تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819543349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوتين: روسيه مي‌خواهد رهبر جهان باشد / حق غيرقابل انكار هسته‌اي ايران رعايت شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پوتين: روسيه مي‌خواهد رهبر جهان باشد / حق غيرقابل انكار هسته‌اي ايران رعايت شود
ولاديمير پوتين امروز (پنجشنبه) در سخنراني سالانه خود در مجلس فدرال اين كشور با بيان اصول كلي طرح امنيت ملي روسيه و ديدگاه‌هايش براي اداره كشور در سال آتي (2014) تاكيد كرد: روسيه مي‌خواهد رهبر جهان باشد اما سوداي ابر قدرتي يا آموزش نحوه زندگي به ديگران را ندارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از صداي روسيه، ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه در اين نشست كه علاوه بر اعضاي مجلس فدرال، هزاران تن ديگر نيز در آن شركت داشتند، تصريح كرد: روسيه مي‌تواند به هر چالشي پاسخ دهد. سيستم‌هاي دفاع موشكي رسما فقط هدف دفاعي دارند اما به طور بالقوه مي‌توانند بخشي از يك تهاجم استراتژيك باشند. ما اجازه نمي‌دهيم كه هيچ كسي بر قدرت نظامي روسيه چيره شود. سلاح‌هاي پيشرفته روسيه ضامن امنيت كشور هستند. دكترين نظامي ما تضمين امنيت آتي رويسه است.

سخنراني سالانه پوتين

پوتين ادامه داد: توافق هسته‌اي با ايران به اين معني است كه طرح دفاع موشكي آمريكا در اروپا ديگر معنايي ندارد. مساله هسته‌اي ايران حل شد اما دفاع موشكي آمريكا هم‌چنان در اروپا وجود دارد. سپر موشكي مي‌تواند تمامي معاهدات درخصوص سلاح‌هاي هسته‌اي استراتژيك و تعادل استراتژيك نيروها را تضعيف كند. راه حل نهايي براي مساله ايران تضمين امنيت براي تمامي طرف‌هاي منطقه از جمله اسرائيل است.

رئيس‌جمهور روسيه در ادامه افزود: تصميم نهايي درباره برنامه هسته‌اي ايران بايد تضمين كننده حقوق غيرقابل انكار ايران در توسعه صنعت انرژي هسته‌اي صلح آميز و امنيت تمامي دولت‌هاي منطقه از جمله اسرائيل باشد. امسال موفقيت‌هايي در خصوص برنامه هسته‌اي ايران حاصل شد اما اين تنها گام نخست است. لازم است كه صبورانه به دنبال يافتن راهكاري گسترده‌تر به منظور تضمين حقوق حقه ايران براي توسعه صنعت انرژي هسته‌اي صلح آميز و امنيت تمامي دولت‌هاي منطقه - دوست دارم بر آن تاكيد كنم - تمامي دولت‌هاي منطقه از جمله اسرائيل باشيم.

وي درباره سوريه نيز اظهار كرد: بحران سوريه ثابت كرد سازمان ملل مي‌تواند امروز نقش محوري ايفا كند. روسيه حاضر به همكاري با تمامي شركايش در عرصه‌هاي بين‌المللي است. گام‌هاي روسيه براي حل و فصل بحران سوريه مديريت شده و معقولانه بود و تحولات سوريه تاييدي بر امكان حل و فصل مسائل بين‌المللي در صلح و با شيوه‌هاي دموكراتيك است. به نظر من موفقيت مشترك اين بود كه براساس اصول اصلي قوانين بين‌المللي، تفاهم و صلح يك انتخاب درست انجام شد. حد اقل ما توانستيم از مداخله نظامي خارجي در سوريه و گسترش جنگ به خارج از منطقه جلوگيري كنيم. روسيه مشاركت فعال و قابل توجهي در اين روند داشت.

سخنراني سالانه پوتين

پوتين افزود: اقدام ما قاطع بود، هيچوقت اجازه نمي دهيم منافع ما و امنيت يا امنيت جهاني به خطر بيفتد، به نظر من اين شيوه‌اي است كه يك قدرت عاقل و مسئول بايد براساس آن عمل كند. در نتيجه ما و شركايمان اوضاع را از جنگ به روندي ديپلماتيك و به سوي آشتي ملي سوق داديم. رخدادهاي سوريه بر نقش محوري سازمان ملل در امور سياسي جهان تاكيد كرد. تحولات سوريه و ايران نشان داد كه هر مشكل بين‌المللي مي توان و بايد با شيوه‌هاي صلح آميز و بدون اقدام نظامي حل و فصل شود. اقدام نظامي تنها شرايط را پيچيده تر مي‌كند و محكوميت گسترده كشورهاي جهان را نيز به دنبال دارد.

رئيس جمهوري روسيه هم‌چنين درباره تحولات اوكراين عنوان كرد: اگر اوكرايني‌ها مي‌خواهند به اتحاديه اروپا بپيوندند ما حاضريم با آنها همكاري كنيم، اميدوارم مردم اوكراين بتوانند يك راه حل سياسي براي بحران كنوني پيدا كنند.

وي هم‌چنين از اعضاي پارلمان روسيه خواست صلح در اين كشور را حفظ كنند. پوتين با تاكيد بر لزوم حفظ صلح درون قومي در روسيه گفت: ما بايد با يكديگر با چالش‌ها روبرو شويم. بايد از صلح درون قومي دفاع كنيم. بايد از اتحاد جامعه خود حفاظت كنيم؛ اتحاد و تماميت ارضي كشور روسيه.

وي در اين سخنراني سالانه كه به طور سنتي عمدتا به موضوعات داخلي اختصاص دارد، افزود: افراد گستاخ و وقيح با اصليت‌هايي از جنوب روسيه، مجريان فاسد قانون و برخي مليت‌هاي روسي در حال ايجاد تنش‌هاي درون قومي در روسيه هستند. اين تنش‌ها نه تنها از سوي افرادي با مليت‌هاي خاص بلكه توسط كساني كه هيچ فرهنگي ندارند و به سنت‌ها احترامي نمي‌گذارند، رخ مي‌دهد.

سخنراني سالانه پوتين

رئيس جمهوري روسيه تاكيد كرد: اين اقدام نوعي "بي‌اخلاقي بين‌المللي" است كه از سوي افرادي گستاخ و وقيح كه ريشه آنها به برخي از مناطق جنوبي روسيه مي‌رسد و افسران و مجريان فاسد قانون كه براي مافياهاي قومي كار مي‌كنند و برخي به اصطلاح روس‌هاي جدايي طلبي كه حاضرند هر تراژدي را براي غارتگري و خون‌ريزي‌هاي گسترده انجام دهند، صورت مي‌گيرد.

وي افزود: من از شوراي حقوق بشر رياست جمهوري و همچنين ديگر سازمان‌هاي حقوق بشري و مدني مي‌خواهم كه فعالانه كار بر روي تدوين پيش‌نويس قانون كنترل عمومي را آغاز كنند.

انتهاي پيام

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن