تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819530864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اثرات تربيتي قصص قرآني بر تربيت كودكان انكارناپذير است/ انتشار كتب كودك با مضامين قرآني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اثرات تربيتي قصص قرآني بر تربيت كودكان انكارناپذير است/ انتشار كتب كودك با مضامين قرآني
تبريز – خبرگزاري مهر: رئيس حوزه هنري استان آذربايجان شرقي با اشاره به اثرات تربيتي قصه هاي قرآني، از آماده به چاپ شدن كتاب كودك با عنوان "حسادت" بر مبناي قصه هاي قرآني خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ميلاني شنبه در جمع كارگروه تصويرسازان حوزه هنري آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر افزود: كتاب "حسادت" داستاني از جعفرپوررضوي است كه برگرفته از قصه هابيل و قابيل در سوره مائده مي باشد.

وي با بيان اينكه اين كتاب توسط پويا خاكي تصوير سازي شده است، اضافه نمود: تاثير قصه هاي قرآني با تصاوير مربوط به آن بر انديشه و تخيل كود كان و نوجوانان انكار ناشدني است.

وي با بيان اينكه قصه هاي قرآن كريم اثرات تربيتي ارزشمندي بر رشد عاطفي، اخلاقي و اجتماعي كود كان و نوجوانان دارد، گفت: اثرات تربيتي قصه هاي قرآني منجر به افزايش روحيه پرسش گري و انديشه ورزي در كودكان و نوجوانان مي شود.

ميلاني همچنين اظهار داشت: كودكان و نوجوانان داراي احساسات، توانمندي ها و مشكلات متفاوتي هستند و در زمان ها و دوران هاي مختلف زندگي نيز نياز هاي متفاوتي دارند لذا ضروري است كه نيازهاي آنان شناسايي شود و به ساماندهي و جهت دهي آنها از طريق معرفي و توصيه داستانهاي مناسب قرآني پرداخت.

جعفر پوررضوي، نويسنده كتاب "حسادت" نيز در خصوص مفهوم و مضمون داستان گفت: داستان كتاب فوق برگرفته از داستان قرآني هابيل و قابيل است و محوريت داستان بر اساس حسادتي كه بين آنها بود شكل مي گيرد.

وي با بيان اينكه كتاب "حسادت" براي گروه سني كودكان و نوجوانان است، افزود: داستان به شكل امروزي و در فضاي امروزي روايت شده است و بهانه اي براي بازخواني دوباره داستان هابيل و قايل است.

پوررضوي در خصوص خلاصه داستان نيز اظهار داشت: داستان كتاب "حسادت" ، روايت حسادت كودكانه دختري است دبستاني كه اين ماجرا بهانه اي براي بازگويي داستان هابيل و قابيل است.

جعفر پوررضوي از سال 70 فعاليت ادبي خود را با سرودن اشعار آييني آغاز كرده و از سال هشتاد و شش به روزنامه نگاري پرداخته و همچنين در سال 91 رتبه اول داستان تركي جايزه ادبي تبريز و در سال 92 رتبه ي سوم جشنواره داستان طريق را كسب كرده است.

كتاب حسادت در 16 صفحه داستان مصور در قطع خشتي طي روزهاي آينده منتشر خواهد شد.

كد خبر: 2195970

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۴:۱۴

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن