تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804823267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدلي منصور: مصريها با شركت گسترده در همه پرسي ، مطالبات انقلاب را كامل كنند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: عدلي منصور: مصريها با شركت گسترده در همه پرسي ، مطالبات انقلاب را كامل كنند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/23
00:26:18.19
عدلي منصور رئيس جمهور مصر روز شنبه در حضور مسئولان عاليرتبه اين كشور تاريخ برگزاري همه پرسي قانون اساسي جديد در اين كشور را به طور رسمي طي روزهاي چهادرهم و پانزدهم ژانويه (25 و 26 دي ماه ) اعلام كرد و از افرادي كه آنها را دعوت كنندگان به خشونت ناميد ؛ درخواست كرد شجاعت داشته باشند و دست از خشونت و خودبزرگ بيني بردارند و در مسير حركت ملي قرار گيرند .
به گزارش شبكه تلويزيوني المصريه ،عدلي منصور ابتدا با قرائت خطبه اي كوتاه گفت :ما هم اكنون در لحظه اي تاريخي به سر مي بريم ؛ لحظه اي حساس و متفاوت در تاريخ معاصر مصر ، لحظه اي سرنوشت ساز براي مصر و نقشه آينده آن . آقايان و خانمها ، اعضاي كميته اصلاح قانون اساسي از همه شما كمال تشكر و تقدير را به سبب محقق كردن اين دستاورد و انجام اين تكليف مهم دارم چرا كه همه شما ايمان داريد كه اين قانون با سرنوشت ملت بزرگ مصر، صاحبان دو انقلاب بيست و پنجم ژانويه و سي ام ژوئن مرتبط خواهد بود و منبع اختيارات قواي كشور ارزشمند ما خواهد بود . من به شما و اعضاي كميته كارشناسان كه در اين اقدام ملي گرانبها و بزرگ با تمام توجه و افتخار مشاركت داشتيد ؛ قدرداني مي كنم .
من خطاب به شما مي گويم كه نسبت به عهدي كه با ملت بسته بوديد ؛ وفا كرديد و شما بهترين تعبير كننده آرمانها و آرزوهاي ملت هستيد .

شما با شرافت امانتي را كه برعهده شما گذاشته بود با بزرگواري و تعالي انجام داديد . من در نشستهاي شما شركت كردم و روح پويايي و تحرك حاكم بر بحث و بررسي ميان اعضا را كه تصويرگر دمكراسي و آزادي بيان بود ؛ مشاهده كردم .

آنچه كه شما انجام داديد نشات گرفته از روح حماسي و ملي گرايي بود و هدفتان تنظيم بهترين قانون اساسي براي مصر و ملت آن در سايه اين شرايط استثنايي بوده است.

عدلي منصور در ادامه گفت : پس از بحث و بررسي هاي كلي شما توانستيد به توافق دست يابيد و مصالح عمومي را در نظر بگيريد و با اتكا به نقطه توازن و ميانه روي كه رمز قدرت و جاودانگي تمدن اين كشور است ؛ به نتيجه برسيد .
رئيس جمهور موقت مصر در ادامه توافق بر سر پيش نويس قانون اساسي مصر و متن نهايي آنرا ، سخت ترين آزمايش ملي و اولين درس دمكراسي دانست و گفت : سندي را كه شما نوشتيد نتيجه تلاش مخلصانه افراد برجسته مصر است كه نماينده همه قشرهاي ملت مصر با در نظر گرفتن مساله عدالت و امانت است كه هزاران نفر و بلكه ميليونها نفر از مردم مصر در تحقق آن از طريق وسايل ارتباط جمعي و ديگر ابزارهاي اعلام نظرهاي مختلف در آن مشاركت كردند .
اين در واقع يك مشاركت دسته جمعي بوده كه شايسته تقدير و احترام خواهد بود .
رئيس جمهور موقت مصر با اشاره به استفاده از بهترين كارشناسان و حقوقدانان در تدوين اين قانون اساسي كه همگي آنها مايه افتخار مصر هستند ؛گفت : اجازه بدهيد به سبب محقق شدن اين دستاورد من به رئيس كميته جناب آقاي عمرو موسي تبريك بگويم كه اين مسير را با اقتدار و حكمت رهبري كرد و موفق شد ديدگاهها را براي تحقق اين دستاورد به يكديگر نزديك كند كه به لطف خدا انتظارات را براي نقشه آينده مصر برآورده خواهد كرد .

رئيس جمهور موقت مصر همچنين با تقدير از دبير كل مجلس مشورتي مصر و همه كاركنان آن به سبب تلاشهاي خالصانه شان براي كمك به كميته تاسيسي در طول جلسات آن تقدير مي كنم .
عدلي منصور رئيس جمهور مصر موقت با تقدير از دستاوردهاي كميته پنجاه نفره تدوين پيش نويس قانون اساسي مصر تاكيد كرداقدامي كه شما انجام داديد هرگز به مرحله كمال نخواهد رسيد چرا كه اوج كمال فقط مخصوص خداوند خواهد بود .

رئيس جمهور موقت مصر گفت : پيش نويس قانون اساسي جديد ثمره تحولي بزرگ براي حركت در مسير اين قانون خواهد بود . ملت مصر تجربه هاي گوناگوني به دست آورده است تا بتواند يك قانون اساسي فراگير تدوين نمايد كه حقوق مردم را تامين و اختيارات و قدرتها و مسئوليتهاي حاكمان را مشخص كند ضمن آنكه در اين رهگذر از تجربه هاي ملي ، قوميتي و بين المللي استفاده كرد .
وي با اشاره به توازن اختيارات قوا در قانون اساسي مصر گفت : اين قانون ترسيم كننده و منعكس كننده ماهيت مردم مصر ،ايمان و عقايد ، اعتدال ، تسامح ، تاريخ ، فرهنگ و امتداد تمدن عربي و اسلامي و آفريقايي آن و رسالت انساني آن براي همه جهان است .

عدلي منصور در ادامه با اشاره به درد و رنجهاي مردم مصر ظرف ساليان اخير از جمله سه سال گذشته خطاب به آنان گفت: مردم مصر دو انقلاب شريف را ظرف سه سال تجربه كردند در حاليكه خودشان به خوبي مراقب بودند تا تجسم كننده امين اهداف انقلاب خويش از طريق پديدار شدن يك قانون اساسي نوين و سازمانهاي حكومتي و بيانگر اراده و خواست خويش باشند .

رئيس جمهور موقت مصر گفت : اكنون زمان آن فرارسيده است كه با دعوت كنندگان به خرابكاري و تخريب كارها و فعاليتها ي خوب مقابله كنيم و با كساني كه به تروريسم به عنوان وسيله اي براي تحقق اهدافشان و حيات بيشتر خود مي نگرند ؛ برخورد كنيم . ما با چالشهاي بزرگي مواجه هستيم و قادريم بر همه آنها فائق آييم .

اوضاع اقتصادي ما دشوار و سخت است اما در عين حال از مولفه هاي موفقيت بهره مند هستيم . ما در لحظه اي استثنايي به سر مي بريم كه بايددر اين لحظات در كنار يكديگر مبارزه كنيم و همدوش يكديگر و مسئوليت پذير باشيم .

اساس اقتصاد ما راسخ است و توانمندي هاي خوبي دارد اما بدون سازماندهي منظم و احساس مسئوليت جدي نمي توانيم به اهداف برسيم .

رئيس جمهور موقت مصر با تاكيد بر اولويت بندي براي مقابله با چالشها و ضرورت بازيابي هيبت و قدرت دولت و استفاده از منابع و ثروتهاي مصر و لزوم فداكاري براي رسيدن به اين مقصود گفت :زمان كامل كردن انقلاب وبازسازي كشور براي محقق كردن آرمانها و مطالبات مردم و بهره مند شدن از ثمره هاي اقتصادي پس از بلوغ و نضج سياسي فرارسيده است .
عدلي منصور با اشاره به برخي از ارزيابي ها و برآوردهاي نادرست در گذشته گفت : تحقق مصالح و منافع ملي جز از طريق كار و پشتكار و پايداري ، ايثار و مسئوليت پذيري ملي كه جوهره و حقيقت انقلاب مصر به شمار مي آيد ؛ امكانپذير نخواهد بود .

ما بايد در زير چتر دولت بتوانيم حقوق و منافع شهروندان را تامين كنيم و از آزادي خويش عقب نشيني نكنيم .
عدلي منصور با تاكيد بر ضرورت وحدت گفت : همگان مي دانيم مصر كشوري است كه تفرقه را تحمل نخواهد كرد و آينده آن شكاف و اختلاف را نخواهد پذيرفت .
وي خاطر نشان كرد قانون اساسي جديد ما محصول خون شهدايي است كه ارواح خويش را در راه مبارزه براي آزادي ملت وكشور در دوره هاي گوناگون فدا كردند .
عدلي منصور با اشاره به تحولات مهم مصر از جمله انقلاب بيست و پنجم ژانويه و سي ام ژوئن گفت : اين دو انقلاب نشان داد كه مردم مصر به دنبال ريشه كن كردن فساد ، بستن درهاي استبداد و تثبيت حقوق بشر با تكيه بر ايجاد كشوري مدرن و امروزي هستند به گونه اي كه قادر به تعالي بخشيدن به شهروندان باشد .
هم ميهنان مصري هرگز شهداي آزاد سازي مصر و شهداي اراده و خواست آنها را فراموش نخواهند كرد . اينها همان مردماني هستند كه در قالب ارتش و پليس در سينا و تمامي مناطق مصر براي حمايت از امنيت و شرافت و كرامت شهروندان در مقابل تروريسم كينه توز و كوري كه زندگي انسان و ثبات كشور و همه چيز را در معرض تهديد قرار داده است ؛ تلاش مي كنند .
وي در پايان تصريح كرد: سند مهمي كه نتيجه فعاليتها و تلاش كميته پنجاه نفره بوده است ، كامل نخواهد شد جز با راي ها مردم كه در حمايت از آن داده خواهد شد . وي خطاب به مردم گفت : شما منبع و منشأ اعطاي قدرت به قوا هستيد و شما هستيدكه اساس دولت آينده را تثبيت خواهيد كرد و بايد روز برگزاري همه پرسي را به روز اعلام اراده آزاد خود و روز عزت مردمي شايسته دمكراسي تبديل كنيد تا احترام همه دنيا را برانگيزيد.
وي خطاب به مردم مصر گفت : ميهن شما را فرياد مي زند ؛زمان آن فرارسيده است كه آرمانها و خواسته هاي خود را محقق كنيد . به ميهن خويش ثابت كنيد كه شما حاميان آن هستيد . ميهن شما را فرامي خواند تا وعده هايي را كه داده ايد ؛ كامل كنيد .
وي در پايان با مشخص كردن روزهاي برگزاري همه پرسي ، اظهار اميدواري كرد مردم مصر ، ارتش و و نيروي انتظامي مصر در قالب كشوري متحد و همدوش براي مسلمانان و قبطيها ، جوانان و پيران و زنان و مرداني باشد كه قادرند همه چالشها و تهديدها را پشت سرگذارند .
01:01:19.03

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن