تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819221713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کي‌روش:30سال خط فوتبال ايران ثابت بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: کي‌روش:30سال خط فوتبال ايران ثابت بوده است
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در نشست خبري نظرات خود را عنوان کرد.

به گزارش ورزش سه و به نقل از فارس، کارلوس کي‌روش در کنفرانس مطبوعاتي امروز خود گفت: مطلع هستيد که ما با آرژانتين، بوسني و نيجريه هم گروه شديم. با سه تيم از سه قاره مختلف که داراي سه سبک متفاوت هستند روبرو شديم. در گروه سختي قرار داريم اما هدف ما صعود به مرحله بعد است. صحبت‌هاي من مثل فيلم عمليات غيرممکن است. اما اگر به گروههاي ديگر هم توجه کنيد مي‌بينيد که در اين گروه‌ها نيز شرايط سختي وجود دارد.

وي ادامه داد: با اين وجود هدف‌گذاري‌مان صعود به مرحله بعدي رقابت‌ها است. چرا که در جام جهاني هستيم و در جام جهاني ديدار آسان وجود ندارد. پس بايد از دو راه به اين موضوع نگاه کنيم. اول اينکه دراماتيک نگاه کنيم و بگوييم موفق مي‌شويم و راه بعدي راهي است که من به آن نگاه مي‌کنم.

کي‌روش تصريح کرد: شخصا معتقدم قرعه‌که براي ايران بيرون آمد هديه‌اي بود براي ما به خاطر اينکه هدف و آرزوي ما حضور در جام جهاني و در ميان بهترين‌هاي جهان بود که به آن رسيديم و الان زمان است که از آن لذت ببريم از بازي مقابل بهترين‌هاي جهان.

سرمربي تيم ملي خاطر نشان کرد: در حال حاضر بزرگترين مسئله اين است که مقابل آرژانتين بازي کنيم. ما به خودمان فکر مي‌کنيم چون ايران هستيم و مي‌خواهيم در جام جهاني بازي کنيم. در واقع بازي کردن با قدرت نيجريه توان آرژانتين و کيفيت بوسني چيزي نيست که ما دنبالش باشيم بلکه مشکل اين است که چگونه نقاط ضعف‌مان را پشت سر بگذاريم.

سرمربي تيم ملي يادآور شد: پس نظر من اين است که اين گروه ساده است و من از آن لذت مي‌برم و شخصا آماده هستم که مقابل اين تيم‌ها بهترين بازي‌ها را انجام دهيم و مهمتر آنکه به آن چيزي که مي‌خواهيم برسيم.

وي افزود: در اين دو سالي که پشت سر گذاشتيم به خصوص 6 ماه آخر مسائل و مشکلات زيادي بوده که من راجع به آن حرف‌هايم را زدم اما بازي مقابل آرژانتين به 11 بازيکن اين سرزمين بستگي دارد که مي‌خواهند در تاريخ ماندگار شوند و حال اين سؤال پيش مي‌آيد که آيا براي اين بازي‌ها آماده هستيد يا خير. 11 بازيکن اصلي و 7 ذخيره شايستگي حضور در اين ديدار را دارند يا نه.

کي‌روش تاکيد کرد: چون مردم يک کشور مي‌خواهند تيم ملي شان آماده باشد پس اين موضوع غرور و افتخار يک کشور را مي‌طلبد تا خود را براي حضور در مقابل بهترين‌هاي جهان آماده کرده و از بازي مقابل آنها لذت ببريم.

 در ادامه نشست خبري کي‌روش گفت: مطلع باشيد که تا الان زمان را از دست داده‌ايم و باز هم از دست خواهيم داد. اما 6 ماه ديگر باقي مانده و ما بايد با هوش بالا آن را جبران کنيم تا بتوانيم به فاکتورهايي که مدنظرمان است برسيم، براي رسيدن به هدف فقط يک هدف وجود دارد و آن اين است که خانواده فوتبال را دور هم جمع کنيم چرا که بدون اين پشتوانه به جايي نمي‌رسيم.

سرمربي تيم ملي يادآور شد: زماني که براي قرعه‌کشي به برزيل رفته بودم فيفا برنامه‌هايي از اطلاعات 32 کشور را به ما داد که اجازه دهيد اشاره‌اي به آن داشته باشم. در برگه مخصوص ايران نوشته شده بود که تيم ملي فوتبال چهارمين حضور خود در جام جهاني را تجربه مي‌کند و يک برد،‌دو تساوي، 6 باخت، 6 گل زده و 18 گل خورده را در مرحله گروهي سه جام جهاني که در آن حضور داشته، به دست آورده است. زماني که اين آمار را از فيفا مطالعه کردم درک من ساده بود و اين يعني 30 سال بود در يک خط ثابت بوده و هيچ پيشرفتي نداشتيم. اين چيزي نيست که من بگويم بلکه فيفا آن را مي‌گويد. سه بار به اين مسابقات رفته و در همان مرحله گروهي حذف شده و به خانه برگشتيم.که باز اين جا هم يک سؤال پيش مي‌آيد که آيا نياز به ارتقاء داريم يا مي‌خواهيم در همان سطح باقي بمانيم و اين به اين خاطر است که من اول صحبتم گفتم که گروه‌مان سخت است و هيچ شکي در آن وجود ندارد اما همه گروه‌ها همين طور است.

 کارلوس کي‌روش در ادامه اين نشست خبري يادآور شد: به عنوان يک مربي هميشه در فوتبال معتقدم شانس هم در سرنوشت تيم دخيل است اما فقط شانس زماني مي‌آيد که خيلي آماده باشي تا بتواني از اين شانس بهره ببري. تيم ملي به جام جهاني رفته و به جام ملت‌هاي آسيا صعود کرده است. در رده‌بندي فيفا اول هستيم در آسيا آماده سازي به بهترين شکل صورت گرفت و تنها چيزي که از دست داديم آمادگي براي جام جهاني است. بنابراين به چيزي که فکر مي‌کنم و خيلي ساده است، تمرين و بازي تدارکاتي است.اگر تمرين نکنيم و بازي نکنيم اشتباه کرده‌ايم اگر تمرين کنيم و بازي نکنيم هم کافي نيست و همانطور که بازي کنيم و تمرين نکنيم باز هم کافي نيست. هر چيزي که من نياز دارم و به آن تاکيد مي‌کنم خوب تمرين کردن و خوب بازي کردن است که البته اين موضوع سوءتفاهمي را براي رسانه‌ها به وجود آورد.

وي ادامه داد:‌ تقريبا 10 ماه پيش برنامه‌اي را به فدراسيون دادم که دو برنامه مجزا در دل آن بود که يکي از آنها در صورت صعود تيم ملي به جام جهاني بايد اجرا مي‌شد و ديگري در صورت عدم صعود و همان زمان به رسانه‌ها گفتم نکته مهمي که وجود دارد اين است که اين برنامه يک برنامه نرمال و طبيعي است که قوانين فيفا در آن درج شده است و يک نکته ديگر هم وجود داشت که مي‌خواستيم براي حضور در جام جهاني يک آماده سازي ويژه‌اي را پشت سر بگذاريم که اين فداکاري بيشتري از خانواده فوتبال مي‌طلبد. به عنوان مربي تيم ملي هميشه دو برنامه داشتم اما گفته‌ام که نظر من به کدام نزديک‌تر و مثمرثمرتر است و اين مسئله‌اي است که هميشه به آن توجه داشتم.

کي‌روش عنوان کرد:‌ نظر شخصي من اين بود که ليگ در 6 يا 7 روز برگزار شود چرا که عقيده دارم بازيکنان بايد به اندازه کافي استراحت هم داشته باشند. چرا که اگر مي‌خواستيم مثل برهه زماني قبلي بازيکنان 3 يا 4 روز يک بار بازي مي‌کردند نکته اول اين بود که مصدوم مي‌شدند و نکته بعدي اين بود استراحت نداشتند و در نهايت در پايان فصل بازيکنان مصدوم زيادي باقي مي‌ماندند. براي همين تاکيد داشتم که فاصله زماني ليگ 6 يا 7 روز يک بار باشد تا بتوانيم به برنامه‌هايمان برسيم.

وي ادامه داد: از نظر من اين نشستي که در آن حضور داريد، کنفرانس خبري نيست بلکه دانشگاه خبري است که طي مي‌کنيد و نياز داريم که شما هم به آن آشنا باشيد. بنابراين براي انتقال صحبت‌هايم به شما نياز دارم.

کي‌روش عنوان کرد: مهمترين نکته در ليگ اين است که به بازيکنان اجازه تمرين بدهند تا شاداب باشند تا 9 آوريل که به اردوي آماده سازي نياز داريم معتقدم اين برنامه بايد انجام شود. متاسفانه مسابقات AFC نيز تداخلي را به وجود آورده که بايد آن را قبول کرده و با اين وضع ادامه دهيم اما کمپ 9 آوريل را بايد برگزار کنيم تا آماده سازي خود را براي جام جهاني اعلام کنيم.

وي افزود:‌مي‌توانم در اين خصوص جزئيات بيشتري بدهم. ما در اولين بازي جام جهاني به مصاف نيجريه مي‌رويم و اولين استراتژي من اين است که اولين کمپ را در آفريقاي جنوبي داشته باشيم. طبق برنامه نمي‌توان در اين اردو از حضور لژيونرها استفاده کرد و براي حضور در آفريقا بايد فقط بازيکنان داخلي را ببريم. سپس به ايران برمي‌‌گرديم و پس از 4 روز استراحت کمپي در اروپا خواهيم زد و در آن کمپ که ماه مي برگزار مي‌شود 3 يا 4 بازي دوستانه خواهيم داشت و مجددا به تهران خواهيم آمد.

کي‌روش افزود:‌ قبل از اعزام به برزيل بازي دوستانه‌اي با با تيمي آفريقايي برگزار خواهيم کرد و اين در واقع بازي خداحافظي در داخل ايران خواهد بود و سپس براي اردوي نهايي راهي برزيل خواهيم شد تا کمپ سوم و نهايي آن را در اين کشور برگزار کنيم.

سرمربي تيم ملي خاطرنشان کرد: اولين ديدارمان با نيجريه است و اگر مي‌خواهيم آن را با موفقيت پشت سر بگذاريم بايد طبق برنامه پيش برويم بايد بدانيم تا آن زمان چه مي‌خواهيم.اگر اين برنامه ممکن نشود و در اجرا به مشکل بخورد و حمايت همه جانبه را نداشته باشيم قاعدتا در جام جهاني هم با مشکل مواجه خواهيم بود. من مطمئن هستم که از رئيس فدراسيون گرفته تا همه مردم ايران فوتبال را دوست دارند و همه از برنامه‌ها حمايت مي‌کنند تا اجرايي شود.

البته همه به نظرات مردم احترام مي‌گذاريم اما شما هم به نظرات دايي که در آلمان بازي کرده و در جام جهاني بوده و به صحبت‌هاي او نگاه کنيد يا به نظرات باقري، مهدوي‌کيا و علي‌ کريمي که من با آنها موافق هستم چرا که آنها حقايق را بهتر مي‌دانند و درک مي‌کنند و مي‌دانند بايد براي حضور در جام جهاني آماده شويم. همين اينها به جام جهاني رفته و خيلي زود برگشتند. پس به خوبي هم مي‌دانند که بايد خودمان را خوب آماده کنيم. پس بايد به حرف و نظرات آنها گوش کنيم.

کي‌روش تاکيد کرد: علي پروين در خصوص آماده سازي تيم ملي مانند مربيان سابق تيم ملي صحبت‌هايي را مطرح کرده و با ما هم عقيده بودند اما مجددا مي‌گويم تا همه بدانند مشکلاتي که AFC به وجود آورده بايد برايش برنامه‌ريزي داشته باشيم و سعي کنيم در ماه مارس از فيفا دي به خوبي استفاده کنيم. در اين خصوص در مورد ديدار با کويت توافقاتي کرده‌ايم که اميدوار به آن هستيم.

کي‌روش در ادامه اين نشست يادآور شد: پيشنهاد دادم اولين بازي تدارکاتي در تاريخ 5 مارس با تيمي آفريقايي باشد در اروپا هم سعي مي‌کنيم 3 يا 4 بازي با تيم‌هاي اروپايي انجام دهيم. در نهايت قصد داريم با تيم‌هايي بازي کنيم که مشابه هم گروه‌هاي ما در جام جهاني هستند. آرزوي من اين است ابتدا مقابل يک تيم از آفريقا و سپس يک تيم از آمريکاي جنوبي و بعد يک تيم از اروپاي شرقي بازي کنيم و سعي مي‌کنيم اين روند را حفظ کنيم. رسانه‌ها بايد متوجه اين مسئله باشند و من هم نظراتي دارم با اين حال نمي‌گويم که ما بايد با هم‌عقيده باشيم.

وي ادامه داد:‌قبل از قرعه‌کشي با کاپلو صحبت کردم و او ابراز علاقه کرد که تيم ملي روسيه ديداري دوستانه با ايران داشته باشد. شکي نيست که علاقه داريم مقابل روسيه بازي کنيم و اين ديدار قطعا جذاب خواهد بود اما يک مسئله وجود دارد که آن موضوع اين است که طبق قرعه‌کشي ما بايد در اولين ديدار مقابل نيجريه به ميدان برويم چرا بايد با روسيه بازي کنيم. هدف ما بازي با تيم‌هاي آفريقايي است و اين تصميمات مي‌تواند در روند آماده سازي دخيل باشد. من وقتي شکمم درد نمي‌کند چرا بايد مسکن بخورم. پس کاري که ما در ماه مارس بايد انجام دهيم بازي تدارکاتي با يک تيم آفريقايي است.

کي‌روش در مورد اينکه بابت مصدوميت بازيکنان در ديدار با گينه نگران نيست، گفت: اين طور نيست به خاطر اينکه اکثر بازيکنان تيم حريف در اروپا شاغل هستند و اگر بخواهيم آن طور که شما گفتيد فکر کنيم اصلا نبايد از خانه بيرون بياييم. اگر بازيکنان آفريقايي محکم و سخت هستند متوجه آن هستم چون آنها اولين بازي‌شان مقابل چنين تيم‌هايي نيست و اين ما هستيم که در اين صورت در جام جهاني با مشاهده چنين تيم‌هاي سفت و سختي بازي کنيم. باز هم تاکيد مي‌کنم جام جهاني سخت‌ترين مسابقات در دنياست و مهم اين است که ما در آن مسابقات به اندازه کافي بزرگ باشيم و 23 هنرمند داشته باشيم چون تجربه سختي را خواهيم داشت.

کي‌روش در خصوص تيم نيجريه خاطرنشان کرد: به نيجريه دفت کنيد همه ما آنها را مي‌شناسيم. آنها 14 بازي کردند که 4 بار آن با پيروزي همراه بوده و در رابطه با نيجريه فقط مي‌گويم که آنها با کيفيت و تکنيک خيلي خوب و مثل اروپايي‌ها بازي مي‌کنند. نيجريه 23 بازيکن در خط اروپا دارد و تاکيد مي‌کنم 23 بازيکن در سطح اول اروپا. تيم‌هايي مانند چلسي، ميلان، سلتيک مي‌تواند متفاوت باشد با تيم‌هايي مثل فولاد يا سپاهان. شايد عده‌اي عقيده داشته باشند سپاهان و دورتموند شبيه هم بازي مي‌کنند اما با همه احترامي که قائلم و دايي هم به آن اشاره کرده است، بازي کردن در بايرن و پرسپوليس متفاوت است.

وي افزود: در آخرين جام جهاني که ايران در آن حضور داشت، ايوويچ 6 ماه وقت خواست که مي‌خواهم در سه هفته آن را انجام دهم که البته برخي انتقادات را به همراه دارد اما هيچ راهي نداريم و خواسته من از وزير ورزش مديران باشگاه‌ها و جامعه فوتبال اين است که حمايت آنها را مي‌خواهيم و 11 بازيکني که مي‌خواهند بازي را شروع کنند هم حمايت مي‌خواهند. بنابراين ما با پشتيباني راسخ خانواده فوتبال در ايران نياز داريم و متاسفانه راه حل ديگري وجود ندارد. همانطور که چند ماه پيش خانواده فوتبال از ما در آسيا حمايت کرد. وقتي زمان حمايت بود توانستيم با اين فداکاري در آسيا موفق شويم. اما چرا الان باشگاه‌ها اين فداکاري را انجام نمي‌دهند. ما به فداکاري باشگاه‌ها ترديدي نداريم و روي اين مسئله شکي ندارم.آنها همه جوره از تيم ملي حمايت مي‌کنند چون زماني که نيازمند بوديم فوتبال ايران فداکاري کرد و جا دارد من يک بار ديگر از خانواده فوتبال که همه جوره حمايت مي‌کند تشکر کنم.

سرمربي تيم ملي خاطرنشان کرد: زماني که نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشتند فوتبال ايران فداکاري کرد و از آنها حمايت انجام داد. ليگ به خاطر حضور سپاهان و استقلال متوقف شد تا از آنها حمايت صورت گيرد به نظرتان اين کار درست بود يا خير. طبيعتا اين موضوع درست بود. چرا که باشگاه‌ها از نمايندگان ايران حمايت کردند مطمئن هستم اين فداکاري صورت مي‌گيرد. ترديدي ندارم که باشگاه‌ها فداکاري مي‌کنند و همين استقلال همه جور حمايت را از تيم ملي انجام مي‌دهد چون زماني که نيازمند است فوتبال ايران از اين تيم حمايت کرد.

وي در مورد اينکه اردوهاي آماده سازي تيم ملي در غياب بازيکنان لژيونر برگزار مي‌شود، ادامه داد: شک ندارم که اين اردوها مفيد است البته اگر همه بازيکنان باشند مفيدتر مي‌شود. اما کمپ نخستي که ما برگزار مي‌کنيم مخصوص بازيکناني است که در ايران هستند و براي توسعه و پيشرفت است و برنامه‌هاي ويژه داريم. در جام جهاني بازيکناني حضور دارندکه 80 درصد آنها براي ليگ‌هاي معتبري چون آلمان، پرتغال، فرانسه هستند. ما بايد سطح بازيکنان خود را ارتقا دهيم تا به سطح بالاي دنيا برسند. چه توقعي مي‌رود اينکه به کاپلو و دل‌بوسکه بگوييم بازيکنان را هم سطح ما کنند يا ما هم سطح آنها شويم. کداميک منطقي است؟ تنها گزينه ما اين است که سطح بازيکنان خود را به ساير بازيکنان نزديک کنيم.

کي‌روش يادآور شد: شفاف بگويم که کي‌روش به عنوان سرمربي هيچ وقت الزامي روي مسئله نداشته ام. دنبال اين نبودم اين کار را حتما انجام دهيم هدفم اين نيست مسئوليتم اين است که آماده‌سازي ويژه و نرمال را داشته باشيم. يک بار ديگر شفاف مي گويم که اين آماده سازي را داشته باشيم اين تصميم من نيست تصميم فوتبال ايران است که بايد توسط وزير و مقامات مسئول صورت بگيرد.

وي افزود: هيچ وقت نگفتم اين کار را بکنيد يا نکنيد. آماده سازي ويژه داشته باشيم که برعهده مقامات است و هيچ وقت در جدال نبودم که حرفم به کرسي بنشيند. دايي باقري مهدوي کيا همه اين نظر را دارند که قوتبال ايران پيشرفت کند نه اينکه من سرمربي تيم باشم زماني که مي خواهيد در جام جهاني بازي کنيد بايد شور و نشاط داشته باشيد. اگر آماده نباشيم مايه تاسف خواهد بود. اولين روزي که آمدم سوال اول اين بود که شما مثل مربيان ديگر دنبال بهانه زمين خوب هستيد؟

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران يادآور شد: در رسانه‌ها شاهد اين بوديم که کي روش مانع حضور بازيکنان در ليگ قهرمانان آسيا باشد اما اين صادقانه نيست به هيچ عنوان دوست ندارم اين کار را کنم. همزمان راه ديگري نداريم متاسفانه فقط همين کار پيش روي ماست. چيزي که من مي‌گويم اين است که اگر فوتبال ايران خود را نمي‌خواهد براي جام جهاني آماده کند شفاف بگوييد. صحبت هايي در مورد برخي مربيان طرح شد که کي روش نمي خواهد بازيکنان را بدهد اما چاره اي به غير از اين نداريم.

کي‌روش تصريح کرد: AFC تا تاريخ چهاردهم مي بازي ها را در نظر گرفته است. پس آن چيزي که من مي خواهم متوجه شويد خيلي ساده است. مي توانيم اردوي آماده سازي را پس از 15 مي (25 ارديبهشت) شروع کنيم اگر نظر مرا مي خواهيد به هيچ عنوان کافي نيست اما مي توانيم شروع کنيم يا اينکه مي توانيم آماده سازي خود را از قبل شروع کنيم. اگر از قبل شروع کنيم مطمنا باشگاه‌ها متضرر مي‌شوند. اما اگر بعد از مرحله يک‌شانزدهم نهايي شروع کنيم يک آسيب بسيار بزرگ مي‌خوريم در اجراي آماده سازي خودمان. کي‌روش فقط مي‌گويد انتخاب کنيد.

وي ادامه داد: هيچ وقت الزامي نداشته‌ام اگر مي خواهيد راه اول را انتخاب کنيد و اگر نمي‌خواهيد راه دوم. هميشه با هم دوست هستيم و هيچ مشکلي نيست. خيلي ساده و به تمامي نظرات احترام مي‌گذارم. اگر برخي‌ها مي‌گويند که موافق نيستيم به آن احترام مي‌گذارم. تنها چيزي که احترام نمي‌گذارم زماني است که چرا اين مسائل در کشورهايي ديگر رخ مي‌دهد.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در مورد ديدارهاي دوستانه تيم ملي گفت: براي من اصلا مهم نيست که تيمي به جام جهاني صعود کرده يا نکرده فقط در مورد اين فکر مي‌کنم که تيم مناسبي باشد. اگر براي دردم دارويي ويژه اي نداشته باشم از داروي کلي استفاده نمي‌کنم. اسپانيا 70 تا 80 سال طول کشيد که به قهرماني رسيد تيم هاي ديگر هم طول کشيد اما من فقط 3 هفته وقت دارم که تيم را آماده حضور در جام جهاني کنم چيزي که کشورهاي ديگر 30- 40 سال آماده شدند پس نظر من اين است که چاره اي جز اين نداريم که داروي ويژه را انتخاب کنيم.

وي ادامه داد: اگر 4 بازي داشته باشم مي خواهم به گزينه اول فکر کنم که به آن برسم طبيعي است که اگر نرسيديم گزينه هاي ديگر را انتخاب مي کنيم چون گزينه ديگري نداريم. درباره روسيه صحبت کنيم تجربه ما را بالا مي‌برد اين ديدار. اما دانش و اطلاعات لازم براي رويارويي با تيم آفريقايي را دست نمي‌دهد. اگر بتوانم به تجربه و دانش ويژه برسم بهتر است تا اينکه تجربه کلي به دست آورم.

کي‌روش گفت: برخي بردها در زندگي دروغ مي‌گويند و مخرب هستند در مقابل برخي باخت‌ها به ما تجربه و دانش بيشتري مي‌دهند. مسئله اين نيست که در مقابل تيم بزرگ ببازيم يا ببريم بلکه بايد به هدفمان برسيم. مثلا کره که يازده بازي دوستانه انجام داده و 7 بازي ديگر پيش رو خواهند داشت پس زماني که 17-18 بازي پيش رو داريد مشکلي نيست اما زماني که فقط 4 بازي پيش رو داريد مجبور هستيد که بازي مناسب را انتخاب کنيد. در شرايط فعلي اگر بخواهيم اسپانيا بازي کنيم هيچ هدفي براي برد نداريم چون آماده اين بازي نمي شويم. اول بايد آماده شويم و بعد بايد در مقابل اسپانيا قرار بگيريم. هنوز بازي برزيل و ايران يادم هست. فقط بگوييد يک مسئله که باعث پيشرفت ايران پس از آن بازي شد. تقريبا 4 سال پيش بود که ايران با برزيل بازي کرد از نظر من پيشرفتي که آن بازي داشته صفر بوده است. الان برنامه‌ريزي صحيح را بايد در نظر بگيريم.

سرمربي تيم ملي در مورد برگزاري مسابقات ليگ و اينکه آيا با سرمربيان ليگ هم جلسه‌اي برگزار خواهد کرد خاطرنشان کرد: اين در واقع سوال خيلي مهمي است. در واقع اين مسئله مي‌تواند نکته کليدي تمام اين مسائل باشد. صحبتم در مورد ليگ است. ما دغدغه داريم که هر 6 روز 7 روز برگزار شود و در تاريخ مقرر تمام شود. در رابطه با اينکه مي‌توان ليگ را تمام کرد اين موضوع را مطالبه کردم که برنامه ليگ را بدهيد در سايت فدراسيون افغانستان يا سومالي برنامه کامل آنها ذکر شده همه بايد مطلع باشند نبايد محرمانه باشد. به نظرم محرمانه است که استقلال کي قرار است بازي کند در منچستر اين گونه نبود. اين نبايد محرمانه باشد. مطمئن نيستيم که مي‌شود اين کار را کرد يا خير.

وي گفت: تمامي نظرات و صحبت ها موثر بوده است. اما به غير از سوالات ديگر از اين سوال به ويژه تشکر کنم. شخصا دوست دارم با سرمربيان که همکاران من هستند جلسه برگزار کنم. اما اين تصميماتي نيست که در حوزه سرمربيان تيم ها باشد مثلا قلعه نويي و دايي و کرانچار در اين مورد تصميم گيرنده نبودند به خاطر اين است که نبايد مربيان را درگير اين تصميم گيري کرد. ايران را فراموش کنيد. در سال 1998 در ژاپن که بودم اين تيم به جام جهاني صعود کرد. من سرمربي تيمي بودم يک بازيکن در تيم ملي داشتم در اين سال فدراسيون ژاپن 12 بازيکن ناگويا را براي 6 ماه محروم کرد به خاطر اينکه بتوانند در وظايف تيم ملي قرار بگيرند فکر مي کنيد من چه کردم؟ من گفتم نه! موافق با اين نيستم من مربي هستم و مي خواهم برنده باشم. شخصا موافق اين نبودم که 12 بازيکن از ناگويا 6 ماه بازي نکنند بعد رياست فدراسيون آنها نظرش را داد و گفت که کي‌روش متشکر از شما هستيم و از تمامي خدمات شما تشکر مي‌کنيم اما بايد ساير بازيکنان به تيم ملي ملحق شوند و بازيکنان جوان ديگر داريم که پول مي‌دهيم و موظف هستيد که تمرين دهيد.

کي‌روش يادآور شد: کرانچار، قلعه‌نويي و دايي بايد کار خودشان را انجام دهند و به آنها احترام مي‌گذارم. تشکر مي‌کنم و مجددا تکرار مي‌کنم که اين تصميم گيري هيئت رئيسه است که قانوني که مي‌خواهند در امسال به آن برسند را تصميم گيري کنند. مي‌توانم 10-15 جلسه با سرمربيان داشته باشم اما مسئله اين نيست که اين موضوع را عنوان کنم. سرمربيان کنار يکديگر مي‌نشينيم که بتوانيم فايده و مضرات کار را متوجه شويم اما اين تصميم مهمي است و من هم به اين موضوع واقف هستم. شفاف مي‌گويم که دو راه پيش رو داريم يا با قايق يا با هواپيما هيچ کس هم نمي خواهد موضوعي را ديکته کند بايد تصميم خوب بگيريم.

سرمربي تيم ملي تاکيد کرد: خيلي ساده است اگر تصميم اين باشد که از 9 آپريل (20 فروردين) شروع کنيم هدفمان بايد همين باشد اما اگر بخواهيم از 14 مي (24 ارديبهشت) شروع کنيم بايد اين مورد را در نظر داشته باشيم. فکر مي کنم خيلي شفاف توضيح دادم و نمي خواهم بار ديگر در رسانه ها ببينم که بگويند شخص کي‌روش اين موضوع را گفته و اين خواست او بوده است.

وي ادامه داد: من در واقع اين جا هستم که سوالات شما که مفيد است را پاسخ دهم و ببينيم ايا مي توان دست به دست هم داد و خانواده فوتبال را موفق کرد. سوال من اين است حالا که ما به جام جهاني صعود کرديم نبايد فضا پر تنش و مشکل باشد بلکه وضعيت بايد کاملا برعکس باشد. اين نکته که اگر با صحبت ها کسي مخالف باشد نبايد به معناي دشمني باشد و باب دعوا شود.

کي‌روش در پاسخ به اين سؤال که اگر دو راه نرمال و ويژه براي تيم ملي در نظر گرفته شود و اگر راه نرمال را پيش ببريم چه مي‌شود و اگر راه ويژه را طي کنيم چه آينده‌اي در انتظار تيم ملي کشور ما خواهد بود، گفت: فکر مي‌کنم که فوتبال بايد پيشرفت کند اما چيزي که من مي‌خواهم بگويم اين است که ما مي‌خواهيم آماده‌سازي ويژه را دنبال کنيم چرا که شانس ما براي صعود از گروهمان بالاتر مي‌رود و من هم براي اين موضوع به آماده‌سازي ويژه اصرار دارم و اگر اعتقادي به صعود نداشتم بر روي اين موضوع اصرار نمي‌کردم چون اگر راه ويژه را طي کنيم زمان بيشتري بازيکنان را در اختيار داريم و مي‌شود با آنها بيشتر کار کرد اما اگر فقط بخواهيم راه نرمال را برويم نمي‌گويم شانس صعود نداريم اما چون بازيکنان را کمتر در اختيار داريم شانس کمتري براي صعود خواهيم داشت. البته من بر اين عقيده استوار هستم که همه کساني که در فوتبال هستند اعم از مربي، مدير و بازيکن همه از تيم ملي حمايت مي‌کنند و من از اين موضوع شکي ندارم اما اينکه چگونه مي‌خواهند تيم ملي را حمايت کنند اين موضوع مهمي است.

سرمربي تيم ملي کشورمان در پاسخ به اين سؤال که آيا از فدراسيون صداي واحدي شنيده نمي‌شود و صحبت‌هاي متناوبي وجود دارد هم اظهار کرد: برخي مواقع من هم صحبت‌هاي متفاوتي مي‌شنوم که نمي‌دانم چه کسي و از کجا مي‌آيد و اينکه مي‌شنوم قرار است ما مقابل اسپانيا يا ايتاليا بازي کنيم و به شما رسانه‌ها هم حق مي‌دهم سرگردان باشيد اما چيزي که هميشه آن را مي‌دانم اين است که هيچ شکي ندارم آقايان کفاشيان، تاج و نبي مي‌خواهند به بهترين نحو از تيم ملي حمايت کنند و شايد اين صحبت‌هاي متناقض به خاطر شرايط سختي است که AFC با ليگ قهرمانان براي ما ايجاد کرده و بايد راه حل منطقي‌اي براي آن پيدا کنيم تا متضرر نشويم.

وي ادامه داد: براي شما مثالي مي‌زنم براي ما مسئله ساده‌اي نبود که در 5 مارچ يا 14 اسفند بازي دوستانه بگذاريم و همه چيز به موافقت کويت بستگي داشت و بدون آن نمي‌توانستيم کاري انجام دهيم البته دو روز قبل کويت موافقت کرد که 2 مارچ با ما بازي کند و حالا بايد ببينيد که ما چقدر کار سختي در پيش داريم تا بتوانيم براي 5مارچ يک حريف تدارکاتي پيدا کنيم چرا که همه تيم‌ها از قبل برنامه‌ريزي‌هايشان را انجام داده‌اند البته مي‌توانم اين را بگويم که سه تيم حاضر در جام جهاني هستند که مي‌خواهند با ما بازي کنند. تيم‌هاي کاستاريکا، آفريقاي جنوبي اين تيم‌ها هستند و اما همه چيز به نظر کويت بستگي داشت که کويت موافقت کرد تاريخ بازيشان با ما تغيير کند آقايان کفاشيان، نبي و تاج همه دست به دست هم دادند تا براي 5 مارچ يک حريف تدارکاتي مناسب انتخاب کنند.

يکشنبه 1392/09/24 13:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن