تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804080146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر روز كودكتان را بغل كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: هر روز كودكتان را بغل كنيد
بغل گرفتن كودك به سلامت بدن و روح او كمك مي‌كند. بغل گرفتن كودك منافاتي با رعايت بهداشت ندارد. بغل گرفتن كودك موجب لوس شدن او نمي‌شود. در واقع بغل گرفتن كودك هيچ ضرري براي او ندارد. در عوض عزت نفس او را افزايش مي‌دهد و نوعي احساس امنيت در او ايجاد مي‌كند.
هموطن آنلاين _منظور ما از بغل گرفتن، يك «بغل گرفتن» واقعي است! نه اينكه او را كمي قلقلك داده باشيد يا گونه او را خيلي معمولي بوسيده باشيد. منظور از بغل كردن كودك، در آغوش گرفتن اوست به طوري كه او صداي قلب شما را براي لحظاتي طولاني بشنود و گرماي وجود شما را حس كند و احساس امنيت و آرامش به او دست دهد. منظور از بغل كردن كودك، همان در آغوش گرفتن سنتي است كه ممكن است والدين‌تان در مورد شما اينكار را زياد انجام داده باشند. بغل گرفتن فرزندتان را به يك عادت روزانه تبديل كنيد. كمي تامل كنيد و از خودتان بپرسيد كه آيا امروز فرزندتان را در آغوش گرفته‌ايد؟ اگر او را در آغوش نگرفته‌ايد، علت آن چيست؟ آيا مانع خاصي وجود داشته است؟ آيا فراموش كرده‌‌ايد يا شايد شما نيز از جمله والديني هستيد كه تصور مي‌كنند اگر فرزندشان را در آغوش بگيرند، او را لوس خواهند كرد؟ جالب است بدانيد كه بسياري از والدين از بغل گرفتن فرزندشان خجالت مي‌كشند. در واقع اين والدين از اينكه محبت خود را به فرزندشان نشان دهند معذب مي‌شوند. اما برخي ديگر نيز معتقدند بغل گرفتن كودك و نشان دادن احساسات به او موجب مي‌شود كودك در آينده به فردي بيش از اندازه احساساتي تبديل شود و نتواند در زندگي خود تصميمات منطقي و عقلاني اتخاذ كند. اين تصور درست نيست. بغل گرفتن كودك مانع فعاليت ذهن و منطق او نمي‌شود، همانطور كه منطقي بودن مانع بروز احساسات نيست. مطالعات زيادي صورت گرفته‌اند كه نشان مي‌دهند بروز احساسات و بغل گرفتن كودك موجب رشد ذهني، از جمله ضريب هوشي او مي‌شود.

فوايد بغل گرفتن كودك
بغل گرفتن كودك به سلامت بدن و روح او كمك مي‌كند. بغل گرفتن كودك منافاتي با رعايت بهداشت ندارد. بغل گرفتن كودك موجب لوس شدن او نمي‌شود. در واقع بغل گرفتن كودك هيچ ضرري براي او ندارد. در عوض عزت نفس او را افزايش مي‌دهد و نوعي احساس امنيت در او ايجاد مي‌كند. بغل گرفتن كودك روح او را تحت تاثير قرار مي‌دهد و خشونت او را كاهش مي‌دهد. اين نكته خصوصا زماني معناي بيشتري پيدا مي‌كند كه كودك در يك جامعه مدرن و امروزي با تمام پيچيدگي‌ها‌ و ناملايمات خاصش زندگي كند. احساس تنهايي، اضطراب، عصبانيت و ناراحتي كودك، زماني كه او در آغوش پدر يا مادرش قرار مي‌گيرد كاهش مي‌يابد. والديني كه فرزندان خود را زياد در آغوش مي‌گيرند موجب نزديكي رابطه خودشان با فرزندشان مي‌شوند كه همين امر در آينده و در امنيت كودك بسيار تاثير گذار است. كودكي كه با والدينش روابط نزديكي دارد، راحت‌تر آنها را از شرايط و خطرات احتمالي كه در اطراف او وجود دارد باخبر مي‌كند. اين نزديكي تا پايان عمر، حتي تا بزرگسالي فرزند نيز از بين نخواهد رفت. بغل گرفتن افراد تاثير زيادي بر روح و روان آنها مي‌گذارد. اين نكته در رابطه با همه افراد، حتي بزرگسالان نيز صادق است. بغل گرفتن در بهبود روابط بين افراد موثر است. اگر باور نداريد مي‌توانيد امتحان كنيد. از امروز فرزندتان را بيشتر در آغوش بگيريد و محبت خود را به او ابراز كنيد. خيلي زود خواهيد ديد كه رابطه او با شما عميق‌تر خواهد شد. بغل گرفتن افراد بستگي زيادي به فرهنگ مردم جامعه دارد. در برخي جوامع افراد حريم خصوصي مشخص و مقيدي دارند. عموما مردم در جوامع غربي نسبت به روابط ميان افراد چنين رويكردي دارند. اما مردم شرق اينگونه نيستند. بروز احساسات و صميميت ميان مردم شرقي بسيار شايع و ساده‌تر است. اما در آغوش گرفتن كودكان، خصوصا فرزندان، ربطي به فرهنگ و آداب و رسوم ندارد. والدين بايد بدانند كه بغل گرفتن فرزندشان نه يك گزينه بلكه نوعي وظيفه است. كودكان براي رشد عاطفي كامل به اين حس تعلق نياز دارند و والدين نبايد اين حمايت را از آنان دريغ كنند.

تمرين كنيد
اگر شما جزء والديني هستيد كه فرزندان خود را زياد بغل مي‌گيرند، بايد به شما تبريك بگوييم زيرا شما از ساير والدين چندين گام جلوتر هستيد. اما اگر شرايط شما چنين نيست و تصميم گرفته‌ايد از امروز واقعا در رويه خود تغييراتي ايجاد كنيد، تنها توصيه‌اي كه مي‌توانيم به شما بكنيم، تمرين كردن است. تغيير رفتار و عادت كار ساده‌اي نيست. برخي افراد ذاتا برون‌گرا هستند و مي‌توانند احساسات خود را به سادگي و حتي گاه ناخودآگاه به اطرافيان نشان دهند. اما برخي ديگر درون گرا هستند. افراد درون‌گرا نمي‌توانند عواطف خود را به راحتي نشان دهند. اين عدم توانايي تا جايي است كه ممكن است گاهي به بي‌عاطفه و سنگ‌دل بودن محكوم شوند. اما واقعيت اين است كه اينگونه افراد به چنين نوع رفتاري عادت كرده‌اند. تغيير عادت نيز مستلزم تمرين بسيار است. پس اگر شما نيز فرد درون‌گرايي هستيد، بهتر است از همين امروز شروع كنيد و براي بروز احساسات خود، حداقل براي فرزندتان، تمرين كنيد. همين امشب، پيش از خواب او را در آغوش بگيريد و به او شب بخير بگوييد. فردا صبح نيز، صبح بخير را با بغل گرفتن او همراه كنيد و در طول روز نيز، به بهانه‌ها‌ي مختلف، مانند تشكر يا تشويق، او را در آغوش بگيريد. براي در آغوش گرفتن فرزندان، هيچ محدوديتي وجود ندارد!

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن