تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802694855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس مركز پژوهش‎هاي مجلس:تبعيت از رهبر معظم انقلاب فتح قله‌هاي پيشرفت را در بر خواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس مركز پژوهش‎هاي مجلس:تبعيت از رهبر معظم انقلاب فتح قله‌هاي پيشرفت را در بر خواهد داشت
رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي گفت: حركت در مسير سخنان ولايت فقيه بيمه كردن انقلاب اسلامي را سبب خواهد شد و اين پيشرفت و حركت ما به سمت قله‌ها با حركت در مسير ولايت فقيه محقق خواهد شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از استان سمنان، كاظم جلالي امشب در يادواره 400 شهيد منتسب به اساتيد، دانشجويان و كارمندان دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود كه با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا، دانشجويان و مسئولان در مسجد النبي اين واحد دانشگاهي برگزار شد، با بيان اينكه سخن گفتن در محفلي كه براي شهداست راحت نيست، اظهار كرد: در عالم حقايقي هست و واقعيت‎هايي كه بين اين دو فاصله ايجاد مي‏كند.

وي افزود: در عالم حقيقت ما مواجه با آنچه بايد باشد، هستيم و معرفت‎شناسي بين واقعيت و حقيقت و ابزاري كه بايد از آن بهره برد، اختلاف ايجاد مي‌كند.

نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: عده‎اي ابزار معرفت‎شناسي را عقل بيان و گروهي ديگر اصلي‎ترين ابزار را حس و تجربه و عده‎اي هم وحي را و عده‎اي هم الهام روحي را ابزار معرفتي عنوان كرده‌اند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: مقام معظم رهبري تأكيد دارند كه علوم انساني بايد به سمتي برود كه اسلامي شود؛ شايد بعضي بگويند علم، علم است مگر اسلامي و غيراسلامي داريم.

جلالي افزود: بعد از رنسانس اتفاقات زيادي رخ داد كه يكي از آن اتفاقات، بحث معرفت بود كه پروتستان‌ها وحي را نفي كردند و با عقل پيش رفتند و بدين ترتيب درگيري‌هاي زيادي رخ داد.

وي اظهار كرد: آنها در نهايت به اين نتيجه رسيدند كه با علم تجربه جامعه را اداره كنند و بدين‎گونه به سمت خوردن و خوابيدن و خشم و شهوت حركت كردند.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: با توجه به اين اتفاقات علم به تبعيت از غرب بيمارگونه وارد ايران شد و هم روشن‎فكري و هم دانشگاه نيز به عنوان زينت وارد كشور شد.

وي تصريح كرد: متأسفانه اين امر سبب شد كه دانشگاه و علم به عنوان نياز براي كشور نباشد و نهضت ترجمه كتب غربي وارد جامعه شد و روشن‎فكران غرب‎زده علم را به عنوان چماقي بر سر دين كوبيدند.

نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: اين موضوع ادامه داشت تا انقلاب اسلامي ايران به وقوع پيوست و مدل ديني جديدي براي معرفت‎شناسي ارائه شد؛ چرا كه تا قبل از انقلاب مدل ديني معرفتي وجود نداشت.

جلالي تأكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران نخستين مدل ديني در جهان ارائه كرد كه ممزوجي از تمام معرفت‌شناسي‌هاست.

وي افزود: دوران دفاع مقدس سبب شد تا گروهي حركت رزمندگان، شهدا، جانبازان و ايثارگران ما را از ديد ملي نگاه كنند و آن را فقط و فقط حفاظت از مرزهاي جغرافيايي و دفاع از ميهن بدانند.

جلالي تصريح كرد: اين ديدگاه البته درست است اما كافي نيست؛ چرا كه با توجه به بحثي كه ارائه داديم، شهدا به معرفت‌شناسي و فلسفه دقيقي از دين در عالم كائنات رسيدند و اين مدل را ارائه دادند.

نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: شناخت و معرفت دقيق رزمندگان، ايثارگران، شهدا، جانبازان و اسراي ما از زمان و مكان سبب شد تا به دفاع از انقلاب اسلامي كه يك مدل تازه در جهان بود بشتابند و جانانه دفاع كنند.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موضوع مذاكرات هسته‌اي ايران گفت: اين شعار امام كه «ما مي‌توانيم» و حركت شهدا در اين مسير و ادامه دادن آن توسط خلف صالح امام، مقام معظم رهبري است كه اكنون قدرت‌هاي بزرگ را به پاي ميز مذاكره كشاند.

جلالي خاطرنشان كرد: ايستادگي و مقاومت ملت ايران كه نشأت گرفته از معرفت و بينش آنها از اسلام است، اكنون سبب شده كه ما با قدرت و اقتدار برابر دشمنان بايستيم و از حق خود دفاع و پافشاري كنيم.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي افزود: امروز ما به تأسيسات پيشرفته اتمي كه ساخت دست خود ماست، دست يافته‌ايم و حركت پرشتاب علمي در كشور با قدرت به پيش مي‌رود.

وي ادامه داد: امروز جوان ايراني مرزهاي علم را درنورديده است و اين سبب شده تا دشمنان تلاش كنند جلوي اين حركت را بگيرند اما خود مي‌دانند كه نخواهند توانست و دست و پاي الكي مي‌زنند.

جلالي با اشاره به حفظ دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامي گفت: ولايت فقيه رمز موفقيت جمهوري اسلامي ايران است و سرمايه عظيمي براي كشور و انقلاب اسلامي است.

وي تأكيد كرد: حركت در مسير سخنان ولايت فقيه بيمه كردن انقلاب اسلامي را سبب خواهد شد و اين پيشرفت و حركت ما به سمت قله‌ها با حركت در مسير ولايت فقيه محقق خواهد شد.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت:امروز به تأسيسات پيشرفته اتمي كه ساخت خود ماست، دست يافته‌ايم و حركت پرشتاب علمي در كشور با قدرت پيش مي‌رود.

در ابتداي اين مراسم، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود در سخناني با خيرمقدم به همه شركت‎كنندگان و به خصوص خانواده شهدا و ايثارگران با گراميداشت ياد و خاطره شهدا اظهار كرد: شهدا و ايثارگران براي دفاع از انقلاب و اسلام و دفاع از مرزهاي جغرافيايي و اعتقادي ما سرمايه خود كه جانشان بود در نهايت اخلاص و خشوع تقديم كردند.

احمد دزيانيان تأكيد كرد: امروز روز به يادماندني براي اين دانشگاه است، چرا كه چنين مجلس باشكوهي در گراميداشت ياد و خاطره شهداي عزيز جنگ تحميلي كه وابسته به خانواده دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود اعم از اساتيد، كاركنان و دانشجويان هستند، برپا شده است.

در اين مراسم، علي‌اكبر نظري مسئول كانون بسيج مداحان شاهرود در وصف شهدا و همچنين قافله كربلا مرثيه‌خواني كرد و در ادامه كليپ تصاوير شهدا و همچنين قرائت مقاله در خصوص شهدا و اهداف حركت در مسير آنها و همچنين تكريم تعدادي از خانواده شهدا برگزار شد.

اين نخستين يادواره شهداي دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود بود كه با هدف گراميداشت ياد و خاطره شهدا به همت حوزه مقاومت بسيج دانشجويي شهيد مفتح و دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود برگزار و استقبال خوبي از آن توسط مردم و مسئولان و خانواده شهدا شد.

انتهاي پيام/2249/ك40

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن