تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818808513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ژاپن و ميانمار همكاري هاي اقتصادي خود را تقويت مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ژاپن و ميانمار همكاري هاي اقتصادي خود را تقويت مي كنند
تهران/واحد مركزي خبر/ سياسي 1392/09/24
مقامات ژاپن و ميانمار به منظور تقويت مناسبات بازرگاني دوجانبه، سند سرمايه گذاري امضا كردند.
نخست وزير ژاپن و رئيس جمهور ميانمار در حاشيه اجلاس اتحاديه كشورهاي جنوب شرق آسيا در توكيو اين سند همكاري را امضا كردند.
پس از پايان تقريبا پنجاه سال از حكومت نظامي در ميانمار و به قدرت رسيدن تين سين رئيس جمهور اصلاح طلب اين كشور در 2011، مقامات اقتصادي ژاپن علاقمندي زيادي به سرمايه گذاري در ميانمار نشان دادند.
مقامات وزارت تجارت ژاپن گفتند به موجب اين قرارداد، ضمانت حقوقي سرمايه گذاري در ميانمار افزايش خواهد يافت. رهبران ميانمار براي گسترش فعاليت هاي اقتصادي و تجاري كشورشان نياز مبرمي به دريافت كمك و ضمانت هاي مالي دارند. ضعف فعاليت هاي تجاري ميانمار ضربات سنگيني بر پيكر اقتصاد اين كشور وارد كرده است.از سوي ديگر، فشار تحريم هاي خارجي در دوران حكومت نظامي ميانمار زيرساخت هاي اين كشور را نابود كرده است. به موجب قوانين حقوق بين المللي،سرمايه گذاران ژاپني نيز همچون ديگر سرمايه گذاران خارجي در ميانمار، از ضمانت هاي مالي و حقوقي مشابهي در اين كشور برخودار خواهند شد.
به گزارش آسوشيتدپرس از توكيو، باتوجه به اين كه ميانمار تاكنون بيشترين كمك هاي بشردوستانه را از ژاپن دريافت كرده است، رهبران توكيو به منظور تسهيل سرمايه گذاري در ميانمار با بخشودگي پنج ميليارد و سيصدو بيست ميليون دلار از بدهي هاي يانگون موافقت كردند.
شينزو آبه وعده داد با حمايت هاي اقتصادي و سياسي به استقرار اصلاحات در بخش هاي عمومي و خصوصي ميانمار كمك خواهد كرد. اعطاي وام هاي جديد براي احيا زيرساخت ها و طرح هاي بزرگ مي تواند به رشد و توسعه اين كشور جنوب شرقي آسيا كمك كند.
در سال 2003، زماني كه رهبران نظامي ميانمار آنگ سان سوچي رهبر طرفدار دموكراسي را بازداشت خانگي كردند، بر خلاف آمريكا و ديگر كشورهاي غربي، ژاپن اين كشور را تحريم نكرد.
پس از چين و هند، ژاپن سومين كشور سرمايه گذار در ميانمار به شمار مي رود.
139/106

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن