واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: شهادت دلخراش جوان انقلابي آذربايجان+تصاوير
يكي از جوانان انقلابي جمهوري آذربايجان به جرم حمايت از اسلام گرايي و حركت بيداري اسلامي به شهادت رسيد.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ،به نقل از ابنا، با شهادت يك جوان شيعه آذري به نام «عاصم محمداف» طي هفته هاي اخير (كه دومين مورد از قتلهاي سياسي در جمهوري آذربايجان به شمار مي رود) بار ديگر سناريوي تشديد فشارهاي دولت باكو عليه شيعيان انقلابي قوت گرفته است.
«عاصم محمداف» دانشجوي 19 ساله سال دوم دانشكده شرق شناسي دانشگاه دولتي باكو، شنبه (16 نوامبر) حوالي ساعت 23 با قصد رفتن به كافي نت از منزل خارج شده و بعد از آن ناپديد شد.
بعد از گذشت چند روز و اعلام بي خبري رسانهها از عاصم، صبح روز سه شنبه 26 نوامبر اين خبر منتشر شد كه: جنازه عاصم محمداف در دريا پيدا شده است.
عاصم محمداف از جوانان فعال جريان اسلامگرايي جمهوري آذربايجان و فعال رسانه اي بود.
وي اخيراً سخنرانيها و بيانات امام خميني(ره) در خصوص فضيلت و عظمت ماه محرم را براي سايت اسلام آذري به زبان آذري ترجمه و آماده كرده بود كه در روزهاي اول محرم سال جاري، در چندين نوبت در اين سايت و برخي سايت هاي اسلامي ديگر بارگذاري شد.
وي با آشنايي كامل به زبانهاي روسي، آذري و تركي استامبولي، خبرنگار بخش روسي خبرگزاري قفقاز نيوز (Qafqaz News) و همچنين از فعالين حقوق بشر در جمهوري آذربايجان بود.
محمداف از اعضاي نهضت نوپاي مقاومت اسلامي جوانان جمهوري آذربايجان بوده و در تجمع اول آوريل سال جاري در نارداران كه بعد از بازداشت مجدد روحاني حاج طالع باقراف برگزار شده بود، سخنراني كوبنده اي كرده و چندي روز بازداشت شد.
بعد از آزادي نيز، عاصم چندين بار در تجمعات اعتراضي در مقابل دادگاه «حاج طالع باقراف» حاضر شده و در آخرين نشستهاي دادگاه حاج طالع، جزء بازداشت شدگان و جريمه شدگان بود.
وي همچنين در كنفرانس امت واحده كه در تهران برگزار شد شركت داشته و با نوشته هاي خود در برخي سايتها، از مواضع نهضت جهاني مقاومت حمايت كرده و شايد جزء اولين و معدود نفراتي در جمهوري آذربايجان بود كه با بارگذاري تصاوير بشار اسد در شبكههاي اجتماعي از حاكميت سوريه دفاع مي كرد.
شديداً ديدگاه ضد صهيونيستي داشت و در سخنراني هاي خود در تجمعات و نشست ها به آن اشاره مي كرد.
«سردار حسن اف» از دوستان عاصم محمداف و از جمله فعالان شبكههاي اجتماعي است كه اينگونه نوشته است:به نظر شما، چرا جنازه عاصم محمداف از دريا پيدا شده است؟! او خودكشي نكرده، بلكه جرم عاصم اين بود كه با آنها (ام.تي.ان = وزارت امنيت ملي آذربايجان)، به توافق نرسيده است. آنها با روشهاي مختلف ميخواستند عاصم را بشكنند، به هر راهي متوسل شدند، همه چيز را مقابل چشمانش آوردند، وي را تهديد كردند؛ ولي عاصم تسليم نشده و تن به خواسته آنان نداد. عاصم به خوبي ميدانست كه، اگر با آن ها به توافق نرسد، مرگ در انتظارش است.
لذا عاصم آخرين نوشته اش را درصفحه شخصياش اين جمله قرار داد: بگذاريد نمازم را بخوانم، بعد سرم را ببريد.
حسن اف ادامه داد: اي خواهران و برادران! عاصم را شهيد كرده اند، از آنجايي كه نتوانستند از وي توضيحات و گزارشاتي اخذ كرده و وي را به همكاري جلب نمايند، وي را محو كردند. اما راه عاصم ادامه خواهد داشت و اين وطن، عاصم هاي زيادي دارد.
پس از كشف پيكر بي جان اين جوان شيعه دادستاني شهر اعلام كرد كه بر پيكر وي هيچ اثري از ضرب و شتم مشاهده نشده است و وي در دريا غرق شده است.
اما اين دروغ دادستاني زماني كه بدن عاصم محمداف را غسل ميدادند برملا شد، چرا كه بر روي بدن وي آثار زياد ضرب و شتم و شكنجه وجود داشت. نكته جالب اينجاست كه اين فعال آذري به خوبي به فن شنا آشنا بوده و مكان زندگي وي نيز در ساحل درياي خزر است.
با عنايت به موارد ذكر شده و شواهد و قرائن موجود، ادعاهاي محفلي برخي از دوستان و نزديكان عاصم، احتمال اينكه سناريوي ناپديد شدن، خودكشي و سپس پيدا شدن جنازه در دريا، از قبل طراحي شده بوده، قوت مي يابد.
كارشناسان اسلام گرا معتقدند كه يكي از مهمترين عوامل شهادت عاصم محمد اف؛ حمايت از اسلام گرايي و حركت بيداري اسلامي در جمهوري آذربايجان بوده است.
شنبه 23 آذر 1392
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]