تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819863315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سپاهان - استقلال؛ حساسترين بازي هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: سپاهان - استقلال؛ حساسترين بازي هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال


نبرد سپاهان - استقلال در اصفهان، يكي از حساسترين ديدارهاي نيم فصل دوم ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي كشور است كه آبي‌پوشان تهراني در اين ديدار انتقامي به فكر پيروزي و صدرنشيني در پايان روز نخست از هفته هفدهم هستند. البته اگر شاگردان قلعه‌نويي در اين بازي برنده نشوند، فولادي‌ها اين شانس را دارند كه با برتري مقابل فجر در شيراز به رده نخست باز گردند.

رويارويي تيم‌هاي فوتبال سپاهان اصفهان - استقلال تهران، در هفته‌اي كه دو شهرآورد حساس در رشت و تبريز برگزار مي‌شود، كانون همه توجهات است و اگر اين بازي را مهترين مسابقه هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال بناميم، اشتباه نكرده ايم .

برنده اين مسابقه در جايگاهي بالاتر از تيم بازنده قرار مي‌گيرد و جاي بهتري را در بين صدرنشينان جدول به خود اختصاص مي‌دهد؛ موضوعي كه اهميت 3 امتياز اين بازي را بيشتر مي‌كند. البته اگر استقلال پيروز اين بازي باشد، بردش در زمين حريف قدرتمند زردپوش، جذابيت بيشتري خواهد داشت و در پايان روز نخست از هفته هفدهم، صدرنشين خواهد شد. اما كسب 3 امتياز توسط سپاهاني‌ها، آنها را فقط بالاي سر استقلال مي‌رساند؛ مگر اينكه پرسپوليس و فولاد در اين هفته، شكست بخورند .

اتفاقات حاشيه‌اي اين بازي

مي تواند، اصل بازي را زير سوال ببرد.

بازگشت قلعه‌نويي به اصفهان و قرار گرفتن مقابل هواداران سپاهان، تقابل سيد مهدي رحمتي با جانشين خود در تيم ملي و رويارويي «زلاتكو كرانچار»، بهترين مربي خارجي با موفق‌ترين سرمربي داخلي ليگ برتر، جذابيت‌ و حواشي اين بازي را افزايش مي دهد.

البته غيبت مجتبي جباري كه در بازي رفت با پيراهن سپاهان مقابل استقلال قرار گرفت، آنهم 9 سال بعد از همراهي آبي‌پوشان در مسابقات داخلي و بين‌المللي، از اتفاقات ديگر اين بازي است. البته نبايد فراموش كرد كه استقلال در بازي رفت، علاوه بر قبول شكست از سپاهان در ورزشگاه آزادي، به خاطر تخلف تماشاگرانش، از سوي كميته انضباطي به كسر يك امتياز محكوم شد تا 4 امتياز حساس را در نبرد با زردپوشان اصفهاني از دست بدهد و قطعا در اين بازي در پي جبران آن ناكامي است .

شهرآورد گيلان

شهرآورد گيلان، از بازي‌هاي جذاب اين هفته محسوب مي‌شود. در دور رفت، شاهد اتفاقات جالبي در ديدار اين دو تيم نبوديم؛ تا جاييكه ملوان به دليل رفتار نا پسند تماشاگرانش به كسر يك امتياز محكوم شد .از نكات جالب اين شهرآورد، ناكامي پنج ساله داماشي‌ها مقابل ملوان در ورزشگاه عضدي رشت است .ملواني‌ها در اين ديدار محسن يوسفي و عزيز معبودي را به دليل محروميت در اختيار ندارند. ديدار رفت دو تيم با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

شهرآورد تبريز

دو تيم تبريزي كه هفته گذشته مقابل رقباي تهراني، عملكرد خوبي داشتند، دومين شهرآورد اين هفته ليگ برتر فوتبال را برگزار مي‌كنند. شاگردان خطيبي كه هفته قبل، استقلال را در تهران غافلگير كردند، حالا مقابل تيمي به ميدان مي روند كه صدرنشين فعلي ليگ بر‌تر است.

تراكتورسازي، هفته گذشته با نمايشي مناسب، پرسپوليس را شكست داد و به صدر جدول رسيد و براي حفظ صدرنشيني، چاره‌اي جز شكست همشهري خود ندارد . شهرآورد تبريز را كريم انصاري‌فرد و فرشاد احمدزاده از تراكتورسازي و احمد كامكار از گسترش فولاد به دليل محروميت از دست ‌داده اند . ديدار رفت دو تيم با تساوي يك - يك به پايان رسيد .

پرسپوليس – ذوب آهن

ديدار رفت دو تيم، بازي كسل كننده اي بود كه با تساوي به پايان رسيد. هر دو تيم هفته گذشته را با شكست پشت سر گذاشته‌اند. البته وضع ذوب آهن در آستانه بحران است. آنها نمي‌تواند پيروز شوند و در صورت ادامه اين روند، مثل سال گذشته از گزينه‌هاي جدي سقوط خواهند بود .

بازي اين دو تيم، تقابل بر‌ترين خط دفاع (پرسپوليس) و بد‌ترين خط دفاعي (ذوب آهن) است. با توجه به شرايط جدولي، تساوي در اين بازي، بدرد هيچكدام از دو تيم نمي‌خورد؛ به همين دليل، شاهد ارائه ديداري زيبا از سوي دو تيم خواهيم بود. ذوب آهن در فصل جاري مقابل تيم‌هاي مدعي، بازي‌هاي خوبي را به نمايش گذاشته و هيچگاه از پيش بازنده نبوده است .

شكست ناپذيري 10 ساله پرسپوليس مقابل ذوب آهن در تهران از نكات جالب اين بازي است. آخرين بار كه پرسپوليس در تهران به ذوب آهن باخت، ??آبان سال ??بود؛ در آن بازي، تيم صنعتي اصفهان با يك گل پرسپوليس را شكست داد .ديدار رفت دو تيم در فصل جاري با برتري يك بر صفر پرسپوليس همراه بود.

برنامه ديدارهاي امروز و فردا از هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي كشور به اين شرح است: ( همه بازي هاي اين هفته در ساعت 15 برگزار مي شود، بجز بازيپرسپوليس - ذوب‌آهن كه ساعت 16 و 20 دقيقه انجام خواهد شد.)

بازي هاي امروز

فجرســپاسي شــيراز - فولاد خوزستان در ورزشگاه

حافظيه شيراز

راه‌آهن سورينت - سايپا البرز در ورزشگاه تختي تهران

سپاهان اصفهان - استقلال تهران در ورزشگاه فولاد شهر

بازي هاي فردا

داماش گيلان - ملوان بندرانزلي در ورزشگاه عضدي رشت

گسترش فولاد تبريز - تراكتورسازي تبريز در ورزشگاه يادگار تبريز

صباي قم - نفت تهران در ورزشگاه يادگار قم

استقلال صنعتي خوزستان - مس كرمان در ورزشگاه تختي اهواز

پرسپوليس تهران - ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه آزادي تهران

بازي بدون تماشاگر

ديدار استقلال صنعتي خوزستان - مس كرمان در هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال، بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد .

طبق راي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در تاريخ 14 آبان 92 و اعلام كميته مسابقات سازمان ليگ، ديدار دو تيم صنعتي استقلال خوزستان - مس كرمان، بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. اين بازي، فردا در ورزشگاه تختي اهواز برگزار مي شود.



چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن