تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818800796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخشي از خدمات صنعتي قم به دفاتر پيشخوان واگذار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بخشي از خدمات صنعتي قم به دفاتر پيشخوان واگذار شد
قم - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از واگذاري بيش از 14 نوع خدمت بخش صنعتي به دفاتر پيشخوان خبر داد و گفت: در راستاي برون سپاري بخشي از خدمات دولتي كه قابل واگذاري به بخش خصوصي است، برخي از موارد خدماتي مورد نياز ارباب رجوع طبق ضوابط طي قراردادي واگذار شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، يونس عالي پور در خصوص بررسي و هماهنگي لازم با دفاتر پيشخوان اظهار داشت: اين طرح به موازات اجراي طرح ميز خدمت و طرح تكريم ارباب رجوع مي‌باشد، كه نظارت عاليه ارائه خدمات همواره با اين سازمان خواهد بود و در قرارداد نيز چارچوب فعاليتي در اين زمينه جهت روان سازي و ارائه خدمات مطلوب و بهينه كاملا" مشخص شده است.

عالي پور هدف از برون سپاري اينگونه خدمات را كوچك سازي دولت و توانمندسازي بخش خصوصي عنوان كرد و گفت: در راستاي ايجاد فضاي رقابتي در بين بخش خصوصي و تسريع هرچه بيشتر انجام امور مراجعين ، اقداماتي نظير اينگونه برون سپاري ها، در گام اول مثمر ثمر وضروري است.

وي تصريح كرد: اين سازمان با توجه به هماهنگي هايي كه با استانداري و انجمن صنفي دفاتر پيشخوان استان قم صورت پذيرفته است، در گام اول خدماتي نظير انجام درخواست هاي؛ صدور جواز تاسيس صنعتي، اعلام پيشرفت پروژه صنعتي، تمديد جواز تاسيس، انتقال يا تغيير نام جواز تاسيس، اصلاح جواز تاسيس، دريافت تسهيلات جهت احداث واحد توليدي، صدور پروانه بهره برداري، بروز رساني ظرفيت هاي توليد واحد صنعتي، طرح توسعه واحد صنعتي(اصلاح پروانه)، تغيير مالكيت و تغيير نام پروانه، ارسال آمار واحدهاي صنعتي، دريافت سرمايه در گردش ريالي، شناسه كسب و كار و معافيت از حقوق ورودي ماشين آلات خط توليد واگذار مي‌شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم آموزش كامل مراحل انجام كار را قبل از واگذاري ضروري دانست و گفت: هم اكنون در حال آموزش مسئولين دفاتر پيشخوان استان هستيم و چگونگي ارائه خدمات به صورت دقيق و نظام مند آموزش داده خواهد شد تا از بروز هرگونه مشكلي پيشگيري گردد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: كليه خدمات اشاره شده از طريق سيستم بهين ياب در دفاتر پيشخوان به صورت منسجم و يكپارچه انجام خواهد شد و و به طور كل اين نخستين بار است كه اين سازمان بخشي از خدمات صنعتي را به خارج از مجموعه واگذار مي‌نمايد.

ارتقاء سطح 3 منطقه اكولوژيك استان قم به منطقه شكار ممنوع

مديركل حفاظت محيط زيست استان قم از ارتقاء سطح حفاظتي سه منطقه اكولوژيك استان با بيش از 136 هزار هكتار به منطقه شكار ممنوع خبر داد.

محمود علي ركني در سخناني اظهار داشت: با توجه به مطالعات و بررسي هاي منطقه اي، داده هاي كارشناسي و طرحهاي مطالعاتي انجام شده، سه منطقه اكولوژيك و حساس استان به پيشنهاد اين اداره كل و موافقت سازمان حفاظت محيط زيست به منطقه شكار ممنوع ارتقاء يافت.

وي با بيان اينكه مناطق شكار ممنوع كهك، كهندان و مسيله حدود 136 هزار هكتار وسعت داشته و بيش از 12 درصد از مساحت استان(افزايش حدود پنج برابري وسعت مناطق شكار ممنوع استان) را به خود اختصاص داده اند، خاطرنشان كرد: ارتقاء سطح حفاظتي اين مناطق با هدف حفظ و حراست حداكثري از تنوع زيستي و اجراي مديريت يكپارچه سرزميني و پشتيباني از مناطق حفاظت شده در استان قم و استانهاي همجوار است.

مديركل حفاظت محيط زيست استان قم گفت: منطقه شكار ممنوع كهك با مساحت 33 هزار هكتار در مجاورت پناهگاه حيات وحش جاسب قرار گرفته كه علاوه بر داشتن تنوع زيستي مناسب، مي تواند در راستاي ايجاد شبكه به هم پيوسته حفاظتي در مناطق تحت مديريت بسيار موثر باشد.

وي در ادامه افزود: اين منطقه با حد ارتفاعي حدود 3 هزار متر، از تنوع گونه هاي گياهي و جانوري مناسبي برخوردار بوده كه از آن جمله مي توان به گربه پالاس، پلنگ، كل و بز، قوچ و ميش، گراز، گرگ، انواع خزندگان و جوندگان و بيش از 200 گونه گياهي نام برد.

ركني مساحت منطقه شكار ممنوع كهندان را بيش از 54 هزار هكتار عنوان كرد و گفت: اين منطقه كه در ضلع غربي استان قم قرار گرفته است، داراي بيشترين ارتفاع و بارش در سطح استان بوده كه به لحاظ شرايط آب و هوايي و زيستگاهي از مناطق بكر و ويژه بشمار مي رود و وجود گونه ارزشمند سياه گوش و ساير گونه هاي ارزشمند در اين منطقه گزارش شده است.

وي خاطرنشان كرد: منطقه شكار ممنوع مسيله نيز با مساحتي حدود 49 هزار هكتار در ضلع شرقي استان و در ناحيه كويري قرار گرفته كه نزديكي به درياچه هاي نمك و دشت هاي كويري، نمايي از زيست بوم خاص كوير مركزي ايران را در اين منطقه به خوبي به نمايش گذاشته است.

مديركل حفاظت محيط زيست استان قم در پايان تصريح كرد: در منطقه دشت مسيله وجود گونه حمايت شده هوبره گزارش شده است و اميدوارم با احياي زيستگاههاي طبيعي در اين منطقه به واسطه افزايش سطح حفاظتي، شاهد حضور گونه هاي ارزشمند گور ايراني و جبير نيز در اين منطقه باشيم. بدين ترتيب تعداد مناطق شكار ممنوع از يك منطقه شكار ممنوع حوض سلطان به تعداد چهار منطقه افزيش يافت.

كد خبر: 2195167

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۳:۴۲

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن