تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812750870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترويج مسيحيت در ميان ايرانيان با كمك گوگل + تصاوير


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ترويج مسيحيت در ميان ايرانيان با كمك گوگل + تصاوير
گوگل در تبليغات حاشيه جيميل (gmail) ايرانيان و فارسي زبانان، آگهي شبكه مسيحيان را به زبان فارسي قرار داده است. امكاناتي كه سازمان تبليغات هم مي تواند براي تبليغ اسلام از آن استفاده كند اما به آن بي توجه است.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران، فكر و ايدئولوژي از ديرباز از اصول تحكيم بخش و تاثير گذار بر پايه هاي حكومت و پيشرفت و تعالي جوامع محسوب شده و اين تاثير همچنان پابرجا است؛ از اين رو مومنان نظام هاي ايدئولوژيك تا وقتي همچنان به نظام عقيدتي خود وفادار خواهند ماند كه شاكله ي ايدئولوژي آنان دستخوش دگرگوني نشود و تازماني بر تعالي سبك زندگي خود پا فشاري خواند نمود كه مورد طمع و هدف نظامات سلطه واقع نگردند و پروژه ي ايمان زدايي در جامعه ايشان آغاز نشده باشد.

مسيحيت يكي از قديمي ترين ادياني است كه در فلسطين و كرانه باختري رواج داشته و سر منشا خود را در گرو رسالت حضرت عيسي مي داند؛ البته بايد دانست كه همواره "عيسي ناصري" مد نظر مسيحيان تفاوت گسترده اي با "عيسي ابن مريم" به عنوان پيامبر مسلمان مد نظر قرآن كريم داشته و دارد.

عيسي مد نظر مسيحيان، پسري براي خدا است كه ظهورش با اوج سلطه گري روم عصر كفر روبرو شده است؛ اين فرد از يك سو بدنبال دوري از تهيج بيش از پيش روميان از ترس قلع و قمع معدود طرفدارانش بود و از سوي ديگر بايستي كه خدعه ها و جاسوسي هاي پي در پي يهوديان را عليه خود خنثي مي ساخت.

بدين جهت بنابه ادعاي مسيحيان، اين جماعت در ايام عيسي كه بگونه اي عصر پيدايش مسيحيت است به تبليغ محفلي و بسيار آهسته پرداخته و از هرگونه حركت كلان و فراگير اجتناب مي ورزيدند.

بنابر اين تفكر، پس از مصلوب شدن عيسي و عروج او، مسيحيت حركت خود را به طور خزنده به سمت اروپا و قلمرو مركزي روم توسعه داد تا اينكه موفق شد در اندك زمان در رُم پايتخت امپراطوري روم براي خود جايگاهي بدست آورد تا اينكه كنستانتين (Constantine the Great) امپراطوري روم به كيش مسيحيت در آمد و باعث شد كه مسيحيت دوران اوج خود را بيابد.

در اين دوران ديگر مبلغين مسيحي به طور زير زميني به تبليغ و اشاعه تفكر خود نمي پرداختند و به طور علني و با خدمت گيري شاعران، ادبا و خطيبان به تبليغ كيش خود مشغول و مخالفان خود را نيز با توسل به ارتش عظيم روم مهار و قلع و قمع مي ساختند.

با سقوط امپراطوري روم و به آتش كشيدن شهر رم توسط اسلاوها (Slavs)، مسيحيت اروپايي عصري تاريك را براي مدتي كوتاه به خود ديد تا اينكه پس از مدتي كليسا موفق به برپايي حكومت خود در رُم و استقرار آن در واتيكان گرديد؛ امري كه منجر به توسعه سلطه كليسا بر تمام ممالك اروپايي گشت.

در اين دوران رُم با وجود آنكه همچنان خود را ابرقدرت جهان مي پنداشت و با به راه انداختن جنگ هاي صليبي و هدايت صليبيون به ممالك اسلامي كشتاري عظيم را در جهان مديريت مي نمود، اما با اين همه واتيكان (Vatican) دستخوش فساد شده بود و كار به جايي رسيد كه راهروهاي زير زميني رُم براي عياشي پاپ ها به راه افتاد.

پس از جنگ هاي صليبي و قدرت گرفتن پادشاهي هاي اروپايي كه همزمان با اوج فساد واتيكان و به ستوه در آمدن مردم از دستگاه تفتيش عقايد (Inquisition) بود؛ قدرت كليسا رفته به رفته روبه زوال گرديد و اروپاي تحت سلطه اشراف يهودي، تولد جديد خود را تحت عنوان رنسانس (Renaissance) آغاز نمود.

با گذشت رنسانس و پيدايش عصر معاصر اروپا و ظهور فلاسفه اخلاق مداري همچون كانت، مسيحيت رفته رفته قدرت خود را البته با شروطي جديد بازپس گرفت؛ قدرتي كه موجب مي شد تا اروپاي معاصر بالاخص به دليل اتخاذ سياست هاي استعمارگرايانه، از توفيقاتي عظيم در مسير امپراطوري بهره مند گردند.

در عصر نوين اروپا براي توجيه و تثبيت اهداف استعماري خود محتاج به اهرمي ايدئولوژيك جهت اعمال حد اعلاي سلطه يعني سلطه فرهنگي بودند؛ اين امر قدرت ظاهري كليسا را رونق بخشيد و موجب شد تا هزاران ميسيونر در قالب مبلغ ديني، به آفريقا، شرق دور، هند، آمريكا و خاروميانه گسيل داده شده و اقدام به تحكيم قدرت غرب در شرق و جايگزيني چكمه هاي سربازان با قلم و كاغذ ميسيونري نمايند.

اگر چه اين امر در گام نخست پس از اتمام جنگ دوم جهاني و در گام نهايي خود با اتمام جنگ سرد و ظهور جنبش هاي دين ستيزانه و نسل جديد روشنفكران سكولار، در كنار اتخاذ مواضع خلاف اخلاق كليسا و افشاي فساد دستگاه پاپي، مسيحيت را بيش از پيش دستخوش تغييراتي اساسي و فروپاشي در داخل جامعه غرب نمود، اما با اين همه اين فروپاشي هيچگاه موجب خروج مسيحيت به عنوان مولفه اي تاثير گذار از سياست خارجي اروپا نگرديد.

بر اين اساس مسيحيت با وجود انحطاط كامل خود در جامعه غرب، همچنان به دنبال تبليغ و جذب در خارج از مرزهاي موجود خود بوده و سعي مي كند تا با بروز رساني خود در قالب استفاده و بكارگيري از ابزار آلات جديد همچون فيلم، موسيقي، آثار ادبي، به صدور سبك زندگي انسان سكولار غربي مبادرت ورزد.

در اين راستا استفاده از فضاي مجازي به عنوان جهاني موازي كه هيچ حد و مرزي بر آن اعمال نمي شود و دولت ها عاجز از اعمال كنترل بر روي آن بوده و امروزه به عنوان تهديدي نوظهور عليه دولت ها، بويژه نظام هاي سياسي-ايدئولوژيك مستقل از غرب به نقش آفريني مي پردازد، از پتانسيل ويژه و منحصر به فردي جهت بسط و گسترش تفكرات مسحيي به عنوان يكي از گزينه هاي رخنه غرب در سبك زندگي جوامع، بويژه جوامع اسلامي برخوردار است.

به اين ترتيب يكي از جديد ترين و مهمترين ميدان هاي نقش آفريني نسل جديد ميسيونر ها در رخنه فرهنگي به جوامع، فضاي مجازي مي باشد؛ فضايي كه نمونه عيني آن در ايران اسلامي قابل مشاهده و بررسي است.

سايت دوستي با خدا از جمله سايت هاي ميسيونرهاي سايبري است كه در تقابل غرب با تفكر اسلامي و ايراني، اقدام به استفاده از روشي نسبتا بديع جهت رخنه با باورهاي عقيدتي و سبك زندگي اسلامي در قالب كيش و آيين مسيحيت دارد.

سايت دوستي با خدا بر خلاف اكثر سايت هاي وابسته به ميسيونري، به جاي استفاده از روش هاي تكراري و كليشه اي، شيوه هايي نوين را برگزيده و به هيچ عنوان در صدد توجيه مسيحيت تبشيري نبوده و از هيچ يك از روش هاي متداول همچون گرفتن مصاحبه از مسيحيان تبشيري و يا تحليل گران اسلام ستيز و انتشار مقاله عليه اسلام استفاده نمي نمايد؛ بلكه در اين سايت از نسل جديدي از روش هاي القاي ذهني استفاده مي شود.

استفاده از روش آماده سازي تدريجي

از جمله روش ها و نوع عمل اين شبكه در القاي پيام تبشيري خود، برگزيدن شيوه آماده سازي تدريجي ذهن مي باشد؛ شيوه و متدي كه مبتني بر آن هجوم و سلطه رواني-فرهنگي به طور كامل خزنده و آهسته-پيوسته ادامه يافته و در گام نخست از طريق مقدمه سازي از امور كلي به منظور آماده سازي ذهني آغاز مي گردد.

اين نحوه عمل سپس به طور گام به گام در حركت به سمت اشغال ذهن هدف ادامه داده شده كه در مجموع ذهن هدف بدون هيچگونه شوك ناگهاني مشغول به آرمان هاي ناهمگون اين شبكه ميسيونري مي گردد.

به عبارتي ديگر اين شبكه در گام نخستين خود به آماده سازي ذهني و يا ايجاد جرقه آغازين مبادرت ورزيده و سپس در گام هاي مكمل به تسخير و اشغال ذهن هدف خود مبادرت مي ورزد.

در اين راستا همياري و كمك شركت گوگل (Google) نيز نقش بسزايي در فراهم سازي شرايط تاثير گذاري و تحقق گام نخست عمليات رواني اين شبكه وابسته به مسيحيت تبشيري ايفا مي نمايد. شركت گوگل بوسيله سيستم تبليغات خود، بر اساس داده هايي كه از عموم افراد و ازجمله ايرانيان جمع آوري مي كند تبليغات مرتبط با مسيحيت را در حاشيه ايميل ايرانيان و فارسي زبانان قرار مي دهد.

همچنين اين شبكه اقدام به ارسال نامه محبت آميز پدر آسماني به گروه هدف فارسي زبان مي نمايد؛‌ كه تنظيم هوشمندانه و دقيق اين امر به عنوان نخستين حلقه فرايند ذهني، ضمن جلب اعتماد و از كار انداختن گارد رواني مخاطب، موجبات شوق به ادامه ي مسير را براي هدف فراهم مي سازد.

البته فازغ از كليات ذكر شده، اين گام داراي ويژگي هاي كيفي خاص خود مي باشد كه از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره نمود:

1. استناد به مسلمات

اولين ويژگي اين شبكه استفاده از بديهيات در قاعده شيوه استدلالي استتناج از كل به جز مي باشد.

درحقيقت اين شبكه با بهره گيري و پرداختن به مسائل كلي و مورد پذيرش انسان ايراني هچون مهربان باري تعالي و خلقت خداوند، اسباب رخنه را در هدف خود فراهم نموده و سپس اقدام به كاشت و استنتاج باورهاي انحرافي مسيحيت، در قاعده جزء انگاري آن از امور مقبوله كليه و مبدل سازي آن به ايمان مي نمايد.

2. تلطيف هدفمند

ديگر ويژگي اين شبكه تلطيف هدفمند ذهن مي باشد؛ به اين نحو كه با درج مسائلي احساسي و در ظاهر محبت آميز سعي مي شود كه از يك سو به اعتماد مخاطب دست يافته و از سوي ديگر با به تصوير كشيدن چهره اي خير از ماهيت اصلي گردانندگان اين سايت در منظر مخاطب بكاهد.

در اين راستا اين شبكه ضمن استفاده از جاذبه هاي سمعي و بصري، در كنار بهره گيري از جاذبه هاي جنسي، با پخش صحنه هاي آرامش بخش از طبيعيت و موزيكي با ريتم آرام، به طور گذرا به مضمون پاره اي از مفاد نامه محبت آميز پدر آسماني اشاره و به اعمال روانكاوي ذهن هدف و تلطيف آن مبادرت مي ورزد.

3. ابهام آفريني هوشمندانه

از ديگر ويژگي هاي اين شبكه ابهام آفريني هوشمندانه در قالب طرح عباراتي همچون به راستي چرا مسيح چنين مي گويد و داراي چه قدرتي ست كه مي تواند چنين ادعايي داشته باشد؟ در ذهن و فكر مخاطب فارسي زبان مي باشد.

سوالاتي كه طرح هوشمندانه آن موجب ايجاد اشتياق در هدف براي پيگيري موضوعات مد نظر اين شبكه و در حقيقت ادامه فرآيند به طور داوطلبانه و با آغوش باز از سوي ذهن هدف مي باشد.

ابهام آفريني هوشمندانه اين شبكه در كنار طرح عناوين جذابي چون زندگي هاي تغيير يافته و خلق مثال هاي ملموس از زندگي ايراني هاي مسلمان مرتدي كه در پرتو مسيحيت به زيبايي زندگي مي كنند، مخاطب را در خلصه باور پذيري فرو برده و او را در طباخي ميسيونر هاي مسيحي آماده بلع مي نمايد.

فارغ از تخيل محور بودن قصه هاي مندرج در زندگي هاي تغيير يافته آنچه كه حايز اهميت است دگرگوني و به نوعي مصادره مفاهيم اسلامي و باورهاي انسان مسلمان ايراني در قالب ادبيات مسيحيت مي باشد.

اين شبكه ضمن كم حجمي خاص خود و بكارگيري ادبيات روان و ساده در بازتوليد مفاهيم متعالي اسلامي با برند و عنوان جعلي مسيحيت، همواره در حال سنجش موقعيت و كاميابي يا عدم باور پذيري فرآيند مذكور توسط كاربران جذب شده خود مي باشد.

بر اين اساس در خاتمه هربار فرايند ارتباط گيري، اين شبكه از مخاطب مي پرسد كه آيا تمايل به دعا دارد يا خير؛ كه در حقيقت نوعي سنجش كارآيي فرايند است كه در هر دو حالت متصور، موسيونرهاي گرداننده سايت، رفتاري متفاوت را براي ذهن هدف در نظر گرفته اند.

به اين ترتيب در هنگامي كه مخاطب اعلام قبول فرآيند دعا را مي نمايد و در حقيقت به حلقه مسيحيان تبشيري مي پيوندد، متني به منظور تبريك به وي پديدار مي شود كه در آن عبارات بسيار مايل هستيم برايتان ايميلي حاوي آدرس لينك هايي را بفرستيم كه بجهت شناخت بيشتر ايمان و رشد روحاني تان به شما كمك خواهند كرد.

اين رفتارسنجي و برنامه ريزي در صورت اعلام نظر مخاطب بر گزينه اجتناب از درخواست دعا به گونه اي متفاوت رقم مي خود؛ بدين صورت هنگامي كه مخاطب بر روي اين گزينه اعلام نظر مي نمايد، سايت موصوف از وي چرايي اين مسئله را در قالب درخواست براي طرح سوال طلب مي نمايد و از سوي ديگر اصرار بر گرفتن اطلاعات تماس مخاطب دارد.

از آنجا كه نظام ايران، نظامي اسلامي و مبتني بر ارزش ها و آرمان هاي متعالي مذهب تشيع مي باشد، بديهي است كه پايداري و ثبات نظام در گرو بقا و دوام نظام اسلامي در كشور بوده و از اين رو مسلم است كه همواره بايستي به بررسي روش هاي مقابله با خروج اذهان عمومي از منويات اسلامي و تحكيم اصول و ارزش هاي اسلامي در اذهان جامعه پرداخته شود. سازمان تبليغات و ساير گروههايي كه به تبليغ اسلام و تشيع مي پردازند نيز مي توانند از روشهاي نوين تبليغ استفاده كنند مساله اي كه كمتر در فعاليتهاي آنان ديده مي شود.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن