تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803565066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جواب فتح‌ا...زاده را سكوها دادند هنوز هم استقلال به تيم ملي ارجح است؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: جواب فتح‌ا...زاده را سكوها دادند هنوز هم استقلال به تيم ملي ارجح است؟
پيام يونسي پور
تصوير شارپ و بازي كه دقيقه صفر از ورزشگاه آزادي نشان داده شد، تامل برانگيز و غيرقابل باور بود. روبروي جايگاه، جايي كه غالب هواداران استقلال و پرسپوليس در روز بازي‌هاي خانگي با پرچم‌هاي خود آن را رنگ مي‌زنند، حتي يك هوادار هم به چشم نمي‌خورد. تعدادي كمتر از يكصد نفر در طبقه دوم دور هم نشسته‌اند و شايد در تمام مناطقي كه لنز دوربين توان گرفتن تصويرش را نداشت، تعداد هواداران به عدد هزار هم نرسد. استقلال ميزبان است و فجر ميهمان! مگر محروميتي براي حضور هواداران در نظر گرفته‌اند؟ مگر استقلال (همين استقلالي كه امير قلعه‌نويي مدعي است مي‌تواند قهرمان ليگ شود و بايد آن را الگويي براي تيم ملي قرار داد) در كورس قهرماني ليگ نيست؟
معني قهر امروز هواداران استقلال با ورزشگاه‌ آزادي را نمي‌توان درك كرد. نشستن كمتر از چهل هزار نفر روي سكوهاي آزادي در هر روز زمستاني و تابستاني روزي روزگاري نه‌چندان دورتر از امروز شبيه به يك خواب بود. امروز براي اين خواب، اولين تعبير خداحافظي زودهنگام و بي‌موقع مجيدي است. آيا باور مي‌كنيد؟ حيات و هويت يك باشگاه با رفتن مجيدي شكست؟ ناصر حجازي با آن همه عظمت و جاودانگي (كه قياسش با مجيدي مع الفارق است) يا منصوريان و همين امير قلعه‌نويي بعد از آويختن كفش‌ها هم سكوها را خالي كردند؟ روايتي ديگر از كيفيت ضعيف نمايش‌هاي جديد تيم امير است. ولي مگر تيم‌هاي پورحيدري، سوكو موروخوف يا مظلومي و كخ هرگز فوتبالي خواب‌آور بروز نداده بودند؟! تعبير كوچه خياباني‌اش مي‌شود اينكه هوا سرد است. بازي وسط هفته است!‌سال‌هاي قبل زمستان نداشت؟ بازي‌ها همه عصر يك روز تعطيل بهاري براي استقلال تنظيم مي‌شد؟
بحث اصلي، حضور و عدم حضور هوادار استقلال در ورزشگاه نيست. براي هر نفر غيبت در ورزشگاه آزادي مي‌توان يك دليل جداگانه و متمايز يافت اما آنچه از همين بي ميلي براي حضور در ورزشگاه‌ها انشعاب مي‌گيريم، بحثي است كه امروز باشگاه استقلال با فدراسيون فوتبال به راه انداخته. بحثي بر سر چگونگي استفاده از بازيكنان ملي پوش در بازي‌هاي حذفي ليگ قهرمانان آسيا! فتح‌ا...زاده مدعي مي‌شود كه در صورت ضعف استقلال در آسيا، چه كسي بايد جوابگوي هواداران استقلال باشد و سوي ديگر كروش و كفاشيان از آرزوهاي هفتاد ميليون ايراني در برزيل حرف مي‌زنند. يك سوي داستان فتح‌ا...زاده است كه البته محقانه مي‌خواهد تيمش را با قدرت به آسيا ببرد و سوي ديگر تيمي را داريم كه حق همه ماست.
اما امروز براي علي فتح‌ا...زاده كه ديروز مي‌توانست در كمتر از 10 دقيقه تمام هواداران روي سكوها را با چشم بشمارد، يك سوال ويژه داريم: «قرعه‌كشي جام جهاني را چند ميليون نفر در ايران به صورت زنده تماشا كردند و همين امروز چند هزار استقلالي نام حريفان استقلال در آسيا را مي‌دانند؟» اين سوال را در كنار حضور كمرنگ اين روزهاي هواداران استقلال (كه البته بايد اول براي امير قلعه‌نويي و بعد براي علي فتح‌ا...زاده معني خاص و پيامي ويژه داشته باشد) قرار مي‌دهيم و دوباره از مجموعه استقلال مي‌پرسيم كه آيا هنوز هم در مساله استفاده از ملي پوشان در آستانه جام جهاني بايد منافع باشگاهي را به منافع تيم ملي ارجحيت داد؟
شايد اين تلخ نگاري‌ها، مجموعه استقلال را بيش از قبل مصر به پافشاري در موضع خود كند اما مساله كليدي اين است كه حتي با چشم غير بصير هم مي‌توان به اين درك رسيد كه مي‌توان ارجحيت امروزي را به تيم ملي داد. نه فقط براي استقلال كه با سكوهاي خالي‌اش بهانه و گزك به دست‌ها مي‌دهد، كه براي پرسپوليس و سپاهان و تراكتور هم بايد همين شرايط ويژه را در اين مقطع خاص، قايل شد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن