تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819969723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خلعتبري، صادقيان و مسلمان؛ مثلثي به ويرانگري مثلث برمودا


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: خلعتبري، صادقيان و مسلمان؛ مثلثي به ويرانگري مثلث برمودا
مثلث برمودا. منطقه‌اي مثلثي‌شكل در شمال اقيانوس اطلس كه 50 كشتي و 20 هواپيما به طرز مرموزي در اين مكان ناپديد شده يا از بين رفته‌اند. نخستين حادثه در مثلث برمودا مربوط مي‌شود به سال 1950. مجله آسوشيتدپرس گزارش داد: «در حادثه‌اي كه در مثلث برمودا رخ داد 5 فروند هواپيما ناپديد شدند. چند ثانيه پيش از اين رخداد، فرمانده ماموريت مي‌گفت هيچ چيز در حالت طبيعي نيست و نمي‌داند اينجا كجاست؟ سرانجام صداي خلبان‌ها ضعيف و ضعيف‌تر شد تا هواپيماها براي هميشه ناپديد شدند.»
از اين دست اتفاقات در مثلث برمودا، فراوان رخ داده. از آن روز به بعد بود كه به هر مثلث خطرناكي، مثلث برمودا لقب دادند كه خيلي‌ها را ناپديد مي‌كند و خيلي‌هاي ديگر را آزار مي‌دهد.

در فوتبال از اين مثلث‌ها به وفور مشاهده مي‌شود. مثلث مسي- اينيستا و ژاوي هرگز از يادها نخواهد رفت. مثلثي ويران‌كننده كه لرزه بر اندام هر تيم و هر حريفي مي‌انداخت. كمتر بازيكن يا كمتر تيمي ياراي مقابله با آنها را داشت. بازيكنان حريف را ناپديد مي‌كردند و از بازي خارج. آنها، بارسلونا را بدل به تيمي رويايي كردند تا چندين و چند جام قهرماني در اسپانيا و اروپا فتح كند.

فوتبال ايران هم از اين قاعده مستثني نيست. زماني ناصر محمدخاني- حميد درخشان و فرشاد پيوس، مثلثي ويرانگر را در پرسپوليس دهه 60 تشكيل داده بودند. هر يك از اين سه بازيكن، يك ضلع اين مثلث قدرتمند بودند. مثلثي كه در دهه 60، امان از حريفان پرسپوليس بريده بود و آنها را مثل هواپيماهايي كه در مثلث برمودا ناپديد مي‌شدند، از بازي خارج مي‌كرد. كجايي‌اش را خود بازيكنان حريف هم نمي‌دانستند و دركش نمي‌كردند.

علي دايي تيم فوق‌العاده‌اي بسته. ابتداي فصل بازيكنان جواني به خدمت گرفت كه حالا هر يك شده‌اند يك وزنه‌ براي موفقيت پرسپوليس و صدرنشيني اين تيم.
در پرسپوليس دايي هم مثلث‌هاي مختلفي وجود دارند اما يكي از آنها ويرانگرتر از سايرين است. در بازي مس كرمان- پرسپوليس، علي دايي تيمش را با روش 1-3-2-4 به زمين فرستاد. سه بازيكني كه پشت سر سيدصالحي به ميدان رفتند خلعتبري، صادقيان و محسن مسلمان بودند. اين سه بازيكن امان هافبك‌ها و مدافعان مس را بريدند.
هر كاري كه دلشان خواست در زمين انجام دادند. نكته جالب اما جابجايي متعدد اين سه بازيكن بود كه البته با دستور دايي انجام مي‌گرفت. نيمه اول محسن مسلمان در سمت راست و به عنوان بال راست انجام وظيفه كرد. خلعتبري گاهي پشت سر تك‌مهاجم بازي مي‌كرد و صادقيان در سمت چپ خط مياني و هجومي قرار مي‌گرفت. خلعتبري، صادقيان و مسلمان اما بارها جاي خود را با ديگري عوض كردند و البته نشان دادند توانايي بازي در تمام اضلاع اين مثلث پشت تك‌مهاجم را دارند.

نيمه دوم اما مسلمان كاملا متمايل به چپ شد. صادقيان در مركز قرار گرفت و خلعتبري به راست رفت. ماحصل اين تغييرات متوالي، 6 گلي بود كه پرسپوليس در كرمان وارد دروازه مس كرد. 6 گلي كه اين مثلث طلايي و خطرناك، نقش غيرقابل انكاري در به ثمر رسيدنش ايفا كردند. مسلمان، خلعتبري و صادقيان، جملگي گل زدند و پاس گل دادند تا نشان دهند با تكيه بر اين مثلث خطرناك، پرسپوليس مي‌تواند از سد هر حريفي عبور كند.

مثلث متشكل از صادقيان- مسلمان و خلعتبري مي‌تواند لقب مثلث برمودا را به خود اختصاص دهد. مثلثي ويرانگر كه مدافعان حريف را ناپديد مي‌كند، از كار مي‌اندازد و آنها را آزار مي‌دهد. اين مثلث مخوف‌ترين مثلث ليگ برتر است. ويرانگر، نابودگر و شكست‌ناپذير. در منطقه‌اي كه اين سه بازيكن حضور دارند، هيچ چيز طبيعي نيست. مقاومت مدافعان با گذشت دقايقي از بازي، ضعيف و ضعيف‌تر مي‌شود و در آخر، همه آنها به طرز مرموزي ناپديد مي‌شوند. درست مثل مثلث برمودا.
باور نداريد سري بزنيد به مدافعان حريف، مدافعان مس كه جمعه، روز سختي را مقابل اين مثلث سپري كردند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن