تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802750299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رييس هيات پهلواني و زورخانه‌اي استان يزد: رتبه‌بندي ورزشكاران و مرشدان استان به طور كامل اجرا شده است زورخانه‌هاي يزد در 6 سال اخير 3 برابر شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: رييس هيات پهلواني و زورخانه‌اي استان يزد: رتبه‌بندي ورزشكاران و مرشدان استان به طور كامل اجرا شده است زورخانه‌هاي يزد در 6 سال اخير 3 برابر شده اند
مصطفي عطري
وقتي در حال و هواي ورزش، نام يزد را مي‌شنوي، بي درنگ ياد پهلوانان مشهوري چون پهلوان يزدي مي‌افتي. كوچك و بزرگش هم فرقي نمي‌كند، پهلوان، پهلوان است. يزد با نام و شهرت مرشد محمد مرادي هم احساس خوبي را به وجود مي‌آورد. دومين جشنواره مرشدان برتر ايران زمين هم با ياد اين استاد مرحوم و نابغه حماسه خواني در سال 1389 برگزار شد.
چند سالي است كه يزد در ورزش پهلواني، تلاش مضاعف و بي‌سابقه‌اي را آغاز كرده است. طرح رتبه‌بندي ورزشكاران و مرشدان كه با ابتكار و درايت مسوولان وقت فدراسيون پايه ريزي و در مجمع عمومي فدراسيون تصويب شد، در استان يزد به طور كامل اجرا شده و بهترين نمونه اجرايي در كشور براي اين قانون است. احداث زورخانه‌هاي جديد و سرفصل‌هاي متنوع و مختلف ديگري هم در يزد ديده مي‌شود كه مديون مديريت نظام مند رييس هيات پهلواني و زورخانه‌اي استان است.
يزد از جمله استان‌هايي است كه قدمت تاريخي بسياري دارد و همين موضوع سبب شده تا جاذبه‌هاي بسياري براي گردشگران داخلي و خارجي داشته باشد. ورزش زورخانه‌اي هم كه از قدمت بالايي در فرهنگ كشور ما برخوردار است، در اين استان طرفداران بسياري دارد و به نوعي اين استان هميشه از مدعيان اين ورزش در كل كشور محسوب مي‌شود. استان يزد 155 مرشد دارد كه رتبه‌بندي تمام آنها نيز صورت گرفته است. جمعيت خانواده زورخانه‌اي در استان يزد بالغ بر 3800 نفر ورزشكار حرفه‌اي و سازمان يافته است كه با فعاليت‌هاي منسجم و برنامه‌ريزي شده هيات اين استان، تمام ورزشكارانش، از نونهال گرفته تا كهن‌كسوت، رتبه‌بندي شده‌اند. اين تلاش از هرج و مرج در زورخانه‌ها جلوگيري كرده اما متاسفانه اين موضوع مهم در دستور كار عملياتي مسوولان جديد فدراسيون طي يك‌سال اخير قرار نگرفته و با برخوردهاي سليقه‌اي روبرو شده است. 61 زورخانه فعال در سرتاسر اين استان پذيراي ورزشكاران زورخانه‌اي هستند و فعاليت آنها منسجم و تحت نظر هيات استان مي‌باشد كه تعداد اين زورخانه‌ها رو به افزايش است. 6 سال قبل وقتي محمدحسين ارزانش، رييس هيات استان شد، 22 زورخانه در استان بود كه تقريبا افزايش 3 برابري يافته است.
محمد حسين ارزانش كه با كمك همكاران پرتلاش خود، كارنامه‌اي درخشان در عرصه مديريت اين ورزش در توشه دارد، مي‌گويد: «6 سال قبل كه هدايت هيات استان يزد را به عهده گرفتم، ورزش زورخانه‌اي در يزد رو به تعطيلي بود و به نوعي مي‌توان گفت كه اين ورزش در يزد مرده بود. بر اين اساس تيم استان يزد در تمام مسابقات كشوري، به‌عنوان زنگ تفريح ساير تيم‌ها به حساب مي‌آمد كه از اين رو ورزشكارانش هيچ اشتياقي براي حضور در زورخانه‌ها نداشتند. با اين اوصاف راه بسيار دشواري را در هيات استان يزد پيش رو داشتيم. پس از آن بلافاصله با برنامه‌ريزي منسجمي كه در استان يزد انجام داديم توانستيم به يكي از مدعيان در سطح كشور تبديل شويم و اين ورزش را از سير نزولي كه در پيش داشت به سمت صعود و طي كردن قله‌هاي ترقي هدايت كنيم.»
رييس موفق هيات پهلواني و زورخانه‌اي استان يزد با اشاره به كارهاي انجام شده در 6 سال اخير يادآور مي‌شود: «در جاي جاي استان يزد موفق شديم تا زورخانه‌ها را گسترش دهيم و ورزشكاران بسياري را جذب اين ورزش كنيم. در حال حاضر استقبال مردم و خيرين استان از اين ورزش بسيار خوب است و همين امر سبب شده تا برخلاف هيات‌هاي ساير استان‌ها كه با مشكلات مالي متعددي روبرو هستند، هيات استان يزد هيچ گونه مشكل مالي نداشته باشد و علاوه بر اداره امور زورخانه‌اي در يزد بتواند در امور خيريه نيز دخيل شود. جمعيت 3800 نفري خانواده زورخانه‌اي استان يزد سبب شده تا كار مشكلي در انتخاب ورزشكاران براي حضور در تيم هيات استان يزد داشته باشيم. از اين رو مسابقات انتخابي را در رده‌هاي سني مختلف برگزار مي‌كنيم و بهترين‌ها را براي حضور در تيم‌هاي استان گزينش مي‌كنيم. بحث استعداديابي و جذب اسپانسر با وجود كميته‌هاي فعال هيات استان به خوبي انجام مي‌شود و ملي پوشان ما نيز هميشه در رده‌هاي مختلف تيم‌هاي ملي حضور داشته و دارند.» وي در ادامه به همكاري سازمان‌ها و ارگان‌هاي دولتي استان يزد با هيات زورخانه‌اي اشاره مي‌كند و اظهار مي‌دارد: «خوشبختانه صدا و سيماي استان يزد و شبكه‌هاي راديويي اين استان استقبال خوبي از اين ورزش داشته‌اند. از اين رو همكاري منسجمي را در جهت ترويج، تبليغ و آموزش ورزش زورخانه‌اي با هيات باستاني استان دارند. علاوه بر اينها، ما موفق شديم تا با همكاري آموزش و پرورش استان يزد، ورزش زورخانه‌اي را به مدارس بكشانيم و در زنگ‌هاي ورزش مدارس، به دانش‌آموزان مشتاق آموزش دهيم. والدين دانش‌آموزان نيز از اين برنامه استقبال خوبي به عمل آورده‌اند تا جايي‌كه فرزندان خود را براي آشنايي و يادگيري هرچه بيشتر به زورخانه‌ها مي‌آورند. يكي از بحث‌هايي كه بسيار مهم و ارزشمند است بحث تحت پوشش قرار دادن قهرمانان و پيشكسوتان اين ورزش است كه ما توانسته‌ايم اين مهم را محقق سازيم. اين امر سبب شده تا اشتياق ورزشكاران و قهرمانان براي حضور در ميادين مختلف و كسب عناوين شايسته بيشتر شود. ديدار با پيشكسوتان و تجليل از آنها نيز جزو بحث رسيدگي به خانواده زورخانه‌اي در هيات استان يزد است كه هر ماه طبق اولويت صورت مي‌گيرد.»
ارزانش در پايان به بيان برنامه‌هاي آتي هيات اين استان مي‌پردازد و مي‌افزايد: «در ديد كلي توسعه ورزش زورخانه‌اي در سطح استان يزد از اهداف كلان ما در 2 سال باقيمانده از مدت رياست من در هيات يزد است كه با برنامه‌هاي مدون به تحقق اين موضوع خواهيم پرداخت. افزايش تعداد زورخانه‌ها در سطح استان، بهبود مشكلات مالي قهرمانان و پشتيباني از آنها و برنامه‌هايي كه در سطوح مختلف براي ورزشكاران برگزار مي‌كنيم، نيز از كارهايي است كه در هيات زورخانه‌اي در حال انجام است كه روند اجراي آن نبايد متوقف شود. علاوه بر تمام اين موضوعات برنامه‌هايي را جهت افزايش ارتقاي سطح فرهنگي و مذهبي ورزشكاران زورخانه‌اي ترتيب داده‌ايم كه برحسب اولويت آنها را به اجرا درمي‌آوريم.»

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن