تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801632379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست كميته فيلترينگ از 3 وزير


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: درخواست كميته فيلترينگ از 3 وزير
دبير كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه با تاكيد براينكه دركميته فيلترينگ بخشي تحت عنوان فيلتر سايتهاي علمي و تخصصي وجود ندارد، از درخواست دبيرخانه اين كارگروه از وزراي علوم و بهداشت براي اعلام فهرست سايتهاي علمي مورد نياز و نيز از وزير ارتباطات براي ارائه امكانات فني تفكيك محتواي مجرمانه از غيرمجرمانه خبر داد.

دكتر عبدالصمد خرم آبادي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سخنان وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ارتباط با فيلتر سايتهاي علمي و تخصصي اظهار داشت: دركميته فيلترينگ بخشي تحت عنوان فيلتر سايت هاي علمي و تخصصي وجود ندارد.

وي با تاكيد براينكه هيچ يك از اعضاء كارگروه تعيين مصاديق و ديگر مسئولين كشور با فيلتر سايت هاي علمي و تخصصي موافق نيستند، ادامه داد: در اين راستا دبيرخانه كارگروه فهرست جامعي از سايتهاي علمي و پژوهشي در زمينه هاي مختلف تهيه و ترتيبي اتخاذ كرده كه به محض پيشنهاد چنين سايتهايي براي فيلتر، بصورت نرم افزاري از فيلتر دامنه اصلي آنها جلوگيري شود.

دبير كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه گفت: دبيرخانه كارگروه از وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قبلا طي نامه هاي جداگانه اي درخواست كرده كه فهرست سايتهاي علمي و تخصصي مورد نياز اساتيد، دانشجويان و پژوهشگران را تهيه و به اين كميته اعلام كنند تا فهرست مدنظر دبيرخانه تكميل شود؛ درحال حاضر نيز اگر وزارتخانه هاي مذكور فهرست سايتهاي موردنظر خود را به اين دبيرخانه ارسال كنند، از فيلتر دامنه اصلي آنها خودداري خواهد شد.

خرم آبادي تصريح كرد: البته گاهي اوقات ممكن است يك سايت داراي محتوايي علمي و تخصصي نيز فيلتر شود و اين موضوع به اين دليل است كه آن سايت علاوه بر محتواي علمي و تخصصي داراي موارد متعدد محتواي مجرمانه غيراخلاقي نيز باشد كه به دليل كثرت محتواي غيراخلاقي و فقدان امكانات فني لازم، تفكيك محتواي مجرمانه از غيرمجرمانه آن امكان پذير نباشد.

مشاور قضايي دادستان كل كشور افزود: بارها از وزارت ارتباطات خواسته شده است امكانات فني لازم را تهيه و در اختيار كميته فيلترينگ قرار دهد تا به جاي فيلتر تمام محتواي سايتهاي بزرگي كه تفكيك محتواي آنها بصورت دستي و با كمك نيروي انساني امكان پذير نيست، بوسيله نرم افزارهاي هوشمند، مصاديق محتواي مجرمانه آن را شناسايي و فيلتر كند كه تاكنون اين خواسته اجابت نشده است.

دبير كميته تعيين مصاديق اظهار اميدواري كرد وزير ارتباطات كه عضو كميته فيلترينگ است و وظايف مهمي را در اين كميته برعهده دارد، هرچه سريعتر امكانات فني لازم را در اختيار كارگروه تعيين مصاديق قرار دهد تا مشكلات موجود مرتفع شود.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن