تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819877647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشف ميكروب زنده در عمق 5 كيلومتري زمين


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: كشف ميكروب زنده در عمق 5 كيلومتري زمين
مطالعات اخير دانشمندان نشان مي دهد نوعي ميكروب در عمق 5 كيلومتري زمين زندگي مي كند كه بسيار شبيه به موجوداتي است كه 3.5 ميليارد سال پيش مي زيسته اند.

به گزارش ايرنا از منابع خبري، دانشمندان مي گويند ممكن است حيات بر روي زمين بر خلاف آنچه پيش از اين تصور مي شد از اعماق زمين به وجود آمده باشد.

محققان موفق به كشف ميكروب هايي شده اند كه در عمق پنج كيلومتري (3.1 مايلي) زمين زندگي و توليد مثل مي كنند. اين كشف جديد مي تواند سرنخ هايي از شروع حيات در 3.5 ميليارد سال پيش بر روي زمين به دانشمندان بدهد.

آنچه در مورد اين كشف جديد جالب توجه است شكل گيري يك جامعه با موجوداتي است كه از نظر ژنتيكي به هم شباهت دارند و در دو قاره مختلف زندگي مي كنند.

محققان اين ميكروب ها را در شكستگي عميق سنگ هاي زيرين دو قاره آمريكاي شمالي و اروپا يافت كرده اند. اين ميكروب ها بسيار شبيه به نمونه يافت شده توسط گروه دانشمندان دانشگاه پرينستون در يك معدن در ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي است.

همچنين توالي DNA اين ميكروب ها بسيار شبيه به ميكروب هاي موجود در بستر سنگي دريا در شمال غربي آمريكا و سواحل شمال شرقي ژاپن است.

اين نكته نشان مي دهد كه اين ميكروب ها از يك جد مشترك در زمان آغاز حيات بر روي زمين، تكامل يافته اند.

محققان مي گويند ممكن است اين موجودات به جاي تغذيه از نور خورشيد، از انرژي شيميايي به شكل هيدروژن و يا متان كه در برخي از سنگ ها تحت دما و فشار بالا توليد مي شود، استفاده كنند.

مت شرنك از دانشگاه ايالتي ميشيگان در اين مورد گفت : هنوز مشخص نيست كه چگونه اين ميكروب هاي شبيه به هم، به مكان هاي بسيار دور از هم نظير آفريقاي جنوبي، شمال آمريكا و ژاپن گسترده شده اند.

وي افزود: اين كشف اخير، نظريه آغاز حيات از ˈسوپ اوليهˈ (Primordial Soup) در درياها و اقيانوس ها را زير سوال مي برد.

نظريه ˈسوپ اوليهˈ در سال 1953 توسط هارولد اوري و استنلي ميلر در دانشگاه شيكاگو مطرح شد.

اين نظريه نشان مي دهد كه حيات بر روي زمين بين 3.8 تا 3.55 ميليارد سال پيش بر اثر تركيب مواد شيميايي موجود در جو و برخي اشكال انرژي و توليد اسيدهاي آمينه و پروتئين ها در يك بركه و يا اقيانوس آغاز شده است.

با اين وجود مشكل اساسي اين نظريه اين است كه كره زمين در آن زمان در معرض شديد اشعه ماوراء بنفش قرار داشته و مولكول هاي زيستي پيچيده را به سرعت از بين مي برده است.

به گفته دانشمندان كاربردهاي پزشكي ميكروب ها نشان مي دهد آن ها مي توانند در دماي بالاتر از 120 درجه سانتي گراد و فشار 50 برابر سطح زمين زنده بمانند.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن