تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803753784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند «دشوار» مذاكرات كارشناسان ايران و گروه 1+5


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روند «دشوار» مذاكرات كارشناسان ايران و گروه 1+5
اخبار مربوط به مذاكرات كارشناسان ايران و گروه 1+5 در وين، انصراف كميته بانكداري سنا از وضع تحريم هاي جديد عليه ايران و اصرار دولت آمريكا بر وضع تحريم هاي موجود، تلاش كاخ سفيد براي منصرف كردن شركت هاي بزرگ نفتي از همكاري با ايران و اتهام زني به چند شركت تركيه اي براي همكاري با شركت هاي ايراني، از جمله مهمترين مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ايران است.
اخبار مربوط به مذاكرات كارشناسان ايران و گروه 1+5 در وين، انصراف كميته بانكداري سنا از وضع تحريم هاي جديد عليه ايران و اصرار دولت آمريكا بر وضع تحريم هاي موجود، تلاش كاخ سفيد براي منصرف كردن شركت هاي بزرگ نفتي از همكاري با ايران و اتهام زني به چند شركت تركيه اي براي همكاري با شركت هاي ايراني، از جمله مهمترين مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ايران است.

روند «دشوار» مذاكرات كارشناسان ايران و گروه 1+5

به گزارش «تابناك»، مذاكرات كارشناسان ايران و گروه 1+5 در وين، يكي از مباحث مهم امروز مطبوعات و رسانه هاي جهان را تشكيل داده است. خبرگزاري فرانسه از روند دشوار اين مذاكرات خبر داده و مي نويسد چهارمين روز اين گفت و گوها در حالي خاتمه يافت كه هنوز پايان نهايي آن مشخص نيست. به گفته ديپلمات هاي حاضر در مذاكرات، اختلاف نظرهايي درباره تفسير توافقنامه ژنو و شيوه اجرايي كردن آن وجود دارد؛ اما به هر حال، اين مذاكرات از آنچه كه ابتدا پيش بيني مي شد، دشوارتر نيست. اين ديپلمات ها مي افزايند از آنجا كه هر دو طرف در تلاشند تا بهترين شرايط اجرايي شدن را از منظر خود تدوين كنند و همچنين مذاكرات شامل بحث هاي به شدت كارشناسي است، طولاني شدن آن يك امر طبيعي محسوب مي شود.

روند «دشوار» مذاكرات كارشناسان ايران و گروه 1+5

در همين حال، به نظر مي رسد تلاش هاي كاخ سفيد براي جلوگيري از تصميم كنگره براي وضع تحريم هاي جديد عليه ايران نتيجه داده است. روزنامه «گالف نيوز» از جمله مطبوعاتي است كه به اين موضوع پرداخته و مي نويسد رئيس كميته بانكداري سنا اعلام كرده كه از وضع تحريم هاي جديد عليه ايران حمايت نمي كند و در اين نكته با اوباما موافق است كه چنين تحريم هايي مي تواند سبب ضربه زدن به مذاكرات جاري درباره برنامه هسته اي ايران شود. تيم جانسون افزوده سناتورها نبايد اقدامي انجام دهند كه سبب از ميان رفتن وحدت غرب در قبال موضوع هسته اي ايران شود.

روند «دشوار» مذاكرات كارشناسان ايران و گروه 1+5

اما با وجود عدم وضع تحريم هاي جديد، سخت گيري دولت آمريكا در زمينه اعمال تحريم هاي پيشين ادامه دارد و حتي شدت نيز يافته است. روزنامه «تايمز اسرائيل» ضمن پرداختن به اين موضوع مي نويسد ايالات متحده روز پنجشنبه بيش از بيست شركت و شخص حقيقي را به دليل دور زدن تحريم هاي ايران هدف مجازات قرار داده است. از ديد اين روزنامه، هدف اصلي دولت اوباما از اين اقدام، نشان دادن اين موضوع است كه با وجود متقاعد كردن سنا به عدم وضع تحريم هاي جديد، اعمال تحريم هاي موجود به قوت خود باقي خواهد بود. در اين زمينه، شركت هايي در پاناما، سنگاپور، اوكراين و ديگر كشورها هدف تحريم هاي آمريكا قرار گرفته اند.

روند «دشوار» مذاكرات كارشناسان ايران و گروه 1+5

از سوي ديگر، خبرگزاري «ترند» نيز از تلاش دولت آمريكا براي منصرف كردن شركت هاي بزرگ نفتي از بازگشت به ايران خبر داده است. به نوشته اين خبرگزاري، ديويد كوهن، مسئول بخش تحريم ها در وزارت خزانه داري آمريكا گفته ايالات متحده در حال روشن كردن اين موضوع براي شركت هاي نفتي بين المللي است كه تحريم هاي ايران هنوز به قوت خود باقي بوده و آن ها نمي بايست خود را به جمهوري اسلامي ايران نزديك كنند. كوهن گفته: «ما به صورت فعالانه در حال منصرف كردن شركت هاي نفتي بين المللي و ديگراني هستيم كه فكر مي كنند اكنون زمان ارزيابي فضا در ايران است».

روند «دشوار» مذاكرات كارشناسان ايران و گروه 1+5

در نهايت، در همين زمينه، روزنامه «تودي زمان» نيز از ادعاي آمريكا مبني بر كمك شركت هاي تركيه اي به شركت هاي هواپيمايي ايراني براي دور زدن تحريم ها خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، وزارت بازرگاني آمريكا اعلام كرده نوزده فرد و شركت در اروپا و آسيا كه اغلب آن ها در تركيه قرار دارند، به عنوان واسطه هايي براي يك شركت هواپيمايي ايراني عمل كرده و به اين شركت كمك كرده اند تا با نقض تحريم هاي ايالات متحده، از آمريكا براي خود تداركات و تجهيزات فراهم كنند. اكنون وزارت بازرگاني آمريكا، اين شركت ها را به ليست سياه خود افزوده كه اين امر سبب مي شود آن ها نتوانند برخي تجهيزات خاص را از آمريكا خريداري كنند.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن