تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805649890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميانگين نيترات آب كرج بيش از حد استاندارد است/ كودكان و زنان باردار در معرض خطر جدي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ميانگين نيترات آب كرج بيش از حد استاندارد است/ كودكان و زنان باردار در معرض خطر جدي
كرج – خبرگزاري مهر: معاون سياسي امنيتي فرمانداري شهرستان كرج با بيان اينكه ميانگين نيترات آب شهرستان كرج بيش از حد استانداردهاي كشور است، گفت: اين موضوع بيش از همه كودكان و زنان باردار را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، كارگروه سلامت و امنيت غذايي كرج ظهر چهارشنبه با دستور پيگيري مصوبات جلسه قبل و تاكيد بر پاسخگويي مسئولان مربوطه در مركز بهداشت شماره يك كرج برگزار شد.

تحويل شبكه هاي آبرساني به روستاها از سوي آبفاي روستايي، اتلاف سگ هاي ولگرد و ارائه راهكارهاي عملي با اولويت ورود شهرداري، چالش هاي عمده ايجاد شده با وجود فاضلاب ها و تهديد توليد برخي مواد كشاورزي، و چند نكته ديگر از جمله مباحث پيگيري شده در اين جلسه بود.

مقاومت روستائيان در پرداخت آب بها ايجاد مشكل كرده است

در ابتداي اين جلسه سرپرست مركز بهداشت شماره دو كرج در پيگيري بحث تحويل شبكه هاي آبرساني به روستاها با تاكيد بر اينكه استفاده از آب شرب جزء حقوق هر شهروند به شمار مي رود، اظهار داشت: در بسياري از روستاها آب شرب روستايي تحويل آبفاي روستايي نيست و ما در اين بخش بيشترين مشكل را در آسارا شاهد هستيم.

مظفر راثي افزود: در عامل آب شرب سالم و استفاده از آنتي بيوتيك موجب شده تا شاهد كنترل بيماري هاي واگيردار در كشور باشيم.

در ادامه فرشاد فرهمند معاون آبفاي روستايي كرج گفت: در گذشته آب شرب روستايي توسط اهالي روستا و شوارها مديريت مي شد و از سال 77 پس از جدايي آبفايي روستايي از وزرات جهاد كشاورزي اين سازمان عمده فعاليت خود را در روستاها متمركز كرد.

وي اظهار داشت: متاسفانه به دليل مقاومت اهالي روستا در پرداخت آب بها در نگهداري شبكه ها اختلال ايجاد شده است.

فرهمند نبود فرهنگ استفاده از آب، نحوه همكاري روستائيان، محدوديت هاي اعتبار و ... را از جمله مشكلات پبش رو آبفاي روستايي عنوان كرد و گفت: با پبش بيني هاي انجام شده براي تامين شبكه ها و منابع آب نيازمند 10 ميليارد ريال اعتبار هستيم.

معاون آبفاي روستايي كرج همچنين وابسته بودن به تهران را نيز به عنوان يكي ديگر از مشكلات مهم و جدي اين سازمان مطرح كرد و خواستار پيگيري جدي مسئولان در اين حوزه شد.

اتلاف سگ هاي ولگرد بايد به روش علمي صورت گيرد

در ادامه اين جلسه موضوع اتلاف سگ هاي ولگرد و ارائه راهكارهاي عملي با اولويت ورود شهرداري مورد بررسي قرار گرفت كه طهورث صالحي معاون فني و اجرايي سازمان پسماند شهرداري كرج پاسخگوي آن بود.

وي در اين خصوص گفت: اقدام شهرداري در اتلاف سگ هاي ولگرد علاوه بر كاهش هزينه هاي بهداشتي موجب كم شدن گزيدگي ها نيز شده است اما اين امر بايد به صورت علمي انجام شود.

صالحي ادامه داد: روش شكار فعلي روش مناسبي هم به لحاظ اجرا و هم به لحاظ ديني مناسب نيست و پيشنهاد زنده گيري و عقيم سازي براي ادامه كار داده شده است.

معاون فني و اجرايي سازمان پسماند شهرداري كرج با بيان اينكه اين روش هزينه زيادي را در بر مي گيرد، اظهار داشت: درخواست افزايش در بودجه در سال آينده يا متمم بودجه و همچنين استفاده از بخش خصوص را دراين موضوع داشته ايم كه اميد مي رود به نتيجه مطلوب برسد.

فاضلاب هاي رها شده چالش عمده كيانمهر

سرپرست مركز بهداشت شماره دو كرج نيز در خصوص بحث كانال هاي فاضلاب در پيگيري دستور جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي گفت: حل اين معضل به تنهايي از عهده يك اداره خارج است و شهرداري ها، جهاد كشاورزي، فرمانداري و زندان نيز بايد براي حل اين مشكل با جديت ورود كنند.

مظفر راثي اظهار داشت: فاضلاب هاي رها شده در منطقه كيانمهر و انتهاي سياه جوب كه به كانال آب ماهدشت ميريزد مشكلات عديده اي را به لحاظ سلامتي افراد و توليدات كشاورزي ايجاد كرده است.

ميرسعيد وليعهدي رئيس اداره جهاد كشاورزي كرج در اين خصوص گفت: مسيرهاي آب كشاورزي از ديرباز تعريف شده است ومتاسفانه در حال حاضر فاضلاب ها وارد كانال هاي آب كه حق آبه كشاورزي هستند وارد شده اند.

وي با بيان اينكه كشاورزي از نظر آب در يك تنگنا قرار دارد، اعلام كرد: فاضلاب شهري صوفي آباد به طور مستقيم وارد كانال هاي آب كشاورزي مي شود و كشاورزي در برخي اوقات مجبور به آبياري است از طرفي جهاد كشاورزي حاضر به ارائه تسهيلات به اين كشاورزان نيست، پساب ها باد جمع آوري شوند و اين مسكل ريشه حل شود.

رئيس اداره جهاد كشاورزي استان البرز همچنين بر مسدود كردن راه هاي فاضلاب سرريز شده به زمين هاي كشاورزي تاكيد كرد.

وجود نقص فني در سيستم تصفيه فاضلاب زندان و ورود فاضلاب به نهر آب و تهديد كشاورزي منطقه، مشكل فاضلاب آرامستان بهارستان، فضلاب بيمارستان ها، پساب خروجي كارواش ها و ... نيز از جمله مابحث مطرح شده در اين كارگروه پيرامون اين موضوع بود.

استاندارد نبودن ميزان نيترات در رشد كودكان اختلال ايجاد مي كند

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري كرج در پايان اين كارگروه در بررسي موضوعات مطرح شده گفت: بحث فاضلاب شهرستان كرج در كارگروه هاي استان نيز مطرح شده و بايد منتطر نتايج اين كارگروه ها باشيم.

كريم حميدوند با بيان اينكه وضعيت آبها به سه دسته قرمز، نارنجي و سبز تقسيم بندي مي شوند و آبها در وضعيت قرمز بايد از مدار خارج شوند، اظهار داشت: آبهايي در وضعيت نارنجي نيز از مهار نشوند بايد از مدار استفاده خارج شوند.

وي از بالا بودن ميانگين نيترات آب شهرستان نسبت به استانداردهاي كشور خبر داد و گفت: كودكان و زنان باردار بيشتر در معرض خطر هستند و اين امر مي تواند علاوه بر اختلال در رشد، نارسايي هاي مغزي و عصبانيت در كودكان را نيز به دنبال داشته باشد و درمان آنها بسيار هزينه بر است.

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري كرج عدم اطلاع رساني مناسب به روستائيان را نيز يك از علل مهم در پرداخت حق آبه توسط اهالي روستاها عنوان كرد و اظهار داشت: شوراها و دهياري ها بايد در خصوص تبعات مثبت ترميم شبكه هاي آب و فاضلاب توجيه شوند و اطلاع رساني مناسب نيز در اين خصوص صورت گيرد.

كد خبر: 2193730

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۵:۴۸

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن