تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803096082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخاب جديد آمريكا از بين گروههاي تروريستي مسلح در سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انتخاب جديد آمريكا از بين گروههاي تروريستي مسلح در سوريه
خبرگزاري مهر - گروه بين الملل: همزمان با كاهش توانايي گروه به اصطلاح ارتش آزاد در سوريه، دولت آمريكا اخيرا با تغيير رويكرد پيشين خود حمايت از ائتلاف جديدي از گروههاي تروريستي مسلح حاضر در سوريه را در دستور كار قرار داده است.

طي روزهاي اخير همزمان با پيروزيهاي ارتش سوريه و شكستهاي مكرر گروههاي تروريستي ، مقامات آمريكايي در سردرگمي عجيبي گرفتار شده اند و تلاش دارند همچنان حضور خود را در تحولات اين كشور حفظ كنند.

بر اين اساس، به نظر مي رسد واشنگتن با مشاهده شكستهاي متعدد ارتش آزاد تحت فرماندهي "سليم ادريس" (از اعضاي فراري ارتش سوريه) و كاهش شديد توانايي اين گروه مسلح، استراتژي خود را در حمايت از اين گروههاي تروريستي تغيير داده است.

در همين رابطه يك مقام آمريكايي به روزنامه الحيات چاپ لندن گفته است كه واشنگتن ميان گروه مسلح موسوم به "جبهه اسلامي" و ديگر گروههاي مسلح همچون جبهه النصره و القاعده كه آنها را تروريستي مي داند تفاوت قائل است.

اما نگاهي به ميثاق نامه گروه مسلح موسوم به جبهه اسلامي در سوريه نشان مي دهد كه تفاوت زيادي ميان اين گروه مسلح با ديگر گروههاي تروريستي در سوريه به صورت اصولي وجود ندارد و به نظر مي رسد اهداف آمريكا از حمايت از اين گروه مسلح در مسائل ديگري نهفته است.

گروه جبهه اسلامي در ميثاق نامه خود اعلام كرده كه همه گونه فعاليت ب اصطلاح اسلامي در سوريه را جايز مي داند. اين گروه مسلح هدف حود را ايجاد "جامعه متمدن اسلامي" در سوريه اعلام كرده كه بر اساس شرع الهي حكمروايي مي كند.

اصلي ترين هدف جبهه اسلامي در ميثاق نامه منتشر شده، سرنگوني نظام موجود عنوان شده است. در پايان اين ميثاق نامه نيز اسامي گروهها و گردانهاي مسلح كه تحت ائتلاف جبهه اسلامي گرد هم آمده اند، آورده شده است:

1.گردانهاي احرار الشام 2. گردانهاي الايمان المقاتله 3. گردان الحمزه بن عبدالمطلب 4. گردان صقور اسلام 5. گردانهاي المهام الخاصه 6. لواء الحق 7. جنبش الفجر الاسلاميه 8. گردان مصعب بن عمير 9. گروه الطليعه الاسلاميه 10. گردانهاي انصار الشام و 11. جيش التوحيد.

اين در حالي است كه اخيرا يكي از سركردگان جبهه تروريستي النصره در گفتگو با روزنامه لبناني الاخبار از نشستهاي ميان گروههاي تروريستي موسوم به النصره، داعش و جيش الاسلام خبر داده بود، كه به نظر مي رسد زياد به مذاق آمريكايي ها خوش نيامده است. بنابر اعلام اين منابع، جيش الاسلام به فرماندهي "زهران علوش" به طور مستقيم توسط "بندر بن سلطان" رئيس اطلاعات عربستان سعودي مديريت مي شود و بدون اشاره سعوديها هيچ اقدامي انجام نمي دهد.

منابع نزديك به النصره با اشاره به ديدارهاي سركردگان جبهه النصره، داعش و جيش الاسلام با يكديگر كه اخيرا انجام شده، اعلام كردند: در اين نشستها با وجود برخي اختلافات موجود، توافق شد كه پس از سرنگوني نظام فعلي، حكومت اسلامي بر اساس قرآن و سنت نبوي تشكيل شود.

كد خبر: 2194987

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۲:۰۴

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن