تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819522094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرويز مشرف به جرم خيانت به دادگاه احضار شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: پرويز مشرف به جرم خيانت به دادگاه احضار شد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/23
مسئولان قضايي پاكستان روز جمعه اعلام كردند يك دادگاه ويژه اين كشور پرويز مشرف، رئيس جمهور سابق پاكستان را كه به دليل برقراري حالت فوق العاده به خيانت مظنون است، احضار كرد.
اين منابع اعلام كردند بر اساس قانون اساسي پاكستان مجازات مشرف حكم اعدام يا زندان ابد خواهد بود.
اكرم شيخ، رئيس گروه دادستان هاي دولت كه پايان نوامبر را براي تشكيل اين دادگاه ويژه جهت رسيدگي به
اتهام مشرف در هنگام تصدي قدرت از كودتاي پايان سال 1999 تا خلع وي در تابستان سال 2008 تعيين كرده است، اعلام كرد « مشرف 24 دسامبر براي حضور در برابر قاضي به دادگاه احضار شده است ».
اين نخستين بار در تاريخ پاكستان است كه يك فرمانده ارتش به جرم خيانت محاكمه مي شود. در پاكستان از زمان استقلال اين كشور در سال 1947 تاكنون سه بار كودتاي نظامي صورت گرفته است.
دولت نواز شريف، نخست وزير پاكستان كه توسط پرويز مشرف سرنگون شده بود، در پايان انتخابات پارلماني ماه مه گذشته بار ديگر به حكومت رسيد. دولت نواز شريف مشرف را براي كودتاي سال 1999 متهم نمي كند بلكه وي را به معلق كردن قانون اساسي در سال 2007، اندكي قبل از اينكه ديوان عالي به انتخاب مجدد مشرف به عنوان رئيس جمهور حكم دهد، متهم مي كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از اسلام آباد، دادگاه ويژه به رياست قاضي فيصل ارباب، بعد از شنيدن سخنان طرفين تصميم خواهد گرفت كه آيا اتهامات قطعي عليه پرويز مشرف 70 ساله بايد مطرح شود يا خير.
152/104

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن