تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802715246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دينداري زمينه ساز سلامت اقتصادي/ راهكار رفع بيكاري در لرستان جذب سرمايه گذاري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دينداري زمينه ساز سلامت اقتصادي/ راهكار رفع بيكاري در لرستان جذب سرمايه گذاري است
خرم آباد - خبرگزاري مهر: نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاكيد بر اينكه دين داري باعث سلامت اقتصادي مي شود، عنوان كرد: اگر كسي دين دار باشد و معنويت داشته باشد به طور يقين سرمايه اش افزايش پيدا خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد احمد ميرعمادي ظهر شنبه در همايش "حمايت قضايي و رونق اقتصادي" با بيان اينكه رونق اقتصادي بر اساس آموزه هاي ديني به پنج عامل اساسي بستگي دارد، بيان داشت: اين عوامل اگر در هر جامعه اي وجود داشته باشد ما شاهد رشد و پيشرفت اقتصادي خواهيم بود.

وي از كار و تلاش به عنوان نخستين عامل در رونق اقتصادي ياد كرد و بيان داشت: ترويج و تبيين فرهنگ كار و تلاش در جامعه منجر به رونق اقتصادي و رشد توليد مي شود.

خميرمايه رونق اقتصادي سرمايه است

حجت الاسلام ميرعمادي با اشاره به اينكه سرمايه و ثروت نيز از ديگر ابزارها و عوامل رونق اقتصادي محسوب مي شود، افزود: خميرمايه رونق اقتصادي سرمايه است كه در روايات مختلف اين امر مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي عنوان كرد: برخلاف آنچه كه گفته مي شود ثروت و سرمايه در روايات اسلامي مورد مذمت قرار گرفته است ما شاهد آن هستيم كه در بسياري از روايات از ائمه اطهار ضمن تاكيد بر نقش سرمايه در رونق اقتصادي، آنچه كه نكوهش شده موضوع دلبستگي و شيفته شدن به سرمايه و مال دنياست.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنين علم و دانش را از ديگر عوامل رونق اقتصادي برشمرد و بيان داشت: فعالان اقتصادي بايد علم اقتصاد و سرمايه گذاري را بلد باشند چرا حركت در اين حوزه بدون داشتن دانش اقتصادي منجر به نابودي مي شود.

حجت الاسلام ميرعمادي با بيان اينكه اگر پول و علم در كنار هم نباشند منجر به هدر دادن سرمايه خواهد شد، عنوان كرد: در روايات اسلامي هم موضوع اشراف بر دانش اقتصادي و هم دانش ديني در حوزه تجارت و اقتصاد مورد تاكيد قرار گرفته است.

فساد اقتصادي ناشي از فعاليت كساني است كه دانش اقتصادي ندارند

وي با بيان اينكه اگر كسي بدون دانش و علم به كسب و كار بپردازد سرمايه اش آلوده به حرام و ربا مي شود، افزود: بي توجهي به احكام تجارت اسلامي و دانش اقتصاد يا منجر به ورشكست شدن افراد مي شود يا آنها را درگير فساد اقتصادي خواهد كرد.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بيان اينكه فساد اقتصادي ناشي از فعاليت كساني است كه دانش اقتصادي ندارند، عنوان كرد: عامل ديگري كه در رونق اقتصادي موثر است موضوع معنويت در اين حوزه است.

حجت الاسلام ميرعمادي با تاكيد بر اينكه نقش معنويت در رونق اقتصادي را نمي توان ناديده گرفت، عنوان كرد: در آيات قرآن و روايات اسلامي در كنار نزول باران از استغفار به عنوان عامل رشد اقتصادي نام برده شده است.

وي با تاكيد بر اينكه دين داري باعث سلامت اقتصادي مي شود، عنوان كرد: اگر كسي دين دار باشد و معنويت داشته باشد به طور يقين سرمايه اش افزايش پيدا خواهد كرد.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به نقش صدافت و معنويت در رشد اقتصادي جامعه عنوان كرد: ساعت پايين كار مفيد در كشور ناشي از ضعف معنويت و صداقت در كار است.

حجت الاسلام ميرعمادي تصريح كرد: ما در اين زمينه بايد نه مسلمان اسمي بلكه مسلمان واقعي باشيم و به انجام وظايف و مسئوليتي كه بر عهده داريم پايبند باشيم.

يكي از عوامل تحقق حماسه اقتصادي حمايت قضايي از سرمايه گذاري است

وي همچنين امنيت را از ديگر عوامل رونق اقتصادي دانست و بيان داشت: مسئله امنيت اساس هر كاري است كه اين امر در مسائل اقتصادي نمود بيشتري دارد.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به نامگذاري سالجاري به عنوان سال "حماسه سياسي و حماسه اقتصادي" از سوي رهبر معظم انقلاب بيان داشت: يكي از عوامل تحقق حماسه اقتصادي حمايت قضايي از سرمايه گذاري است.

حجت الاسلام ميرعمادي با بيان اينكه دستگاه قضايي در اين زمينه وظايف متعددي بر عهده دارد، عنوان كرد: مهم ترين وظيفه دستگاه قضايي حفظ مال، جان و آبروي افراد است.

وي با بيان اينكه ايجاد امنيت اقتصادي و سرمايه گذاري از وظايف دستگاه قضايي محسوب مي شود، ادامه داد: در اين راستا دستگاه قضايي چند وظيفه بر عهده دارد كه برطرف كردن موانع سرمايه گذاري يكي از اين وظايف است.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد عنوان كرد: ما در استان نمونه هاي زيادي داريم كه سرمايه گذار جذب مي شود ولي دهها مانع براي سرمايه گذاري وي به وجود مي آيد كه نياز است در اين زمينه دستگاه قضايي ورود پيدا كند.

راه حل رفع مشكل بيكاري در استان جذب سرمايه گذاري است

حجت الاسلام ميرعمادي تامين امنيت جاني سرمايه گذاران را از ديگر وظايف دستگاه قضايي در استان دانست و بيان داشت: ما بايد به سرمايه گذاران اطمينان دهيم كه امنيت آنها در استان حفظ مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه تنها راه حل رفع مشكل بيكاري در استان حضور سرمايه گذاران است، عنوان كرد: با توجه به اصل 44 قانون اساسي بايد زمينه سرمايه گذاري بخش خصوصي در استان فراهم شود.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنين جلوگيري از خروج سرمايه از استان را از ديگر وظايف دستگاه قضايي دانست و بيان داشت: از مشكلاتي كه در استان وجود دارد اين است كه در برخي موارد تسهيلاتي كه به افراد داده مي شود در خارج از استان سرمايه گذاري مي شود كه بايد جلوي اين موضوع گرفته شود.

حجت الاسلام ميرعمادي يادآور شد: ما براي رونق اقتصادي در استان نيازمند عزم جدي و همگاني هستيم و بايد همه در اين زمينه احساس مسئوليت كنند.

كد خبر: 2195423

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۷:۱۷

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن