تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804632841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تيم مذاكره كننده زيبايي‌هاي انقلاب را به جهان نشان دهند/لزوم نظارت و هدايت شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مقوله فرهنگ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تيم مذاكره كننده زيبايي‌هاي انقلاب را به جهان نشان دهند/لزوم نظارت و هدايت شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مقوله فرهنگ
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: بايد نظام و مسئولان، به ويژه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسئله فرهنگ را نظارت و به دنبال آن هدايت كنند.
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "آيت الله موحد كرماني" خطيب نماز جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه اين هفته، گفت: شما عزيزان بزرگان نمازگزاران و نيز نفس خودم را به تقوا سفارش مي‌كنم.

وي با اشاره به آياتي از قرآن افزود: قرآن مي‌فرمايد، آن طور كه بايد حريم براي خدا قائل شويد، در روايتي آمده است كه حق تقوا سه جمله است، اول مطيع خدا باش، عصيان نكن، سرپيچي از فرامين خدا نكن، دوم، خدا را هميشه به ياد داشته باش، در هر حال در هر لحظه به ياد خدا باش خدا را فراموش نكن؛ سوم، شكرگزار نعمت‌هاي خدا باش نعمت الهي قابل احصاء نيست توجه داشته باش كه نعمت‌هاي خدا مثل باران به سر ما مي‌ريزد خدا را شكر كنيم و كفران نعمت نكنيم اين سه امر اگر تحقق يابد انسان موفق شده حق تقوا را مراعات كند.

آيت‌آلله موحدي كرماني تصريح كرد: موضوعي كه در خطبه اول مي‌خواهيم فشرده عرض كنم، اين است كه، مزمت كنيد از انسان‌هاي ظاهر بين كه ظاهر را مي‌بينند اما باطن را نمي‌بينند. قرآن ظاهر و بطن و بطون دارد كه انسان اگر دقت كند در آيات قرآن با دقت گوهري و يا گوهرهاي پنهاني نصيبش مي‌شود. اهل بيت ائمه و رسول اكرم هم ظاهر و باطني دارند، در دعاي روز جمعه اول صبح، اين دعا آمده است، من ايمان دارم به خاندان پيغمبر هم به ظاهرشان و هم به باطنشان، اهل بيت هم باطن دارند و باطن براي انسان‌هايي كه عميق بشود آشنا مي‌گردد همين قدر در رابطه با باطن بس كه در زيارتشان مي‌گوييم اراده خداوند از مسير شما جريان پيدا مي‌كند و از خانه‌هاي شما صادر مي‌شود.

وي افزود: پس اهل بيت(ع) هم ظاهر و هم باطن دارند، شيطان مي‌كوشد ظاهر را از گناه زيبا كند، يعني گناهي كه بسيار زشت است زينت مي‌كند به طوري كه از انسان‌هاي دل‌ربايي كند، گاهي بعضي سوال مي‌كنند خواست جوانان كه اگر بخواهيم خود را از گناه حفظ كنيم راهش چيست؟، باطن گناه را ببينيد شيطان ظاهر را زينت مي‌كند ظاهري زيبا، دل‌ربا .

خطيب نماز جمعه موقت تهران تصريح كرد: دنيا معبر است، محل اقامت نيست،ما را آوردند از اين مقطع حيات عبور كنيم و سرمايه‌اي براي زندگي ابدي به دست آوريم، دنيا مانند مار است ظاهري زيبا و نرم دارد اما باطني كشنده دارد شيطان مي‌آيد، اين مار كشنده را زنيت مي‌كند و به نتيجه زشتي‌ها را مي‌پوشاند و انسان‌ها را گول مي‌زند بايد حواسمان جمع باشد،

وي افزود: زشت‌تر از اين سراغ داريد كه انسان جنازه برادر مرده‌اش را شروع به تكه تكه كردن كند و بخورد! اين باطن غيبت است، حواسمان جمع باشد كه كليد غيبت اين است كه مي‌گويند چه خبر؟، حواسمان جمع باشد اين ظاهري دارد مي‌نشنيم سخني مي‌گوييم خنده‌اي مي‌كنيم اما حقيقت اين امر واقع اين امر خوردن گوشت برادر ديني است. خوردن مال يتيم آتش خوردن است.

آيت‌الله موحدي كرماني ادامه داد: حواسمان جمع باشد گول زينت شيطان را نخوريم، در رابطه با عبادات هم برنامه‌هاي ارزنده ديني هم يك ظاهر و يك باطن وجود دارد، قرآن مي‌فرمايد، در زندگي شما جنگ قطعي است، دشمن احيانا به شما حمله مي‌كند، بايد دفاع كنيد اگر دفاع نكنيد ذليل مي‌شويد اگر دفاع نكنيد دين و دنياتان و عزت و شرفتان بر باد مي‌رود براي دفاع، براي جنگ آماده باشيد، اما مي‌دانيم جنگ براي شما مكروه است و دوست نمي‌داريد اين ظاهر قضيه است، اما باطن قضيه در جنگ و دفاع عزت و كرامت و آخرت و شرف است.

وي تصريح كرد: قرآن در مورد روزه مي‌فرمايد، روزه براي شما چيز خوبي است، لذا از گرسنگي و تشنگي ناراحت نشويد، همچنين در مورد قصاص مي‌فرمايد حيات شما بستگي به اين دارد كه برنامه قصاص اجرايي شود، كه اين باطن قضيه اين است، در مورد نماز نيز مي‌فرمايد اين نماز ظاهر دارد، رساله‌هاي علمي بيان مي‌كنند مقدمات نماز، اجزا و اركان بسيار خوب اين ظاهر نماز است اما نمازگذاران اكتفا به ظاهر نكنيد، يك نفوذي در باطن داشته باشيد به باطن نماز توجه كنيد، باطن نماز معراج است.

خطيب نماز جمعه اظهار داشت: وقتي خداوند بنده‌اي را دوست بدارد او را بلا باران مي‌كند! كدام بلا؟ فشارهاي اقتصادي، دشواري‌ها و زندان، تمام اين گرفتاريها يك ظاهر دارد يك باطن ظاهرش اين است كه سخت و دشوار است.

وي افزود: در يك مقطعي به ناچار بايد كربلاهايي به وجود آيد كل عرض كربلا كل يوم عاشورا انقلاب ما افتخار ماست، عزت آفرين است به ما استقلال و شرف داد، بنابراين بايد در مقابل اين نعمتي كه ظاهرش نعمت است، خدا را شكر كنيم، كربلا الگوي عبادت، فداكاري است، كربلاي براي انبيا ارائه شد و به آن‌ها تذكر داده شد، الگوي عبوديت حسين است، شما هم بايد حسيني باشيد.

خطيب نماز جمعه تاكيد كرد: نهضت عاشورا هم ظاهر و باطن دارد، ظاهرش را عده‌اي ديدند و باطن را عده‌اي نديدند، امام حسين(ع) را ياري نكردند، اما باطنش همان بود كه امام(ره) در مورد انقلاب ما فرمودند خون بر شمشير پيروز است. آنان اين كه اين باطن را ديدند استقامت كردند و ماندند و وفاداري را ابراز كردند.

آيت‌الله موحدي كرماني در خطبه دوم نماز جمعه گفت: رژيم بعث عراق به عنوان متجاوز از سوي دبير كل وقت سازمان ملل معرفي شد، اين مهم حق است،چراكه حق روشن مي‌شود.

وي افزود: هشتم ماه صفر وفات سلمان فارسي بود، اين مرد بزرگي كه از ايران به عزم كشف حقيقت به حجاز رفت، شهادت آيت‌الله دستغيب سومين شهيد محراب را داريم خدايش با اوليا و اجدادش مهجور كند، روحاني كه همگام با امام در تمام مراحل مبارزاتي فعال بود و بالاخره به جرم همين فعاليت شهيد شد، چهارشنبه آينده نيز سالگرد شهادت دكتر مفتح را پيش رو داريم، اين عالم بزرگواري كه حوزه را با آن كه جايگاهي در حوزه داشت رها كرد و به سراغ دانشگاه آمد و بالاخره اين حركت ارزنده شد كه روز وحدت حوزه و دانشگاه به نام اين شهيد بزرگوار به ثبت رسيد.

آيت‌الله موحد كرماني با اشاره به ديدار اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي را با رهبر معظم انقلاب و بيانات رهبري، تصريح كرد: فرهنگ و ارزش‌هاي فرهنگي هر ملت بيانگر هويت آن ملت است هويت آن ملت و روح آن ملت، مقام معظم رهبري در همين زمينه نيز فرموند، كه اقتصاد و سياست حاشيه و ذيل قرار دارند و اصل فرهنگ است، با آنكه مسئله اقتصاد و سياست دو مسئله مهم است، اماايشان همواره اقتصاد و سياست را فرع فرهنگ، حاشيه و ذيل آن قرار داده‌اند، لذا مسئولان بايد به اهميت فرهنگ توجه كنند.

وي افزود: مقام معظم رهبري همچنين در اين ديدار فرمودند كه پيوسته فرهنگي براي همه موضوعات بايد تهيه گردد، يعني اگر نظام ما مصوبات اقتصادي، سياسي و اجتماعي و حتي علمي دارد، بايد يك پيوست فرهنگي هم در كنارش باشد كه مبادا اين مصوبات از محدوده فرهنگ اسلامي خارج گردد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران تصريح كرد: بايد نظام و مسئولان، به ويژه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسئله فرهنگ را نظارت و به دنبال آن هدايت كنند، همچنين همانند يك باغبان كه در حفظ گل‌ها مي‌كوشد و براي حفظ آن علف‌هاي هرزه را مي‌كند. از آن نيز مراقبت كند، در اين راستا مردم و دولت نيز موظف است كه در امر فرهنگ، ساعي و كوشا باشند.

وي ادامه داد: دشمن بيدار است، صدها رسانه‌هاي صوتي، تصويري، مكتوب اينترنتي در جهان اسلام مخصوصا به راه انداخته‌اند كه جوانان و مردم را از فرهنگ اصيل ديني منحرف و جدا كنند دشمن دنيا را از فعاليت‌هاي منحرفانه خودش پر كرده‌ است.
آيت‌الله موحدي كرماني تاكيد كرد: چرا فضاي كشورمان از برنامه‌هاي خوب، ارشاد، هدايت، راهنمايي و تذكر پر نكنيم؟ كشورمان كه در اختيار خودمان است، من معتقدم وزارت ارشاد بايد يك سي دي بسيار متين و ارزشي تهيه كند و در اختيار همه مردم به ويژه مغازه‌داران و خانواده‌ها قرار دهد.

وي افزود: مغازه‌دار بايد اين سي‌دي را باز كند و از لحظه‌اي كه در مغازه را باز مي‌كند، اين سي‌دي فعال شود، شما خواهيد ديد كه اين امر چه تاثيري خواهد داشت، وقتي بد حجاب وارد خيابان مي‌شود و به بازار مي‌رود مي‌بيند كه فضاي خيابان از نواي: اي خانم حرمت خون شهدا را حفظ كن، خواهرم از حضرت صديقه بياموز كه ارزنده‌ترين امر حجاب است، جامعه را آلوده نكن، پوشش را مراعات كن، پر شده است، همچون حرمين شرفين مكه و مدينه كه پر از نواي قرآن كريم است، من پيشنهاد و توصيه مي‌كنم اين امر را مراعات كنيد در يك فرصت كوتاهي فرهنگ ما از اين وضع بدي كه وجود دارد تغيير كند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران مسئله روز كشور را مسئله هسته‌اي ايران و تيم مذاكره كننده كشورمان دانست و تصريح كرد: بايد نكاتي بگويم كه تيم مذاكره‌كننده ايران كه خود نيز هيئتي انقلابي، متدين و بيدار هستند به آن توجه داشته و بنده آن را صرفا تذكرا عرض مي‌كنم.

آيت‌الله موحدي كرماني افزود: فرصت خوبي است كه آقايان از زيبايي‌هاي انقلاب اسلامي را به دنياي غرب نشان دهند و بگويند فقط به مسئله مذاكره هسته‌اي اكتفا نكنند، زيبايي‌هاي انقلاب اسلامي را براي آن‌ها نيز تشريح كنند و بفهمانند ايران هراسي مسئله غلطي است و آن را بايد زدوده كنند، مبناي حكومت اسلامي رأفت و محبت است، محبت به همه، حتي به غيرمسلمان و كفار، همانگونه كه حضرت اميرالمومنين (ع) به مالك مي‌فرمودند: به همه محبت كن براي اينكه آن‌ها يا برادر ديني تو يا يك انسان هستند، ولو غيرمسلمان به انسان محبت و نيكي كن.

خطيب موقت نماز جمعه تهران تصريح كرد: هيئت ايراني بايد طرف مقابل را خوب بشناسد، شگردهاي او را به خوبي بفهمد، گول لبخندها و دست دادن‌ها را نخورد و بدانند علت اصلي دشمني آمريكا و خصومت او، با ما هويت اسلامي ماست.

وي تاكيد كرد: آنها دشمن اسلامند، مي‌بينند مبناي ايران نفي سلطه است و هيچ‌گاه سلطه را نمي‌پذيرد اما بايد به اين نكته توجه كنند كه راه پرپيچ و خم است و بايد در اين مسير عزت، حكمت و مصلحت كشور را در نظر بگيرند چراكه اين امر همان چيزي است كه مقام معظم رهبري فرمودند و تاكيد كردند كه در حفظ آرمان‌ها و منافع حياتي بايد كوشا باشند.

آيت‌الله موحدي كرماني تصريح كرد: عقب نشيني از آن‌ها ( طرف غربي) يعني گسست و تهديد نظام جمهوري اسلامي، البته مبارزه برنامه‌هاي متعددي دارد، مانند يك رزمنده در ميدان جنگ كه هم شمشير دارد و هم سپر كه از هر كدام در وقت خودش استفاده مي‌كند، مانيز بايد برنامه‌هاي متعددي داشته باشيم، البته اين اصول اوليه است كه بايد آن را مراعات كنند.

وي افزود: در محدوده‌هاي دور از آرمان‌ها مي‌شود، تفاهم، داد و ستد، توافق و همكاري كرد، اما بايد توجه كرد كه اگر امتيازي مي‌دهيم بايد به طور مساوي نيز امتيازي بگيريم، مبارزه آمريكا و قدرت‌هاي استكباري با ايران در حقيقت مبارزه با قدرت‌گيري اسلام در جهان است.

خطيب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: حسن نيت در اينجا غلط است، حضرت علي (ع) فرمودند: خوش گمان نباش، دشمن، دشمن است و تا بتواند اعمال دشمني مي‌كند، حسن نيت يعني فراموش كردن تاريخي مملو از درد و رنج مردم ايران، مردم اجازه نمي‌دهند كه شما عزيزان در مذاكراتتان اين تاريخ را فراموش كنيد، هر چه بيشتر امتياز بدهيد، عطش آمريكا و 1+5 بشتر مي‌شود، آن‌ها سيري ناپذيرند.

آيت الله موحدي كرماني تصريح كرد: در هر مرحله كه جواب مثبت داديد، توقع و بهانه جديدي براي آن‌ها پيش مي‌آيد، هنوز مركب توافق خشك نشده كه زير همه چيز مي‌زنند و انكار حق غني‌سازي مي‌كنند و با كمال پررويي مي‌گويند همه گزينه‌ها روي ميز است، هر پيشنهادي مي‌دهند؛ مگر مي‌شود در فضاي مذاكره اين گونه سخن گفت؟ آنها به صراحت مي گويند: ما به ايراني‌ها و رئيس‌جمهورش اعتماد نداريم، ايراني‌ها بيشتر به شما بي‌اعتمادند، بايد ادب را نسبت به ملت ايرن مراعات كنيد.

وي تاكيد كرد: گفتگوهاي مقدماتي تاثيري در تغيير دشمني‌هاي آمريكا نداشته از اين رو اوباما در گذشته اينگونه حرف نمي‌زد، بعضي فكر مي‌كنند پاي‌بندي به اصول و ارزش‌ها مانع موفقيت و رسيدن به توافق است، اما تجربه نشان داده هر چه پاي‌بندي ما بيشتر باشد، عظمت و قدرت جمهوري اسلامي ايران نيز در نظر طرف مقابل بيشتر خواهد شد.

آيت‌الله موحدي كرماني خاطر نشان كرد: ما بايد در حل مشكلات اقتصادي‌مان به درون توجه كنيم، همان چيزي كه مقام معظم رهبري مكرر فرموند، ما هم نيروي انساني، مغز متفكر، جوانان انقلابي و ظرفيت‌هاي فراوان داريم، كه بايد از اينها استفاده كنيم والا دشمن مي‌گويد كه اصلا حق غني‌سازي را قبول ندارد، دشمن مي‌گويد بايد غني سازي به صفر برسد، با اينكه حق غني‌سازي، حق مسلم ماست و هيچ‌يك از تحريم‌ها را كاهش نمي‌دهيم، به درك كه كم نكنيد، ما خودمان را مجهز مي‌كنيم، چرا پول ايران را بلوكه كرديد؟

خطيب موقت نماز جمعه تهران افزود: آنها با كمال پررويي مي‌گويند ما فعلا 4 ميليارد از دارايي‌ها را به شما مي‌دهيم، اما آن هم اقساطي، از اين پررويي‌ها، زياد است، آقاي اوباما در سخنانش از مرگ بر آمريكا و اسرائيل خيلي ناراحت بود.

وي تاكيد كرد: مردم ايران باهوش و بيدارند، جنايت 35 ساله آمريكا را فراموش نكرده‌اند، مي‌دانند آمريكا چه به سر اين كشور آورده كه حال مجال بيان جنايت آن نيست حق دارند كه بگويند مرگ بر آمريكا.

آيت‌الله موحدي كرماني در پايان خاطر نشان كرد: البته حضرت امام (ره) فرمودند اگر آمريكا آدم شود ما وضع را جور ديگري قرار خواهيم داد، امام فرمودند آدم شدن محال است، غرور آمريكا‌يي‌ها با روح آن‌ها عجين شده تا اين كشور متكبرانه چنين سخن مي‌گويد، آمريكا بايد بداند كه شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل نه تنها پا برجاست، بلكه رساتر، كوبنده‌تر و گوش فلك را كر كرده‌تر ادامه خواهد داشت.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن