تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819426311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح قاضي ِ مدرسه حقوق شهروندي را در دبيرستان هاي گرگان آموزش مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: طرح قاضي ِ مدرسه حقوق شهروندي را در دبيرستان هاي گرگان آموزش مي دهد
گرگان - خبرگزاري مهر: معاون پيشگيري از وقوع جرم دادسراي گرگان گفت: در قالب طرح قاضي مدرسه دختران و پسران دبيرستاني گرگان ، با مباحث حقوقي رايج در سن خود ، مجازات هاي كيفري آن ، مباحث پيشگيري از وقوع جرم و عناوين مجرمانه اي كه آنان را تهديد مي كند آشنا مي شوند.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام سيد مصطفي حقي افزود : اين طرح بر اساس تفاهم نامه اي كه بين آموزش و پرورش گرگان و معاونت پيشگيري از وقوع جرم استان امضا شده است اجرا مي شود.

به گفته وي ، قضاتي به دبيرستان ها اعزام مي شوند كه دوره هاي تربيت مربي كودكان و نوجوانان را گذرانده و به ادبيات برقراري ارتباط موثر و كارآمد با كودكان نيز آشنا باشند.

وي پرسش و پاسخ را از ديگر برنامه هاي اين نشست ها عنوان كرد و گفت : سوالات شفاهي و كتبي نوجوانان به منظور بررسي و شناسايي دغدغه هاي دانش آموزان اين مقطع ،جمع آوري و براي برنامه ريزي طرح هاي پيشگيرانه و آموزشي مورد استفاده قرار مي گيرد.

حقي آگاه نبودن نوجوانان از جرم بودن برخي اعمال و پيامدهاي حقوقي ناشي از آن را از علل پايين آمدن سن ارتكاب جرم در دختران و پسران عنوان كرد و افزود: بايد در اين مقطع سني كه نوجوانان در اوج سن بلوغ خود قرار دارند با قوانين و پيامدهاي حقوقي و كيفري برخي اعمال خود آشنا شوند.

حجت الاسلام حقي ، ارتباط با جنس مخالف ، مزاحمت تلفني ، ضرب و شتم و درگيري را بيشترين موارد گريبان گير نوجوانان برشمرد.

وي با تاكيد بر اين كه اين طرح ادامه دار است و متوقف نخواهد شد ، از اجراي ِ قاضي ِ مدرسه در مدارس راهنمايي گرگان در اينده ي نه چندان دور خبر داد .

وي همچينن از امضاي تفاهم نامه اين معاونت با معاونت هاي فرهنگي دانشگاه هاي مركز استان خبر داد و گفت : نشست هاي پرسش و پاسخ در قالب كارگاه هاي پيشگيري از وقوع جرم در دانشگاه هاي مركز استان نيز برگزار مي شود.

كد خبر: 2196070

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۵:۰۷

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن