تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802951395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكاوي ندانم‌كاري‌هاي كادر فني و مديريت وقت فدراسيون با افشاگري علي اكبري قرباني


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: واكاوي ندانم‌كاري‌هاي كادر فني و مديريت وقت فدراسيون با افشاگري علي اكبري قرباني
محسن وظيفه
امير علي اكبري تنها قرباني دوپينگ است اما قطعا تنها مقصر اين ماجرا نيست. حالا يك روز بعد از اظهارات او در يك برنامه تلويزيوني بازهم سوالاتي به وجود مي‌آيد كه نشان مي‌دهد چقدر مديريت وقت فدراسيون و همچنين كادر فني تيم ملي در اين ماجرا مقصر بوده‌اند و تا چه اندازه در انجام وظيفه خود كوتاهي كرده‌اند. امير در اظهارات اخير خود حرف‌هايي را زد كه اثبات آن واقعا دشوار است و هرگز نمي‌توان به اين راحتي‌ها درباره آن قضاوت كرد اما همين حرف‌ها سوالاتي را به وجود مي‌آورد كه رسيدن به جواب آن باعث مي‌شود تا به اين نكته برسيم كه چقدر كادر فني وقت و مسوولان فدراسيون از مرحله پرت بودند و به وظايف خود عمل نمي‌كردند و باعث شدند تا يك گوهر ارزشمند را به راحتي از دست بدهيم.
امير علي اكبري در نخستين نكته به اين موضوع اشاره مي‌كند كه به دليل مصدوميت از ناحيه رباط پا دقايقي قبل از انجام مسابقه فينال به سراغ فيزيوتراپ تيم ملي آذربايجان مي‌رود، چرا كه در اردوي تيم ملي ما يك فرد متخصص و كاربلد در اختيار نداشتيم! فيزيوتراپ تيم ملي آذربايجان بلغار است و از قضا نزديك به 12 سال در ايران سابقه كار داشته و مدت‌ها در وزنه‌برداري ماساژور حسين رضازاده بوده و بعد از آن هم در تيم ملي كشتي فعاليت مي‌كرد به همين دليل يك اعتماد كامل بين او و همه كشتي گيران وجود داشته است! اين فيزيوتراپ بلغار كارش را به خوبي بلد است و حتي يك‌سال پيش كه محمد بنا از تيم ملي قهر كرد يكي از دلايلش اين بود كه شرط گذاشته بود خطيب او را در ايران نگه دارد اما سرپرست وقت فدراسيون كوتاهي كرد و اين مرد كاربلد بلغار راهي آذربايجان شد! نكته دوم كه بازهم پاي ندانم‌كاري‌هاي فدراسيون را وسط مي‌كشد اين است كه وقتي امير به اتاق تيم آذربايجان مي‌رود هيچ يك از پزشكان تيم ملي و يا مربيان او را همراهي نمي‌كنند و حالا ما را با يك ابهام بزرگ روبرو مي‌كنند! البته همان موقع كه ما در ايران بوديم حضور بسياري از مربيان تيم ملي كه بايد در شرايط حساس در كنار كشتي‌گيران و نمايندگان ايران قرار مي‌گرفتند را به طور بسيار فعال در فضاي مجازي مشاهده مي‌كرديم و امروز معلوم مي‌شود كه مربيان تيم ملي براي هركاري وقت داشتند به جز اينكه بالاي سر ورزشكار خود باشند.
اينها اتفاقي است كه آن موقع رخ داده اما مسائلي هم هست كه بايد پيش از اين در ايران انجام مي‌شد اما ظاهرا از سوي فدراسيون ناديده گرفته شده است. فيلا دو ماه پيش با ارسال نامه‌اي به ايران اعلام مي‌كند كه كشتي‌گير شما متهم به استفاده از مواد نيروزا است و نمونه A مثبت اعلام شده اما متاسفانه به نظر مي‌رسد كه در اين دو ماه فدراسيون اقدام چشمگيري را انجام نداده است. البته در پشت پرده اقداماتي صورت گرفته اما به نظر مي‌رسد كه بايد در همان ابتداي كار فدراسيون علي اكبري را در جريان اين امور مي‌گذاشت و پيش از اعلام رسمي فيلا و وادا براي يك اعتراض جدي اقدام مي‌كرد. معمولا وقتي نمونه اول مثبت در مي‌آيد، نمونه دوم هم جوابي شبيه به نمونه اول دارد بنابراين اينكه خواهان آزمايش دوم باشيم خيلي كمكي به حل موضوع نمي‌كرد و كاش فدراسيون در همان ابتداي راه اظهارات امير علي اكبري را مي‌شنيد و پيش از اعلام رسمي اقدامي صورت مي‌گرفت تا شايد اگر كورسوي اميدي وجود داشت اقدامي مي‌شد اما طبق اعلام علي اكبري او وقتي بر اساس شايعات با فدراسيون تماس مي‌گيرد فدراسيون‌نشين‌ها عنوان مي‌كنند كه موضوع مشكوك است و هنوز خبر دقيقي به دست آنها نرسيده است! حالا كه فيلا به طور رسمي اين خبر را اعلام كرده ديگر انجام كاري تقريبا غير ممكن است. به هر شكل يك جوان با اخلاق و توانمند قرباني يكسري از اتفاقات شده. جواني كه به شهادت همه آدم‌هاي خبره براي رسيدن به مدال جهاني هرگز به دوپينگ احتياجي نداشته و تنها به خاطر ندانم‌كاري‌هاي فدراسيون قرباني مي‌شود. الان هم اگر چه دير شده اما به نظر مي‌رسد فارغ از ماجراي امير علي‌اكبري و براي يك اعاده حيثيت بايد اقدامي جدي كرد و حتما كشوري كه اين پتانسل را دارد تا به لحاظ حقوقي بتواند در سطح دنيا بسياري از معادلات جهاني را بر هم بزند در اين ماجرا هم مي‌تواند به لحاظ ملي اعاده حيثيت كند و آبروي ورزشكار و خانواده به كنار، از آبروي ورزش دفاع كند!

فدراسيون ادعاي علي‌اكبري را پيگيري مي‌كند؟
ادعاهايي كه از سوي امير علي اكبري در يك برنامه تلويزيوني مطرح شد ماجراي دوپينگ كشتي‌گير سنگين وزن ايراني را به فضاي جديدي كشاند و حالا موضوعات زيادي در اين باره مطرح مي‌شود. فدراسيون كشتي كه تاكنون در قبال اين ماجرا سكوت كرده حالا بايد در قبال اين ادعا حركتي را انجام ‌دهد. ظاهرا نشستي در فدراسيون كشتي در اين خصوص مطرح شده و فدراسيون به دنبال جمع آوري مدارك لازم در اين خصوص است و حتي ظاهرا قرار شده كه علي اكبري هم در اين خصوص مدارك مورد نياز را ارائه كند. البته هنوز مشخص نيست كه آيا واقعا مي‌توان اين ماجرا را از طريق مراجع ذي ربط پيگيري كرد يا نه؟ عليرضا رضايي نايب رييس و سخنگوي فدراسيون كشتي در اين باره مي‌گويد: «فدراسيون كشتي در اين باره در حال تحقيق است و بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه هنوز مشخص نيست اصلا پيگيري اين ماجرا تا چه اندازه مي‌تواند به نتيجه برسد يا نه؟» رضايي ادامه مي‌دهد: «با اين وجود فدراسيون كشتي در تلاش است تا در صورت امكان اين ماجرا را پيگيري كند تا شايد هم نتيجه‌اي حاصل شود.»

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن