تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803268039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل: در درگيري‌هاي سوريه از سلاح شيميايي استفاده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: سازمان ملل: در درگيري‌هاي سوريه از سلاح شيميايي استفاده شده است
سرويس خارجي: تيم حقيقت‌ياب سازمان ملل گزارش نهايي خود را درباره سلاح‌هاي شيميايي سوريه تقديم بان‌كي‌مون، دبير كل اين سازمان كرد.

بازرسان شيميايي اعلام كردند، از هفت منطقه‌اي كه در سوريه بازديد كرده‌اند، احتمالا در پنج نقطه از سلاح شيميايي استفاده شده بود. طبق اين گزارش شواهدي به دست آمده مبني بر اينكه سلاح‌هاي شيميايي در مناطق الغوطه، خان العسل، جوبر، سراقب و أشرفيات صحنايا استفاده شده است. طبق گزارشي كه تقديم بان كي‌مون شد، عامل گاز اعصاب سارين احتمالا در چهار حادثه استفاده شده و در يك منطقه نيز در حجم انبوه بكار گرفته شده است. در اين گزارش تاكيد شده كه در موارد متعددي قربانيان اين حملات از نيروهاي بشار اسد و غيرنظاميان بوده‌اند و نمي‌توان با قاطعيت ارتباطي ميان حملات يافت. بازرسان در عين حال گفتند نمي‌توانند استفاده از چنين سلاح‌هايي را در بهارية و شيخ مقصود تاييد كنند.

اين گزارش كه از سوي آكه سلستروم، رئيس بازرسان سازمان ملل منتشر شده، مي‌گويد در دو مورد سلاح‌هاي شيميايي عليه سربازان دولتي و در منطفه خان‌العسل نيز عليه سربازان و غيرنظاميان استفاده شده بود. اين گزارش تعيين نكرده كه دولت از اين سلاح‌هاي شيميايي استفاده كرده يا شورشيان. بنا بر اين گزارش، در ناحيه جوبر نيز سلاح‌هاي شيميايي در مقياسي كوچك بكار گرفته شده بود.

بازرسان پيش‌تر استفاده از گاز اعصاب سارين را در حمله به نزديك دمشق در ۲۱ اوت امسال كه باعث مرگ صد‌ها تن شد تاييد كرده بودند. اين حمله باعث شد باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا سوريه را به حمله نظامي تهديد كند. خبر ديگر اينكه وزير دفاع آمريكا گفت كشورش به حمايت از مخالفان ميانه‌رو در سوريه ادامه مي‌دهد اما ارسال كمك‌هاي غير كشنده به حال تعليق در خواهد آمد. چاك هيگل گفت ارسال كمك‌هاي غيركشنده به مخالفان ميانه‌رو سوريه تا زماني كه واشنگتن بتواند ارزيابي واضحي از اوضاع انبارهاي تجهيزات نظامي داشته باشد كه ممكن است توسط شبه‌نظاميان افراط‌گرا به تصرف درآيد، به حال تعليق درمي‌آيد. ازسويي يك پايگاه خبري نزديك به منابع امنيتي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي از طرح جديد آمريكا و انگليس براي كمك به معارضان مسلح سوري خبر داد.

منابع نظامي و اطلاعاتي ادعا كرده‌اند كه پنتاگون در حال ساخت يك بخش امنيتي طرفدار آمريكا در جنوب دمشق است. پايگاه خبري دبكا نزديك به منابع امنيتي و نظامي رژيم صهيونيستي گزارش داد در شرايطي كه انگليس و آمريكا اعلام كرده‌اند كمك‌هاي غيركشنده به معارضان مسلح سوري را قطع مي‌كنند، نيروهاي اين دو كشور قرار است به معارضان سوري كه در اردن در حال آموزش هستند، كمك كنند. منابع نظامي و اطلاعاتي دبكا به اين پايگاه خبري گفته‌اند واشنگتن تصميم گرفته است حمايت نظامي فعلي‌اش را از شمال سوريه به يك بخش امنيتي طرفدار آمريكا كه لندن و واشنگتن آن را ساخته‌اند منتقل كند. اين كار با نظارت دو اتاق جنگ آمريكا كه در شهر ايبريد در شمال اردن ساخته شده‌اند، انجام خواهد شد و هدايت اين دو اتاق جنگ را فرماندهي نيروهاي عمليات ويژه آمريكا به عهده دارد.

يك ژنرال آمريكايي كه هويت وي مخفي نگاه داشته شده به اين محل اعزام شده است. وظيفه وي اداره اين دو اتاق جنگ و محول كردن تكاليف آن به 11 هزار نيروي ويژه آمريكايي و پرسنل نيروي هوايي در اردن است. مأموريت اصلي آنها، چنانكه كاخ سفيد به پنتاگون اعلام كرده است، اداره كردن واحدهاي معارضان سوري است كه بايد كنترل اين منطقه امنيتي كه از غرب به مرز لبنان، از جنوب شرقي به مرز اسرائيل، از جنوب به مرز اردن و از شرق به مرز عراق مي‌رسد را به دست گيرند. اين درحالي است كه سازمان ملل نسبت به تقويت و گسترش مواضع تندروها در صفوف مخالفان سوري هشدار داد. از طرفي دولت انگليس ارسال كمك براي شورشيان سوري را بطور موقت متوقف كرد.پيش از اين آمريكا نيز اقدامي مشابه انجام داده بود. در چنين شرايطي ماكيل هايدن كه تا سال ۲۰۰۹ رئيس سيا بود پيروزي بشار اسد در درگيري‌هاي سوريه را بهترين گزينه در اين كشور دانست. وي گفت حمام خوني كه در سوريه بر اثر درگيري‌هاي فرقه‌اي به راه افتاده چنان تهديد بزرگي است كه پيروزي بشار اسد در سوريه مي‌تواند بهترين نتيجه اميدبخش باشد.

مهلت حضور در ژنو2

فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه، خطاب به طرفين درگير در اين كشور اعلام كرد تا 27 دسامبر (ششم دي) فرصت دارند اعضا و روساي هيات‌هاي خود را براي شركت در مذاكرات صلح ژنو2 تعيين و معرفي كنند. ابراهيمي گفت اين آخرين فرصت براي دريافت اسامي اعضا و روساي دو هيات محسوب مي‌شود. در اين حال سخنگوي وزارت خارجه آمريكا درباره برخي گزارش‌هايي كه مدعي شده بودند از ايران و عربستان براي شركت در كنفرانس ژنو2 دعوت به عمل آمده گفت هنوز تصميمي در اين مورد نگرفته شده است.

سيطره القاعده

گروه‌هاي مسلح وابسته به القاعده، يك پايگاه ارتش سوريه واقع در بزرگراه بين المللي دمشق - حمص را تحت كنترل در آوردند. گروه‌هاي تروريستي وابسته به «جبهه النصره» براي اولين بار به بزرگراه بين المللي دمشق - حمص رسيده و كنترل بخشي از آن را به دست گرفتند. در تحولي ديگر تروريستهاي تكفيري در تازه ترين جنايت هولناك خود در سوريه، اعضاي هفت خانواده را به جرم داشتن اعتقادات ديني مخالف تكفيريها به صورت جمعي اعدام كردند. تروريستهاي جبهه النصره و جيش الاسلام كه اخيرا به شهركارگرنشين عدرا در ريف دمشق يورش برده اند، به ارتكاب جنايات متعددي در محله ها و منازل دست زده اند كه در يكي از هولناك ترين اين جنايات، اعضاي هفت خانواده دروزي وعلوي را قتل عام كردند.

خبر ديگر اينكه ارتش آزاد سوريه از جبهه اسلامي در اين كشور خواست از مقرهاي ارتش آزاد در برابر نيروهاي داعش وابسته به القاعده حمايت كند. گفته مي شود تروريست هاي داعش به محل‌هاي نگهداري تجهيزات نظامي ارتش آزاد سوريه يورش بردند. از طرفي ارتش آزاد سوريه با صدور بيانيه‌اي اخبار منتشر شده در خصوص فرار سليم ادريس رئيس اين گروه تروريستي به قطر را تكذيب كرد. خبر ديگر اينكه سازمان عفو بين‌الملل از كشورهاي اروپايي به دليل عملكرد ضعيف آنها در قبال پذيرش پناهندگان سوري انتقاد كرد. دبيركل اين سازمان در بيانيه‌اي تاكيد كرد: اتحاديه اروپا در عمل به نقش خود در پذيرش پناهندگان سوري شكست خورده و شمار اين پناهندگان در كشورهاي اروپايي بسيار اندك است.



جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن