تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804009360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دكتر حسن بابايي: 3 زورخانه ديگر افتتاح مي شود آيين نامه شوراي فرهنگ عمومي در استان اجرا نشده است!


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: دكتر حسن بابايي: 3 زورخانه ديگر افتتاح مي شود آيين نامه شوراي فرهنگ عمومي در استان اجرا نشده است!
مصطفي عطري
استان كردستان خطه پهلوان پروري است كه نه تنها در ورزش بلكه مردمانش چه در زمان جنگ تحميلي و چه پس از آن، پهلوانانه از انقلاب و مرزهاي ايران دفاع كرده‌اند. اين استان در ورزش زورخانه‌اي صاحب حرف است و استعدادهاي خوبي را تاكنون به كشور عرضه كرده است. مدتي است كه هيات زورخانه‌اي استان كردستان دچار تغييراتي در مديريت شده و دكتر حسن بابايي هدايت هيات اين استان را به عهده گرفته است. بابايي كه معاونت رياست كل دادگستري استان كردستان را نيز بر عهده دارد، در مورد مشكلات موجود در ورزش زورخانه‌اي استان كردستان مي‌گويد: «ما در حال حاضر 8 زورخانه فعال در سطح استان كردستان داريم كه در مقايسه با جمعيت خانواده پهلواني استان كردستان، اين تعداد بسيار كم و ناچيز است. كمبود تعداد زورخانه‌ها نشات گرفته از مشكلات مالي است كه كل خانواده زورخانه‌اي با آن دست به گريبان هستند و مختص استان كردستان نيست. دليل آن هم كم توجهي مسوولان ورزش كشور به فرهنگ پهلواني است كه نتيجه اين كم توجهي‌ها همين موضوع است. اين در حالي است كه ما 3 زورخانه در دست احداث داريم كه افتتاح آنها را به ايام دهه فجر موكول كرده‌ايم. يكي ديگر از مشكلات اساسي كه در كردستان وجود دارد، نبود يك بانك اطلاعاتي كامل از ورزشكاران زورخانه‌اي اين استان است كه در نخستين گام اقدام به جمع آوري و تهيه اين بانك اطلاعات از سطح استان كرده‌ايم.»
وي در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي آتي هيات يادآور مي‌شود: «در بحث‌هاي پايه و استعداد يابي متاسفانه تاكنون هيچ فعاليت و هيچ اقدام مثبتي در كردستان صورت نگرفته بود كه ما اقدام به راه اندازي پايگاه‌هاي استعداد‌يابي در سطح استان كرديم كه تا كنون 3 پايگاه راه‌اندازي شده‌اند و در حال فعاليت هستند. بر اين اساس ما قصد داريم تا تعداد اين پايگاه‌ها را تا سال آينده به رقم 10 مورد برسانيم كه در آن صورت بخش استعداديابي و جذب ورزشكار در استان كردستان بسيار فعال خواهد بود. ورزش باستاني، تنها يك ورزش نيست بلكه يك فرهنگ است. اين يكي از سخنان مقام معظم رهبري در وصف ورزش باستاني بوده است. حال آنكه ما قصد داريم تا در استان كردستان اين سخن را اجرايي كنيم و اين ورزش ارزشي را در ابعاد مختلف به ورزشكاران بشناسانيم. ما بايد علاوه بر پرورش ورزشكاران از نظر ورزشي، آنها را از نظر فرهنگي و مذهبي نيز مورد پرورش قرار دهيم. يك پهلوان واقعي بايد تمام اينها را در كنار يكديگر داشته باشد.»
رييس هيات پهلواني و زورخانه‌اي استان كردستان در ادامه با اشاره به راه اندازي كميته‌هاي مختلف در سطح استان كردستان اظهار مي‌دارد: «هفته گذشته نخستين جلسه را با كميته‌هاي هيات باستاني برگزار كرديم كه نتايج مثبت و اميدوار كننده‌اي داشت. از طرفي با برنامه‌ريزي كه در هيات انجام داديم هر كميته را مسوول انجام قسمتي از كارها كرده‌ايم و در پايان هر ماه جلساتي را جهت گزارش عملكرد اين كميته‌ها پيش بيني كرده‌ايم. افرادي كارشناس و كاردان را براي هدايت اين كميته‌ها برگزيديم كه همه آنها از افراد صاحبنام و شناخته شده در زمينه فعاليت خود هستند و اين موضوع مي‌تواند به پيشرفت ورزش زورخانه‌اي كمك بسزايي كند.»
بابايي در ادامه با بيان اينكه اسپانسرها كمتر به سراغ پهلواني مي‌آيند، عنوان مي‌كند: «ورزش زورخانه‌اي ورزش جذابي است كه تبليغ در مورد جذابيت آن در بين آحاد مردم كمتر صورت مي‌گيرد. اين مشكل يكي از عمده‌ترين موضوعاتي است كه ورزش زورخانه‌اي با آن دست و پنجه نرم مي‌كند. صدا و سيما، راديو و در كل اصحاب رسانه بايد نسبت به تبليغ و آموزش اين ميراث بزرگ فعاليت گسترده‌اي را انجام دهند تا اين ورزش در كشور ما هر چه بهتر گسترده و فراگير شود. اين توجه از طرفي آشنايي بيشتر جامعه را به همراه دارد و از طرفي ديگر اسپانسرها را به حمايت هرچه بيشتر از آن ترغيب مي‌كند. البته اين نكته را هم بايد يادآور شوم كه در حال حاضر نيز خيرين زيادي در استان‌هاي مختلف به حمايت از اين ورزش مي‌پردازند. ما در اين راستا جلساتي را با ارگان‌هاي مختلفي همچون صدا و سيما، راديو و خبرگزاري‌ها انجام داده‌ايم كه نتايج بسيار مطلوبي داشت.»
وي در پايان با اشاره به آيين نامه فرهنگ عمومي كه به تصويب رسيده است، مي‌افزايد: «آيين نامه مصوب شوراي فرهنگ عمومي كه بر مبناي آن بسياري از ارگان‌ها را موظف به حمايت و فعاليت در جهت ترويج و پيشبرد ورزش زورخانه‌اي كرده است تاكنون در استان به اجرا درنيامده است. ما بايد از تمام ظرفيت خود استفاده كنيم تا فرمان مقام معظم رهبري را مبني بر گسترش فرهنگ پهلواني در جامعه محقق سازيم. اين در حالي است كه كشورهاي همسايه ما در حال پيشرفت در اين ورزش هستند كه در واقع زنگ خطري براي كشور ما محسوب مي‌شود.»

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن