تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802978930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي رئيس حزب فتنه ياد شهدا و امام حسين(ع) مي‌افتد/ درخواست نهادهاي نظارتي براي ارائه گزارش دوركاري


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: وقتي رئيس حزب فتنه ياد شهدا و امام حسين(ع) مي‌افتد/ درخواست نهادهاي نظارتي براي ارائه گزارش دوركاري
گشايش براي روزنامه خبر،مقدم:اصلاح طلبان روحاني را تحت فشار قرار ندهند،بحث مذاكرات ايران و امريكا در سنا،انتقاد سايت جبهه پايداري به سپاه،تجمع مردم خرمشهر در حمايت از امام جمعه و ...از جمله خبر ويژه برخي روزنامه هاي شنبه هستند كه ميتوانيد از اينجا بخوانيد.
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*كيهان

آمريكا، از تو گذشتيم تو هم ما را ببخش!

يك روحاني آلت دست فتنه‌گران مي‌گويد ايران و آمريكا از هم بگذرند.به گزارش آفتاب، صانعي در مصاحبه با روزنامه نيويورك تايمز با اشاره به درگذشت ماندلا گفت: من اميدوارم كه رهبران دنيا همان گونه كه در مراسم تشييع آقاي ماندلا حاضر شدند و اينگونه به او احترام گذاشتند به كار او نيز احترام بگذارند، يكي از كارهاي ارزنده او اين بود كه وقتي آزاد شد از همه آنهايي كه در حق او ظلم كرده بودند گذشت اما به شرط آن كه به مردم بگويند چه ظلم‌هايي در حق او و مردمش كرده‌اند.وي مي‌افزايد: امروز هم معتقدم دولتمردان ايران و آمريكا و سايرين با هم مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگي كنند. وي روشن نمي‌كند چرا ملت ايران از ظلم‌ها و جنايت‌هاي فزاينده و تازه به تازه آمريكا بگذرند و متقابلا آمريكا به عنوان طرف مستكبر و متعدي و ظالم، از چه چيزي بايد بگذرد؟! در واقع چنين منطقي ظلم به مظلوم و خدمت به ظالم است چرا كه دو سر ظلم و تعدي را در ارتكاب ستم برابر مي‌كند.

بايد از آقاي صانعي پرسيد ملت ايران بايد 25 سال حمايت آمريكا از رژيم جبار و غارتگر و مفسد پهلوي و كودتاي 28 مرداد را فراموش كنند يا حمايت‌هاي كاخ سفيد از رژيم متجاوز صدام و همه گروهك‌‌هاي ضد انقلاب را كه هر كدام دست خود را در خون ملت ايران شستند؟ ترور و خرابكاري مورد حمايت سازمان سيا را از ياد ببرند يا تدارك كودتا و اعمال تحريم‌هاي ضد انساني را؟ از خون 290 شهروند بي‌گناه هواپيماي مسافربري اغماض كنند يا ده‌ها هزار قرباني تسليحات شيميايي صدام كه با چراغ سبز آمريكا مورد استفاده قرار گرفت؟يادآور مي‌شود آشوبگران وابسته به ضد انقلاب در شعارهاي معنادار فتنه سبز كه در رسانه‌هاي آمريكايي نظير راديو فردا بازتاب پيدا كرد، مدعي بودند «مجتهد (روحاني) واقعي- منتظري، صانعي».اين نكته نيز سزاوار گفتن است كه برخي مقامات آمريكايي در طول 3 دهه گذشته و پس از انواع دشمني‌ها با ملت ايران، پس از بازنشستگي مدعي شده‌اند ايران و آمريكا بايد از يكديگر بگذرند!

به نام جهاد... به كام عمر چچني

«عمر چچني» پس از به قدرت رسيدن در حلب، ويلاي بزرگ يكي از بازرگانان حلبي را تصرف كرد كه داراي استخر بزرگ و اثاثيه فاخر بود، مدتي بعد همسر و فرزند كوچكش را آورد تا با وي در قصر جديد زندگي كنند.روزنامه السفير لبنان در مطلبي تحت عنوان «داستان جهادگري كه بهشت را در حلب يافت» به ماجراي زندگي «عمر چچني» فرمانده گروه تروريستي موسوم به «ارتش مهاجرين و انصار» پرداخت كه به تازگي با سركرده گروه تروريستي «دولت اسلامي در عراق و شام» (داعش) بيعت كرد تا نيروهاي تحت امرش بخشي از اين گروه باشند.به گزارش العالم به نقل از السفير عمر چچني در كشورش بسيار فقير بود، در دوران جواني گرايشهاي ديني در وي مشاهده نشد، پس از پايان خدمت سربازي در اواسط سال 2007 ميلادي به خاطر نياز مادي به ارتش پيوست و دو سال در ارتش گرجستان خدمت كرد، در همان زمان فنون و تاكتيكهاي جنگ را آموخت. او پس از حضور در جنگ سوريه و رفتن به حلب، ويلاي باشكوه يكي از بازرگانان حلبي را تصرف كرد كه داراي استخر بزرگ و اثاثيه فاخر بود، مدتي بعد همسر و فرزند كوچكش را آورد تا با وي در قصر جديد زندگي كنند.

اين گزارش مي‌افزايد: نيروهاي عمر در منطقه صنعتي الشقيف حلب،‌يك انبار بزرگ لوازم خانگي را تصرف كردند كه عمر چچني با استفاده از فرصت، برخي لوازم مانند يخچال و كولر را به ويلا برد. صاحب ويلا پس از مدتي براي بازديد آمد كه ناگهان با جنگجويان خارجي مواجه شد، آنان به وي اجازه ورود به ويلا و حتي انتقال كالاهايش را كه در زيرزمين بود، ندادند؛ در نهايت عمر چچني با وي ملاقات كرد و از او خواست ويلايش را انفاق شده به حساب آورد!به گزارش السفير اين سلفي تندرو، ساعت‌هاي طولاني را در همين ويلا و در جكوزي مي‌گذراند

گشايش براي روزنامه خبر

روزنامه خبر پس از مدت‌ها توقف انتشار، از امروز مجددا به چاپ مي‌رسد.اين روزنامه 2 بار در سال‌هاي 88 و 90 انتشار خود را متوقف كرد اما سايت وابسته به اين روزنامه همچنان فعال بوده است. مشكل كاغذ، علت تعطيلي روزنامه اعلام شده بود و اكنون خبر مي‌رسد كه اين روزنامه در 12 صفحه رنگي منتشر مي‌شود.خبر و سايت متبوع تا مدت‌ها به جريان اصولگرايي طيف دكتر لاريجاني گرايش نشان مي‌داد اما در سال‌هاي اخير به اصلاح‌طلبان گرايش پيدا كرد.عليرضا معزي مديرمسئول و حسين انتظامي عضو شوراي سياستگذاري خبر پس از جابه‌جايي دولت و روي كارآمدن دولت جديد، به عنوان معاون ارتباطات دفتر رئيس‌جمهور و معاون مطبوعاتي وزيرارشاد منصوب شدند.
«خبر» اعلام كرده كه موضع اصولگرايي معتدل و خردمندانه‌ را در پيش خواهد گرفت.

وقتي رئيس حزب فتنه ياد شهدا و امام حسين(ع) مي‌افتد

«بايد جلوي سوءاستفاده از شهيدان و بچه‌هاي جنگ گرفته شود»!اين جمله را سيدمحمد خاتمي در جريان ملاقات با خانواده شهيدان اسماعيلي عنوان كرده است. وي در اين ديدار گفته است:‌ «به تعبير امام، محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است. عاشوراي امام حسين(ع) الهام‌بخش همه حركت‌هاي خداخواهانه، آزادي‌طلبانه و رهايي‌بخش در طول تاريخ بود» رئيس دولت اصلاحات همچنين مي‌گويد: اگر روزي ياد شهيدان، جانبازان، رزمندگان و آزادگان در جامعه‌مان ضعيف شد و اگر فاصله ذهني و روحي‌مان با دفاع مقدس زياد شد بايد نگران باشيم؛ چرا كه مايه انقلاب و علت بقاي آن و توانمندي انقلاب ما در كاري است كه شهيدان كردند و اوج عظمت انقلاب ما در دفاع مقدس آشكار شد، اگر ما با آن فاصله بگيريم بايد نگران آينده‌مان باشيم كه آيا ما مي‌توانيم با دور شدن از چشمه و منشأ بتوانيم آن دستاورد كه اصل انقلاب و نظام جمهوري اسلامي است را نگه داريم يا نه؟»

وي با بيان اين‌كه «بايد همواره در جامعه ما ذكر و ياد شهيدانمان، ياد و ذكر جبهه‌هاي ما و ياد و ذكر جانبازان و ايثارگران ما زنده باشد»، اظهار داشت:‌ «البته آن طرف قضيه هم هست كه اگر خداي نكرده از اين سرمايه عظيم كه منشأ عظمت كشور و ملت ما و انقلاب ماست سوءاستفاده بشود و به نام شهيدان و جانبازان و ايثارگران در جهت سياست‌هاي خاص بهره‌برداري شود و كساني كه مخالفتي با بعضي سياست‌ها و روش‌ها دارند به‌عنوان كساني كه با شهادت و دفاع مقدس مشكل دارند مورد فشار قرار بگيرند، از آن هم بايد نگران باشيم. در عين حال كه بايد ياد شهيدان و جبهه‌ها و بچه‌هاي جنگ را زنده بداريم، بايد جلوي اين‌كه از اين سرمايه عظيم سوءاستفاده بشود، را گرفت.»

خاتمي در بخش ديگري از سخنانش گفت: «گاهي با كمال بي‌انصافي مي‌خواهند بگويند اصلاً اسلام دعوت به خشونت مي‌كند براي اينكه جهاد و شهادت در اسلام هست، غافل از اينكه اگر ما درست ببينيم جهاد و شهادت اسلامي درست ضد خشونت است، نه خشونت‌گرا و امام حسين(ع) مظهر آن است و در مقابل خشونت ايستاد، گفتند تسليم خشونت شو! گفت نمي‌شوم و شهيدش كردند.»اين سخنان نشانه بي‌صداقتي خاتمي است چرا كه در 8 سال دولت وي، بيشترين اهانت‌ها به ساحت امام حسين(ع)، امام خميني و شهداي انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفت و او حتي يك بار به اين گستاخي‌هاي فاقد منطق در فضاي رسانه‌اي و سياسي و دانشگاه اعتراض نكرد اما هنگامي كه خود وي از سوي تندروها هو شد، تهديد كرد كه آنها را از دانشگاه بيرون مي‌كند!

در دولت خاتمي بود كه افراطيون مدعي اصلاحات به همراه نيروهاي فراخوان شده انواع گروهك‌ها، از ختم انقلاب اسلامي خبر دادند، امام حسين(ع) و اميرمؤمنان(ع) و پيامبر اعظم(ص) را متهم به خشونت‌طلبي كردند، شعار «توپ، تانك، بسيجي ديگر اثر ندارد» سر دادند، جهاد و شهادت را منطق خشونت‌طلبانه معرفي كردند و با وقاحت گفتند خميني به موزه تاريخ خواهد رفت و... در تمام اين مدت آقاي خاتمي مشخصاً نه فقط سكوت كرده بود، بلكه وزارت ارشاد و كشور و علوم وي، عناصر محارب و معاند را از امكانات بيت‌المال شارژ مي‌كردند.خاتمي همچنين در فتنه سال 88 پاي فتنه‌گران و آشوبگراني ايستاد كه كار هتاكي را به ساحت امام حسين(ع) رساندند و آنجا نيز او از سكوت خيانت‌بار و مزمن خود خارج نشد. بنابراين بايد به وي حق داد كه مدعي نگراني براي «سوءاستفاده از شهيدان و بچه‌هاي جنگ» ! باشد چرا كه همين ملت شهيدپرور ايران بودند كه نهم دي ماه 88 در آن حماسه خدايي باغيرت وام گرفته از شهيدان، فرياد مي‌زدند «لعن علي عدوك يا حسين- خاتمي و كروبي و ميرحسين». به عبارت ديگر بركت خون شهدا و بيداري و بصيرت ناشي از اين خون‌ها بود كه منافقين جديد را رسوا كرد و حالا نيز آن ننگ بزرگ، با رفتن سراغ خانواده شهدا و دم زدن از عاشورا و اربعين امام حسين(ع) پاك نمي‌شود.

زندان فرسايشي شده و مردم به ما محل نمي‌گذارند

يك روزنامه‌نگار زنجيره‌اي آلوده به آشوبگري سال 88 مي‌گويد زندان براي امثال وي فرسايشي شده و پالس اميدي نيز از سوي مردم دريافت نمي‌شود.«مسعود باستاني» كه اكنون مدت محكوميت خود را سپري مي‌كند، از زيردستان مهدي هاشمي و حمزه كرمي در سايت جمهوريت بود. مهدي هاشمي در اين سايت به اموري نظير پولشويي و سياه‌نمايي عليه اصل نظام و انتشار اخبار جعلي مبادرت كرده بود.سايت مذكور به نام دانشگاه آزاد راه‌اندازي شد اما به تدريج كاركرد آشوب‌طلبانه پيدا كرد و بنا بر اعترافات حمزه كرمي، مهدي هاشمي صرفا در يك قلم از جرايمش، حدود 3 ميليارد تومان از بودجه سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت را به واسطه پولشويي خرج همين فعاليت‌هاي مخرب رسانه‌اي كرد.

مسعود باستاني كه در مرخصي به سر مي‌برده، پنج‌شنبه پيش از بازگشت به زندان به سايت روز آن‌لاين گفت: مهم‌ترين دردي كه در دوره مرخصي كشيدم اين است كه بخش زيادي از جامعه ما و دغدغه‌هاي ما را فراموش كرده است. متاسفانه ديدم بي‌اعتنايي به مطالبات ما در جامعه ما و زياد شده و حتي فراموش شده‌ايم.وي با اشاره به حضور مردم در انتخابات بدون توجه به ادعاي دروغ تقلب و نقش آن بر عناصر بازداشتي مي‌گويد: واقعيت اين است كه بعد از يك دوره‌اي، زندان فرسايشي مي‌شود و انگيزه‌هاي اصلي و فعاليت‌هاي اصلي را دچار يك نوع فرسايش مي‌كند. به خصوص وقتي كه پالس اميدبخشي از مردم دريافت نكنيد. در سال 92 ما فكر نمي‌كرديم كه فضاي انتخاباتي به اين شكل شود.

وي ادامه مي‌دهد: ما اگر احساس كنيم تغييرات از جنس واقعي نيست، خيلي به ما لطمه مي‌زند. ما اميدواريم طيف‌هاي رنگارنگ اجازه فعاليت پيدا كنند.منظور وي از اين طيف‌هاي رنگارنگ روشن است. او مي‌گويد: ما در زندان با طيف‌هاي رنگارنگ از بهايي تا خط امامي و ملي مذهبي و سوسيال دموكرات رفيق شده‌ايم.باستاني همچنين گفته است: ما داريم دوراني را تجربه مي‌كنيم؛ دوران سخت پس از 88. من اسم آن را مي‌گذارم دوران سخت پس از جنبش سبز. يادم است در زندان يكي به من مي‌گفت جنبش سبز چي شد؟ من گفتم اين تعبير كه به انسداد كامل رسيديم معني واقعي خود را پيدا كرد. چون هزينه داديم، اما هيچ كاري جلو نرفت.

*خراسان

مجوز دولت براي فروش ساختمان وزارت خارجه در نايروبي

بر اساس درخواست چندي پيش وزارت خارجه به كميسيون لوايح هيئت دولت كه با اصلاحاتي به تصويب رسيده است، مجوز فروش ساختمان دفتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در نايروبي مورد موافقت قرار گرفته و قرار است پس از انجام امور اداري مربوط به آن، وجوه حاصل از اين فروش مطابق اصل 53 قانون اساسي و ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومي كشور به خزانه واريز شود.

درخواست نهادهاي نظارتي براي ارائه گزارش دوركاري

پس از نامه هفته هاي گذشته نوبخت معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور در خصوص توقف اجراي طرح دوركاري، برخي نهادهاي نظارتي با ارسال نامه هايي به مسئولان ارشد دولتي از آنها خواسته اند نسبت به ارائه گزارشي درباره ميزان موفقيت و مشكلات ناشي از اجراي اين طرح مورد تاكيد دولت دهم، اقدام كنند تا هزينه هاي انجام شده براي آن مورد بررسي دقيق قرار بگيرد.

*جام جم

مقدم:اصلاح طلبان روحاني را تحت فشار قرار ندهند

مديرمسئول روزنامه جام‌جم گفت: اصلاح‌طلبان دولت روحاني را تحت فشار قرار ندهند، چون رفع حصر از اختيارات دولت نيست و اين فشارها سبب آسيب ديدن دولت در ميان بسياري از اقشار جامعه مي‌شود.بيژن مقدم در گفت‌وگو با فارس در واكنش به نامه سرگشاده 9 نفر از اصلاح‌طلبان به حسن روحاني براي «پايان دادن به سوءتفاهمات 88»، اظهار كرد: در فتنه سال 88 سوءتفاهمي وجود نداشت كه عده‌اي امروز روي آن تاكيد مي‌كنند.وي با بيان اين‌كه به فرض وجود اين موضوع، اين امر قطعا از جانب مسئولان جمهوري و دست‌اندركاران انتخابات نبوده است، گفت: اين مسائل از جانب جريانات و افراد وابسته به جناح اصلاح‌طلب صورت گرفته است؛ بنابراين بايد صراحتاً به اشتباه خود اقرار كنند.مدير مسئول روزنامه جام‌جم خاطرنشان كرد: فتنه 88 با كليد واژه تقلب شروع شد و يك عده فكر كردند پيروز انتخابات هستند و نظام را متهم كردند كه نتيجه را تغيير داده است، بنابراين اگر منظورشان از سوء‌تفاهم اين است، پس تا دير نشده از نظام و مردم عذرخواهي كنند.

مقدم تاكيد كرد: افرادي كه فتنه 88 را ايجاد و به نظام خسارت وارد كردند از اشتباه خود عذرخواهي كنند؛ زيرا نظام نيز متناسب با آن برخورد و تصميم‌گيري مي‌كند.وي در پايان خاطرنشان كرد: اصلاح‌طلبان دولت روحاني را تحت فشار قرار ندهند چون رفع‌حصر از اختيار دولت نيست و اين فشارها سبب آسيب ديدن دولت در ميان بسياري از اقشار جامعه مي‌شود.

عارف: فعاليت‌هاي انتخاباتي را آغاز كرديم

محمدرضا عارف درخصوص برنامه‌هايش براي انتخابات مجلس گفت: فعاليت براي حضور در اين انتخابات را در حد راهبردها آغاز كرديم و در حال كار هستيم.به گزارش ايرنا، عارف در حاشيه مراسم امضاي دفتر يادبود ماندلا در سفارت آفريقاي جنوبي در تهران افزود: معتقديم همه گروه‌هاي سياسي بايد از الان فعاليت‌هاي انتخاباتي خود را شروع كنند تا بتوانيم يك انتخابات پرشور در حد انتخابات رياست‌جمهوري و با مشاركتي بالاتر داشته باشيم.عارف درخصوص تشكيل حزب جديدش نيز گفت: كارگروهي تشكيل شده كه به صورت جدي در حال كار است، اما هنوز به نتيجه قطعي نرسيديم و مطمئنا هر روزي كه به نتيجه قطعي و تصميم نهايي برسيم، همان روز اعلام خواهم كرد.

خروج نام مديران كشتيراني از فهرست تحريم‌هاي اتحاديه اروپا

در ادامه اختلافات حقوقي تهران و اتحاديه اروپا، با حكم ديوان دادگستري اروپا، تمامي مديران تحريمي كشتيراني جمهوري اسلامي ايران از فهرست تحريم‌هاي اتحاديه اروپا خارج شدند. به گزارش مهر، سيدعلاءالدين سادات رسول مدير دفتر حقوقي و دعاوي كشتيراني جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: اين حكم دليل ديگري بر اثبات حقانيت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و نبود اتهامات بي‌اساس وارده است.

ادعاي دوباره درباره مذاكرات محرمانه

در ادامه ادعاهاي رسانه‌هاي غربي درباره ديدارهاي محرمانه تهران و واشنگتن كه البته هر بار از سوي دستگاه ديپلماسي كشورمان تكذيب شده است، آسوشيتدپرس نوشت: باب كراكر سناتور جمهوريخواه در جلسه كميته مناسبات خارجي سنا، از پونيت تالوار، مشاور ارشد اوباما در امور خاورميانه خواست درباره تماس‌هاي اخير با ايران توضيح دهد و تالوار در پاسخ گفت او در تابستان ۲۰۱۲ و دوباره در مارس ۲۰۱۳ در عمان با هيات ايراني ملاقات كرده و افزود: مذاكرات پس از انتخاب حسن روحاني به رياست جمهوري گرم شد. او اين را هم گفت كه گفت‌وگوها بر مساله هسته‌اي متمركز بود و فقط درباره سرنوشت سه آمريكايي كه در ايران بازداشت هستند بحث شد.

واكنش احمدي‌نژاد به يك سوال: صلوات بفرستيد!

رئيس‌جمهور سابق كشورمان كه چندي پيش در نامه‌اي خطاب به حسن روحاني او را به مناظره‌اي درباره آمار و ارقام اقتصادي ارائه شده از سوي رئيس‌جمهور در گزارش عملكرد صد روزه دولت به مردم فراخوانده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره درخواست مناظره‌اش با روحاني از حاضران خواست صلوات بفرستند! به گزارش تسنيم، محمود احمدي‌نژاد در حاشيه مراسم ختم مادر شهيد بروجردي در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: مادر جلوه اصلي ايثار است و بدون مادر ايثار هيچ معنايي ندارد. براي شادي روح شهيد بروجردي و مادر وي صلوات بفرستيد. احمدي‌نژاد در پاسخ به اين پرسش كه آيا در دادگاه حاضر مي‌شويد و نيز آيا درخواست مناظره شما جوابي داشته است، گفت: اجازه دهيد از مراسم استفاده كنيم.

مخالفت شوراي نگهبان با فعاليت معاونت نظارت مجلس

يكي از نمايندگان مجلس از مخالفت شوراي نگهبان با فعاليت معاونت نظارت مجلس شوراي اسلامي به عنوان يك مرجع ناظر خبر داد.

به گزارش فارس، عزت‌الله يوسفيان‌ملا، نماينده آمل و رئيس كميسيون تدوين آيين‌‌نامه داخلي مجلس گفت: ‌ طبق نظر شورا، معاون نظارت به عنوان عضو مجلس پذيرفته مي‌شود و آقاي حسين مظفر (رئيس معاونت نظارت) مي‌‌تواند به عنوان يك نماينده بر نهادها و دستگاه‌ها نظارت كند، اما نمي‌تواند به عنوان معاونت نظارت اقدامي انجام دهد.

توصيه‌هاي رئيسي به مذاكره‌كنندگان هسته‌اي

ابراهيم رئيسي، معاون اول قوه قضاييه ديروز در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه، به مذاكره‌كنندگان هسته‌اي توصيه كرد كه در مورد بار حقوقي واژگان به‌كار رفته در مذاكرات دقت كنند. به گزارش نسيم، او بيان كرد: در قرارداد الجزاير به سبب يك كلمه «تابعيت مضاعف» ميلياردها دلار از ايران پول گرفتند. او اظهار كرد كه بعد از مذاكرات سخنان طرف‌ها مهم نيست، متن توافق‌نامه مهم است.

*ايران

بحث مذاكرات ايران و امريكا در سنا

خبر اول اين كه آسوشيتدپرس نوشته: باب كراكر سناتور جمهوريخواه روز چهارشنبه در جلسه كميته مناسبات خارجي سنا، از پوينت تالوار، مشاور ارشد پرزيدنت اوباما در امور خاورميانه خواست درباره تماس‌هاي اخير با ايران توضيح دهد. تالوار در پاسخ گفته او در تابستان ۲۰۱۲ و دوباره در مارس ۲۰۱۳ در عمان با هيأت ايراني ملاقات كرده و افزوده: مذاكرات پس از انتخاب حسن روحاني به رياست جمهوري گرم شد. تالوار اظهار داشته: گفت‌و‌گوها بر مسأله اتمي متمركز بود و هيچ بحث جانبي صورت نگرفت.

بدهي 2 ميليارد و 400 ميليون يورويي زنجاني به وزارت نفت

خبر ديگر اين كه محمدعلي پورمختار، رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي درباره پرونده بابك زنجاني گفته: آنچه در اين پرونده به‌طور قطعي مشخص است اين است كه بابك زنجاني 2 ميليارد و 400 ميليون يورو به وزارت نفت بدهي دارد و بايد اين بدهي را پرداخت كند.‌پور مختار در گفت‌و‌گو با ايسنا گفته: زنجاني يك تفاهمنامه چهار ميليارد يورويي با تأمين اجتماعي داشته كه متعهد شده تعدادي از شركت‌هاي تأمين اجتماعي را خريداري كند. بعد از اين كه موضوع تحريم‌ها مطرح شد و مشخص شد امكان دستيابي به اين پول وجود ندارد تفاهمنامه به هم خورد. از طرف ديگر با توجه به اين كه چك‌ها در اختيار بابك زنجاني قرار دارد او اين مبلغ را بايد برگرداند. وي درباره اين كه چه اقدامي براي وادار كردن بابك زنجاني به پرداخت بدهي اش به وزارت نفت انجام شده گفت: خود وزارت نفت اقداماتي انجام داده از جمله اين كه پروژه‌هايي را كه او در شهرك غرب دارد از او به ضمانت گرفته و علاوه بر آن چك تضميني از شخص بابك زنجاني به همين ميزان بدهي دريافت كرده است.

مرتضوي خود را براي محاكمه آماده كند

شنيديم كه رئيس هيأت تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي با بيان اين‌كه گزارش تحقيق و تفحص مجلس كامل بوده است، گفت: مرتضوي بايد خودش را براي محاكمه قضايي آماده كند. به گزارش مهر، عليرضا محجوب در حاشيه مراسم چهلمين روز درگذشت مرحوم عسگراولادي، در مورد گزارش تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي گفت: هيچ مدركي دال بر اين‌كه نمايندگان مجلس نهم كارت هديه دريافت كرده باشند وجود ندارد در واقع برخي از نمايندگان مجلس هشتم متهم به اين اقدام هستند.

دريافت يك و نيم ميلياردي مقام دولت سابق از يك متهم

با خبر شديم كه ابوالفضل انتظاري، وكيل مدافع يكي از متهمان پرونده موسوم به اختلاس از شركت بيمه ايران گفت: «م.ر.ر.» مقام دولت دهم از موكلش يك و نيم ميليارد تومان دريافت كرده كه در همين رابطه پرونده‌اي در دادسراي تهران تشكيل شده و مفتوح است. انتظاري در گفت‌و‌گو با ايرنا افزود: موكل من هيچ ارتباطي با بيمه ايران ندارد و فقط به خاطر ارتباطي كه با « ج. ا.» (از متهمان اصلي پرونده بيمه ايران) داشته، اتهاماتش در اين پرونده مطرح شده است.

بررسي تشكيل يك حزب توسط عارف

دست آخر اين كه محمدرضا عارف، رئيس بنياد اميد ايرانيان از بررسي تشكيل حزب جديدش در يك كارگروه خبر داده و گفته: مطمئناً هر روزي كه در اين مورد به نتيجه قطعي و تصميم نهايي برسيم همان روز اعلام خواهم كرد. همچنين به گزارش ايرنا، عارف با شايعه دانستن حضورش در انتخابات ميان دوره‌اي مجلس نهم، از آغاز فعاليت بنياد اميد ايرانيان براي حضور در انتخابات مجلس دهم خبر داد.

*تهران امروز

انتقاد سايت جبهه پايداري به سپاه

سايت «بي باك» نوشت: فرماندهي محترم سپاه پاسداران بايد شخصا در مقابل باندهايي كه شعار كار فرهنگي و جنگ نرم را بهانه‌اي براي حيف و ميل بيت‌المال كرده‌اند بايستد و اجازه ندهد عده‌اي به‌عنوان ضرورت جنگ رسانه‌اي، بودجه‌هاي كلاني را در جاي جاي كشور به نفع برخي افراد و گروه‌ها و حلقه‌ها هزينه كنند.

چه اين افراد و گروهك‌ها از زيرمجموعه‌هاي سپاه محسوب شوند چه خارج از اين نهاد مقدس باشند. در ادامه اين يادداشت آمده است: بي‌شك عده‌اي قصد ندارند تا توانمندي و موفقيت‌هاي سربازان و لشكريان جنگ نرم نظام مقدس جمهوري اسلامي را ببينند و تمام تلاش و كوشش‌شان بر اين است تا به هر شكل ممكن نيروهاي انقلاب را سرخورده يا از ميدان به در كنند، زيرا در غير اينصورت بي‌كفايتي و بريزوبپاش‌هايشان بسيار به چشم مي‌‌آيد.

آنها خوب مي‌دانند اگر يك صدم بودجه‌اي كه با دوستانشان حيف و ميل مي‌كنند را به دست نخبگان واقعي كشور بدهند، قطعا صدها برابر اقداماتي كه آنها ادعا دارند و گزارش صوري مي‌دهند، كار واقعي صورت مي‌گيرد، پس اين گروهك‌هاي زالو صفت بايد به هر شكل ممكن نخبگان واقعي كشور را در حصر اقتصادي و رواني قرار دهند كه به مرور زمان خودبخود از ميدان خارج شوند و عرصه براي آنها تنگ نشود.

واكنش احمدي‌نژاد درباره مناظره با روحاني

محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور سابق كشورمان در حاشيه مراسم بزرگداشت مادر بزرگوار شهيد بروجردي در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران درباره بحث مناظره با حسن روحاني رئيس‌جمهوري اسلامي ايران و راه‌اندازي دانشگاه ايرانيان گفت: تنها مي‌گويم به روح بلند شهدا بخصوص شهيد بروجردي صلوات. احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره حضور خود در دادگاه و شكايتي كه از وي شده است تنها به لبخندي كفايت كرد و گفت: بگذاريد از مراسم استفاده كنيم.

فعاليت‌هاي انتخاباتي مجلس دهم را آغاز كرده‌ايم

محمدرضا عارف از تشكيل كارگروهي براي مطالعه و بررسي ايجاد حزب متبوعش خبر داد. وي افزود: با توجه به جايگاه احزاب احساس كرديم بايد فعاليت‌هاي سياسي را در قالب تشكيلاتي ساماندهي كرد تا به‌طور شفاف مواضع خود را اعلام كنيم. عارف تصريح كرد: از چند ماه قبل بررسي جدي موضوع آغاز شده اما هنوز به نتيجه قطعي نرسيدند و مطمئنا هر روز به تصميم برسند همان روز اعلام خواهم كرد. رئيس بنياد اميد ايرانيان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درخصوص برنامه‌هايش براي انتخابات مجلس دهم گفت: فعاليت‌ براي حضور در انتخابات مجلس دهم را در حد راهبردها آغاز كرديم و در حال كار هستيم. عارف در عين حال خبر نامزدي‌اش براي انتخابات ميان دوره‌اي مجلس نهم از حوزه انتخابيه تفت و ميبد را شايعه‌ دانست.

*جمهوري اسلامي

* برگزاري مصاحبه استاندار لرستان هنگام نماز مغرب و عشاء پنجشنبه شب گذشته موجب تعجب خبرنگاران شد. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي از خرم آباد، اين تعجب هنگامي بيشتر شد كه آقاي استاندار در پايان اين مصاحبه و درحالي كه هنوز به تعدادي از سؤال‌ها پاسخ نداده بود، جلسه را ترك كرد و مسئول روابط عمومي استانداري گفت ايشان بايد در جلسه ديگري شركت كنند. به نظر مي‌رسد استاندار محترم اين جمله شهيد بهشتي را نشنيده‌اند كه مي‌فرمود: وقت نماز كه مي‌شود نگوئيد كار دارم، به كار بگوئيد وقت نماز است.

* يك استاد سطوح عالي حوزه علميه قم نسبت به قيمت بالاي قبر و كفن و دفن در ايران اعتراض كرد و از مسئولان خواست براي حل اين مشكل چاره‌انديشي كنند. اين استاد، در گفتگو با شفقنا ضمن اشاره به مشكلاتي كه مردم هنگام دفن ميت با آن رو به رو هستند، خواستار نظارت دولت بر قيمت قبرها شد. وي با مقايسه قيمت قبر در ايران و ساير كشورهاي جهان گفت: تا آنجا كه بنده مطلع هستم هيچ كشوري به جز ايران از مرده عوارض نمي‌گيرد و هيچ كجا اينقدر قيمت قبر بالا نيست. نمي‌دانم چرا تعزيرات روي اين مبحث كار نمي‌كند، درحالي كه مردم واقعاً مشكل دارند. وي افزود: قيمت زمين براي مرده‌ها از قيمت زمين براي زنده‌ها بيشتر است و زماني كه فردي فوت مي‌كند، بازماندگان او مي‌مانند كه چه كنند و يك شبه همه زندگي آنها به خاك ريخته مي‌شود. اين استاد حوزه علميه به انتقال قبرستان‌ها به مكان‌هاي دور از محدوده شهري نيز انتقاد كرد و گفت: با اين شرايط روزي كه مرده را دفن مي‌كنند چند ماشين دنبال آن مي‌رود و بعد از آن حتي ديگر براي فاتحه هم نمي‌روند، درحالي كه ديدن قبرستان براي تكامل روحي و حركت‌هاي نفساني مناسب است.

* رياض به عنوان مقر نظامي كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس انتخاب شد. روزنامه الشرق الاوسط، چاپ لندن به نقل از يك منبع عربي نوشت: شوراي همكاري خليج فارس روز چهارشنبه در جريان اجلاس اعضاي اين شورا در كويت، با ايجاد "پايگاه نظامي يكپارچه" براي كشورهاي عضو موافقت كرد. براساس اين گزارش، بيانيه اختتاميه نشست با تاكيد بر اهميت اين تصميم افزود: با هدف به ثمر رساندن تلاش‌هاي شورا براي افزايش امنيت و ثبات در كشورهاي عضو شورا و ايجاد سامانه دفاعي مشترك براي ارتقاء امنيت جمعي، شوراي عالي با ساخت پايگاه نظامي يكپارچه براي كشورهاي اين شورا موافقت كرده است.

*قدس

تجمع مردم خرمشهر در حمايت از امام جمعه

مهر: صدها تن از مردم خرمشهر پس از شنيدن خبر استعفاي امام جمعه شهر در حمايت از وي در كنار مسجد جامع اين شهر تجمع كردند.

6 عضو جديد اعضاي جامعه مدرسين

خبرآنلاين: آيت ا... مرتضي مقتدايي، نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم از اضافه شدن 6 عضو جديد به تعداد اعضاي اين تشكل مهم ديني و حوزوي خبر داد.

خباز: نيازي به استعفا نيست

فارس: معاون تقنيني، معاونت پارلماني رئيس‌جمهور گفت: نمايندگان بر اساس قانون مي‌توانند لايحه بودجه را تغيير دهند و ديگر نيازي به استعفا ندارند. وي در عين حال تأكيد كرد كمبود اعتبار در حوزه عمراني يك واقعيت است.

دانشجو: از فضاي تنش زا پرهيز دارم

نسيم: كامران دانشجو، وزير علوم، تحقيقات و فناوري دولت دهم گفت: اكنون مملكت نياز به آرامش دارد. من شخصاً از فضاي تنش زا پرهيز دارم و ترجيح مي‌دهم چنين نشود.

كوهكن: ناطق نوري قبول نكرد

خبرآنلاين: محسن كوهكن، عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: آقاي ناطق به‌صورت كلي مورد قبول اعضاي جبهه هستند، اينكه اگر ايشان مي‌پذيرفتند بايد به سمت بررسي اساسنامه مي‌رفتيم، اما دوستاني كه با ايشان صحبت كرده بودند، ايشان قبول نكرده‌اند.

تصوير جسد ماندلا تكذيب شد

تسنيم: شبكه‌هاي اجتماعي در چند ساعت شاهد انتشار وسيع تصويري بودند كه گفته مي‌شد، عكسي از پيكر ماندلا درون تابوت است. تحقيقات نشان داد كه اين تصوير در حقيقت متعلق به تصويري از ماندلا در كنفرانس ملي ساليانه در دوربان است كه در سال 1991 و زماني كه ماندلا چشمانش را بسته بود، توسط عكاس خبرگزاري فرانسه عكسبرداري شده بود.

مسؤوليت جديد براي جنايتكار قرن

ايسنا: شوراي سازمان اروپايي پژوهشهاي هسته‌اي در اقدامي عجيب موافقت نهايي خود را با عضويت كامل رژيم صهيونيستي در اين سازمان اعلام كرد.

ثروتمندترين و فقيرترين كشورهاي اروپا

جهان: جديدترين آمار دفتر آمار اتحاديه اروپا(يورواستات) نشان داد كه لوكزامبورگ، ثروتمندترين كشور در ميان 28 عضو اين بلوك باقي مانده و بلغارستان با وجود پيشرفت در سه سال گذشته همچنان فقيرترين عضو است.

آغاز فعاليتهاي انتخاباتي عارف

جهان: محمد‌رضا عارف، رئيس بنياد اميد ايرانيان با اعلام اين خبر كه فعاليت‌هاي انتخاباتي مجلس دهم را آغاز كرده‌ايم، گفت: اميدواريم با معرفي نيروهاي برجسته و كارشناس مجلسي قوي داشته باشيم.

تبعيض نژادي صهيونيستها در اهداي خون!

تسنيم: در جديدترين اقدام تبعيض نژادي در رژيم صهيونيستي، نماينده اتيوپيايي كنست(پارلمان) اين رژيم از اهداي خون منع شد.

استعفاي‌نمايندگان به ضررمنافع‌ملي است

تسنيم: احمد توكلي، نماينده مجلس گفت: استعفاي نمايندگان در بحث بودجه يك ابزار تهديدي كم اثر بوده كه به ضرر منافع ملي ختم مي‌شود.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن