تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805344480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ دلخراش ۱۵نفر در تصادف آتشين ۴ خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مرگ دلخراش ۱۵نفر در تصادف آتشين ۴ خودرو


آخرين قربانيان اين حوادث 15مرد بودند كه سحرگاه پنجشنبه در جريان تصادف آتشين خودروي حامل اتباع افغاني با 3خودروي ديگر در ورودي شهرستان نايين جان باختند.يكي از خودروهاي مقصر در اين تصادف مرگبار يك دستگاه پژو 405بود كه 11مهاجر افغاني را حمل مي‌كرد. راننده ايراني خودرو كه براي زودتر رسيدن به مقصد با سرعتي غيرمجاز در حركت بود، ساعت 3:30بامداد پنجشنبه و درست در ورودي شهر نايين، با يك زانتيا كه به سمت چپ جاده منحرف شده بود برخورد كرد.

شدت برخورد به حدي بود كه خودروي پژو 405از مسير اصلي خارج و وارد لاين مخالف شد. همزمان يك دستگاه ميني‌بوس و پرايد كه در لاين مقابل در حركت بودند، با اين خودرو برخورد كردند. ميني بوس حامل تيم كاراته شهرستان سيرجان بود كه براي شركت در مسابقات كشوري، راهي تهران بودند. پس از اين تصادف هولناك بود كه خودروي پژو 405آتش گرفت و در چشم برهم‌زدني آتش به‌خودروهاي ديگر نيز سرايت كرد و حادثه هولناكي رقم خورد. شاهدان با ديدن خودروهاي آتش‌گرفته، با اورژانس و آتش‌نشاني تماس گرفتند و دقايقي بعد، تيم‌هاي امدادي در محل حادثه حاضر شدند. آتش‌نشانان در نخستين اقدام به اطفاي حريق پرداختند و پس از آن تلاش براي نجات سرنشينان خودروها شروع شد.

مرگ تلخ 15مرد

به گفته سرهنگ حسين غلامي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان اصفهان، در اين حادثه 11سرنشين افغاني خودروي 405به همراه راننده ايراني خودرو جان باختند كه اجساد سوخته آنها براي تشخيص هويت به پزشكي قانوني انتقال يافت. علاوه بر آنها 2سرنشين ميني‌بوس و يكي از سرنشينان خودروي پرايد نيز جان خود را از دست دادند و در مجموع 15مرد در اين حادثه كشته شدند كه 2نفر از آنها پس از انتقال به مراكز درماني جان خود را از دست دادند. همچنين 14نفر مجروح شدند كه با انتقال به بيمارستان، تحت درمان قرار گرفته‌اند.

مقصران حادثه

پس از اين حادثه، بررسي‌هاي كارشناسي براي مشخص شدن علت تصادف شروع شد. نتيجه اوليه بررسي‌ها نشان مي‌داد كه 2خودروي پژو 405و زانتيا مقصران اين تصادف بوده‌اند. سرهنگ غلامي در اين خصوص گفت: خودروي پژو 405به‌علت سواركردن بيش از حد سرنشين و عدم‌كنترل وسيله نقليه به‌دليل سرعت غيرمجاز و همچنين خودروي زانتيا به‌علت انحراف به چپ مقصران اصلي اين حادثه تشخيص داده شدند.در حال حاضر، اجساد قربانيان اين حادثه براي تشخيص هويت آنها، در اختيار پزشكي قانوني قرار گرفته‌ اما به گفته مديركل پزشكي قانوني استان اصفهان، تا‌كنون فقط جسد راننده پرايد به‌دليل اينكه از سوختگي كمتري برخوردار بوده، شناسايي شده است.دكتر علي سليمان‌پور درباره روند شناسايي اجساد گفت: براي شناسايي اجساد بايد نمونه خون و DNA اجساد برداشته شود و از آنجا كه 11نفر از قربانيان را مهاجران افغان تشكيل مي‌دهند، كار شناسايي اجساد زمان خواهد برد.

قاچاق انسان با طعم مرگ

سرعت زياد و سواركردن سرنشين آن‌هم بيش از حد مجاز، 2دليل مهمي هستند كه خودروهاي حامل مهاجران غيرقانوني در جاده‌هاي مختلف كشور رقم مي‌زنند؛ خودروهايي كه معمولا پژو 405هستند و طوري دستكاري شده‌اند كه بتوان تعداد زيادي مهاجر غيرمجاز را سوار آن كرد. اگر اهل سيستان و بلوچستان باشيد، حتما با واژه ماشين‌هاي افغاني‌كش، آشنا هستيد؛ اصطلاحي كه بسياري از مردم اين مناطق درخصوص خودروهاي پژو 405كه براي قاچاق انسان استفاده مي‌شوند، به‌كار مي‌برند. صاحبان اين خودروها معمولا با برداشتن صندلي عقب ماشين، فضا را به‌گونه‌اي دستكاري مي‌كنند كه بتوان افراد زيادي را داخل ماشين جاسازي كرد.

آنها حتي در صندوق عقب ماشين نيز معمولا 3يا 4نفر را قرار مي‌دهند و بعد از سواركردن اين مهاجران غيرقانوني در مرزهاي شرقي كشور، با سرعت زياد شروع به حركت مي‌كنند تا هر چه زودتر به مقصد برسند. از آنجا كه تاريكي شب، بهترين زمان براي انتقال مهاجران به مقصد است، اين خودروها سعي مي‌كنند تا هوا روشن نشده، مسافران غيرقانوني خود را به مقصد برسانند و به همين دليل است كه با سرعتي سرسام آور در جاده‌ها حركت مي‌كنند. همين سرعت زياد نيز گاهي اوقات كار دستشان مي‌دهد و حوادث مرگباري را رقم مي‌زند كه هر از گاهي در روزنامه‌ها منتشر مي‌شوند.

تنها چند روز قبل‌ از اين حادثه، تصادفي در آزادراه تهران- قم رخ داد كه جان 4مهاجر افغاني را گرفت. در اين حادثه كه 18آذرماه رخ داد، خودروي پژو 405كه 9مهاجر غيرقانوني را حمل مي‌كرد، هنگامي كه با دنده‌عقب در آزادراه در حال حركت بود به‌شدت با يك پرايد تصادف كرد. در جريان اين تصادف 4تبعه افغاني كه در صندوق عقب پژو جاسازي شده بودند به‌شدت مجروح شدند كه پس از رسيدن امدادگران جانشان را از دست دادند. در اين حادثه 2نفر از سرنشينان پرايد و 2نفر ديگر از مهاجران غيرقانوني مجروح شدند كه براي درمان به بيمارستان انتقال يافتند.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن