تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802893609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعزام فضاپيماي زيرمداري در دستور كار قرار گرفت/ آخرين وضعيت دومين ميمون فضانورد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اعزام فضاپيماي زيرمداري در دستور كار قرار گرفت/ آخرين وضعيت دومين ميمون فضانورد
در ادامه موفقيتهاي فضايي كشورمان، دومين موجود زنده بامداد امروز توسط دانشمندان فضايي كشورمان با كاوشگر "پژوهش" و با موفقيت به فضا پرتاب شد و به زمين بازگشت و براين اساس پروژه جديدي در راستاي نزديك شدن به پروژه اعزام انسان به فضا در دستور كار سازمان فضايي ايران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، با دستيابي موفقيت ايران در اعزام موجود زنده 5 كيلويي به فضا و در ارتفاع 120 كيلومتري، پروژه جديدي براي اعزام فضاپيماي زيرمداري حامل موجود زنده با وزن بيشتر در دستور كار دانشمندان فضايي كشورمان قرار گرفت.

دكتر محمد ابراهيمي - رئيس پژوهشكده سامانه هاي فضانوردي سازمان فضايي ايران در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين پروژه جديد براساس زمان بندي هاي انجام شده حداكثر تا پايان سال 93 اجرايي مي شود.

وي در مورد حال عمومي دومين موجود زنده كه بامداد امروز توسط دانشمندان فضايي كشورمان با موفقيت به فضا پرتاب و به زمين بازگشت گفت: هم اكنون "فرگام" در شرايط مناسب به سر مي برد؛ حال عمومي آن خوب است و از كپسول زيستي به صورت كاملا سالم بيرون آمده و سرحال است و تا چند ساعت ديگر از سايت عمليات پرتاب در سمنان به تهران منتقل مي شود.

رئيس پژوهشكده سامانه هاي فضانوردي سازمان فضايي ايران با بيان اينكه اعزام دومين محموله زيستي به فضا با گاز مايع انجام شد، افزود: اين ويژگي باعث ايجاد فشار كمتري به موجود زنده شد و براين اساس ميمون فضانورد هيچ مشكل خاصي ندارد و اشتهاي خوردن غذا كه نشان دهنده سالم بودن آن است را دارد.

دكتر ابراهيمي با اشاره به تكميل آزمايشات اعزام محموله موجود زنده به فضا در ارتفاع 120 كيلومتري و نزديك 5 كيلوگرم وزن گفت: در اعزام كاوشگر "پژوهش"، اجزاي سيستم به خوب كار كرده و در كنار اين محموله ضربه گيري تعبيه شده بود كه به فرود موجود زنده كمك كرد؛ همچنين تعبيه سنسورهاي جديد پژوهشي مانند سنسور صوتي و نيز برخي سيستم هاي الكترونيكي از ديگر تفاوتهاي محموله زيستي "پژوهش" با "پيشگام" بود.

وي با بيان اينكه اعزام محموله در ارتفاع 120 كيلومتري براي اطمينان از پرتاب موجود زنده در اين ارتفاع بارديگر تست شد و گفت: با توجه به تكميل آزمايشات در اين شرايط، پروژه جديد كه اعزام فضاپيماي زيرمداري با قطر و وزن بيشتر است در دستور كار قرار گرفت.

نگاهي به موفقيتهاي ايران در اعزام موجود زنده به فضا

به گزارش مهر، يازدهم بهمن ماه سال 91 نخستين محموله زيستي حامل موجود زنده با موفقيت به فضا پرتاب شد و اين موفقيت توانست ايران را در زمره 15 كشور نخست دنيا در زمينه اين موفقيت فضايي جاي دهد.

نخستين محموله زيستي با كاوشگر پيشگام و ميموني از نژاد "رزوس" كه آمريكايي‌ها نيز نخستين بار از همين نژاد، ميمون به فضا پرتاب كردند تحت عنوان "آفتاب" با گاز جامد و در ارتفاع 120 كيلومتري زير مداري به فضا پرتاب شد كه اين محموله با موفقيت به زمين بازگشت و با گذشت نزديك به يك سال شنيده مي شود كه حال آفتاب خوب است.

بامداد امروز نيز در آستانه هفته پژوهش دانشمندان فضايي كشورمان به موفقيت ديگري نائل آمدند و كپسول زيستي كاوشگر "پژوهش" حامل ميموني از همان نژاد تحت عنوان " فرگام" و با سوخت گاز مايع به فضا پرتاب كردند كه اين موجود زنده نيز با موفقيت توانست ماموريت خود را به اتمام برساند.

كد خبر: 2195387

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۶:۴۴

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن