تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819586896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويري/پليس اوكراين به محل استقرار مخالفان در ميدان مركزي پايتخت حمله كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تصويري/پليس اوكراين به محل استقرار مخالفان در ميدان مركزي پايتخت حمله كرد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/20
پليس ضد شورش اوكراين به محل استقرار مخالفان دولت در ميدان استقلال كييف يورش برد.
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مركزي خبر،‌دسته هاي پرتعداد از پليس ضد شورش در نخستين ساعات روز چهارشنبه به ميدان استقلال شهر كييف وارد و با مخالفان دولت ويكتوريانوكوويچ درگير شدند. نيروهاي پليس در حالي كه كلاه ضربه گير سياه به سر داشتند پس از فرو ريختن موانعي كه در مسير آنها ايجاد شده بود وارد ميدان اصلي پايتخت مملو از برف اوكراين شدند. تلاش پليس براي دستگيري برخي از معترضان به درگيري انجاميد. در يكي از خيابان هاي اصلي منتهي به ميدان گروهي از معترضين كه كلاه ايمني به سر داشتند و مسئول حفاظت از ساير معترضين بودند واحدهايي از پليس ضد شورش را متوقف كردند.
يورش پليس پس از سخنان روز گذشته، سه شنبه، رئيس جمهور اوكراين آغاز شد. يانوكوويچ در اين سخنان از تصميمش براي خودداري از امضاي توافق اقتصادي با اتحاديه اروپا و احياي پيوندهاي اقتصادي با روسيه دفاع كرد و گفت اوكراين چاره اي جز احياي روابط اقتصادي خود را روسيه ندارد.
هر چند تعداد نيروهاي پليس چشمگير بود، اما ابتدا از خشونت پرهيز كردند و صرفاً معترضين را به سمت جايگاهيي كه سران مخالفان در آن سخنراني مي كردند به عقب راندند. پليس هيچ تلاشي براي برچيدن چادرهاي برپا شده در ميدان نكرد، اما هنگامي كه قصد داشت برخي را دستگير كند با افرادي كه براي محافظت از معترضين گمارده شده بودند درگير شد.
اقدام پليس بلافاصله با واكنش آمريكا مواجه شد و ويكتوريا نولاند، دستيار وزير خارجه آمريكا، به كييف سفر كرد. كاترين اشتون نيز كه در اوكراين به سر مي برد و قرار است امروز با رئيس جمهور اين كشور ديدار كند در اظهار نظري كوتاه گفت:«با اندوه فراوان شاهد استفاده پليس از زور براي بيرون راندن معترضين از مركز كيف بودم. نيازي نيست كه مقامات در پوشش شب و با استفاده از نيروي پليس با اجتماع درگير شوند.»
مردم به دعوت رهبران مخالفان و براي نشان دادن وحدت خود با معترضين به خيابان آمده بودند. ويتالي كليچكو، قهرمان سابق بوكس سنگين وزن جهان، كه به جرگه سياستمداران مخالف دولت پيوسته است پس از حضور در صحنه درگيري ها اقدام پليس را سند محكوميت ويكتور يانوكوويچ توصيف كرد. از يكم دسامبر كه حمله پليس به گروه كوچكي از معترضان تظاهرات دهها هزار تن را به دنبال داشت، حدود دو هزار تن در ميدان مركزي كييف اردو زده اند.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن