تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802967719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك روز به فرزندم مي‌گويم من كاپيتان استقلال بودم!عمران‌زاده:‌هيئت مديره استقلال فقط مي‌گويد مشكلات مالي حل مي‌شود/مي‌خواهم كليه‌ام را بفروشم!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك روز به فرزندم مي‌گويم من كاپيتان استقلال بودم!عمران‌زاده:‌هيئت مديره استقلال فقط مي‌گويد مشكلات مالي حل مي‌شود/مي‌خواهم كليه‌ام را بفروشم!
مدافع تيم فوتبال استقلال دلايل عدم ارائه بازي‌هاي نه چندان خوب تيمش را تشريح كرد.


ميثم رحماني-به گزارش خبرگزاري فارس، حنيف عمران‌زاده يكي از بازيكناني است كه نحوه صحبت كردنش هميشه به دل مي‌نشيند و حرف‌هاي جالب و خاصي مي‌زند.

اين بازيكن بعضي مواقع حرف‌هايي مي‌زند كه هيچ كس از او انتظار ندارد ولي در لابه‌لاي صحبت‌هايش مي‌توان فهميد كه همه چيز را رصد مي‌كند و حتي در مسائل سياسي و اقتصادي كشور هم جستجوگر خوبي است.

عمران‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس در خصوص مسائل مختلف به ويژه مبحث استقلال، عدم استقبال تماشاگران از بازي‌هاي اين تيم و خوب بازي نكردن آبي‌پوشان صحبت كرده و در واقع حرف‌هايش را با شيوه خودش بيان كرده است.

متن گفت‌وگوي اين بازيكن با خبرنگار فارس را در زير مي‌خوانيد:

فارس: از بازي شروع كنيم، چطور بود؟

فكر نمي‌كنم زياد بد بوديم ولي در نيمه دوم خيلي بهتر ظاهر شديم، نسبت به بازي گذشته هم بهتر عمل كرديم. انشاء‌الله تا هفته‌هاي آينده بهتر مي‌شويم.

فارس: ظاهراً قبل از بازي با اكبرپور صحبت مي‌كردي و گفتي كه اگر كميته انضباطي يك امتياز استقلال را برگرداند بهتر است و بازي‌ها بدون تماشاگر برگزار شود اتفاقي نمي‌افتد.

من به شوخي با اكبرپور صحبت مي‌كردم و مي‌گفتيم و مي‌خنديديم ولي در اين 5 سال انصافا چنين چيزي نديده بودم. من نمي‌دانم دليلش چيست. خدا وكيلي وقتي وارد زمين شديم داشتيم از تعجب شاخ درمي‌آورديم. تيم براي گرم كردن بالا آمد ديديم 500 نفر در استاديوم هستند، تازه تيم در كورس قهرماني است. يك نكته جالب ديگر بگويم با عليرضا نيكبخت مشغول تماشاي بازي ملوان بوديم با راه‌آهن آن هم در انزلي و متوجه شديم ملواني كه داماش را در رشت با 3 گل شكست داده در خانه خودش هيچ تماشاگري ندارد و سكوها تقريبا خالي بود. من فكر نمي‌كنم اين مسئله به بد بازي كردن و اين حرف‌ها ربطي داشته باشد و بايد ريشه‌يابي شود. البته ما هواداران خوبي داريم و هيچ وقت براي ما كم نگذاشته‌اند اما خودشان هم قضاوت كنند. اگر AFC به ايران 4 سهميه داده فقط به خاطر تماشاگران و استقبال خوب آنهاست وگرنه امكانات ما با امارات يكي است؟ البته من معتقدم مسئولان بايد اين موضوع را در نظر بگيرند كه چه اتفاقي افتاده است. براي معمولي‌ترين بازي استقلال و پرسپوليس حداقل 50 هزار نفر به استاديوم مي‌آمدند اما حالا چه؟ درست است ما خوب بازي نمي‌كنيم ولي فوتبال بالا و پايين دارد و به قول امير خان يك روز بد هستيم و يك روز خوب. مگر يك هوادار چقدر در جيبش پول مي‌گذارد كه بخواهد اين همه خرج بليت كند تازه مي‌دانم اكثر آنهايي كه به استاديوم مي‌آيند از قشر جنوب تهران هستند. متأسفانه بهترين جاي استاديوم را الكترونيكي كردند و هواداران را به آنجا راه نمي‌دهند. همين عرب‌ها براي كشاندن مردم به استاديوم جايزه‌هاي گران قيمت تعيين مي‌كنند اما اينجا كاري مي‌كنند مردم ديگر به استاديوم نيايند.

فارس: در صحبت‌هايت متوجه شديم كه قبول داري استقلال خوب بازي نمي‌كند؟

انصافاً بازيكنان ما ديروز معرفتي بازي كردند. نكونام و صادقي نبودند و ساموئل هم در تمرينات نيست و به خاطر مشكلات مالي نمي‌آيد. آخر مگر مي‌شود يك تيم اينقدر مشكل مالي داشته باشد. مديرعامل از اموال خودش براي تيم خرج كند و مربي از رفقايش قرض بگيرد تا كار تيم جمع و جور شود. به خدا ما هم خانواده داريم و خرج آنها را مي‌دهيم، آن هم از اداره ماليات.

فارس: چطور؟

ما به كجا پناه ببريم و بگوييم كه وقتي پولي نگرفته‌ايم چگونه مالياتش را بدهيم، به خدا قسم اين حرف همه فوتباليست‌ها است كه من با فرياد آن را مي‌گويم. تا حرف مي‌زنيم ممنوع‌الخروجمان مي‌كنند، من پولي نگرفته‌ام كه بخواهم مالياتش را بدهم. من از وزير ورزش خواهش مي‌كنم حالا كه روي كار آمده و تكليف روشن شده به وضعيت تيم سر و سامان بدهد كه مديرعامل ماشينش را نفروشد و قلعه‌نويي از رفقايش براي تيم قرض نكند.

فارس: يعني خوب بازي نكردن تيم به اين مسئله هم ربط دارد؟

يكي از مشكلات خوب بازي نكردن تيم همين مسئله است. بازيكن در جريان تمرين به فكر فروش ماشينش است. من كه گفتم قبول مي‌كنم خوب بازي نمي‌كنيم و حتي قلعه‌نويي هم گفته فوتبال بالا و پايين دارد، يك روز خوب هستيم و يك روز بد. اما همه چيز را در نظر بگيريد و بي‌‌انصافي نكنيد.

فارس: چه بي‌‌انصافي؟

اول در نظر بگيريد كه به خاطر مشكلات مالي شرايط روحي تيم ما خوب نيست، دوم اينكه ما امسال خوب بدنسازي نكرديم و وقت مناسبي در اختيار نداشتيم، سوم اينكه همين مشكل بدنسازي باعث شد تا خيلي از بازيكنان ما آسيب ببينند و خيلي كم اتفاق افتاد كه همه بازيكنان دور هم در تمرينات باشيم، چهارم فاصله كم بازي‌ها كه حتي فرصت تمرين كردن براي رويارويي با حريفانمان را هم نداريم. امروز بازي مي‌كنيم، فردا ريكاوري، پس فردا تمرين سنگين و دوباره يك تمرين سبك قبل از بازي و باز هم مسابقه، اصلا فرصت نداريم كه روي تاكتيك تيم‌هاي حريفمان كار كنيم حالا اين وسط بازيكنان لت و پار هم مي‌شوند و فرسودگي گرفتيم. باز هم بگويم؟ آدم آهني كه نيستيم، نمي‌خواهند فوتبال ايران درست شود. حداقل همين را بگويند خيالشان راحت شود. در همين تركيه دولت به اكثر تيم‌ها وام مي‌دهد تا مشكلاتشان را حل كند اما در اينجا هيچ اتفاقي نمي‌افتد.

فارس: مثل اينكه دل پر دردي داري؟

چرا نداشته باشم. اين را حتما از قول من بنويسيد من احترام زيادي براي اعضاي هيئت مديره قائل هستم و موي سپيد آنها خيلي براي من ارزش دارد اما هر وقت آنها جلسه مي‌گذارند فردايش مي‌بينيم كه مصاحبه مي‌كنند و مي‌گويند مشكلات مالي به زودي حل مي‌شود، حالا اين به زودي كي مي‌آيد خدا مي‌داند. ما كه چيزي نديديم. حرف ديگري هم دارم كه بزنم، همين شركت پاسارگاد كه پارسال مثلاً اسپانسر استقلال بود از 12 اسفند ماه سال گذشته چك 240 ميليوني من را پاس نكرده است، آقايان اگر مي‌خواهيد به مشكلات فوتبال رسيدگي كنيد سراغ مسئولان اين شركت‌ها برويد. اين پولي كه به من نمي‌دهند پول باشگاه استقلال است و حق يك باشگاه مردمي. آنها حتي پول باشگاهمان را نمي‌دهند، دليلش چيست؟ از استقلال استفاده ابزاري كرده‌اند و تبليغ شركتشان را روي پيراهن زده‌اند و كلي تبليغات و مشتري گرفته‌اند حالا پول مردم را نمي‌دهند من هم امروز مي‌روم چك را به فتح‌الله‌زاده مي‌دهم و مردانه مي‌گويم اين پول را بگيرد و خرج باشگاه كند، حداقل به امور تيم كه مي‌تواند با اين پول رسيدگي كند.

فارس: پيگيري نكردي چرا پولت را نمي‌دهند؟

آقايان 13 بار من را به دفتر شركتشان كشاندند و بردند. هي امروز و هي فردا، آخر مگر مي‌شود، مگر من بازيكن بيكار هستم كه هر دقيقه براي گرفتن پولم به آقايان التماس كنم؟ به خدا قسم هيچ جاي دنيا اينگونه نيست كه سرمربي يك ريال پول نگرفته باشد. فتح‌الله‌زاده به خاطر آنكه پول ندارد رويش نمي‌شود به محل تمرين بيايد چون شرمنده است. من از مسئولان وزارت ورزش مي‌خواهم به داد استقلال برسند، حداقل با تزريق 2 - 3 ميليارد پول 30- 40 درصد كار ما جلو مي‌افتد. شما باور نمي‌كنيد من بازيكن بايد براي حل مشكلاتم چقدر فكر و خيال كنم. اينجوري باشد بايد كليه‌ام را بفروشم! حداقل امورات زندگي‌ام مي‌گذرد البته خدا را شكر من امسال درصدي از باشگاه گرفته‌ام و بابت خودم صحبت نمي‌كنم ولي اين حرفي كه مي‌زنم مي‌دانم كه بقيه هم با اين مشكلات روبرو هستند.

فارس: وقتي اينگونه صحبت مي‌كني خيلي از مردم عادي و قشر رو به ضعيف جامعه واكنش نشان مي‌دهند و مدعي هستند فوتباليست‌ها پول خوبي مي‌گيرند و توقعاتشان آنقدر بالاست كه از رقم‌هاي ميليوني حرف مي‌زنند.

من نبايد خيلي از حرف‌ها را بزنم اما حالا كه پرسيديد مي‌گويم، خود من خرج 3 خانواده را مي‌دهم، همه هم از من توقع دارند مگر ما زندگي نداريم؟ مگر كارمندان باشگاه استقلال خرج و مخارج و زن و بچه ندارند؟ من فوتباليست شدم آن هم به دست تقدير. مي‌خواهم از پولم استفاده كنم و جايي سرمايه‌گذاري كنم اما شما فكر كنيد وقتي من چك مي‌كشم و پول نمي‌شود چقدر با آبرو و اعتبار يك بازيكن بازي خواهد شد. بعضي وقت‌ها مي‌خواهم سرم را به ديوار بكوبم. من مي‌دانم برخي‌ها با ماهي 500 يا 600 هزار تومان زندگي مي‌كنند اما آنها اين را هم بدانند كه من سالي 3 بار مادرم را از نزديك مي‌بينم، از 16 سالگي در بدترين شرايط در تهران زندگي كردم و آن زماني كه ساندويچ مانده مي‌خوردم برخي از مردم پدر و مادرشان برايشان صبحانه حاضر مي‌كردند. كلا خانواده‌ام را در يك سال 10 بار هم نمي‌بينم ، عيد و تعطيلات هم كه ندارم. 3 سال است روز اول فروردين و درست هنگام سال تحويل بازي داريم، كدام يك از مردم چنين شرايطي دارند به جز موارد خاص. به خدا فقط فوتباليست‌ها مرفه نيستند مثلا دكترها با يك عمل 40 يا 50 ميليون پول مي‌گيرند شما تصور كنيد در ماه 5 عمل جراحي داشته باشند، همين برايشان كافي است البته نمي‌گويم او كار نكرده چرا، او كار كرده، سختي كشيده و زير نور چراغ درس خوانده، ولي نسبت به بقيه بيشتر اذيت شده است. شما به محل تمرين بياييد به جز چند مورد ماشين مدل بالا بقيه همه يا 206 دارند يا با آژانس اين طرف و آن طرف مي‌كنند.

فارس: اما فوتباليست‌ها هم انصافا شرايط مالي بدي ندارند.

من حرف شما را قبول ندارم، همه فوتباليست‌ها وضعيت مالي خيلي خوبي ندارند. شايد از هر صد نفر 5 نفر مرفه باشند. من به اندازه خودم خوب جمع كرده‌ام و شفاف مي‌گويم خودم عرضه جمع كردن نداشتم و اگر پدرم نبود يك ريال هم نمي‌توانستم سرمايه‌گذاري كنم اما شما پيشكسوتان باشگاه را ببينيد چه شرايطي دارند، چرا نمي‌گويند بساز و بفروش‌ها، طلافروش‌ها، صراف‌ها و خيلي‌هاي ديگر شرايط خوبي دارند، چرا اينها را مثال نمي‌زنند؟ تازه به خدا اگر اين اقشاري كه گفتم مثل فوتباليست‌ها ماليات بدهند. بازيكني كه نه پنج‌شنبه دارد نه جمعه مدام در چشم است چون 90 دقيقه بازي‌هاي استقلال و پرسپوليس مستقيم پخش مي‌شود اما مشكلات بازيكنان را كسي نمي‌بيند، شايد باور نكنيد همسران خيلي از فوتباليست‌ها آرزو دارند يك روز پنج‌شنبه ناهار را با هم باشند اما مگر مي‌شود. بازيكن تمرين مي‌كند و روز قبل از بازي به اردو مي‌رود فردا هم كه در زمين است و تازه شب بازي خسته و كوفته به خانه مي‌رسد. همه تصور مي‌كنند وقتي ما به اردوي پيش از فصل مي‌رويم استراحت مي‌كنيم اما نمي‌دانند كه خبري از «هاليدي» نيست. مربيان بدنساز كاري مي‌كنند كه با زانو به اتاقمان برگرديم تازه در تيم‌هايي كه امير قلعه‌نويي هستند شرايط بدتر است و فشار تمرينات وحشتناك است. حرف من اين است حداقل 5 سال استقلال را به فتح‌الله‌زاده بدهند تا او بداند و مشكلاتش ولي مديري كه فردايش را نمي‌داند چگونه مي‌تواند اميد به آينده داشته باشد.

فارس: اما از همه اينها كه بگذريم هواداران استقلال نگران هستند چون مي‌گويند تيم رقيبشان خوب نتيجه مي‌گيرد و 6 گل به حريف مي‌زند.

اگر آنها نگراني دارند به ورزشگاه بيايند و حمايت كنند. وقتي هزار نفر به استاديوم مي‌آيند چه كار كنيم؟ قلعه‌نويي حرف خوبي زد، او گفت قديم‌ها در رختكن استقلال و پرسپوليس 3 بر صفر از حريفان خود پيش بودند اما حالا همه تيم‌ها كار مي‌كنند و با قدرت مقابل ما ظاهر مي‌شوند ضمن آنكه ما فاصله‌اي با صدر جدول نداريم كه اينقدر از بازي‌هايمان كم استقبال مي‌شود. ما اگر بازي‌هاي پايين جدولمان را مي‌برديم الان صدرنشين بوديم اما آنهايي كه مي‌گويند ما پول ميلياردي مي‌گيريم مگر از دل تيم خبر دارند.

فارس: بگذريم، در بازي قبل كاپيتان استقلال شده بودي، دليلش چه بود؟

امسال تقريبا سال ششمي است كه در استقلال هستم و اولين بار بود كه كاپيتان شدم اما نكونام گفت من بازوبند را نمي بندم و صادقي هم همين كار را كرد كه در نهايت بازوبند نصيب من شد.

فارس: سخت نبود؟

خيلي سخت بود حتي به كادر فني گفتم كه وقتي بازوبند را مي‌بنديد شرايط خيلي عوض مي‌شود، اين هم جز افتخارات من است و يك روز به فرزندم مي‌گويم كه من كاپيتان تيم استقلال بودم.

فارس: ماجراي توقيف خودروات در جاده چه بود؟

يك كار خيلي فوري داشتم و مي‌خواستم به تهران برگردم، حواسم نبود در سرازيري سرعتم خيلي بالا رفت و يكي از مأموران محترم راهنمايي و رانندگي لطف كرد و ماشينم را به پاركينگ برد. جريمه و نمره منفي هم در گواهينامه‌ام ثبت شد.

فارس: حتما شنيدي كه كفاشيان مدعي شده كي‌روش مي‌خواهد استقلال و 3 تيم ديگر حاضر در ليگ قهرمانان آسيا در ارديبهشت ماه بدون بازيكنان ملي‌پوش پا به اين مسابقات بگذارند.

فكر كنم سرمربي و مديرعامل بايد بنشينند و با كي‌روش جلسه بگذارند كه هم استقلال ضرر نكند و هم تيم ملي. من مطمئنم همه چيز با دور يك ميز نشستن حل مي‌شود.

فارس: هاشم بيك‌زاده هم كه گل 3 امتيازي استقلال را زد.

وقتي خدا يكي را دوست داشته باشد همين مي‌شود. اين همه عليه بيك‌زاده جو درست كردند ولي او صبوري كرد و آيا شما مصاحبه‌اي از بيك‌زاده ديديد؟ خدا جواب صبر بيك‌زاده را داد. بازي قبل پاس گل داد و اين بازي گل زد. به خدا قسم آدم به صبوري بيك‌زاده كم پيدا مي‌شود و هر كسي بود نسبت به آن همه انتقادات واكنش نشان مي‌داد ولي بيك‌زاده اين كار را نكرد.

انتهاي پيام/ي

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن