تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805134212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشييع پيكر پدر روزنامه نگاري ايران


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: تشييع پيكر پدر روزنامه نگاري ايران


صبح ديروز از شاگردان نسل اولي تا شاگردان با واسطه‌ كاظم معتمد نژاد، پدر روزنامه نگاري ايران، همه آمده بودند تا دست‌ كم در آخرين روز با او بودن، حضور ناب‌اش را درك كنند.

به گزارش ايسنا، پروفسور كاظم معتمدنژاد شنبه، 16 آذر، پس از مدت‌ها، در ميان همه و در حياط خانه‌ خودش، دانشكده‌ علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي بود، اما حيف كه در آخرين حضورش روي دوش شاگردان و همكاران‌اش قرار گرفت و آن‌ها به پاس 80 سال زندگي كه لحظه‌لحظه‌اش را براي پيشرفت علم ارتباطات در كشور گذرانده بود، دورش حلقه زدند و نماز وداع خواندند.

در مراسم تشييع پيكر دكتر معتمدنژاد سرپرست دانشگاه علامه طباطبايي گفت: كساني كه تلاش كردند در دوره‌اي با بازنشسته كردن استادان بزرگ، حضور آن‌ها را كم‌رنگ كنند، امروز با نگاه كردن به اين جمع ببينند كه بازنشستگي براي استادان معنا ندارد.

حسين سليمي با بيان تسليت براي فقدان دكتر معتمدنژاد از سوي دانشگاه علامه طباطبايي و هيأت رييسه‌ اين دانشگاه اظهار كرد: دكتر معتمدنژاد نماد استادان صبور و مظلوم علوم اجتماعي در ايران بود. او در شرايطي كه بسياري، دانش ارتباطات را انكار مي‌كردند با صبوري و آرامش دانشمندان برجسته‌اي را تربيت كرد. به همين دليل است كه او نمادي براي پژوهش علمي و عميق در ايران است. اميدواريم فعاليت‌هاي او بتواند ‌گامي براي توسعه‌ دانش اجتماعي در ايران اسلامي باشد.

او با اشاره به ارتباط عميق و روحي دكتر معتمدنژاد با شاگردانش، تصريح كرد: دوستي او با شاگردانش باعث ماندگاري‌اش در قلب‌ها شد و همين است كه اكنون مي‌توانيد تأثير او را در اينجا ببينيد.

پيش از سخنان سليمي، محمدحسين پناهي، رييس دانشكده‌ علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي، نيز با اظهار تأسف از اين ضايعه‌ جانكاه، اظهار كرد: ما اينجا براي بزرگداشت كسي كه براي علم ارتباطات و علوم اجتماعي كشور فردي دلسوز، آينده‌نگر و علاقه‌مند به توسعه‌ همه‌جانبه بود دور هم جمع شده‌ايم.

او ادامه داد: دكتر معتمدنژاد با نگاهي نقادانه به علم، براي توسعه‌ آن تلاش‌هاي زيادي كرد و نه‌تنها در دانش، بلكه در مديريت آن نيز نقش اثرگذاري داشت.

پناهي با بيان اين‌كه كسي را از دست داده‌ايم كه همه‌ دانشگاه علوم اجتماعي علامه طباطبايي با او رابطه‌ صميمي و عميقي داشتند، گفت: او در عين اين‌كه بنيان‌گذار دانشكده‌ علوم ارتباطات قبل از انقلاب بود با اين‌كه بعد از انقلاب اين دانشكده منحل شد، به تلاش خود ادامه داد و در جهت ارتقاي علوم اجتماعي دلسوزانه قدم برداشت. من شاهد دلسوزي‌هاي فراوان او براي كشور بودم و هرچه درباره‌ اهميت او در زمينه‌ ارتقاي علمي در كشور بگوييم ناچيز است.

پناهي با اشاره به شروع دوباره فعاليت دانشكده‌ علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌ طباطبايي به‌عنوان يكي از آرزوهاي دكتر معتمدنژاد، اضافه كرد: شروع دوباره‌ فعاليت اين دانشكده، يكي از آرزوهاي بزرگ ايشان بود كه شاهد شكل‌گيري رسمي اين دانشكده بود؛ ولي متأسفانه شاهد شروع به كار اين دانشكده نشد. بنابراين ما بايد تلاش كنيم در راستاي تحقق اين خواسته‌ دكتر معتمدنژاد حركت كنيم.

هادي خانيكي نيز در اين مراسم گفت: دانشكده‌ علوم اجتماعي خانه‌ دكتر معتمدنژاد است. كسي كه «پدر» نام دارد. او سال‌ها وفا كرد و جفا ديد و در اين خانه، بازنشستگي را تجربه كرد؛ اما «پدر» بازنشستگي نمي‌شناسد.

اين استاد رشته‌ ارتباطات با ابلاغ مراتب تقدير خانواده‌ دكتر معتمدنژاد از همه‌ كساني كه در مراسم تشييع پيكر او حضور يافتند، اظهار كرد: افراد زيادي در اين مدت براي درگذشت دكتر معتمدنژاد پيام فرستادند. من نيز امروز به‌ عنوان عضو كوچك‌تر خانواده‌ او، در اينجا سخنراني مي‌كنم.

خانيكي ادامه داد: اگر او نام «پدر» را بر خود گرفته است از ميان هياهو و تبليغات نبوده و كسي تصميم نگرفته كه به او نام «پدر» را بدهد، بلكه او پدري كرد كه پدر شد. ابتدا از طريق شاگردانش به ميان افكار عمومي و جامعه راه يافت و پس از آن به‌گونه‌اي رفتار كرد كه همه، او را بحق پدر خود دانستند. امروز نيز مراسم تشييع پيكر پدر از خانه‌اش است.

خانيكي با اشاره به برگزاري مراسم نكوداشت دكتر معتمدنژاد در 23 آذر امسال، يادآوري كرد: اميدواريم جايزه‌ ملي دكتر معتمدنژاد تا آن زمان، مراحل خود را بگذراند تا از اين پس، اين جايزه به مقالات و پژوهش‌هاي برتر اهدا شود.

در ادامه‌ اين مراسم، يوسف اباذري با بيان اين‌كه من شاگرد استاد معتمدنژاد بودم، اظهار كرد: اين واقعه براي من بسيار اندوه‌بار بود. دكتر معتمدنژاد بنيان‌گذار رشته‌ ارتباطات است و علاوه بر ارتباطات، به هياهو و هنر اين رشته نيز توجه كرده است. روزنامه‌نگاري آكادميك را او در ايران بنيان نهاد و اميدواريم بتوانيم راه او و آرمان‌هاي او را كه از ضرورت‌هاي روزنامه‌نگاري ما نيز است، تحقق بخشيم.

در اين مراسم همچنين سيد محمود دعايي - مديرمسوول روزنامه‌ اطلاعات - با خواندن قسمتي از پيام محمد خاتمي، گفت: خصوصيات برجسته‌ دكتر معتمدنژاد، فروتني و بي‌ادعايي او بود. او سرشار از دانش،‌ معرفت و علم بود. به همين جهت است كه اين جمعيت فشرده براي سپاسمندي از او آمده است و من اين شيوه‌ تكريم را تبريك مي‌گويم.

رييس شوراي شهر تهران نيز در سخناني خواست تا جايزه‌ «اخلاق رسانه‌اي» به ياد مرحوم دكتر معتمدنژاد برگزار شود.

احمد مسجدجامعي گفت: شايد مناسب باشد جايزه‌اي با عنوان «اخلاق رسانه‌اي» براي دكتر معتمدنژاد كه در طول عمرش، اين ويژگي‌ را به‌صورت نمادين به‌دنبال خود داشت اهدا شود.

او با تأكيد بر اين‌كه معتمدنژاد در حوزه‌هاي علمي‌، فرهنگي و رسانه‌اي خدمات ويژه‌اي انجام داده است‌، ادامه داد: مي‌خواستيم مانند سال‌هاي گذشته به‌مناسبت هفته‌ پژوهش، مراسمي را براي او برگزار كنيم، در اين زمينه با خانواده‌اش نيز صحبت كرده بوديم.

وي افزود: مرحوم معتمدنژاد جايگاه متفاوتي از نظر رويكرد تأسيسي در بسياري از رشته‌ها داشت. معتقدم شاگردان فراوان او چه با واسطه و چه بي‌واسطه بايد بنيادي را ايجاد كنند كه به مسأله‌ اخلاق حرفه‌اي و رسانه‌اي در سطح كشور بپردازد.

در اين مراسم كه جمعي از استادان حوزه‌ رسانه و ارتباطات در آن حضور داشتند، محمدرضا صادق، مشاور رييس‌جمهور، پيام تسليت حسن روحاني را براي درگذشت اين استاد خواند.

در اين مراسم جمع زيادي از استادان علوم ارتباطات و اهالي رسانه‌اي مانند حسن نمك‌دوست، مهدي محسنيان‌راد، حسينعلي افخمي، محمدمهدي فرقاني، يونس شكرخواه، ماشاء‌الله شمس‌الواعظين، علي‌اكبر اشعري، اميدعلي مسعودي، هادي خانيكي، نصرالله پورجوادي، عباس اسدي، محمد سلطاني‌فر، احمد روستا، داوود زارعيان، وحيد عقيلي، عليرضا حسيني پاكدهي، محمدعلي ابطحي، عيسي سحرخيز، احمد مسجدجامعي، رجبي معمار، نصراللهي، اعظم راوردراد، هوشنگ عباس‌زاده، سميعي، زاهدي اصل، كامبيز نوروزي، مينو بديعي، شبان شهيدي، سهيل محمودي، حسين انتظامي، معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين مديران روابط عمومي سازمان‌ها و نهادهاي مختلف علاوه‌بر مديران مسوول روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها حضور داشتند.

براساس اعلام، مراسمي به‌مناسبت درگذشت دكتر كاظم معتمدنژاد دوشنبه (18 آذرماه) از ساعت 15 و 30 دقيقه تا 17 در مسجد نور واقع در ميدان فاطمي برگزار خواهد شد.



چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن