تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820106107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوكراين تمام معترضان زنداني را آزد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: اوكراين تمام معترضان زنداني را آزد كرد
دادگاهي در اوكراين امروز جمعه راي به آزادي تمام افرادي داد كه در جريان اعتراضات سه هفته اخير اين كشور بازداشت شده بودند.
مهر: دولت اوكراين با هدف پايان دادن به ناآرامي هاي موجود در اين كشور اقدام به آزاد كردن افرادي كرد كه در جريان اعتراضات سه هفته اخير بازداشت شده بودند.

هر چند اين افراد آزاد شده اند، اما پرونده هاي آنها همچنان در جريان است. آزادي اين افراد در پي سفر اخير مقامات آمريكايي و اروپايي به كي يف، و گفتگوي آنها با مقامات اوكراين براي پايان دادن به ناآرامي هاي اين كشور انجام مي شود.

در جريان اعتراضات روزهاي اخير اوكراين كه بزرگترين تظاهرات بعد از وقوع انقلاب نارنجي در اين كشور محسوب مي شود بيش از 500 هزار معترض در خيابان هاي كي يف دست به تظاهرات ضد دولتي زده و خواستار كنار رفتن دولت شدند.

اعتراضات اوكراين از سه هفته قبل و بعد از تصميم دولت براي تعليق گفتگوها با اتحاديه اروپا آغاز شد. اروپايي ها معتقدند تصميم كي يف تحت فشار روسيه گرفته شده است.

اتحاديه اروپا در سال ۲۰۰۹ برنامه موسوم به مشاركت شرقي را به شش عضو پيشين اتحاد جماهير شوروي پيشنهاد كرد. هدف از اين برنامه يكپارچه سازي قوانين و مواضع اقتصادي و سياسي اعلام شد.

نمايندگان اتحاديه اروپا و كشورهاي ارمنستان، آذربايجان، گرجستان، بلاروس، مولداوي و اوكراين در هفتم ماه مي 2009 در پراگ گردهم آمدند و بيانيه مشتركي را در اين زمينه امضا كردند، اما طي سالهاي اخير، روابط سياسي اقتصادي بين اتحاديه اروپا و بلاروس به حداقل كاهش يافت و بلاروس نيز مانند ارمنستان ترجيح داد براي حفظ روابط بهتر با روسيه به اتحاد گمركي مورد نظر مسكو بپيوندد.

اوكراين نيز در همين مسير در تصميمي ناگهاني عضويت در برنامه مشاركت شرقي را به حالت تعليق درآورد. اهميت استراتژيك اين شش كشور بديهي است البته در اين ميان، اوكراين با جمعيتي ۴۶ ميليوني و منابع طبيعي و انساني از اهميت ويژه اي برخوردار است. اتحاديه اروپا، در سه سال اخير بيش از دو ميليارد و ۵۰۰ ميليون يورو در اين زمينه سرمايه گذاري كرده، اما اكنون با اقدامات روسيه برنامه هاي بروكسل در حال از هم پاشيدن است.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن