تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820980453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش نوبخت به استعفاي نمايندگان


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: واكنش نوبخت به استعفاي نمايندگان
سخنگوي دولت گفت: دانشجويان متاهل، خبرنگاران، طلاب و هنرمندان جزو اقشاري هستند كه ۲ سبد كالايي آخر سال دولت به آنها نيز داده خواهد شد.
فارس: محمدباقر نوبخت كه در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت با خبرنگاران سخن مي‌گفت، با اشاره به موارد مطرح شده در اين نشست، گفت: در اين جلسه، نحوه ارائه سبد كالا در بهمن و اسفند مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي افزود: دولت درباره افراد مشمول اين دو سبد كالا نيز مصوبه‌اي داشت و دانشجويان متاهل، طلاب و خبرنگاران و هنرمندان هم به اقشار دريافت‌كننده سبد كالا اضافه شدند.

نوبخت ادامه داد: همچنين در خصوص اينكه توزيع سبدهاي كالايي به همراه ديگر كمك‌ها حداقل فصلي يك‌بار صورت بگيرد، مصوبه‌اي تصويب شد.

وي همه كارمندان دولت با هر نوع قرارداد، بازنشستگان دولت، نيروهاي مسلح، سرپرست خانوارها و نيز افراد تحت‌پوشش بهزيستي و كميته امداد را مشمول دريافت‌ سبد كالا معرفي كرد.

نوبخت با اشاره به ماموريت روحاني به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور براي افزايش تعداد سبدهاي كالايي در طول سال اظهار داشت: توزيع سبدهاي كالايي بيش از يك بار در طول فصل از مواردي است كه در دستور كار قرار دارد.

سخنگوي دولت همچنين با اشاره به مباحث صورت‌گرفته در خصوص توسعه شبكه ريلي و راه‌ها در جلسه دولت، اعلام كرد: در سال ۹۳ بالغ بر هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان براي توسعه زيرساخت‌هاي ريلي و ۵۰۰ ميليارد تومان هم براي بهسازي جاده‌هاي كشور اختصاص يافت.

نوبخت در خصوص موضوع تنظيم لايحه بودجه نيز اظهار داشت: بودجه ۹۳ انقباضي و بر اساس اقتصاد مقاومتي بسته شده و با وجود اميدواري به گشايش اعتباري و ارزي در آينده، در تنظيم آن شرايط كشور و تحريم‌ها را لحاظ كرده‌ايم.

وي با بيان اينكه بودجه عمومي بايد واقع‌بينانه شود تا در برابر تكانه‌ها مقاوم باشد، اضافه كرد: بر خلاف سال جاري و به‌دليل انعطاف‌پذيري در بودجه ۹۳، كسري نخواهيم داشت.

وي متذكر شد: 37 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني سال 93 كه كاهش 33 درصدي داشته، به‌طور مساوي براي 246 طرح عمراني بزرگ كه سال آينده به بهره‌برداري مي رسند، اختصاص مي‌يابد.

سخنگوي دولت در خصوص استعفاي برخي نمايندگان در اعتراض به بودجه عمراني استانها نيز، گفت: اگر اين منطق را بپذيرند كه به طرح‌هاي زير 20درصد، كمتر اعتبار اختصاص يابد، جاي قهر و گلايه نمي‌ماند.

وي در عين حال تصريح كرد: بودجه اكنون دست خود مجلسي‌هاست و هر طور كه آنها به‌گونه‌اي كه به عدالت و بهره‌وري نزديك‌تر باشد عمل كنند، ما حمايت مي‌كنيم.

نوبخت به عنوان نمونه به بودجه استان خوزستان اشاره كرد كه نمايندگانش روز گذشته استعفا دادند و توضيح داد: سهم خوزستان از تملك دارايي سرمايه‌اي، 10 درصد اعتبارات استاني است و در اين زمينه مقام اول را دارد.

سخنگوي دولت با بيان اينكه كاهش اعتبارات استان‌ها ناشي از كاهش 7/3 درصدي بودجه عمومي كشور است، گفت: دولت مي‌ توانست با ارقام بزرگ و روكش "افزايش اعتبارات"، نظر نمايندگان را جلب كرده و بعد آن را پرداخت نكند اما مي خواهيم شفاف عمل كنيم.

«وقتي كشور در حال ايستادگي در برابر قدرت‌ها و استيفاي حقوق ملت است و مي خواهيم منابع را به‌طور مورد استفاده قرار دهيم، نبايد بودجه را در تضاد با اقتصاد مقاومتي ببنديم».

نوبخت در پاسخ به سؤالي درباره اختلاف‌نظر دولت و مجلس بر سر نحوه احياي سازمان مديريت و برنامه ريزي گفت: از نظر ما احياي سازمان مديريت بر اساس قانون اساسي از اختيارات رئيس‌جمهور است و نيازي به مصوبه مجلس ندارد.

وي در عين حال از اينكه مجلس در جهت تحقق يكي از شعارهاي روحاني در احياي سازمان مديريت و برنامه ريزي گام برداشت، تقدير كرد.

سخنگوي دولت در خصوص "بودجه مناطق محروم" كه مورد انتقاد برخي نمايندگان مجلس بود، اظهار داشت: دولت نه‌تنها به بودجه توسعه مناطق كم‌تر برخوردار بي توجه نبوده كه ۲۰۰ ميليارد تومان براي براي توسعه روستايي اختصاص داد.

نوبخت افزود: همچنين ۲۵۰ توسعه ميليارد تومان نيز براي توسعه آب روستاها اختصاص داده شد تا متناسب با نياز مناطق كم‌تر برخوردار، هزينه شود.

ادامه دارد...

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن