تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818998519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسير تشكيل سومين دولت مركل هموار شد؛ احتمال تصدي وزارت دفاع آلمان توسط يك زن


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مسير تشكيل سومين دولت مركل هموار شد؛ احتمال تصدي وزارت دفاع آلمان توسط يك زن
بر اساس گزارش‌ها، «توماس د مزير» از وزارت دفاع به وزارت كشور مي‌رود و احتمالاً جاي خود را به «اورزولا فون درلاين» وزير پيشين كار و امور اجتماعي مي‌دهد. مسير تشكيل سومين دولت مركل هموار شد؛ احتمال تصدي وزارت دفاع آلمان توسط يك زن
با راي موافق اكثريت قاطع اعضاي حزب سوسيال دموكرات به «ائتلاف بزرگ» راه براي تشكيل سومين دولت آنگلا مركل هموار شد.

به گزارش ايلنا به نقل از دويچه‌وله، نتايج نظرخواهي از اعضاي حزب سوسيال دموكرات آلمان كه سرنوشت دولت آينده اين كشور به آن وابسته بود، اعلام شد و تقريبا ۷۶ درصد از اعضاي حزب سوسيال دموكرات كه در نظرخواهي شركت كرده ‌بوده‌اند به تشكيل يك دولت ائتلافي با دو حزب دموكرات مسيحي و سوسيال مسيحي راي موافق دادند.

معرفي رسمي وزراي دولت جديد آلمان شامگاه يك‌شنبه انجام مي‌شود. با اين همه تكليف بسياري از پست‌ها، به ويژه وزارت‌خانه‌هاي كليدي تقريبا مشخص شده است.

در كابينه جديد «آنگلا مركل» كه براي سومين دوره پياپي صدراعظم آلمان خواهد بود، تغييرات فراواني رخ خواهد داد. از معدود وزرايي كه از دوره قبل در سمت خود مي‌مانند، «ولفگانگ شويبله» وزير دارايي از حزب (اتحاد) دموكرات مسيحي است.

در دولت جديد چند جابه‌جايي نيز ديده مي‌شود كه يك مورد آن را مي‌توان تاريخي خواند؛ بر اساس گزارش‌ها، «توماس د مزير» از وزارت دفاع به وزارت كشور مي‌رود و احتمالاً جاي خود را به «اورزولا فون درلاين» وزير پيشين كار و امور اجتماعي مي‌دهد.

پيش از اين احتمال مي‌رفت فون در لاين كه در رشته پزشكي تحصيل كرده است، وزير بهداشت شود. چنانچه گزارش‌هاي رسانه‌هاي مختلف به طور رسمي تاييد شود، براي نخستين بار در تاريخ آلمان يك زن فرماندهي نظاميان را بر عهده مي‌گيرد. حزب سوسيال مسيحي بايرن نيز مايل به سرپرستي اين وزارتخانه كليدي است.

رياست دفتر صدراعظم را نيز حزب دموكرات مسيحي در اختيار خواهد گرفت و احتمالا به وزير پيشين محيط زيست، «پتر آلت‌ماير» مي‌رسد.

در انتخابات پارلماني آلمان كه در تاريخ ۲۲ دسامبر برگزار شد، دو حزب دموكرات مسيحي و سوسيال مسيحي كه «اتحاديه» يا «احزاب خواهر» خوانده مي‌شوند، به طورمشترك ۴۱ و پنج دهم درصد آرا را از آن خود كردند و قدرتمند‌ترين فراكسيون پارلمان شدند.

سوسيال دمكرات‌ها با ۲۵ و هفت دهم درصد آرا دومين فراكسيون بزرگ پارلمان را به خود اختصاص دادند. اين حزب شش وزارت‌خانه دولت آينده را در اختيار خواهد گرفت.

«زيگمار گابريل» رهبر حزب سوسيال دموكرات در دولت آينده وزير اقتصاد و جانشين آنگلا مركل خواهد بود. در اين كابينه براي نخستين‌بار حوزه‌ انرژي نيز به مجموعه وزارت اقتصاد افزوده شده كه معناي آن قدرتمند‌تر شدن اين وزارت‌خانه است.

بر اساس توافق‌ها، كرسي وزارت خارجه نصيب«فرانك والتر اشتاين‌ماير» رئيس فراكسيون پارلماني سوسيال دموكرات‌ها، مي‌شود. وي در فاصله سال‌هاي ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ ميلادي در ائتلاف بزرگ قبلي نيز وزير خارجه بود. «هايكو ماس» كه پيش از اين در ايالت «زارلند» وزير اقتصاد بود نيز در دولت ائتلافي جديد وزير دادگستري است.

«آندريا نالس» دبيركل حزب سوسيال دموكرات وزير كار و امور اجتماعي در سومين دولت مركل خواهد بود. «مانوئلا شوسيگ» و «باربارا هندريكس» دو عضو زن ديگر كابينه از حزب سوسيال دموكرات هستند كه به ترتيب وزير امور خانواده و محيط زيست مي‌شوند.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن