تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819171638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث نمايشگاه دائمي البرز مهمترين اولويت كاري/ آماده برگزاري جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احداث نمايشگاه دائمي البرز مهمترين اولويت كاري/ آماده برگزاري جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها هستيم
كرج - خبرگزاري مهر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز بر ضرورت احداث نمايشگاه دائمي در استان تأكيد كرد و خطاب به شهردار كرج خواستار اختصاص زمين آن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز درهاي باغ گلهاي كرج براي چهارمين بار به روي اهالي كتاب و كتابخواني گشوده شد.

سيدموسي حسيني كاشاني در مراسم افتتاح اين نمايشگاه به ديدار اخير مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي شوراي فرهنگ عمومي اشاره كرد و گفت: آنچه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز آمده است در كنار تأكيدات معظم له وظايف ارشاد را سنگين مي سازد و قطع به يقين براي ترسيم افق فرهنگي اين استان نيز بايد از آن بهره برد.

وي در ادامه با ذكر جملاتي از كلام مقام معظم رهبري بيان كرد: فرهنگ و ارزشهاي فرهنگي هويت يك ملت است، فرهنگ ذيل اقتصاد و سياست نيست بلكه اين اقتصاد و سياست است كه ذيل فرهنگ مي باشد و اين نكته كه فرهنگ كشور نبايد تابع بالا و پايين شدن جريان هاي سياسي باشد.

نخستين درخواست كاشاني از تركاشوند: اختصاص زمين نمايشگاه دائمي در استان

اين مسئول در ادامه نخستين و مهمترين نياز استان را در بحث برگزاري نمايشگاه هاي دائمي اختصاص زمين دانست و خطاب به شهردار كرج خواستار آن شد تا هر چه سريع تر مكاني را به منظور احداث نمايشگاه دائمي در استان در اختيار اين اداره كل قرار دهد.

وي در ادامه به يكي از مطالبات ديرينه اهالي رسانه نيز اشاره كرد و گفت: آماده ايم تا جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها را در استان برگزار كنيم.

نمايشگاه كتاب را تخصصي و 3 بار در سال برگزار مي كنيم

سيدموسي حسيني كاشاني همچنين در ادامه از آمادگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي البرز جهت برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي كتاب نيز خبر داد و گفت: از همين جا اعلام آمادگي مي كنيم كه از اين ظرفيت برخوردار هستيم تا در سال 3 بار نمايشگاه كتاب را آن هم از نوع تخصصي برگزار كنيم.

مديركل ارشاد البرز در ادامه رويكرد كاري خود را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما مي خواهيم فارغ از جريانات سياسي همه اهل فرهنگ را زير پرچم فرهنگ و هنر گرد هم جمع كنيم و با هم افزايي اهالي فرهنگ و هنر آرمانهاي انقلاب را جامعه تحقق بپوشانيم.

حسيني كاشاني در ادامه تصريح كرد: هماهنگونه كه حضرت آقا نيز تأكيد داشته اند ما شرعاً و قانوني در مقابل فرهنگ عمومي مسئول هستيم و با همراهي امام جمعه استان در مسير اعتلاي فرهنگ عمومي گام برمي داريم.

مسائل فرهنگي را با نظارت ارشاد به مردم مي سپاريم

اين مسئول در بخش ديگري از صحبت هاي خود از واگذاري بخشي از تصدي امور فرهنگي به مردم خبر داد و گفت: رويكرد ما اين است كه مسائل فرهنگي را به خود مردم بسپاريم اما اين به آن معنا نيست كه نظارتي از سوي ارشاد بر عملكرد فعاليت هاي فرهنگي و هنري وجود نداشته باشد.

وي افزود: هدايت و نظارت بر عهده ارشاد خواهد بود مردم در اين حوزه فعالانه وارد عمل مي شوند.

حسيني كاشاني در ادامه به بحث ناتوي فرهنگي هم اشاره كرد و افزود: در بحث تهاجم فرهنگي و ناتوي فرهنگي نيز همه ما مسئول هستيم و اميد مي رود با تلاش هاي مبتكرانه و جهادي به مقابله با تهاجم فرهنگي حركت كنيم.

فرهنگ اصيل فارسي را پاس بداريم

مديركل ارشاد البرز در بخش ديگري نيز به سفرهاي درون شهري خود به نقاط مختلف استان اشاره كرد و بيان كرد: در اين مدت كه سري به برخي نقاط از استان زدم شاهد بودم كه سردر برخي مكان هاي فرهنگي با واژه هاي كاملاً بيگانه مزين شده كه اين امر خود ضرورت پاسداري از زبان فارسي را مي رساند.

وي همچنين در پايان كلام خود به بحث ارزشمند كتاب و كتابخواني نيز اشاره كرد و كتاب را ميراثي ماندگار و پديده اي شكوهمند و باارزش دانست و از قرآن به عنوان نخستين كتاب ما مسلمان ياد كرد گفت: بايد اقداماتي فرهنگي صورت گيرد تا مرجع و منبع نويسندگان براي همگان كتاب مقدس قرآن باشد.

ضرورت حمايت از ناشران بومي استان، ايجاد زير ساخت هاي فرهنگي، برپايي نخستين نمايشگاه مطبوعات در استان از ديگر محورهاي مديركل ارشاد در مراسم افتتاح چهارمين نمايشگاه استاني كتاب بود.

اين چهارمين نمايشگاه بزرگ كتاب بود كه صبح امروز با 136 غرفه ،حضور 110 ناشر استاني، 93 ناشركشوري و 100 درصد تبليغات محيطي كار خود را آغاز كرده است.

اين نمايشگاه حواشي هم داشت:

- با وجود اينكه مديركل ارشاد از اختصاص جايگاهي براي خبرنگاران قرار داده بود اما در مراسم افتتاحيه جمعي از خبرنگاران در غرفه كتاب كودك جمع شدند و در پلاكاردي نوشتند« خبرنگاران اختصاصي جايگاه ندارد».

- نمايشگاه كتاب البرز نسبت به دوره هاي پيشين سطح پايين تري داشت كه به نظر مي رسد كمبود اعتبارات و مشكلات مالي موجب شده بود تا سطح نمايشگاه در اين دوره كمي پايين تر باشد.

كد خبر: 2195137

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۵:۰۱

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن