تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819468982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قائم مقام رئيس بانك جهاني در امور توسعه پايدار اعلام كرد: حمايت بانك جهاني از پروژه‌هاي حمل و نقل عمومي


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: قائم مقام رئيس بانك جهاني در امور توسعه پايدار اعلام كرد: حمايت بانك جهاني از پروژه‌هاي حمل و نقل عمومي
راشل كيت گفت: در كشورهاي رو به توسعه، مردم افزايش درآمد خود را با گرايش به وسيله نقليه شخصي به نمايش مي‌گذارند.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، خانم راشل كيت در مصاحبه با آخرين شماره فصلنامه بين‌المللي گلوبال (Global) گفت: يك سيستم حمل و نقل عمومي ايده‌آل بايد راحت، سريع، ايمن، پاك و در استطاعت شهروندان باشد و مشخصه كليدي آن تلفيق و يكپارچه‌سازي سيستم‌هاي مختلف حمل و نقلي نظير مترو و بي آر تي است.

وي ساختار سنتي سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي را از موانع اصلي ايجاد حمل و نقل پايدار عنوان كرد و افزود: هزينه بالاي سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي با ظرفيت بالا و تصور عموم جامعه از آن، از ديگر موانع موجود در اين زمينه به شمار مي‌آيد.

در جهان سوم استفاده از حمل و نقل عمومي نشانه عدم استطاعت مالي است
خانم كيت رانندگي خطرناك، ايجاد آلودگي، فشردگي خدمات در مسيرهاي پر مسافر و كمبود خدمات در مسيرهاي كم مسافر را از معايب ساختار سنتي سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي بر شمرد و اظهار كرد: اگر چه در اين روش ممكن است خدمات ارائه شده ارزان‌تر تمام شود ولي از كيفيت پاييني برخوردار خواهد بود.

وي مانع دوم در پايداري سيستم حمل و نقل عمومي را ظرفيت بالا در بخش مالي دانست و تصريح كرد: اين مشكل در مترو به دليل هزينه بالا در بخش ساخت و نگه‌داري بارزتر است، چرا كه اين هزينه‌ها از طريق دريافت كرايه قابل جبران نيست و براي ايجاد پايداري در اين موارد نياز به منابع درآمدي كمكي در كنار اخذ كرايه است.

قائم مقام رييس بانك جهاني سومين مانع حمل و نقل پايدار را تصور عمومي جامعه از حمل و نقل عمومي بر شمرد و خاطرنشان كرد: در كشورهاي رو به توسعه، مردم افزايش درآمد خود را با گرايش به وسيله نقليه شخصي به نمايش مي‌گذارند و در اين جوامع وسايل نقليه عمومي به عنوان انتخاب افرادي نگريسته مي‌شود كه استطاعت مالي براي خريد خودروي شخصي ندارند.

تهران از شهري خودرو محور به شهري انسان محور تبديل مي‌شود

در همين ارتباط معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به فرصت‌ها و ظرفيت‌ها و نيز تهديدها و محدوديت‌هاي حمل و نقلي پيش روي تهران گفت: حمل و نقل شهري پايدار جزيي از توسعه پايدار شهري به شمار مي‌رود و چشم‌انداز تهران براي سال 2025 ميلادي، شهري برخوردار از سيستم حمل و نقل عمومي يكپارچه، در دسترس، ايمن، روان، راحت و پاك است.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي با بيان اين كه مديريت شهري تهران به منظور برون‌رفت از وضعيت موجود ترافيك، ضمن اتخاذ تغييرات اساسي در چارچوب سياست‌هاي جاري، اهداف جديدي را به منظور در اولويت قرار دادن حمل و نقل عمومي هدف¬گذاري كرده، افزود: به اين منظور حركت به سمت «حمل و نقل كيفي» به جاي «حمل و نقل كمّي» از طريق تلاش در جهت تبديل تهران به «شهر انسان محور» به جاي «شهر خودرو محور» با رعايت ملاحظات زيست محيطي را در دستور كار قرار داده‌ايم.

تحقق حمل و نقل شهري پايدار با چالش‌هاي بسياري رو به روست

وي با تأكيد بر ارائه خدمات حمل و نقل عمومي مطلوب از طريق طراحي سيستم¬هاي حمل و نقلي با محوريت مترو و بي آر تي، اعلام كرد: به منظور ايجاد حمل و نقل انسان محور و سازگار با محيط زيست، ضمن ترويج دوچرخه‌سواري از طريق احداث خطوط ويژه دوچرخه و سعي در افزايش سهم اين وسيله در حمل و نقل شهري، ارتقاي تردد ايمن، راحت و لذت‌بخش عابران پياده از طريق احداث پياده‌راه‌ها و سنگ‌فرش كردن پياده‌روها مورد توجه قرار گرفته كه نمونه آن را در محدوده بازار شاهديم.

معاون شهردار تهران در پايان توجه مديريت شهري به تحقق حمل و نقل شهري پايدار را مورد تأكيد قرار داد و خاطرنشان كرد: هر چند به منظور تحقق اين مهم با چالش‌هاي بسياري رو به رو هستيم اما با اتخاذ و اجراي تدابير و تمهيداتي از جمله توسعه جهشي حمل و نقل عمومي در دو بخش مترو و بي آر تي به موازات تكميل شبكه معابر جهت نيل به اين هدف گام بر مي‌داريم.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن