرين كنند، اگر فقط بايد بازي كنند و استراحت كنند، بازي كنند و استراحت كنند آن وقت نمي توانند تمرين كنند. بازيكنان به تمرين نياز دارند و اين نكته مهمي است. اين يك كنفرانس مطبوعاتي نيست اين يك كلاس آموزشي گذراندن دروس خبرنگاري است. شما نياز داريد كه با اين مسايل آشنا شويد چون بايد آن را انتقال دهيد. به همين دليل است كه اين كنفرانس را مطبوعاتي نمي دانم و يك دوره آكادميك مي دانم.

سرمربي تيم ملي ادامه داد: مهمترين نكته اين است كه ليگ ادامه داشته باشد و بازيكنان تا 9 آوريل در ليگ باشند. ما در حال حاضر نياز به اولين اردوي آماده سازي جام جهاني داريم كه آن را اردوي توسعه بازيكنان براي جام جهاني قلمداد مي كنم. متاسفانه مسابقات اي اف سي مشكلاتي را براي باشگاهها، مربيان و فدراسيون پيش آورده است كه يا بايد اين را قبول كنيم و كنار بياييم و يا بايد قبول نكنيم. ما چاره اي براي برگزاري اردوي 9 آوريل نداريم. من مي توانم جزئيات بيبشتري به شما بدهم. بر اساس قرعه كشي در اولين بازي به مصاف نيجريه مي رويم. به خاطر اينكه اولين بازي در مقابل نيجريه بازي كنيم.

كي روش اذعان داشت: من استراتژي ام اين است كه اولين كمپ را در آفريقاي جنوبي برگزار كنيم و در اين كمپ، با منتخبي از بازيكنان ايراني كه در ليگ هستند را به اين اردو ببريم. در اين كمپ فقط بازيكنان داخلي را مي بريم و در مقابل باشگاههاي آفريقايي بازي مي كنيم. به ايران برمي گرديم و پس از چند روز استراحت در ماه مي به مركز اروپا مي رويم و در اين كمپ سه يا چهار بازي دوستانه انجام مي دهيم و مجددا به تهران برمي گرديم و سعي مي كنيم در تهران با يك تيم آفريقايي بازي كنيم و اين قبل از رفتن ما به برزيل است. اين در واقع يك بازي خداحافظي بازيكنان با كشورشان است و ما براي برگزاري اردوي نهايي در برزيل آماده مي شويم.

وي ادامه داد: كمپ سوم در واقع كمپ نهايي ما در برزيل است كه اول يا دوم جون است كه بازي دوستانه ديگري را در آن تاريخ خواهيم داشت و در تاريخ 16 جون براي اولين بازي مقابل نيجريه آماده مي شويم و ان شالله كه در آن بازي با موفقيت از ميدان خارج شويم. اين برنامه ريزي است كه تا به حال انجام داده ايم و فكر مي كنم مي تواند مناسب باشد. اما اگر اين برنامه اجرا نشود، آن وقت زماني است كه اين حمايت از طرف خانواده فوتبال ايران انجام نشود و من اين مساله را مي خواهم بگويم كه از رياست فدراسيون فوتبال گرفته تا تمام اهالي فوتبال همه از اين برنامه حمايت مي كنند. من هميشه به نظرات مردم احترام گذاشتم.

كي روش اظهار كرد: به نظرات دايي كه آلمان بوده و در دو جام جهاني حاضر بوده يا حتي مهدوي كيا، علي كريمي و كريم باقري كه در فوتبال آلمان نگاه كنيد. اينها نظراتي هستند كه بايد به آنها توجه كرد. چرا كه آنها دو جام جهاني را تجربه كرده اند و به خوبي مي دانند كه چه وضعيتي بايد براي آمادگي مهيا شود. اين بازيكنان سابق و كنوني فوتبال ايران و علي دايي سرمربي پرسپوليس هستند كه مي توانند حقايق را درك كنند. آنها در جام جهاني حاضر بوده اند ودر مرحله گروهي حذف شده اند و به خانه برگشته اند و حالا دوست دارند كه تيم ملي به مرحله بعدي جام جهاني صعود كند. تمام مربيان تيم ملي عقيده دارند كه بايد تيم ملي به خوبي آماده شود ولي مجدا تكرار مي كنم كه اي اف سي مشكلاتي را براي باشگاهها و فدراسيون پديد آورده است.

وي افزود: سعي مي كنيم كه در ماه مارچ از فيفا دي استفاده كنيم و در مقابل كويت بايد بازي كنيم البته با كويت به توافق رسيده ايم كه اين بازي زودتر انجام شود و پيشنهادي كه من داده ام اولين بازي دوستانه را مقابل يك تيم آفريقايي را 5 مارچ انجام دهم. البته در اردوي اروپايي ما سعي مي كنيم چهار بازي اروپايي داشته باشيم. هدف ما بازي با تيمهايي است كه سبك بازي شان به تيم هاي اروپاي شرقي، آفريقايي و آمريكاي جنوبي شبيه باشد. روند آماده سازي هم مشابه با روندي است كه در جام جهاني مي خواهيم بازي كنيم. يعني اول با تيمي بازي مي كنيم كه سبك آفريقايي دارد، بعد با تيمي كه شبيه تيم آمريكاي جنوبي است و آخرين بازي مقابل تيم اروپايي باشد. بعد به تهران برمي گرديم و مقابل تيم آفريقايي در تهران بازي مي كنيم.

كي روش درباره بازي دوستانه با روسيه گفت: چيز ديگري كه مي خواهم رسانه ها آن را انتقال دهند اما مي خواهم بگويم كه در پرتغال ضرب المثلي داريم اين گاو است كه وسيله شخم زدن را مي كشد و دستگاه بايد هميشه پشت گاو باشد و نه جلويش. آماده سازي ما مثل همان گاو است كه بايد جلو قرار بگيرد تا وسيله شخم را حركت دهد. بگذاريد يك مثال ديگر بزنم. قبل از قرعه كشي من با كاپلو و استفان پوچي صحبت مي كردم و كاپلو خواست كه روسيه با ايران بازي كند كه بازي جذابي هم درمي آيد. فقط مساله اي كه داريم اين است كه روسيه مقابل پرتغال تيم اول صعود كرده كه من مي توانم از آن هم چشم پوشي كنم.

وي ادامه داد: وقتي نخستين بازي ما با تيم آفريقايي چون نيجريه است چرا با روسيه بايد بازي تداركاتي انجام دهيم، هدف و علاقه ما اين است كه مقابل تيم‌هايي از قاره آفريقا بازي كنيم. بايد براي آماده‌سازي تصميمات خودمان را بگيريم. وقتي دل‌درد ندارم چرا بايد داروي مربوط به دل‌درد را بخورم. يا اگر دل‌درد دارم چرا بايد مسكن براي سردرد بخورم. البته دوست دارم در بخش ديگري درباره بازي با روسيه صحبت كنم.

كي روش تصريح كرد: كاري كه در ماه مارچ انجام مي‌دهيم اين است كه در مسير آماده‌سازي با تيم‌هاي آفريقايي بازي كنيم. ما الان چند پيشنهاد مختلف از آفريقا داريم. البته خودمان معتقديم كه بايد اولين بازي‌مان با يك تيم از مركز آفريقا باشد به خاطر همين بازي گينه يا كنگو را در دستور كار قرار داديم. هرچند كه گزينه اول من گينه است، چون اين تيم 10، 12 بازيكن حرفه‌اي دارد كه در اروپا بازي مي‌كنند. البته ما نبايد نگران مصدوميت‌ها باشيم چون اگر اين‌طور شود ديگر نبايد خانه را ترك كنيم، زيرا ممكن است دچار مشكل شويم! ما قرار است در اولين بازي‌مان در جام جهاني مقابل يك تيم صفت و سخت به اسم نيجريه‌ بازي كنيم و بايد ديداري دوستانه با تيم‌هاي آفريقايي داشته باشيم. چيزي كه مجدداً من آن را تاكيد مي‌كنم اين است كه جام جهاني سخت‌ترين مسابقات فوتبال در دنيا است و مهم اين است كه ما در اين مسابقات بزرگ باشيم به خاطر همين بايد 23 هنرمند بزرگ داشته باشيم.

وي درباره حريفان ايران در جام جهاني مثل نيجريه گفت: نيجريه 23 بازيكن دارد كه در سطح اول ليگهاي اروپايي بازي مي كند مثل ميلان و سلتيك و اين يعني بازي كردن در سپاهان و فولاد با بازي كردن در دورتموند فرق مي كند. با تمام احترامي كه براي دايي قائل هستم خود دايي هم قبول دارد كه بازي كردن و تمرين كردن در بايرن مونيخ چقدر با پرسپوليس فرق دارد و اين را خودش گفته است. قبل از جام جهاني 1998 فرانسه، ايويچ شش ماه وقت خواست تا تيم ملي را آماده كند، من مي خواهم اين كار را زودتر انجام مي دهم و برخي ها انتقاد مي كنند ولي هيچ راهي نداريم. جمله من خطاب به وزير ورزش و مديران عامل باشگاهها اين است كه 11 بازيكني كه بازي مقابل نيجريه را شروع مي كنند به حمايت شما نياز دارند. حمايت خانواده فوتبال ايران را نياز دارند و متاسفانه ما راه حل ديگري نداريم.

كي روش تصريح كرد: به ياد بياوريم كه چطور چند ماه پيش استقلال را حمايت كردند و چهار هفته بازيها را برگزار نكردند تا استقلال با آمادگي به رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا برود. فوتبال ايران و باشگاههاي ايران براي استقلال فداكاري كردند تا از استقلال حمايت كنند. حتي سپاهان هم حمايت شد. آيا اين كار درست بود يا اشتباه؟ پس چرا نبايد باشگاهها اين فداكاري ر ا براي حضور تيم ملي د ر جام جهاني انجام نمي دهند؟ من مطمئنم كه باشگاهها اين كار را انجام مي دهند و روي اين مساله ترديد ندارم كه استقلال همه جوره تيم ملي را حمايت مي كند. به خاطر اينكه زماني كه فوتبال ايران فداي استقلال شد، همه همكاري كردند و هيچ شكي ندارم كه خانواده فوتبال ، تيم ملي را براي موفقيت در جام جهاني حمايت مي كنند.

سوال ديگر اين بود كه كي روش در همه اردوهاي اول و دوم همه بازيكنان را كنار هم دارد كه وي پاسخ داد: البته اگر بتوانيم همه تيم را در كنار هم داشته باشيم خيلي بهتر است. ولي كمپ اولي كه ما خواهيم گذاشت توسعه و پيشرفت است و بدنسازي ويژه اي را براي بازيكنان خواهيم گذاشت. جام جهاني با بازيكناني بازي مي شود كه 80 تا 90 درصدشان در ليگ هاي معتبر اروپايي بازي مي كنند و ما مي خواهيم سطح بازيكنان ايران را به سطح بازيكنان خارجي نزديك كنيم. شما چه انتظار و توقعي داريد؟ ما بايد كيفيت بازيمان را به اروپايي ها نزديك كنيم يا آنها بايد سطحشان را به ما نزديك كنند؟ مشخص است كه ما بايد سطحمان را نزديك كنيم و چاره ديگري جز اين نداريم. چيزي كه مي خواهم شفاف بگويم، اين است كه كارلوس كي روش هيچج وقت الزامي روي هيچ مساله اي نداشته چرا كه هدف و مسئوليت من اين نيست.

كي روش اظهار كرد: وظيفه من اين است كه برنامه هاي تداركاتي و آماده سازي را تشريح كنم. اين تصميم من نيست بلكه تصميم وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال است. من هيچ وقت الزامي به هيچ كاري نداشته ام. من هميشه گفته ام كه ما بايد آماده سازي ويژه اي داشته باشيم. من مي خواهم بگويم فوتبال ايران نيازمند آماده سازي است. نه من و بلكه كساني ديگري مثل دايي، كريمي، مهدوي كيا و باقري و ديگران هم همين را مي گويند. زماني كه مي خواهيد در جام جهاني باشيد بايد با غرور در جام جهاني حاضر باشيد و اين مساله اي است كه براي طرفداران مهم است. من مربي نيستم كه به دنبال بهانه باشم و همان اوايلي كه به ايران آمده بودم همين رسانه ها از من پرسيدند كه آيا من مربي هستم كه به دنبال بهانه باشم؟ مجدا مي خواهم بگويم كه در رسانه ها مي بينيم كه كي روش مي خواهد بازيكنان را از باشگاهها جدا كند. من اصلا نمي خواهم اين كار را انجام دهم. مي خواهم بگويم كه متاسفانه راه ديگري نداريم و همين راه را پيش رو داريم.

وي گفت: واقعا شفاف به من بگويند كه اگر فوتبال ايران با اين آماده سازي موافق نيست، اعلام كنند. در حاليكه برخي مربيان گفته اند كه من نمي خواهم ليگ قهرمانان آسيا را با بازيكنانشان انجام دهند يا جام حذفي انجام نشود يا ليگ زودتر به پايان برسد. مي خواهم شفاف به من اعلام شود. اي اف سي مرحله برگشت يك شانزدهم را در تاريخي قرار داده كه با كمپ آمادگي ما تداخل دارد. ما مي توانيم اروديمان را پس از 15 مي شروع كنيم اين كافي است و مي توانيم شروع كنيم. يا مي توانيم آماده سازي را از قبل اين تاريخ شروع كنيم. اگر حالت دوم را در پيش بگيريم مطمئنا باشگاهها متضرر مي شوند. اما اگر بخواهيم پس از يك شانزدهم نهايي اردو را شروع كنيم، آن وقت راه آماده سازي به خوبي شروع مي كنيم. كي روش فقط مي گويد كه انتخاب كنيد. من هيچ وقت الزامي نداشته ام. فقط مي گويم انتخاب كنيد. دوستان انتخاب كنيد و اين خيلي ساده است و من به همه احترام مي گذارم و به نظرات آنها. اگر برخي مخالف هستند بازهم من احترام مي گذارم. اما چيزي كه به آن احترام نمي‌گذارم اين است كه فردي بيايد و بگويد چرا اتفاقات در فوتبال ايران مطابق با شرايط فوتبال آلمان، اسپانيا و ايتاليا رخ نمي‌دهد.

كي روش بيان كرد: اينكه گفته شود كه چرا اتفاقات در آن كشورها اينجا رخ نمي‌دهد براي من قابل قبول نيست. وقتي كسي چنين اظهارنظري مي‌كند من نمي‌گويم او مربي خوبي يا بدي است، بي‌ترديد مربي خوبي خواهد بود اما كسي كه فوتبال ايران را با فوتبال ايتاليا، اسپانيا و يا آلمان مقايسه مي‌كند و مي‌گويد چرا آن اتفاقات اينجا رخ نمي‌دهد مطمئناً كمدين است و حرفش طنز!در واقع اين ادعا نه تنها جوك سال نيست بلكه جوك قرن است و مطمئناً فردي كه آن را بيان كند آينده‌ خوبي به عنوان كمدين خواهد داشت. اكنون زماني است كه بايد دست به دست هم دهيم و متحد شويم و تنها به اين مسئله نياز داريم. مي‌دانم كه تصميم مهمي است اما بايد متحد شويم و راه ديگري وجود ندارد. من معتقدم فوتبال ايران و آقاي كفاشيان به عنوان رئيس فوتبال ما را براي موفق شدن حمايت خواهند كرد.

كي‌روش با بيان اينكه براي من مهم نيست كه چه تيمي به جام جهاني صعود كرده و چه تيمي صعود نكرده است، گفت: من فقط به اين موضوع فكر مي‌كنم كه تيم ملي ايران در جام جهاني موفق شود. بايد ساده بگويم كه اگر دارويي مخصوص نباشد از آن استفاده نمي‌كنم اما اگر داروي ويژه و مخصوص داشته باشم حتماً از آن استفاده خواهم كرد. براي من مهم نيست تيمي به جام جهاني صعود كرده يا نكرده، مهم براي من اين است كه آن تيم تيم مناسبي باشد. اسپانيا 70 تا 80 سال طول كشيده تا قهرمان شود اما من الان سه هفته وقت براي كار دارم. من سه هفته وقت دارم تا تيم ايران را براي حضور در اين مرحله آماده كنم. ما راه حل ديگري انتخاب نمي كنم ما راه حلي انتخاب مي كنم كه در آن شانس بيشتري براي موفقيت داشته باشم. اگر چهار بازي دوستانه داشته باشم مي خواهم درباره گزينه اول فكر كنم. اگر نتوانم با گزينه اول به توافق برسيم سراغ گزينه دوم مي رويم كه با تجربه و دانشي كه دارم انتخابش مي كنم. اگر من بخواهم درباره روسيه صحبت كنم مي توانم بگويم كه به تجربه و دانش ويژه آن بازي برسم بهتر است تا تجربه و دانش كلي را بدست بياورم.

خبرنگاري از كي روش پرسيد آيا از مواجه با تيم هاي بزرگ و باختن در مقابل آنها هراسي دارد، كي روش پاسخ داد: برخي بردها در زندگي هستند كه مخرب هستند و دروغ مي گويند. اما برخي ازباختها هستند كه به ما تجربه و اطلاعات و دانش بهتري مي دهند. مساله اين نيست كه ما مقابل تيمي ببريم يا ببازيم مساله اين است كه به هدفمان برسيم. فوتبال بازي تجربه و دانش است اگر در مورد جام جهاني كلي صحبت كنيم تجربه ما بالا است اما به آن دانش و اطلاعات ويژه نرسيده‌ايم. پس اگر بتوانم به آن تجربه و دانش ويژه برسيم بهتر از آن خواهد بود كه تنها يك تجربه كلي به دست بياورم.مجدا مي خواهم بگويم كه تيمي مثل كره جنوبي در اختيار داشتم كه تا الان 11 بازي دوستانه انجام داده بودم و بر اساس سايت فدراسيونشان 7 بازي ديگر هم داشته باشند، آن وقت آپشن هاي متفاوتي دارند. اما زماني كه 4 بازي بيشتر نمي تواني بازي كني بايد هدفدار و موثر بازي كني. در شرايط فعلي اگر بخواهيم با اسپانيا بازي كنيم هدفي براي بردن نداريم چون آمادگي نداريم تا با اسپانيا روبرو شويم. اول بايد آماده شويم بعد به مصاف اسپانيا و آرژانتين برويم. من بازي ايران و برزيل را به ياد مي آورم. آيا آن بازي باعث شد فوتبال ايران پيشرفت داشته باشد؟ يك نكته بگوييد كه آن بازي باعث پيشرفت ايران شد. سه سال و نيم پيش بود كه ايران با برزيل بازي كرد. از نظر من ايران پيشرفتي نكرد. به خاطر اينكه الان نياز داريم كه برنامه ريزي صحيح را انجام دهيم.

خبرنگاري از درباره ليگ برتر و رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا و تداخلش پرسيد و اينكه كي روش چه زماني با سرمربيان تيم هاي ايران حاضر در ليگ قهرمانان آسيا جلسه مي گذارد كه سرمربي تيم ملي پاسخ داد: سوال مهمي است و اين مساله نكته كليدي تمام موضوعات است. درباره ليگ مي خواهم بگويم كه مي خواهم ليگ برتر هر شش روز يا هفت روز يك بار برگزار شود. از ماه جون خواسته ام كه برنامه ليگ را به من بدهند. حتي در سومالي يا افغانستان هم تاريخ ليگهايشان تا پايان مشخص است و محرمانه نيست. اما در ايران مساله محرمانه است. طرفداران استقلال و پرسپوليس حالا نمي دانند ليگ كي به پايان مي رسد و حتي در منچستر يونايتد همه مي دانند كه آخرين بازي ليگشان كي است. درباره سوال دوم بايد بگويم كه من مي خواهم با سرمربيان ليگ برتري جلسه اي داشته باشم. كساني كه همكاران من هستند. البته اين در حوزه اختيارات و تصميمي گيرندگي مربياني مثل قلعه نويي، دايي و يا كرانچار است. الان مي گويم چرا، در سال 1998 من در ژاپن بودم و ژاپن به جام جهاني صعود كرده بود. من سرمربي ناگويا گرامپوس بودم. وقتي سرمربي ناگويا شدم يك بازيكن در تيم ملي داشتم. در سال 1998 فدراسيون فوتبال ژاپن، 12 بازيكن ناگويا را براي شش ماه محروم كرد. به خاطر اينكه بتوانند در تيم ملي باشند و بازي كنند. فكر مي كنيد باشگاه ناگويا چكار كرد؟ من سرمربي بودم و مخالف بودم. اين تيم من بود كه بايد بازي مي كرد و 12 بازيكن را نداشت. نظر شخصي من مخالف بود. 12 بازيكن نبايد شش ماه بازي مي كردند براي تيم باشگاهيشان.

كي روش گفت: رئيس فدراسيونشان از من تشكر كرد و نظر من را داشت ولي اين قاعده و قانوني است كه ما در جام جهاني 1998 دنبال مي كنيم و از من و خدماتم تشكر كرد و بايد ديگر بازيكنان به تيم ملي ملحق شوند و شما مي توانيد بازيكنان جواني كه ما به شما مي دهيم را تمرين دهيد و حتي به شما و باشگاه ناگويا پولي هم پرداخت مي كنيم. كرانچار در سپاهان، قلعه نويي در استقلال و دايي در پرسپوليس همه كارشان را انجام مي دهند و من به آنها احترام مي گذارم. بازهم تكرار مي كنم كه اين تصميم گيري سرمربيان نيست، اين تصميم هيات رئيسه است كه به قاعده و قانوني كه بايد برسند ، برسند. من مي توانم 10 تا 15 جلسه با سرمربيان داشته باشم اما اين مساله مساله اي نيست كه بخواهم در اين باره با آنها صحبت كنم چرا كه نبايد سرمربيان وارد اين مساله شوند. ما مي توانيم جلسه بگذاريم و نظرات آنها را درباره فايده ها و ضررهاي تصميم گيري داريم. دوباره مي خواهم بگويم كه اين تصميم بسيار مهم است. بارديگر به صورت شفاف مي گويم كه ما دو راه بيشتر نداريم. يا با قايق برويم يا با پرواز هواپيما. كسي هم نمي خواهد چيزي را ديكته كند. يا بايد راه اول را انتخاب كرد يا بايد راه دوم را. چرا بايد حالا كه به جام جهاني رفته ايم بايد همه اش تنش داشته باشيم؟ آيا وقت آرامش داشتن فرا نرسيده؟

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن