تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819203025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رويترز از طرح قريب‌الوقوع تحريم‌هاي جديد ضدايراني در سناي آمريكا خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رويترز از طرح قريب‌الوقوع تحريم‌هاي جديد ضدايراني در سناي آمريكا خبر داد
رابرت منندز، رئيس دموكرات كميته روابط خارجي سنا و «مارك كيرك»، سناتور جمهوري‌خواه گفته‌اند تحريم‌هاي جديد بقيه توان ايران در فروش نفت و توانايي باراك اوباما در معاف ساختن ديگر كشورها از تحريم‌ها را هدف قرار داده است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز، علي‌رغم آنكه دولت اوباما اصرار دارد كه تصويب تحريم‌هاي جديد ، توافق موقت با ايران را لغو مي‌كند، سناتورهاي آمريكايي قصد دارند در همين هفته (منتهي به روز يكشنبه) طرح جديد را براي تحريم جمهوري اسلامي ايران ارائه كنند.

اين در حالي است كه محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران نيز گفته است تحريم جديد توافق را از بين خواهد برد. در توافق موقت، ايران پذيرفته تا در برابر تسهيل تحريم‌ها برنامه هسته‌اي خود را محدود كند.

بر اساس گزارش فوق، رابرت منندز، رئيس دموكرات كميته روابط خارجي سنا و «مارك كيرك»، سناتور جمهوري‌خواه گفته‌اند تحريم‌هاي جديد بقيه توان ايران در فروش نفت و توانايي باراك اوباما در معاف ساختن ديگر كشورها از تحريم‌ها را هدف قرار داده است.

البته اين تحريم‌ها به محض تصويب اجرايي نمي‌شوند و تنها زماني اجرايي خواهند شد كه توافق 6 ماهه با ايران به جايي نرسد. حاميان طرح جديد مي‌گويند كه خود را با خواسته دولت‌مردان آمريكايي در خصوص پيش‌برد يك راه‌حل جامع ديپلماتيك براي حل بحران هسته‌اي ايران هماهنگ خواهند كرد.

رويترز همچنين تصريح كرده كه اين طرح براي تبديل شدن به قانون راه سختي را در پيش دارد. دولت آمريكا به شدت به كنگره فشار مي‌آورد كه در مسير تحريم جديد حركت نكند. در همين راستا جان كري، وزير امور خارجه ايالات متحده جلسه‌اي را با اعضاي سنا برگزار كرد كه ظاهرا نتوانسته تغيير چنداني در اذهان آنها بدهد.

بر اساس برنامه اقدام مشترك ژنو، 1+5 پذيرفته كه در بازه 6 ماهه منتهي به خرداد ماه آتي، تحريم جديدي عليه ايران وضع نشود.

انتهاي پيام/ ص

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن